[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
PIOTRNIEMCZYCKI

#376 Post autor: PIOTRNIEMCZYCKI »

NO FAJNIE POCZYTAŁEM I SIE USPOKOIŁEM BO NASTRASZYŁ MNIE GOSTEK ŻE JAST PROBLEM Z ZAGAZOWANIEM SILNIKA1,8.16V,WIDOCZNIE TRAFIŁO SIE MU AUTO Z DZIADOWSKĄ INSTALACJĄ

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#377 Post autor: firek »

PIOTRNIEMCZYCKI, jeśli chodzi o Zosię A to nie ma problemu z zagazowaniem żadnego benzynowego silnika. ;)
mataraj121, co do pytanka o dojazd to odpowiedz jest taka że TAK-dojazd mieści sie za trzecim rzędem siedzeń :D

Anony Mous

#378 Post autor: Anony Mous »

Connor MacLeod pisze:Szacunkowe zużycie gazu na trasie przy Vśr ok. 100k/h i włączonej klimie to jakieś 6,5 do 7 l. gazu.
To zaworki raczej długo nie pożyją w takich temperaturach hehe. Ten silnik ma apetyt na 9-10 litrów gazu i jest to raczej taka norma nie do zbicia. Ale życzę bezawaryjnej jazdy.

Connor MacLeod

#379 Post autor: Connor MacLeod »

10 l na trasie? Moja była Omega na trasie tyle zjadała. Nie wydaje mi się aby tak było.
A wynik traktuje tylko szacunkowo, bo za krótki odcinek na gdybanie. Chciałem poprawić sobie humor, a tu widzę że nic z tego.

mataraj121

#380 Post autor: mataraj121 »

marsuc pisze:To zaworki raczej długo nie pożyją w takich temperaturach hehe. Ten silnik ma apetyt na 9-10 litrów gazu i jest to raczej taka norma nie do zbicia. Ale życzę bezawaryjnej jazdy.
O kurczę pieczone! A co może stać się z nimi? Właśnie zamierzałem założyć LOVATO :(
gwarancja ich nie obejmuje?
Ostatnio zmieniony 08 cze 2011, 09:44 przez mataraj121, łącznie zmieniany 1 raz.

greco

#381 Post autor: greco »

mataraj121 pisze:O kurczę pieczone! A co może stać się z nimi? Właśnie zamierzałem założyć LOVATO
gwarancja ich nie obejmuje?
Chodzi o zawory i gniazda zaworowe głowicy.
Temperatura spalania gazu jest znacznie wyższa niż benzyny.
Spalanie gazu z dużą zawartościa powietrza(tlenu) może powodować wypalanie gniazd zaworowych.
Wcześniej kolega pisał 7L w ZA.
Ja w starej asterce 1,6 miałem na trasie min 8L, a przy mieszanej jeździe 10L.
Gaz super sprawa i uważam, że lepiej wychodzi niż ON, ale trzeba zachować rozsądek.

Anony Mous

#382 Post autor: Anony Mous »

mataraj121, nie załamuj się, tak jak napisał greco gaz super sprawa tylko z rozsądkiem.
Jak założę mniejsze dysze to i spalanie osiągnę takie jak Connor MacLeod, ale cóż z tego jak za chwilę będą musiał zrobić remont głowicy bo gniazda się powypalają. Lepiej niech sobie silniczek spali 1-2 więcej a ty będziesz miał spokojną głowę.

waldik782

#383 Post autor: waldik782 »

Witam serdecznie.Otoz jadac jakas gpdzine temu swoja Zoska stalo sie cos dziwnego.Mianowicie zapalil sie CHECK i do tego TC.Auto chodzi tak jak by nie paliło na wszystkie gary no i wiadomo ze moc ma jak maluch.Bledow na razie nie zczytalem bo chwilowo nie mam gdzie.Czy ktos mial cos podobnego w benzyniaku??? :roll: :roll: Check sie nie raz zapalal i sam gasl. :
jezeli dobrze "wypedalowalem" nr usterki to 0170.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#384 Post autor: firek »

waldik782, usterka wystepuje na jedym paliwie czy na obu???
P0170 to błąd sondy(zły skład mieszanki-pewnie żle wyregulowany gaz) ale to raczej nie ma związku z TC....
Mi jak zapalał się ostatnio chekuś-P0201 i autko przestawało chodzic na jeden cylinder(na obu paliwkach) to po wykluczeniu wtrysków i wiązek padło na sterownik benzynowy juz naprawiony.... ale podobno silniki Z miały lepsze sterowniki-mniej podatne na "te" usterki.

waldik782

#385 Post autor: waldik782 »

firekdzialo sie tak na obydwu paliwach.Najlepsze jest to ze wlasnie wrocilem z auta bo jeszcze raz "pedalowalem" bledy i nagle po kolejnym wlaczeniu zaplonu TC zgaslo,zostal tylko check.Odpalilem Zosie i chodzi jak ta lala.Natomiast jezeli chodzi o blad mieszanki(za bogata) to wywla mi go od poczatku zalozenia gazu.Za jakies 500 km jade na przeglad do gazownika wiec mu nakresle temat.Bylo na forum ze po dobrej regulacji check sie "uspokoił"
Mnie tez znokautowało to TC.Zobaczymy jutro jak sie bedzie sprawowala bo dzius juz nie da rady.
P.S dzieki za info o bledzie :piwo:

[ Dodano: Wto Lip 05, 2011 20:05 ]
Powracam do tematu.Swiece nowe NGK V-LINE 23 ( stare mialy pona 70 tyś.) po regulacji u gazownika i dalej to samo ze raz na jakis czas kuleje i zapala sie check z TC.Blad nadal ten sam.To co jeszcze zauwazylem ze jak chodzi silnik i wypne wtyczke od przeplywomierza to wogole silnik nie reaguje.Moze to byc przeplywomierz???Przy tych cyrkach instalcja gazowa tez wariuje bo piszczy tak jak by sie gaz skonczyl.

doszedlem do tego co bylo przyczyna tych cyrkow...wymienilem cewke i dalej bylo to samo a winny temu byl zatrzask kabla na 1 wtrysku.Jak silnik sie nagrzewal on po prostu robil sie miekki i sie wysuwal bo byl pekniety.Teraz Zoska śmoga az milo...

marek66
Posty: 1
Rejestracja: 09 cze 2011, 16:16
Lokalizacja: jastrzebie zd
Model:

#386 Post autor: marek66 »

witam mam problem z moja zoska z18xe wywala mi blad PO170 szarpie niemozna ruszyc prosze o pomoc

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#387 Post autor: Harry200 »

Błąd ten oznacza za ubogą lub za bogatą mieszankę ,na początek sprawdź sondę lambda,a nie masz silnika zagazowanego... :?:

Connor MacLeod

#388 Post autor: Connor MacLeod »

Remontu głowicy raczej nie będzie, bo auto pali za dużo - trasa 11l, miasto 14,5. Dziś umawiam się na przegląd po 1000km i mus to zmienić. Jak czytałem na forum to miasto powinno być do 12l, a trasa w okolicy 9l. Zobaczymy co da się z tym zrobić.

tasku

#389 Post autor: tasku »

Witam

Zakupiłem zafire 2000r X18XE1 po zakupie tego samego dnia zapaliła sie kontrolka Check auto zaczęło lekko poszarpywać. Po zamontowaniu instalacji gazowej okazało się że cały czas pokazuje za bogatą mieszankę podczas ustawiania map gazu. Teraz na zimnym na benzynie chodzi jakby pracowały 2-3 cylindry po rozgrzaniu troche sie normuje zdecydowanie na gazie lepiej chodzi równiej.
Ciekawostką jest również stan paliwa przy zatankowanym do połowy, komputer pokazywał cały czas różne informacje że moge przejechać 160km raz 20km a raz 0km mam obawe o sterownik silnika

Chciałbym drogą eliminacji sorawdzić i podmienić przepływkę, cewkę.

Jeżeli jest ktoś z okolic trojmiasta z takim silnikiem prosze o kontakt :
tasku@o2.pl
gg387909

z góry dziękuje za pomoc

Anony Mous

#390 Post autor: Anony Mous »

Jakie macie średnice otworów w dyszach? Ja miałem 1.8 a ostatnim razem rozwierciłem na 2.1 ;) kalibracja i dogranie mapek przeszła bez problemu. Tylko spalanie troszeczkę wzrosło :(

Wtryski to czerwone Valteki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”