[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB
Moderator: Mariusz
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 24 lip 2010, 21:54
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Tychy
- Auto: Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Panowie kolejne problemy, odebrałem w zeszły czwartek autko od gazownika, wywalił emulator, zmienił reduktor na lepszy silver i całą elektronikę, po tych zabiegach autko śmigało nawet nawet, kiedy to dziś jade sobie do pracy rano 5.30 temp. powietrza 5 stopni Celciusza, włączone halogeny, ogrzewanie tylnej szyby, nawiew i jade na LPG nagle hamuje bo chce skręcić i spadają mi obroty, aż auto gaśnie i tak dzisiaj z 5 rady jak do pracy jechałem, a odziwo po południu jak już wracałem z pracy wszystko cacy ani razu nie zgasł, dzieje mi się tak tylko na LPG, bo na benzynce obroty spadają ale nie aż tak że auto gaśnie, co to może być ładowanie za małe ale wspomaganie działa a tym bardziej na Pb nie zgaśnie ani razu co tym razem może być, wtryski Matrix, nie wiem czy z moim autem coś nie tak, czy to zły gas tankowany, mam takie odczucie jak by się dławił czasami obroty spadną ponad 500 ale nie zgaśnie i zaraz wspocza na te prawidłowe 900 a nieraz po wciśnięciu sprzęgła od razu obbroty spadaja do zera i auto gaśnie, podżucie jakieś pomysły.
Mam już dość tego gazownika ale co mam jedzić do fachowca i płacić jak instalka na gwarancji jest.
Mam już dość tego gazownika ale co mam jedzić do fachowca i płacić jak instalka na gwarancji jest.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
plutmen1, z tego co piszesz obroty na benzynie równiez spadaja(rozumiem że poniżej 750), a więc należy zacząć od wykluczenia tego problemu, bo jeśli na benzynie auto nie jest do końca sprawne to na LPG ptoblem ten bedzie powracał z 5 krotna częstotliwością i wiekszym skutkiem.
Dodatkowo widać że problemy ulegaja nasileniu gdy silnik jest bardziej obciążony, tu powinna pomóc w jakims stopniu regulacja-doregulowanie na obciążeniu-próba drogowa
To jaka masz teraz elektronikę LPG?
Dodatkowo widać że problemy ulegaja nasileniu gdy silnik jest bardziej obciążony, tu powinna pomóc w jakims stopniu regulacja-doregulowanie na obciążeniu-próba drogowa
To jaka masz teraz elektronikę LPG?
-
- Mieszkaniec
- Posty: 349
- Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Zegrze
- Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z22SE
- Gender:
Objawy wskazują na silniczek krokowy do czyszczenia
[ Dodano: Sro Lis 02, 2011 18:08 ]
[ Dodano: Sro Lis 02, 2011 18:08 ]
Chyba odciążony - napisał przy hamowaniufirek pisze:Dodatkowo widać że problemy ulegaja nasileniu gdy silnik jest bardziej obciążony
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 24 lip 2010, 21:54
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Tychy
- Auto: Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Elektronike nawet mi nie powiedział jaką mam a co do silniczka krokowego czyszczony, jak i cała przepustnica, a także erg, Firek na beznynie to nie jest tak bardzo odczuwalne jak na LPG bo na gazie auto gaśnie a na benzynie nie, na LPG mam takie wahania obrotów ale właśnie jak silnik jest bardziej obciążony(włączone jest dużo odbiorników), bo jak z pracy jechałem miałem wyłączone prawie wszystko, no wiadomo światła i radio grało i autko fajnie chulało i nie gasło.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Jak najbardziej chodziło o obciążony-włączone prawie wszystkie możliwe odbiorniki elektryczneSzuwarek pisze:Objawy wskazują na silniczek krokowy do czyszczenia
[ Dodano: Sro Lis 02, 2011 18:08 ]Chyba odciążony - napisał przy hamowaniufirek pisze:Dodatkowo widać że problemy ulegaja nasileniu gdy silnik jest bardziej obciążony
[ Dodano: Sro Lis 02, 2011 19:02 ]
plutmen1, co do tego że piszesz że to nie jest tak odczuwalne na PB, a ja piszę ponownie na benzynie mały problem na LPG już bedzie duży. Oczywiście jeśli na doregulowanie instalacji poświęci się sporo czasu i zaangażowania to to można objaw zmniejszyć ale i tak bedzie zawsze gorzej niż na PB.
Ja sam osobiście niedawno około godziny męczyłem się z Aveo z bujaniem na wolnych a i tak nie było super, aż w końcu do klienta dotarło ze trzeba wymyć i zakalibrować korus przepustnicy...Nawet nastepnego dnia zadzwonił po naprawie i podziękował bo złe objawy ustapiły
-
- Mieszkaniec
- Posty: 349
- Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Zegrze
- Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z22SE
- Gender:
Zasugerowałęm się hamowaniemfirek pisze:ak najbardziej chodziło o obciążony-włączone prawie wszystkie możliwe odbiorniki elektryczne
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 24 lip 2010, 21:54
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Tychy
- Auto: Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Panowie odnośnie mojego tematu, dzisiaj odpaliłem autko na Pb już rozgrzne i na postoju dodałem gazu do ok 2 tys obr/min i zdjąłem noge z gazu a obroty spadły tak do 500 obr/min i wydawało się że chce zgasnąć, jednak nie zgasł spadły obroty tylko do 500 obr/min a potem wskoczyły zaraz dosłownie 1 lub 2 sek na prawidłowe 750 obr/min, dodam, że auto było rozgrzane i świeciły światła, radio i nawiew, i wszystko działo się na Pb.
Co to może być ERG zasyfiony???
Co to może być ERG zasyfiony???
Witam.
Chciałem się zapytać gdzie montujecie w Zafirce A butle z gazem ? Słyszałem że w niektórych samochodach da się ją wepchnąć zamiast 6 czy 7 siedzenia. Jak to jest ?
Chciałem się zapytać gdzie montujecie w Zafirce A butle z gazem ? Słyszałem że w niektórych samochodach da się ją wepchnąć zamiast 6 czy 7 siedzenia. Jak to jest ?