LPG - polecane instalacje gazowe do Zafiry A_B

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
darek_sc

#496 Post autor: darek_sc »

Witam. Mam pytanko czy do mojej Zafiry A 1.8 125 KM benzyna w automacie. Będzie dobra instalacja gazowa:
Sterownik STAG
reduktor AC lub coś zaczynające się na V..... tylko nie dosłyszałem przez tel dokładnie co Pani tam mówiła :)
Poinformowała mnie że badają najpierw kompresje i dopiero dobierają sobie elementy. Koszt jaki został podany. montaż po podłogą to 2450 zł
Co o tym myślicie? Proszę o opinie bo jestem kompletnie zielony w temacie gazu. Do tej pory miałem zawsze Diesle :)
Czy instalacja tzn pogarsza bardzo żywotność silnika? i jakość jazdy?

[ Dodano: Pią Wrz 20, 2013 17:45 ]
Jako że nikt nie odpisał w temacie. Pochwale się że instalacje gazową do mojego Automatu już mam założoną
Układ sterujący: Stag 4
Reduktor: Zavoli
Zbiornik: Bormec
Listwa Hana

Jak narazie jeździ płynnie ale zrobiłem raptem kilkanaście km
Co sądzicie o tym zestawie?

emjot

#497 Post autor: emjot »

zestaw ok, jeśli odpowiednio założony i wyregulowany. Jakie masz Hanki?

zlocisty
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 15 gru 2013, 21:44
Imię: Krystian
Lokalizacja: Piła
Auto: Zafira C 1.6 CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: Z16DTH

#498 Post autor: zlocisty »

Koledzy. Czy ktoś z Was montował do Zośki A podobny zestaw? http://www.eco-tech.com.pl/eco-tech/

Czy ktoś ma doświadczenia z zakładem na Regulskiej? Jakieś opinie?

Trzeci

#499 Post autor: Trzeci »

Nie wierz w cuda... nie ma zestawu który sam sie reguluje ... tak w 100% Ja mam Stag 300 ISA2 . Isa2 = ASR (ma to samo robić) i trzeba stroić go po montażu w trasie lub na hamowni. Mapa benzynowa jest dynamiczna, a do wystrojenia LPG potrzeba jeszcze korekty po: obrotach, cśnieniu gazu i jego temp. Nie inwestuj w sterownik który nie ma renomy i ogólnopolskiej sieci montażu.
Wszystko też zalezy od zasobności portfela. za 2400 założysz kompletny zestaw STAG lub o podobnej klasie.

zlocisty
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 15 gru 2013, 21:44
Imię: Krystian
Lokalizacja: Piła
Auto: Zafira C 1.6 CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: Z16DTH

#500 Post autor: zlocisty »

Panowie.

Dlaczego w jednym zakładzie mówią mi że lubryfikacja do mojego silnika jest konieczna, a w drugim że nie?

No i co powinienem wybrać?
- skusić się na zaproponowany LPGTECH324 OBD?
- a może STAG, który polecał kolega wyżej?
- Czy dopłacić parę złoty za komplet BRC?

Zaczyna mi się kręcić w głowie od ilości możliwości.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#501 Post autor: cns80 »

zlocisty pisze:Dlaczego w jednym zakładzie mówią mi że lubryfikacja do mojego silnika jest konieczna, a w drugim że nie?
Bo w jednym chcą Cię naciągnąć, a w drugim nie zajmują się bzdurami.
zlocisty pisze: Czy dopłacić parę złoty za komplet BRC?
Dopłacić. Jest trochę trudniejsza w strojeniu (ale zakładam że założy to fachowiec, który zna tą instalację), ale lepiej działa moim zdaniem.
Obrazek

joanes
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 26 lis 2013, 11:27
Lokalizacja: Lublin
Model:

#502 Post autor: joanes »

Jestem w trakcie zakupu Zafiry 1.8 z 2007 87 tyś. przebiegu, dzwonię pytam gazowników i zastanawiam się co do 1.Stag 4 (składanka) 2.BRC 3.Landi Renzo.
Ad.1 pan zapowiedział 3800 zł. Ad.2 2700 zł. (drogie części gwarancji) Ad.3 Landi Renzo 3400 zł (najsensowniejszy wybór jeden producent cena montażu i części w miarę tanie).

Opcja nr. 3 - czy ktoś z kolegów ma lub coś słyszał. Na forum niewiele wyczytałem czyżby niezbyt popularna. Dodatkowy atut to że to dość duża firma, mam ją pod nosem, w Oplu lubelskim dali mi nr. tel ( :?: )

cieniassss

#503 Post autor: cieniassss »

joanes, ad1. cena z kosmosu jak za staga 4, nawet z dobrymi wtryskiwaczami
ad2. cena jakaś niska, pewnie wersja ze słabszymi wtryskiwaczami

ogólnie montaż w zafirze jest prosty, nie trzeba chociażby ściągać kolektora dolotowego, żeby zamontować butlę trzeba wyciągnąć 3 rząd siedzeń, ale to prosta sprawa

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#504 Post autor: cns80 »

cieniassss pisze:ad2. cena jakaś niska, pewnie wersja ze słabszymi wtryskiwaczami
Też mi się tak wydaje.
ad.3 to to bardzo dobry produkt. Mało popularny, bo przecież wszyscy i do wszystkiego montują topornego Staga :) który jest parę stówek tańszy.

W zasadzie sama nazwa kompa nic nie mówi kiedy nie wiemy co za wtryski i jaki reduktor.
cieniassss pisze:żeby zamontować butlę trzeba wyciągnąć 3 rząd siedzeń,
Nie koniecznie. Teraz mam po polskiemu na taśmach i faktycznie trzeba. Ale jak miałem po niemieckiemu ze śrubą centralną to nie było takiej potrzeby :)
Obrazek

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#505 Post autor: firek »

cns80, to ciekawe do czego ta centralan śruba była przykręcona....


joanes ja osobiście na dzień dzisiejszy nie zakładałbym instalacji LR, bo wtryskiwacze znacznie w ostatnim okresie straciły ze swej sławnej jakości, wprawdzie producent wprowadził jakąś nowszą odmianę, ale nie jest jeszcze ona aż tak przetestowana abym mógł ją z czystym sumieniem polecić.
Z tych instalacji które zostały Ci zaproponowane ja bym wybrał BRC, ale nie w pakiecie light, tylko normany z ich wtryskami, cena bedzie pewnie ciut wyższa ale pojeździsz, można by jeszcze zakładać instalację Lovato koszt z tego co się orientuje cos w okolicach 2300-2400
Pozdro

joanes
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 26 lis 2013, 11:27
Lokalizacja: Lublin
Model:

#506 Post autor: joanes »

Lovato też proponowali mówiąc iż to niższa pułka. LR niby fabryczna inst. do opli (6 tyś.). Na pewno ta którą proponują mi to coś okrojone. Z tego co poczytałem na forumach to fachowcy twierdzą iż LR i Lovato tracą jakość ostatnimi czasy.

Brc ok ale podobno serwis pogwarancyjny drożyzna...

Chodzi o coś ogólnie dostępnego w serwisie i w miarę niezawodnego cena to rzecz drugorzędna.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#507 Post autor: firek »

To spytaj o serwis LR, owszem montowana fabrycznie ale...Brc jest równiez montowane fabrycznie min do Chewroletów z Oplowskimi silnikami 1.8 :D
Jesli chodzi o koszty pogwarancyjne to w tej kategorii najlepiej wypada Lovato

Co do dostępnosci i niezawodności to znam auta które na Lovato pokonały juz po 100tys mając wymieniane tylko filtry, a sam u siebie musiałem w LR wtryski po 50 tys, wymienić....
Co do BRC cena wtryskiwaczy jest moze minimalnie wyższa od LR ale jak narazie są one rzywotniejsze...

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#508 Post autor: cns80 »

firek pisze:cns80, to ciekawe do czego ta centralan śruba była przykręcona....
Jak to do czego ? Do podłogi oczywiście. Z góry była tylko uszczelka i zaślepka i nie wymagało to wyjmowania kanapy. Wyjęli mi butlę bez wyjmowania siedzeń i dopiero gdy się okazało że nowa ma inny system mocowań to musieli przejść na taśmy i fotele wyciągać.
Obrazek

joanes
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 26 lis 2013, 11:27
Lokalizacja: Lublin
Model:

#509 Post autor: joanes »

Ok wychodzi na to że Brc (inne fora głównie te typowo gazowe to potwierdzają) a może jest jakiś sprawdzony fachowiec (lub ktoś takowego zna) który by mi to założył w Lublinie?

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#510 Post autor: firek »

Co do sprawdzonych warsztatów to ja mogę polecic Trans-Wag na Łęczyńskiej 58-z tego co wiem montuja dla kilku serwisów:)

cns80, czyli zbiornik zamontowany był tylko na jednej srubie a reszta trzymał sie na koszu....-nie ma to jak profesjonalny montaż

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”