DPF / ADBLUE
Moderator: Sebu$
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 08 sty 2021, 10:34
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Cork
- Auto: Vauxhall Zafira Tourer SRI Automat
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B20DTH
- Gender:
DPF / ADBLUE
Witam wszystkich forumowiczow. Byłem przegladaczem teraz i mnie dotknal problem. To moj pierwszy post wiec prosze o przeniesienie jezeli zly dzial. Dpf wypala sie regularnie w zaleznosci od długości pokonywanych dystansow. Srednio co 250km. Czasami 180km czasami 320km. Staram sie nie przerywac wypalania. Podczas ostatniej trasy zapalil sie check engine ale zadnych innych objawow, autko jechalo normalnie. Na krotkim postoju dla pewnosci dolalem ad blue. Zbiornik ma 8litrow a weszlo tylko 3litry. Kontynuacja jazdy nastepnie po jakis 20 min rozpoczal sie proces wypalania (niestety zlapal mnie korek i kilka swiatel i zaobserwowalem niebieski dym z wydechu nigdy wczesniej sie to nie zdazylo. Z okolo 80% wypalilo sie do 19% . Po krotkim postoju powrot do domu i kolejna niespodzianka na komputerze pokladowym informacja zbyt wysoka emisja spalin sprawdz ad blue patrz instrukcja obslugi teraz. Objawow brak, pelna moc jedynie na postoju zauwazylem osad skrystalizowanego adblue na koncowce wydechu. Odczytane błędy P20E8 reducant pressure to low, P20EE Scr catalysts 1B(1) efficiency below threshold. Czy ktos mial podobny problem, co pierwsze sprawdzic czy to pompa ad blue nie daje ciśnienia, czy dpf przytkany?
Ostatnio zmieniony 11 maja 2021, 20:45 przez STARSZY24, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Na pewno problem z AdBlue. Pompa nie daje ciśnienia albo wtryskiwacz przepuszcza. Należało by wykręcić wtryskiwacz i zrobić przez GDS2 próbę ciśnienia i wtrysku wtedy się wyjaśni czy wtryskiwacz trzyma ciśnienie i jakie ciśnienie daje pompa. Ewentualnie podjechać do ASO i zlecić tylko diagnostykę bo jak to pompa to się u nich nie opłaca naprawiać lepiej samemu poszukać innej na allegro lub ebay-u i zlecić to jakiemuś mechanikowi.
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 08 sty 2021, 10:34
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Cork
- Auto: Vauxhall Zafira Tourer SRI Automat
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B20DTH
- Gender:
Dzieki za odpowiedz, dzisiaj mam wizyte w warsztacie moze sie cos wiecej wyjasni. Martwi mnie jeszcze to ze przybylo troche oleju, bagnet pokazuje maximum a na pewno bylo troche mniej i od jakiegos czasu zauwazylem osad na turbo przy dzwigni regulacyjnej, jak by spaliny troche tamtedy sie wydostawaly
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Co do przybywania oleju to pilnuj wypalania DPF. Trzeba się przyzwyczaić, że jak wypala to trzeba dać mu skończyć nawet na postoju. Gaszenie silnika podczas wypalania skutkuje zrzutem nadmiaru paliwa do oleju.
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Poszukaj po numerze GM na ebay-u z doświadczenia wiem że części w Niemczech Anglii czy Belgi są znacznie tańsze niż w polskim ASO. Jak kupowałem czujnik sadzy to w polskim Aso kosztował 1800zł a w angielskim 890zł+100zł wysyłka
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 06 mar 2019, 09:34
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira C 2.0 cdti 170KM Panorama
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B20DTH
czy udało się rozwiązać problem z Adblue ? Teraz i mnie coś spotkało. Generalnie w ASO powiedzieli że "chyba pompa ale żeby obserwować". Przebieg 75000 więc nie za dużo. Błędy które się pojawiają to P205C, P203C.... czasami w czasie jazdy wyskakuje komunikat "awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem". Check engine czasami się zapala, czasami gaśnie..... Nie pamiętam kiedy dolewałem AdBlue, ale komunikatów o poziomach nie ma. Czy można dolać AdBlue zanim będą powiadomienia? oczywiście do pełna. Co innego można zrobić dla sprawdzenia ? Albo jeszcze lepiej - czy gdzieś na południu Warszawy lub okolicach południowych miejscowości jest mechanik, który zna się na oplach i takich problemach i mógłby mi to sprawdzić? W ASO oczywiście proponują pompę za 3500, dlatego wole poszukać innego rozwiązania.
-
- Debiutant
- Posty: 44
- Rejestracja: 25 cze 2013, 02:22
- Imię: Emil
- Lokalizacja: Sieradz / Könnern
- Auto: Zafira A 1.8 Comfort
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam, podepnę się pod temat z AdBlue. Auto przy wyższych obciążeniach (przy dość agresywnym przyspieszaniu na autostradzie) potrafi strzelić białym dymem przez kilka sekund, po utrzymaniu prędkość przelotowej przez jakiś czas i znów wolniejsza jazda i sprint do 180 już się nic nie dzieje, albo minimalna chmurka. I jest białawy nalot w wydechu. Auto kupione niedawno, w serwisie Opla w Niemczech wymieniona dysza AdBlue i wypalony stacjonarnie dpf + zmiana oleju,wg dokumentów zapchał się dpf a dysza wyszla przy okazji. Zastanawia mnie czy ta biała chmurka jest normalna czy może pojechać na gwarancję pozakupowa.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Po aferze Dieslowej serwisy modyfikowały oprogramowanie zwiększając dawki AdBlu wielokrotnie nie zawsze z korzyścią dla silnika jego układu
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Wygląda to faktycznie na pompę AdBlue. Raczej jakiegoś sensownego rozwiązania nie ma. Problem czujnikiem temperatury oraz czujnikiem poziomu płynu w zbiorniku - obydwa znajdują się w pompie. Nie wiem jak stoisz technicznie - ja w pierwszej kolejności zdjął bym osłonę zbiornika AdBlue mocowana jest na czterech niebieskich kołkach trzeba je wyciągnąć. Pod osłoną będzie olbrzymia ilość syfu i błota więc trzeba wyczyścić i obejrzeć wtyczki czy gdzieś nie podeszła wilgoć. Można też na szybko spróbować podmienić sterownik - na Allagro to 80-100zł. A ostatecznie można wyjąć pompę "do tego potrzebny jest klucz pazurkowy" dokładnie wymyć ją bieżącą wodą i osuszyć następnie zamontować i zalać świeżym płynem. Gdzieś czytałem chyba na forum insigni że potrafi to rozwiązać problem błędu P203C.W.M.A.L pisze: ↑20 lip 2021, 20:34 czy udało się rozwiązać problem z Adblue ? Teraz i mnie coś spotkało. Generalnie w ASO powiedzieli że "chyba pompa ale żeby obserwować". Przebieg 75000 więc nie za dużo. Błędy które się pojawiają to P205C, P203C.... czasami w czasie jazdy wyskakuje komunikat "awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem". Check engine czasami się zapala, czasami gaśnie..... Nie pamiętam kiedy dolewałem AdBlue, ale komunikatów o poziomach nie ma. Czy można dolać AdBlue zanim będą powiadomienia? oczywiście do pełna. Co innego można zrobić dla sprawdzenia ? Albo jeszcze lepiej - czy gdzieś na południu Warszawy lub okolicach południowych miejscowości jest mechanik, który zna się na oplach i takich problemach i mógłby mi to sprawdzić? W ASO oczywiście proponują pompę za 3500, dlatego wole poszukać innego rozwiązania.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 06 mar 2019, 09:34
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira C 2.0 cdti 170KM Panorama
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B20DTH
Wygląda to faktycznie na pompę AdBlue. Raczej jakiegoś sensownego rozwiązania nie ma. Problem czujnikiem temperatury oraz czujnikiem poziomu płynu w zbiorniku - obydwa znajdują się w pompie. Nie wiem jak stoisz technicznie - ja w pierwszej kolejności zdjął bym osłonę zbiornika AdBlue mocowana jest na czterech niebieskich kołkach trzeba je wyciągnąć. Pod osłoną będzie olbrzymia ilość syfu i błota więc trzeba wyczyścić i obejrzeć wtyczki czy gdzieś nie podeszła wilgoć. Można też na szybko spróbować podmienić sterownik - na Allagro to 80-100zł. A ostatecznie można wyjąć pompę "do tego potrzebny jest klucz pazurkowy" dokładnie wymyć ją bieżącą wodą i osuszyć następnie zamontować i zalać świeżym płynem. Gdzieś czytałem chyba na forum insigni że potrafi to rozwiązać problem błędu P203C.
[/quote]
Niestety u mnie zarówno z technicznymi zdolnościami jak i z narzędziami na bakier, dlatego szukam gdzieś w okolicy warsztatu, który temat by ruszył i sprawdził..... Ale dzięki za podpowiedź.
[/quote]
Niestety u mnie zarówno z technicznymi zdolnościami jak i z narzędziami na bakier, dlatego szukam gdzieś w okolicy warsztatu, który temat by ruszył i sprawdził..... Ale dzięki za podpowiedź.