Swap w ZB

Boxy, chiptunning, tuning itp.

Moderator: Mariusz

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Umpero
Mieszkaniec
Posty: 386
Rejestracja: 13 lut 2017, 15:12
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

Swap w ZB

#1 Post autor: Umpero »

Tak się zastanawiam czy ktoś robił może swap silnika w ZB?
Na razie to taka czysta fantazja, ale może za jakiś czas bym się podkusił o ile to będzie realny zabieg...

Czy np. byłaby opcja wpakowania do ZB A14NET albo Z20NET lub jego sabbowski odpowiednik? Ewentualnie co innego uturbionego można by tam włożyć?

Krawiec
Przeglądacz
Posty: 98
Rejestracja: 20 lip 2017, 21:35
Imię: Albert
Lokalizacja: RJS
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#2 Post autor: Krawiec »

pośledzę temat z czystej ciekawości ;) chociaż realnie to nie powinno być problemów w tej samej linii typu asterix.
Chociaż jak swap to tylko z husarską fantazją Z32SE :D :D :D

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2470
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#3 Post autor: Mariusz »


Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3059
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#4 Post autor: Tazz »

Znajoma z innego forum zrobiła swapa w AH z 1.6 na z20let z AG czyli narazie 200 koni do tego skrzynia z jakiegoś diesla
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#5 Post autor: janekW67 »

Ktoś na Forum miał 3.2 w ZA.
Oczywiście!

Umpero
Mieszkaniec
Posty: 386
Rejestracja: 13 lut 2017, 15:12
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#6 Post autor: Umpero »

Tazz pisze: 19 sty 2019, 16:52 Znajoma z innego forum zrobiła swapa w AH z 1.6 na z20let z AG czyli narazie 200 koni do tego skrzynia z jakiegoś diesla
Ile ją to kosztowo wyniosło?
Ja to bym przytulił saabowski 2.0T lub 2.0t. Czytałem trochę w necie, że silniki oplowskie przerobione przez Saaba.
Ktoś słyszał o takim swapie?

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1980
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#7 Post autor: ryba1 »

Jak robić swap to na 3.2 i turbic. 2.0T kupisz w oryginale. 2.0T z saab-a to całkowicie inna konstrukcja. Bez 10tys nie masz co podchodzić do swapa

Umpero
Mieszkaniec
Posty: 386
Rejestracja: 13 lut 2017, 15:12
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#8 Post autor: Umpero »

ryba1 pisze: 20 sty 2019, 09:08 Jak robić swap to na 3.2 i turbic. 2.0T kupisz w oryginale. 2.0T z saab-a to całkowicie inna konstrukcja. Bez 10tys nie masz co podchodzić do swapa
Nie jest potrzebny mi 3.2. Szczerze to wystarczyłby mi nawet A14NET. A takim optymalnym rozwiązaniem byłby 2.0t z Saaba, który ma 175KM.
Na forum Vectry czytałem, że goście przekładali i koszt zamykał się w około 6 tysiącach.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3059
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#9 Post autor: Tazz »

Pytanie czy to 6 tysi same części i robili sami czy mechanik w warsztacie? Bo jeśli sam to będziesz robić to może tyle wyjdzie
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1980
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: ryba1 »

umpero pisze: 20 sty 2019, 12:07
ryba1 pisze: 20 sty 2019, 09:08 Jak robić swap to na 3.2 i turbic. 2.0T kupisz w oryginale. 2.0T z saab-a to całkowicie inna konstrukcja. Bez 10tys nie masz co podchodzić do swapa
Nie jest potrzebny mi 3.2. Szczerze to wystarczyłby mi nawet A14NET. A takim optymalnym rozwiązaniem byłby 2.0t z Saaba, który ma 175KM.
Na forum Vectry czytałem, że goście przekładali i koszt zamykał się w około 6 tysiącach.
Założysz 2.0T 175KM i za chwilę będzie Ci znowu mało.

Umpero
Mieszkaniec
Posty: 386
Rejestracja: 13 lut 2017, 15:12
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#11 Post autor: Umpero »

ryba1 pisze: 20 sty 2019, 12:38
umpero pisze: 20 sty 2019, 12:07
ryba1 pisze: 20 sty 2019, 09:08 Jak robić swap to na 3.2 i turbic. 2.0T kupisz w oryginale. 2.0T z saab-a to całkowicie inna konstrukcja. Bez 10tys nie masz co podchodzić do swapa
Nie jest potrzebny mi 3.2. Szczerze to wystarczyłby mi nawet A14NET. A takim optymalnym rozwiązaniem byłby 2.0t z Saaba, który ma 175KM.
Na forum Vectry czytałem, że goście przekładali i koszt zamykał się w około 6 tysiącach.
Założysz 2.0T 175KM i za chwilę będzie Ci znowu mało.
Nie będzie mało. Nie mam aż takich ambicji wyścigowych :) To ma być rodzinowóz nie wyścigówka. Tyle, że brakuje mi odrobinę mocy w obecnym Z18XER. Chcę pogodzić ekonomiczność z w miarę dynamiczną jazdą. Jeśli się zdecyduje kiedyś na swapa to i tak od razu założę gaz.
Pozostaje kwestia czy taki 2.0t (175KM) lub 2.0T(210KM) od Saaba nadają się do gazu?
Jak z ekonomicznością tych silników jeśli chodzi o późniejsze serwisowanie?

Dodano po 20 minutach 59 sekundach:
I takie jeszcze pytanko czy Z20NET to to samo co B207 w Saab?
Według niektórych informacji wynika, że tak.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2019, 14:37 przez Umpero, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1980
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#12 Post autor: ryba1 »

Równie dobrze można ten 1.8 zaturbic i masz 220-230KM. Ja tez mam 343/449NM i to jest auto rodzinne. To ze jest troche mocy nie znaczy zeasz jeździć jak wariat

Tak to te same jednostki

Umpero
Mieszkaniec
Posty: 386
Rejestracja: 13 lut 2017, 15:12
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#13 Post autor: Umpero »

W sumie zaturbienie też by mi pasiło.
Zajrzałem na profil Twojej działaności na FB i widzę, że się tym specjalizujesz.
W sumie nawet bym wolał uturbić obecny silnik, ale wydawało mi się, że to podobne koszty do samego swapa.
Dlatego przyjąłem, że lepiej zrobić swap, sprzedać obecny i zawsze trochę kosztów się zwróci.

Zatem jako specjalista możesz mnie wyprowadzić z błędu lub potwierdzić i przybliżyć koszt uturbienia takiego silnika? Może być nawet na priv.
Z czym się od strony technicznej wiąże uturbienie silnika? Trzeba w nim coś doprawić?
Z reguły w silnikach z turbiną figurują dwumasy. Tutaj też by trzeba było jakiś taki zabieg zrobić aby była dwumasa?
Taki uturbiony silnik nada się do gazu?

I jeszcze jedna kwestia...
Czy Z20NET można przełożyć do Zafiry? Z tego co czytam to występowały one w Vectrach i Saabach 9.3
Ostatnio zmieniony 20 sty 2019, 22:35 przez Umpero, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2470
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#14 Post autor: Mariusz »

umpero pisze: 20 sty 2019, 22:31
Zatem jako specjalista możesz mnie wyprowadzić z błędu lub potwierdzić i przybliżyć koszt uturbienia takiego silnika? Może być nawet na priv.
Dlaczego na priv? Ja i inni użytkownicy też chcielibyśmy poznać szczegóły takiej modyfikacji naszych jednostek.
I na pewno mielibyśmy parę pytań. Np. Jak zachowały by się KZFR ?

Umpero
Mieszkaniec
Posty: 386
Rejestracja: 13 lut 2017, 15:12
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#15 Post autor: Umpero »

mariusz131 pisze: 20 sty 2019, 22:56
umpero pisze: 20 sty 2019, 22:31
Zatem jako specjalista możesz mnie wyprowadzić z błędu lub potwierdzić i przybliżyć koszt uturbienia takiego silnika? Może być nawet na priv.
Dlaczego na priv? Ja i inni użytkownicy też chcielibyśmy poznać szczegóły takiej modyfikacji naszych jednostek.
I na pewno mielibyśmy parę pytań. Np. Jak zachowały by się KZFR ?
Nie chciałem być samolubny, ale patrząc na wpisy na fanpage "RYBA garage" to kolega ryba1 podawał wszystkim koszta na priv tak więc zasugerowałem się tym i od razu tak napisałem. Później na spocie i tak bym Wam powiedział :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „CHIPTUNING i TUNING”