[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#16 Post autor: Lorry »

Jak masz tak mało do pracy, to on się nawet porządnie nie nagrzeje,zwłaszcza teraz nie mówiąc o pracy na LPG a przelot roczny w sumie mały.... :| Do kosztów dodałbym też kwotę przeglądów technicznych 160 zamiast 99zł ;)

Awatar użytkownika
Kraczan
Debiutant
Posty: 33
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:53
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Model:

#17 Post autor: Kraczan »

Z częstszą wymianą świec i przewodów to prawda. Na szczęście Zośka ma listwę WN, która jak jest sprawna to nie wymaga wymiany. Świece też nie mogą być byle jakie i czyszczenie nie wchodzi w grę. Jednak biorąc pod uwagę ogólne różnice w kosztach eksploatacji to i tak na LPG wychodzi taniej :D .

M@rio

#18 Post autor: M@rio »

Ja mam do pracy też ok 2 km. Bywa że jak jest mróz nie zdąży się nagrzać i jadę na paliwie. Mam zamiar poprosić o zmniejszenie temp przełączania do ok 20/25 stopni.
Ale nie oszukujmy się - przez jaką część roku są mrozy? - myślę że faktycznie zimą troszkę mniej opłacalne niż latem (bo idzie więcej benzyny) ale mimo wszystko opłacalne.
Jak na razie spala mi 10,5 litra w mieście i ok 9.5 w trasie (bez oszczędnej jazdy). Paliwa mi zużywa ok 1 cały zbiornik na 6 tankowań gazu, czyli zalewam do pełna co ok 2500 km (w przybliżeniu podałem i dotyczy to raczej mroźnych dni) decyzję musisz sam podjąć - ja nie żałuję.
Choć faktycznie z gazem zawsze będzie jakieś małe "ale"
Pozdrawiam

davsongo2

#19 Post autor: davsongo2 »

Witam Koledzy

A co powiecie o mojej instalacji, ja kupiłem auto już z założoną od 2 lat instalacją. Nie wiem co to za firma???
Reduktor Alaska, zawór gazowy Alaska, Przełącznik centralka Zenit, układ elektroniczny Zenit. Instalacja kosztowała 2700zł
Nie wiem jakie są wtryskiwacze i której to generacji jest instalacja, wszystko działa automatycznie. Jak zrobię zdjęcia to zamieszczę.

I jeszcze mam pytanie:
Ostatnio żóna zatankowała na Statoil w Łodzi i po przejechaniu ok 30km zapaliła mi się kontrolka od emisji spalin (ten silniczek) czy to może być od gazu? Pewnie coś sonda lambda wyłapała. Czy ona sama zgaśnie jak wyjeżdżę i zmienię gaz czy muszę jechać na kasowanie na komputer?

darkp1

#20 Post autor: darkp1 »

Pewnie za uboga albo zbyt bogata mieszanka, powinno przejśc samo ;)

Awatar użytkownika
Kraczan
Debiutant
Posty: 33
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:53
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Model:

#21 Post autor: Kraczan »

Jeżeli ta kontrolka to CHECK ENGINE (sprawdź silnik) to lepiej sprawdź. W instalacjach LPG nowszej generacji występują emulatory sondy lambda, więc nie liczyłbym na chwilowe reakcje na zmianę gazu.
Swoją drogą zapalanie się tej kontrolki przy gazie jest dość często spotykane. Miałem to chyba we wszystkich samochodach z gazem jakimi jeździłem. Tylko w polonezie nie paliła się :lol: bo jej tam nie było.
Obrazek

otaru

#22 Post autor: otaru »

Witam
mam zafirke z 2000r 1.8 16V w automacie chce założyć do niej gaz lecz jestem całkowitym laikiem w tym temacie. Gdy byście sie podzielili opiniami o swojej instalacji interesowała by mnie:

- jaka instalacja
- jakie spalanie
- cena z montazem
- ewentualne problemy jakie mieliscie

pozdrawiam Artur

Awatar użytkownika
Kraczan
Debiutant
Posty: 33
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:53
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Model:

#23 Post autor: Kraczan »

Do Twojego silnika to tylko sekwencyjny wtrysk gazu. Ja mam BRC, spalanie to około 11 litrów gazu po mieście i ok 9 na trasie. Moja kosztowała 2800 zł. Zbiornik toroidalny w kole zapasowym 49 litrów. Zastanów się nad wlewem gazu (jest możliwość zamontowaniu pod klapką wlewu paliwa.
Polecam temat http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0 tu w gronie kolegów zgłębiamy temat gruntownie.

dejna

#24 Post autor: dejna »

Kraczan pisze:Do Twojego silnika to tylko sekwencyjny wtrysk gazu. Ja mam BRC, spalanie to około 11 litrów gazu po mieście i ok 9 na trasie. Moja kosztowała 2800 zł. Zbiornik toroidalny w kole zapasowym 49 litrów. Zastanów się nad wlewem gazu (jest możliwość zamontowaniu pod klapką wlewu paliwa.
Polecam temat http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0 tu w gronie kolegów zgłębiamy temat gruntownie.
tyle drogą wyjaśnień...

zamykam

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#25 Post autor: firek »

Kraczan,
W "nowszych instalacjach" czyli jak sądzę w sekwencjach rzadne emulatory sondy lambda nie wystepują, takie urzadzenia były stosowne w instalacjach II generacji(mikserowe z elektroniką).
davsongo2, spróbuj pojeżdzic troszke na benzynce jak przejdzie to znaczy że chwilowy problem ze składem mieszanki na gazie, a jeśli nie zniknie to trzeba podłączyc komp i sprawdzic jaki błąd zapisało. Pozdrawiam :D

Skasowany użytkownik 323

#26 Post autor: Skasowany użytkownik 323 »

Witam,
Mój problem jest następujący. Zaczęło śmierdzieć gazem w momencie jak przyszły mrozy. Raz śmierdzi, raz nie. Byłem u gazownika i sprawdził szczelność instalacji. Rzekomo jest ok lecz gazem śmierdzi nadal. Mam raczej klękniętą sondę lambdę. I oto moje pytania:
1. Czy sonda lambda musi być sprawna na gazie?
2. Czy może niesprawna sonda być przyczyną woni gazu w środku?
3. Jeżeli muszę ją wymienić to na jaką? Czy oryginał GM czy jakiś zamiennik np BOSCH?
4. Czy jest jedna sonda czy dwie?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#27 Post autor: firek »

karolex,
Sonda(u ciebie są dwie-przed i za katalizatorem) musi byc sprawna do prawidłowego działania instalacji LPG jak i benzyny - to po pierwsze.
Po drugie może byś się wysilił troszke i napisał jaka masz instalację....
A może masz nieszczelny układ wydechowy co + walnięta sonda daje 100% woń gazu.

wiehol

#28 Post autor: wiehol »

Witam.
A czy odnośnie temperatury przełączania na gaz, próbował ktoś izolacji termicznej na parownik? Mam na myśli np. taką piankę samoprzylepną o grubości ok. 1 cm, którą używa się do izolowania rur lub bojlerów. Wtedy nie byłaby potrzebna ingerencja w parametry sterownika a parownik miałby wymaganą temperaturę.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Kraczan
Debiutant
Posty: 33
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:53
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Model:

#29 Post autor: Kraczan »

Próg przełączania na gaz zależy od temperatury w całym układzie chłodzenia, a nie tylko samego reduktora, który jest włączony w ten układ. Jednakże muszę spróbować "ocieplić" swój parownik. Może faktycznie pomaga w szybszym przełączaniu na gaz.

Firek, nie chodziło mi o sekwencję. Davsongo2 pisze, że ma dwuletnią instalację. Mam taką w astrze. Nawet jak odpinam lambdę to nie reaguje :D

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#30 Post autor: firek »

Kraczan, Davsongo2 piszę że ma dwuletnią instalację o nazwie ZENIT a to jest nazwa jednej z polskich sekwencji, zresztą przy jego silniku i elektronice która mu towarzyszy inna instalacja niz sekwencja nie ma racji bytu. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”