z mechanikiem jeszcze nie porozmawiałem, ale znalazłem coś takiego na forum Astry https://astra5klub.pl/silniki-diesla-f9 ... aa7baf1a15
- Po zmianie statusu 6-7 zaczyna się właściwy proces wypalania.
- Po osiągnięciu określonej wartości zapełnienia dotrysk paliwa jest wyłączany i dalej trwa prawdopodobnie pasywne dopalanie korzystając z nagrania wkładu DPF. Dla tego gdy po spalaniu widać, że już nie ma wypalania warto kontynuować jazdę(idealnie gdy uda nam się to na pod obciążeniem czyli duża prędkość). W Torque pomimo wyłączonego wypalania widać , że wartość spada do 0%
U mnie sprowadzało się to do tego, że gdy status 6-7 się kończył stwierdzałem, że silnik można wyłączać (PID status 0) - z powyższej wypowiedzi wynika, że to dopiero "nagranie wkładu DPF" a nie "pasywne wypalanie" - będę to testować. W ostatnim moim przypadku było jeszcze coś innego, status 5.
Pojawia się pytanie - jak długo/przy jakich obrotach jeździć gdy DPF się "nagra" i status wróci do 0 ?
Czy w wykryciu powyższego pomoże któryś z dodatkowych PIDów np. stąd :
https://www.club-opel.com/forum-tema/pi ... sage165434
https://www.opelastraclub.com/t27293p30 ... que#406215
Filtr sadzy jest pelny... ponownie!
Moderator: Sebu$