Filtr sadzy jest pelny... ponownie!
: 28 cze 2020, 15:54
Hej
Piszę do was, bo mam niemały problem.
Samochód Zafira C po facelifcie, silnik 2.0 270KM - Model B20DTH.
W grudniu po raz pierwszy zapełnił mi się DPF. Zrzuciłem winę na to, że nie wiedziałem kiedy filtr się wypala (samochód od paru miesięcy), wyłączałem silnik podczas wypalania no i po prostu się zapełnił.
Stało się - zrobiłem czyszczenie chemiczne w Oplu i zacząłem szukać informacji nt. wypalania, m.in dioda LED, ogrzewanie tylnej szyby, liczniki w Torque, itp. Ostatecznie sam napisałem mały programik na mikrokontrolerze ESP32 viewtopic.php?f=76&t=19962&start=45#p450891, który sczytuje wartości z intefejsu diagnostycznego i podaje % zapełnienia, km od ostateniego wypalania itp. (wszystko co można pokazać w Torque).
PIDy m.in stąd https://www.opelastraclub.com/t27293-pids-para-torque i stąd https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 9&start=20
Od czasu czyszczenia chemicznego miałem wypalanie już jakieś 10 razy. Licznik kilometrów od ostatniego wypalania zeruje się ładnie za każdym razem.
Wczoraj miałem ostatnie wypalanie.. Jakie było dzisiaj, gdy po 0,5km jazdy otrzymałem ponownie komunikat :
"Filtr sadzy jest pełny kontynuować jazdę bezwarunkowo" - pełny DPF!
Powyższy komunikat po paru minutach znika (ciągła jazda),
jednak PID 2220FA cały czas zwraca 5 (prawdopodobnie to oznacza zapchanie)
Podczas normalnego wypalania zwraca wartość 7 lub 6
W tym stanie sprawdzałem - mogę jeżdzić bez końca a spalanie i tak się nie odbywa (brak dymu i charakterystycznego zapachu sadzy)
Czy ktoś z was spotkał się już z czymś takim ?
żeby było ciekawiej od ostatniego problemu minęło prawie dokładnie 4000km. Wypalania miałem różnie - przy 300km, 340km, 375km, 450km
Załączam zdjęcia sprzed pół roku i obecnie.
Wygląda to na jakiś błąd komputera - % zapełnienie filtr nagle to ponad 200%, km od ostatniego wypalania (0 - przejechałem 20, żeby wrócić do domu)
Piszę do was, bo mam niemały problem.
Samochód Zafira C po facelifcie, silnik 2.0 270KM - Model B20DTH.
W grudniu po raz pierwszy zapełnił mi się DPF. Zrzuciłem winę na to, że nie wiedziałem kiedy filtr się wypala (samochód od paru miesięcy), wyłączałem silnik podczas wypalania no i po prostu się zapełnił.
Stało się - zrobiłem czyszczenie chemiczne w Oplu i zacząłem szukać informacji nt. wypalania, m.in dioda LED, ogrzewanie tylnej szyby, liczniki w Torque, itp. Ostatecznie sam napisałem mały programik na mikrokontrolerze ESP32 viewtopic.php?f=76&t=19962&start=45#p450891, który sczytuje wartości z intefejsu diagnostycznego i podaje % zapełnienia, km od ostateniego wypalania itp. (wszystko co można pokazać w Torque).
PIDy m.in stąd https://www.opelastraclub.com/t27293-pids-para-torque i stąd https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 9&start=20
Od czasu czyszczenia chemicznego miałem wypalanie już jakieś 10 razy. Licznik kilometrów od ostatniego wypalania zeruje się ładnie za każdym razem.
Wczoraj miałem ostatnie wypalanie.. Jakie było dzisiaj, gdy po 0,5km jazdy otrzymałem ponownie komunikat :
"Filtr sadzy jest pełny kontynuować jazdę bezwarunkowo" - pełny DPF!
Powyższy komunikat po paru minutach znika (ciągła jazda),
jednak PID 2220FA cały czas zwraca 5 (prawdopodobnie to oznacza zapchanie)
Podczas normalnego wypalania zwraca wartość 7 lub 6
W tym stanie sprawdzałem - mogę jeżdzić bez końca a spalanie i tak się nie odbywa (brak dymu i charakterystycznego zapachu sadzy)
Czy ktoś z was spotkał się już z czymś takim ?
żeby było ciekawiej od ostatniego problemu minęło prawie dokładnie 4000km. Wypalania miałem różnie - przy 300km, 340km, 375km, 450km
Załączam zdjęcia sprzed pół roku i obecnie.
Wygląda to na jakiś błąd komputera - % zapełnienie filtr nagle to ponad 200%, km od ostatniego wypalania (0 - przejechałem 20, żeby wrócić do domu)