Swap Y20DTH na 20SEH w Zafirze A
Moderator: Mariusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Swap Y20DTH na 20SEH w Zafirze A
Jakby ktoś miał wątpliwości czy się da czy nie... da się. Jak to jeździ jeszcze nie wiem - dopiero dzisiaj auto wyjechało z warsztatu od tłumikarza.
Silnik to 2.0 8V znany z Vectry A czy Calibry. Ale generalnie może to być każdy motor z rodziny 2.0 - X18XE, X20XEV, C20XE, X20SE itp itd.
Silnik połączony ze skrzynią F23 od diesla z dwumasą. Jak będę już coś wiedział jak się tym jeździ, jak przyspiesza, ile pali itp. itd. to napiszę.
Silnik to 2.0 8V znany z Vectry A czy Calibry. Ale generalnie może to być każdy motor z rodziny 2.0 - X18XE, X20XEV, C20XE, X20SE itp itd.
Silnik połączony ze skrzynią F23 od diesla z dwumasą. Jak będę już coś wiedział jak się tym jeździ, jak przyspiesza, ile pali itp. itd. to napiszę.
Janusz
- Polaris
- Przeglądacz
- Posty: 87
- Rejestracja: 13 lip 2017, 07:36
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Zafira A Comfort
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Co było powodem wymiany silnika?
Poza sterowaniem, wiązkami itp konieczna była wymiana licznika? Zbiornik paliwa pozostaje ten sam?
Jak wygląda sprawa prawna zmiany rodzaju zasilania?
Poza sterowaniem, wiązkami itp konieczna była wymiana licznika? Zbiornik paliwa pozostaje ten sam?
Jak wygląda sprawa prawna zmiany rodzaju zasilania?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Powód wymiany... taki kaprys kiedyś miałem apetyt na zbudowanie mocnego 2.0 8V jeszcze w mojej Vectrze A. Po zakupie Zafiry Vectrę sprzedałem, bo nie stać mnie było na utrzymywanie dwóch aut (opłaty) - dzisiaj żałuję tej decyzji. Silnik zbudowałem prawie od zera w garażu (kapitalny remont) i pozostało zebrać informację żeby dobrze przygotować się do swapa. Podstawowe założenie - skrzynia zostaje.
Swap mechanicznie jest PnP (prawie). Silnik pasuje do skrzyni. Od strony rozrządu wisi jak Z20LET - łapa do bloku od Astry G X20XEV/Z20LET + poduszka Z20LET. Przewody paliwowe pod podwoziem zostały. Bak został. Dekiel z przewodami paliwa został - ale teraz wiem, że lepiej wymienić na taki od benzyny. Obrotomierz działa, wszystko działa poza ESP/TC. Tutaj muszę jeszcze popracować Op-comem. Być może ESP uda się uratować. Na TC nie ma szans. Sterowanie wentylatorami oraz klimą - oryginalne. Sygnału temperatury na zegary i dla modułu dostarcza dodatkowy moduł. Wlew paliwa zamontowałem z wersji benzynowej żeby siłą przyzwyczajenia nie wlać diesla... Zostało jeszcze parę drobiazgów zrobić, głównie pod maską.
Co do plusów takiej zmiany: brak EGR-a, brak turbo, brak klekotu diesla, brak wielu kapryśnych czujników. Ten silnik (benzyna) to pancerna jednostka, jedyny zawodny w nim czujnik to położenia wału. Silnik jest bezkolizyjny - utrata paska rozrządu krzywdy mu nie zrobi. Nie jest to standardowa jednostka. Ten jest złożony na tłokach z silnika X20SE z Omegi B, co daje mu sprężanie 10.1:1. Założony ma wałek z silnika 16SH (gaźnikowiec z Kadettów i Ascon), sterowanie - komputer z wersji 20SEH. Moc spodziewana 130KM+
Swap mechanicznie jest PnP (prawie). Silnik pasuje do skrzyni. Od strony rozrządu wisi jak Z20LET - łapa do bloku od Astry G X20XEV/Z20LET + poduszka Z20LET. Przewody paliwowe pod podwoziem zostały. Bak został. Dekiel z przewodami paliwa został - ale teraz wiem, że lepiej wymienić na taki od benzyny. Obrotomierz działa, wszystko działa poza ESP/TC. Tutaj muszę jeszcze popracować Op-comem. Być może ESP uda się uratować. Na TC nie ma szans. Sterowanie wentylatorami oraz klimą - oryginalne. Sygnału temperatury na zegary i dla modułu dostarcza dodatkowy moduł. Wlew paliwa zamontowałem z wersji benzynowej żeby siłą przyzwyczajenia nie wlać diesla... Zostało jeszcze parę drobiazgów zrobić, głównie pod maską.
Co do plusów takiej zmiany: brak EGR-a, brak turbo, brak klekotu diesla, brak wielu kapryśnych czujników. Ten silnik (benzyna) to pancerna jednostka, jedyny zawodny w nim czujnik to położenia wału. Silnik jest bezkolizyjny - utrata paska rozrządu krzywdy mu nie zrobi. Nie jest to standardowa jednostka. Ten jest złożony na tłokach z silnika X20SE z Omegi B, co daje mu sprężanie 10.1:1. Założony ma wałek z silnika 16SH (gaźnikowiec z Kadettów i Ascon), sterowanie - komputer z wersji 20SEH. Moc spodziewana 130KM+
Ostatnio zmieniony 18 sty 2018, 22:19 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz
- Cray123
- Zafiromaniak
- Posty: 519
- Rejestracja: 09 cze 2016, 21:21
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Ropczyce
- Auto: ZA OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Nooo Janusz, udało się, nic tylko gratulować
To jeszcze kolektor, dolot i może coś wiecej tam bedzie wykrzeszone
Powiedz jakie koszty swapu, czy zbliżyłeś się do 10k tak jak mówi ryba?
To jeszcze kolektor, dolot i może coś wiecej tam bedzie wykrzeszone
Powiedz jakie koszty swapu, czy zbliżyłeś się do 10k tak jak mówi ryba?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Niestety tak ale w moim przypadku dużo kasy pochłonął remont silnika, osprzętu typu altek czy rozrusznik.
Koszt tak naprawdę to:
1. Kolo zamachowe, sprzeglo i docisk do Vectry B X20XEV ze skrzynią F23 700zł
2. Wydech spawanie plus tłumik początkowy 500
3. Jakiś pakiet stożek zamiast filtra, kable do wiązek, olej, opaski, węże paliwa, pompa 3 bar do baku 500-1000
4. Robocizna Kolegi bez którego sam bym tego nie ogarnął ;-)
5. Wlew paliwa z Astry G benzyna 50
6. Silnik z osprzętem - dowolny na dużym bloku. Ale sugeruję X20XEV lub X22XE z Omegi. Osobiście szedłbym w hybrydę dół X22XE i góra 8V
7. Łapa pod rozrząd, poduszka oraz łapa pod sprężarkę z Astry G X20XEV 250-300
8. Żeby było lega artis rozszerzony przegląd techniczny i zmiana w dowodzie
9. Alternator min 100A z Vectry B lub Omegi czy innych z silnikiem 1.8-2.0 czy 2.2 na big blocku z dolna łapą 100-150
10. Rozrusznik 50-150
11. Osłonę koła zamachowego dorobić albo założyć misę olejową z X20XEV od skrzyni F23 - misa z uszczelkami nowymi w granicach 250
Kwestię opłacalności oceńcie samí. Co do osiągów dzisiaj już coś będę wiedział ;-)
Koszt tak naprawdę to:
1. Kolo zamachowe, sprzeglo i docisk do Vectry B X20XEV ze skrzynią F23 700zł
2. Wydech spawanie plus tłumik początkowy 500
3. Jakiś pakiet stożek zamiast filtra, kable do wiązek, olej, opaski, węże paliwa, pompa 3 bar do baku 500-1000
4. Robocizna Kolegi bez którego sam bym tego nie ogarnął ;-)
5. Wlew paliwa z Astry G benzyna 50
6. Silnik z osprzętem - dowolny na dużym bloku. Ale sugeruję X20XEV lub X22XE z Omegi. Osobiście szedłbym w hybrydę dół X22XE i góra 8V
7. Łapa pod rozrząd, poduszka oraz łapa pod sprężarkę z Astry G X20XEV 250-300
8. Żeby było lega artis rozszerzony przegląd techniczny i zmiana w dowodzie
9. Alternator min 100A z Vectry B lub Omegi czy innych z silnikiem 1.8-2.0 czy 2.2 na big blocku z dolna łapą 100-150
10. Rozrusznik 50-150
11. Osłonę koła zamachowego dorobić albo założyć misę olejową z X20XEV od skrzyni F23 - misa z uszczelkami nowymi w granicach 250
Kwestię opłacalności oceńcie samí. Co do osiągów dzisiaj już coś będę wiedział ;-)
Ostatnio zmieniony 20 sty 2018, 07:54 przez Janus, łącznie zmieniany 2 razy.
Janusz
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Jeśli auto ma dawać radość z jazdy i służyć właścicielowi jeszcze kilka ładnych lat, to według mnie opłaca się włożyć tę kasę!
Dla mnie bomba!
Wielkie gratulacje!
Dla mnie bomba!
Wielkie gratulacje!
Oczywiście!
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Na gratulacje jeszcze za wcześnie, ale dziękuję
Auto 2 lata temu miało zrobione całe przednie zawieszenie, wymienione amorki, w 2015 wymienioną przekładnię kierowniczą a w zeszłym roku zrobione hamulce. Teraz chciałbym trochę Zośką jeszcze pojeździć a właściwie to jest żonowóz
Auto 2 lata temu miało zrobione całe przednie zawieszenie, wymienione amorki, w 2015 wymienioną przekładnię kierowniczą a w zeszłym roku zrobione hamulce. Teraz chciałbym trochę Zośką jeszcze pojeździć a właściwie to jest żonowóz
Ostatnio zmieniony 20 sty 2018, 08:44 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz
- Mawerix
- Zafiromaniak
- Posty: 542
- Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
- Imię: Szczepan
- Lokalizacja: [KRA]
- Auto: ZB 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: CDTI
Jeśli idzie o dolot to poszedł bym w Airbox Simota i kolektor wydechowy 4-2-1 od C20XE
Zmieniłbym też wiązkę żeby pozbyć się klapkowca, szukaj Motronica 1.5.2 lub 1.5.4
Zmieniłbym też wiązkę żeby pozbyć się klapkowca, szukaj Motronica 1.5.2 lub 1.5.4
Ostatnio zmieniony 21 sty 2018, 08:33 przez janekW67, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Pierwsze wrażenia - auto jest lżejsze, przód ciut wyżej stoi. Na jedynce i dwójce zbiera się lżej od dołu (brak turbo dziury?). Na jedynce trzeba zakręcić silnik minimum do 3tys/min a dopiero potem dwójka. A lepiej nawet do 3,5tys. Jazda po osiedlu - raczej tylko na jedynce. Dzięki lekkiemu kołu zamachowemu fajnie hamuje się silnikiem. Niestety na biegu piątym ponad 3tys nie wkręca się - ale tutaj są trzy kwestie do naprawy i dopiero będzie dobrze.
W Motronica M 1.5.x nie idę. Po pierwsze ciężko dostępny. Po drugie - mapy na 115KM. Po trzecie - przepłyka, EGR, czujnik stuku. Ja mam kompa od SEH-a. Po ustawieniu przepływki przy pomocy sondy szerokopasmowej na AFR 14,5 do 13,5 będzie ponad 130KM
W Motronica M 1.5.x nie idę. Po pierwsze ciężko dostępny. Po drugie - mapy na 115KM. Po trzecie - przepłyka, EGR, czujnik stuku. Ja mam kompa od SEH-a. Po ustawieniu przepływki przy pomocy sondy szerokopasmowej na AFR 14,5 do 13,5 będzie ponad 130KM
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Wczoraj zrobiłem najlepszą rzecz dla swojej Zośki - którą powinienem był dawno już zrobić. Ale bałem się o ekologię i Zośka jeździła na sterowniku z Omegi A od silnika C20SE (CR 10,1:1, 122KM, 175Nm). Efekt był taki, że auto na 4 i 5 biegu ledwie się rozpędzało. Wyprzedzanie - śmierć w oczach...
No więc włożyłem sterownik od silnika 20SEH (CR 10,1:1, 129KM i 180Nm przy 4,6tys/min). I teraz dopiero to jakoś jedzie. Na biegach 1-3 jest pewien zryw, zwłaszcza powyżej 4tys/min. Na 4-biegu jeszcze się rozpedza. Można wyprzedzać z pewnym marginesem. 5-ty bieg to raczej dopiero trasa, droga szybkiego ruchu i autostrada. Zważywszy na to, że na 4-tym biegu przy 4,5tys/min auto jedzie już ponad 130km/h.
No coż... skrzynia z diesla
No więc włożyłem sterownik od silnika 20SEH (CR 10,1:1, 129KM i 180Nm przy 4,6tys/min). I teraz dopiero to jakoś jedzie. Na biegach 1-3 jest pewien zryw, zwłaszcza powyżej 4tys/min. Na 4-biegu jeszcze się rozpedza. Można wyprzedzać z pewnym marginesem. 5-ty bieg to raczej dopiero trasa, droga szybkiego ruchu i autostrada. Zważywszy na to, że na 4-tym biegu przy 4,5tys/min auto jedzie już ponad 130km/h.
No coż... skrzynia z diesla
Janusz
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
A jaka masz prędkość na 5 biegu przy 2.5 tys obr a jaka przy 3 tys obr?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Czyli zestaw i na miasto i na trasę fajnie Ci wyszedł ten swap
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX