Chip tunning silnika 1.6cdti 136KM

Boxy, chiptunning, tuning itp.

Moderator: Mariusz

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Tomek-77
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: 12 lut 2009, 10:43
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

Chip tunning silnika 1.6cdti 136KM

#1 Post autor: Tomek-77 »

Mam pytanie odnośnie możliwości podniesienia mocy w ZC z silnikiem 1.6cdti 136KM. Czy jest to bezpieczne przy tej pojemności i do jakiej ewentualnie mocy i momentu obrotowego można podkręcić? Dodam, że wcześniej miałem ZB z silnikiem 1.9cdti 100KM, którą podkręciłem do 137KM i 345NM. Obecna ZC ma identyczną moc jak ZB ale nieco mniejszy moment obrotowy bo 320NM. Niestety ZC "zbiera się" o wiele gorzej niż moja poprzednia Zafira :zolta:
Ostatnio zmieniony 23 sty 2021, 17:32 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3059
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#2 Post autor: Tazz »

Bezpieczne wartości to około 20-30% więcej. Ale wszystko zależy od kondycji silnika
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
basti_seba
Mieszkaniec
Posty: 426
Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
Imię: Seb
Lokalizacja: SRB
Auto: ZC 1.4T Enjoy
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NEL
Gender:

#3 Post autor: basti_seba »

Na forum nie ma aktywnych firm od chiptuningu, użytkowników silnika jaki masz też, ze świeczką szukać.
Jesteś z Warszawy to dzwoń po tunerach i pytaj. To oni wiedza o ile limitery można podnieść, temperatury itd.
Dać, się da, jadą z tym na 160 koni i 360 Nm.

Ja chipowałem swoją, z następną też tak zrobię, decyzja należy tylko do Ciebie. Jak masz po gwarancji to łatwiej, jak nie, to policzyć ewentualne koszty i straty.

Awatar użytkownika
Tomek-77
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: 12 lut 2009, 10:43
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#4 Post autor: Tomek-77 »

Że się da to wiem, a dzwonienie po firmach tuningowych jest trochę niemiarodajne... bo wiadomo, jest klient to się zrobi. Oni i tak nie ponoszą odpowiedzialności za ewentualne usterki w przyszłości.
Basti_seba - tak jak zauważyłeś, ze świeczką szukać pojazdów z chipowanym silnikiem takim jak mój, to chyba dużo może sugerować.

Awatar użytkownika
basti_seba
Mieszkaniec
Posty: 426
Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
Imię: Seb
Lokalizacja: SRB
Auto: ZC 1.4T Enjoy
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NEL
Gender:

#5 Post autor: basti_seba »

A może się dużo gorzej nowa Zafira nie zbiera. Może w poprzedniej miałeś strzała z turbiny przy niskich obrotach i był przez chwilę efekt wciśnięcia w fotel, a tu się równiej zbiera. Dupohamownia nie zawsze pokazuje prawdę, musiałbyś na wykresy popatrzeć i pomierzyć 0-100 i na różnych biegach przyśpieszenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „CHIPTUNING i TUNING”