Wykresy 1,9CDTi po chiptuningu.
Moderator: Mariusz
To i ja się pochwalę. Dałem wywalić DPF-a w firmie V-tech Pomorze w Kosakowie koło Gdyni. W komplecie zamówiłem chiptuning. Impreza kosztowała równe 2550 zł. Za tą cenę otrzymałem spokój z tym beznadziejnym filtrem oraz ogromny przyrost mocy i momentu obrotowego. Ze 100 KM zrobiło się 144, moment wzrósł do do niemal 370 Nm. Jazda Zosią to teraz czysta radość Zużycie paliwa w mieście wynosi aktualnie około 7l na 100 km (odcinki po 10-15 km między Gdańskiem a Gdynią).
Operacja trwała około 7 godzin. Firma daje oczywiście dowód zakupu z gwarancją, wydruk z hamowni, pocztą ma przyjść jeszcze jakiś certyfikat.
Operacja trwała około 7 godzin. Firma daje oczywiście dowód zakupu z gwarancją, wydruk z hamowni, pocztą ma przyjść jeszcze jakiś certyfikat.
sapienti, no no ładnie Ci chłopaki w V-Techu podkręcili 100-tkę, jestem pod wrażeniem mogliby tylko trochę ceny w dół ściągnąć... ja rok temu płaciłem prawie dokładnie taka samą kwotę za chipa i wywalenie dpf'a.
ps. Certyfikat, to taki a'la dyplom formatu A4, ważne jest to, że masz tam wpisany vin auta i numer oprogramowania, które zostało wgrane do Twojego samochodu.
ps. Certyfikat, to taki a'la dyplom formatu A4, ważne jest to, że masz tam wpisany vin auta i numer oprogramowania, które zostało wgrane do Twojego samochodu.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
sapienti & ronin, zakładając, że zdrowa seria w DTL ma prawie zawsze grubo ponad 100 koni i w granicach 300 Nm to swoich 30 koników musieli dorzucić
Ciekawe w jakim stopniu na przebieg momentu i mocy wpływa samo wywalanie DPF? W końcu jest to w pewnym sensie 'zwalniacz' spalin w układzie wydechowym ale chyba jeszcze nikt tego nie badał.
Jeśli chodzi o chipowanie DTL, DT i DTH to oglądając wykresy z hamowni kolegów z naszego forum to wszystkie autka po chipie bez względu czy 8v czy 16v mają bardzo podobny rozkład zarówno mocy jak i momentu, nie ma między nimi wielkich różnic.
Początkowo się trochę martwiłem że w Zośce szczyt momentu jest dość stromy i krótki (krótszy niż w 1.9 TDI, że o 2 litrowym TD w BMW 320 nie wspomnę - moim zdaniem ideał, widziałem wykresy i jeździłem tym autem zrobionym też w V-Tech'u) co ma oczywiście wpływ elastyczność fury, aczkolwiek widzę, że wszystkie 1.9CDTi tak mają
Ciekawe w jakim stopniu na przebieg momentu i mocy wpływa samo wywalanie DPF? W końcu jest to w pewnym sensie 'zwalniacz' spalin w układzie wydechowym ale chyba jeszcze nikt tego nie badał.
Jeśli chodzi o chipowanie DTL, DT i DTH to oglądając wykresy z hamowni kolegów z naszego forum to wszystkie autka po chipie bez względu czy 8v czy 16v mają bardzo podobny rozkład zarówno mocy jak i momentu, nie ma między nimi wielkich różnic.
Początkowo się trochę martwiłem że w Zośce szczyt momentu jest dość stromy i krótki (krótszy niż w 1.9 TDI, że o 2 litrowym TD w BMW 320 nie wspomnę - moim zdaniem ideał, widziałem wykresy i jeździłem tym autem zrobionym też w V-Tech'u) co ma oczywiście wpływ elastyczność fury, aczkolwiek widzę, że wszystkie 1.9CDTi tak mają
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Sprawdzałem Zochę organoleptycznie przed zachipowaniem. Różnica ogromna. Delikatnie mówiąc 100 KM czyniło auto trochę mułowatym.ronin pisze:Czyli tak naprawdę nie wiesz ile roboty należało faktycznie do nich :>sapienti pisze:No właśnie podobny wykres mam, tylko chłopaki nie hamowali go przed operacją, bo im fazę wcięło podczas wichury.
Sam się zastanawiam, czy część poprawionych parametrów wynika z usunięcia DPF. Myślę, jednak, że ta operacja raczej oszczędzi paliwa - i pośrednio - oleju silnikowego.
Tak wygląda otrzymany wykres:
Wrzucajcie Panowie tutaj wykresy swoich fur po stosunku .
W nagłówku piszcie jaki silnik i czy posiada DPF i 2słowa o tym.
Np. 1,9CDTi-DT-zDPF
Sławetna modyfikacja pod przycisk SPORT,więc nie jest to program,do końca na codzień.Jak widać temperatury były straszne,to i pozwalam sobie zaokrąglać w górę,a małe falbanki były spowodowane małym niedomaganiem EGRu,które zostało już poprawione.
Pozdrawiam
W nagłówku piszcie jaki silnik i czy posiada DPF i 2słowa o tym.
Np. 1,9CDTi-DT-zDPF
Sławetna modyfikacja pod przycisk SPORT,więc nie jest to program,do końca na codzień.Jak widać temperatury były straszne,to i pozwalam sobie zaokrąglać w górę,a małe falbanki były spowodowane małym niedomaganiem EGRu,które zostało już poprawione.
Pozdrawiam
sapienti, hmmmm dałeś trochę do myślenia tym wykresem, Zośki mają tendencje do lekkiego doła w momencie w okolicy 3000 obr ale u Ciebie jest też pewne załamanie wcześniej.
Zastanawiam się czy nie lepiej byłoby obniżyć nieco moment, a uzyskać dzięki temu lepszy jego przebieg (bardziej równy).
Zastanawiam się czy nie lepiej byłoby obniżyć nieco moment, a uzyskać dzięki temu lepszy jego przebieg (bardziej równy).
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Żebym ja się na tym znał...rhaaziel pisze:sapienti, hmmmm dałeś trochę do myślenia tym wykresem, Zośki mają tendencje do lekkiego doła w momencie w okolicy 3000 obr ale u Ciebie jest też pewne załamanie wcześniej.
Zastanawiam się czy nie lepiej byłoby obniżyć nieco moment, a uzyskać dzięki temu lepszy jego przebieg (bardziej równy).
Jak dla mnie wszystko gra i buczy
Zafira B 2006 rok, Z19DTH (chipowanie & usunięcie DPF)
Tuner: 4GT Katowice, oprogramowanie V-Tech.
Wyniki uzyskane na programie nr 4:
Moc: 178,6 KM przy 4690obr/min
Moment: 388,2 Nm przy 2790obr/min
Poniżej wykres z hamowni z podejścia nr 4:
Szczegółowy opis tego co robiłem (w tym wykres z momentem 431!) dostępny jest tutaj : http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1494
ps. dodam tylko, że przy analizie wykresów trzeba bacznie zwracać uwagę na jego dokładność i proporcje w jakich pokazane są przebiegi momentu i mocy, mam tu na myśli relację przyrostu obrotów najczęściej na osi X do mocy i momentu na osi Y, ze względu na to ze hamownie wykorzystują do tego rożne programy nie zawsze na pierwszy rzut oka da się łatwo porównać kilka wykresów.
Tuner: 4GT Katowice, oprogramowanie V-Tech.
Wyniki uzyskane na programie nr 4:
Moc: 178,6 KM przy 4690obr/min
Moment: 388,2 Nm przy 2790obr/min
Poniżej wykres z hamowni z podejścia nr 4:
Szczegółowy opis tego co robiłem (w tym wykres z momentem 431!) dostępny jest tutaj : http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1494
ps. dodam tylko, że przy analizie wykresów trzeba bacznie zwracać uwagę na jego dokładność i proporcje w jakich pokazane są przebiegi momentu i mocy, mam tu na myśli relację przyrostu obrotów najczęściej na osi X do mocy i momentu na osi Y, ze względu na to ze hamownie wykorzystują do tego rożne programy nie zawsze na pierwszy rzut oka da się łatwo porównać kilka wykresów.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
1. Jak można wytłumaczyć fakt, że koledze sapienti ze 100 konnego DTL'a wyciagneli 370 Nm a koledze Miho 375Nm z 150 konnego DTH'a?
2. Widzę, że się potwierdza teoria, że seryjnie z19dt nie mają 120 koni, tylko ponad 130.... u kolegi kubik_cdti widzę, że było 135, podobnie było u kolegi ronin. Natomiast z19dth nie mają 150 koni tylko 140 parę. Kolega Miho widzę miał 143.5 koni. Tak więc różnica między z19dt a z19dth w praktyce to nie 30 koni, tylko max 15. Także fabryka sobie jaja robi z klientów, którzy dopłacają przy kupnie za niby 30 koni więcej...a do tego dodają w gratisie felerne kolektory dolotowe. Tak więc nasuwa sie jeden wniosek. Jak chcesz mieć prawdziwe 150 koni to kup z19dt a potem chip. Będzie taniej, pewniej i mniej awaryjnie.
2. Widzę, że się potwierdza teoria, że seryjnie z19dt nie mają 120 koni, tylko ponad 130.... u kolegi kubik_cdti widzę, że było 135, podobnie było u kolegi ronin. Natomiast z19dth nie mają 150 koni tylko 140 parę. Kolega Miho widzę miał 143.5 koni. Tak więc różnica między z19dt a z19dth w praktyce to nie 30 koni, tylko max 15. Także fabryka sobie jaja robi z klientów, którzy dopłacają przy kupnie za niby 30 koni więcej...a do tego dodają w gratisie felerne kolektory dolotowe. Tak więc nasuwa sie jeden wniosek. Jak chcesz mieć prawdziwe 150 koni to kup z19dt a potem chip. Będzie taniej, pewniej i mniej awaryjnie.