Wykresy 1,9CDTi po chiptuningu.

Boxy, chiptunning, tuning itp.

Moderator: Mariusz

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
sapienti

#1 Post autor: sapienti »

To i ja się pochwalę. Dałem wywalić DPF-a w firmie V-tech Pomorze w Kosakowie koło Gdyni. W komplecie zamówiłem chiptuning. Impreza kosztowała równe 2550 zł. Za tą cenę otrzymałem spokój z tym beznadziejnym filtrem oraz ogromny przyrost mocy i momentu obrotowego. Ze 100 KM zrobiło się 144, moment wzrósł do do niemal 370 Nm. Jazda Zosią to teraz czysta radość :) Zużycie paliwa w mieście wynosi aktualnie około 7l na 100 km (odcinki po 10-15 km między Gdańskiem a Gdynią).
Operacja trwała około 7 godzin. Firma daje oczywiście dowód zakupu z gwarancją, wydruk z hamowni, pocztą ma przyjść jeszcze jakiś certyfikat.

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#2 Post autor: rhaaziel »

sapienti, no no ładnie Ci chłopaki w V-Techu podkręcili 100-tkę, jestem pod wrażeniem :) mogliby tylko trochę ceny w dół ściągnąć... ja rok temu płaciłem prawie dokładnie taka samą kwotę za chipa i wywalenie dpf'a.

ps. Certyfikat, to taki a'la dyplom formatu A4, ważne jest to, że masz tam wpisany vin auta i numer oprogramowania, które zostało wgrane do Twojego samochodu.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

kubik_CDTi

#3 Post autor: kubik_CDTi »

sapienti pisze:moment wzrósł do do niemal 370 Nm
Wrzuć wykres ;)
Ciekawi mnie bardzo przebieg momentu.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#4 Post autor: heko »

..tu mamy taką po wycince :mrgreen:



Obrazek

sapienti

#5 Post autor: sapienti »

No właśnie podobny wykres mam, tylko chłopaki nie hamowali go przed operacją, bo im fazę wcięło podczas wichury.
Jak znajdę czas to zarzucę skana

ronin

#6 Post autor: ronin »

sapienti pisze:No właśnie podobny wykres mam, tylko chłopaki nie hamowali go przed operacją, bo im fazę wcięło podczas wichury.
Czyli tak naprawdę nie wiesz ile roboty należało faktycznie do nich :>

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#7 Post autor: rhaaziel »

sapienti & ronin, zakładając, że zdrowa seria w DTL ma prawie zawsze grubo ponad 100 koni i w granicach 300 Nm to swoich 30 koników musieli dorzucić :evil2:

Ciekawe w jakim stopniu na przebieg momentu i mocy wpływa samo wywalanie DPF? W końcu jest to w pewnym sensie 'zwalniacz' spalin w układzie wydechowym ale chyba jeszcze nikt tego nie badał.

Jeśli chodzi o chipowanie DTL, DT i DTH to oglądając wykresy z hamowni kolegów z naszego forum to wszystkie autka po chipie bez względu czy 8v czy 16v mają bardzo podobny rozkład zarówno mocy jak i momentu, nie ma między nimi wielkich różnic.

Początkowo się trochę martwiłem że w Zośce szczyt momentu jest dość stromy i krótki (krótszy niż w 1.9 TDI, że o 2 litrowym TD w BMW 320 nie wspomnę - moim zdaniem ideał, widziałem wykresy i jeździłem tym autem zrobionym też w V-Tech'u) co ma oczywiście wpływ elastyczność fury, aczkolwiek widzę, że wszystkie 1.9CDTi tak mają ;)
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

sapienti

#8 Post autor: sapienti »

ronin pisze:
sapienti pisze:No właśnie podobny wykres mam, tylko chłopaki nie hamowali go przed operacją, bo im fazę wcięło podczas wichury.
Czyli tak naprawdę nie wiesz ile roboty należało faktycznie do nich :>
Sprawdzałem Zochę organoleptycznie przed zachipowaniem. Różnica ogromna. Delikatnie mówiąc 100 KM czyniło auto trochę mułowatym.
Sam się zastanawiam, czy część poprawionych parametrów wynika z usunięcia DPF. Myślę, jednak, że ta operacja raczej oszczędzi paliwa - i pośrednio - oleju silnikowego.
Tak wygląda otrzymany wykres:
Obrazek

kubik_CDTi

#9 Post autor: kubik_CDTi »

Wrzucajcie Panowie tutaj wykresy swoich fur po stosunku :lol: .
W nagłówku piszcie jaki silnik i czy posiada DPF i 2słowa o tym.
Np. 1,9CDTi-DT-zDPF
Obrazek
Sławetna modyfikacja pod przycisk SPORT,więc nie jest to program,do końca na codzień.Jak widać temperatury były straszne,to i pozwalam sobie zaokrąglać w górę,a małe falbanki były spowodowane małym niedomaganiem EGRu,które zostało już poprawione.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#10 Post autor: rhaaziel »

sapienti, hmmmm dałeś trochę do myślenia tym wykresem, Zośki mają tendencje do lekkiego doła w momencie w okolicy 3000 obr ale u Ciebie jest też pewne załamanie wcześniej.

Zastanawiam się czy nie lepiej byłoby obniżyć nieco moment, a uzyskać dzięki temu lepszy jego przebieg (bardziej równy).
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

sapienti

#11 Post autor: sapienti »

rhaaziel pisze:sapienti, hmmmm dałeś trochę do myślenia tym wykresem, Zośki mają tendencje do lekkiego doła w momencie w okolicy 3000 obr ale u Ciebie jest też pewne załamanie wcześniej.

Zastanawiam się czy nie lepiej byłoby obniżyć nieco moment, a uzyskać dzięki temu lepszy jego przebieg (bardziej równy).
Żebym ja się na tym znał...
Jak dla mnie wszystko gra i buczy :D

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#12 Post autor: rhaaziel »

Zafira B 2006 rok, Z19DTH (chipowanie & usunięcie DPF)
Tuner: 4GT Katowice, oprogramowanie V-Tech.

Wyniki uzyskane na programie nr 4:
Moc: 178,6 KM przy 4690obr/min
Moment: 388,2 Nm przy 2790obr/min

Poniżej wykres z hamowni z podejścia nr 4:
Obrazek

Szczegółowy opis tego co robiłem (w tym wykres z momentem 431!) dostępny jest tutaj : http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1494

ps. dodam tylko, że przy analizie wykresów trzeba bacznie zwracać uwagę na jego dokładność i proporcje w jakich pokazane są przebiegi momentu i mocy, mam tu na myśli relację przyrostu obrotów najczęściej na osi X do mocy i momentu na osi Y, ze względu na to ze hamownie wykorzystują do tego rożne programy nie zawsze na pierwszy rzut oka da się łatwo porównać kilka wykresów.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

sapienti

#13 Post autor: sapienti »

Zafira B 1.9 CDTI 100 KM
Firma chipująca V-tech Pomorze
Wgrano nowy program, usunięto DPF (fizycznie + oszukanie komputera)
Obrazek

Mihó

#14 Post autor: Mihó »

Obrazek

Anony Mous

#15 Post autor: Anony Mous »

1. Jak można wytłumaczyć fakt, że koledze sapienti ze 100 konnego DTL'a wyciagneli 370 Nm a koledze Miho 375Nm z 150 konnego DTH'a?

2. Widzę, że się potwierdza teoria, że seryjnie z19dt nie mają 120 koni, tylko ponad 130.... u kolegi kubik_cdti widzę, że było 135, podobnie było u kolegi ronin. Natomiast z19dth nie mają 150 koni tylko 140 parę. Kolega Miho widzę miał 143.5 koni. Tak więc różnica między z19dt a z19dth w praktyce to nie 30 koni, tylko max 15. Także fabryka sobie jaja robi z klientów, którzy dopłacają przy kupnie za niby 30 koni więcej...a do tego dodają w gratisie felerne kolektory dolotowe. Tak więc nasuwa sie jeden wniosek. Jak chcesz mieć prawdziwe 150 koni to kup z19dt a potem chip. Będzie taniej, pewniej i mniej awaryjnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „CHIPTUNING i TUNING”