[A] --> [B] Silnik 1.8 16V
Moderator: Mariusz
[A] --> [B] Silnik 1.8 16V
Od kilku dni krąży mi po głowie pewna sprawa dotycząca silnika 1.8 16V. Jak wiadomo silniki te do roku 2001 posiadały 116 KM, które później zwiększono do 125 KM, a w ZB po (o ile się nie mylę) 2006 r. do 140 KM. Czy któryś z szanownych kolegów wie może na czym polegają "upgready" w tych silnikach? Podejrzewam, że na pewno zostało zmienione oprogramowanie, zapewne nowe wtryski i może wałek rozrządu, ew. stary wałek z nowym ustawieniem. Reszta moim zdanie pozostała niezmieniona. Jak to jest faktycznie?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
W ZA silnik 125 KM napewno jest inne oprogramowanie i osprzęt silnika min. silnik ma 2 sondy lambda co pozwala dokładniej dozowac dawką paliwa co min przekłada się na moc, ale i ekologię:)częśc silników Z18XE nie posiada też Egr-u a i tak spełnia EURO4.
A co do silnika z Zosi B to napewno cała głowica jest zupełnie przebudowana(NOWA) w porównaniu z silnikiem 125 KM.tyle na początek:)
A co do silnika z Zosi B to napewno cała głowica jest zupełnie przebudowana(NOWA) w porównaniu z silnikiem 125 KM.tyle na początek:)
Lorry sam raczej bym się nie bawił. Wychodzę z założenia, że jak na czymś się nie znam, lub nie mam pewności, że zrobię dobrze, to wolę pozostawić to fachowcom, bo ewentualne poprawki mogą być bardziej kosztowne niż zlecenie tego od razu specjalistom. Czytałem ostatnio, że są magicy, którzy robią z silnikami cuda... No ale to dopiero przyszłość. Najpierw musiałbym trochę wolnej kaski zgromadzić...
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Chodziło mi o to że zlecisz to komuś/bedziesz sam robił, z naciskiem na to pierwsze
Bedziesz robił w sensie, wdrożysz do realizacji
Bedziesz robił w sensie, wdrożysz do realizacji
mam podobne założenia zwłaszcza jesli chodzi o coś związanego z hamulcami, zawieszeniem(bezpieczeństwo) i silnikem oraz elektryka(niezawodność).Rumcays pisze:Wychodzę z założenia, że jak na czymś się nie znam, lub nie mam pewności, że zrobię dobrze, to wolę pozostawić to fachowcom
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
DO zmiany cała góra silnika. Do tego inna uszczelka pod głowicę i inne szpilki. Inny przepływomierz (chyba) i alternator (też chyba). Skrzynia biegów pewnie będzie pasować ale może mieć inne przełożenia.
Jak jest w ZA z pedałem gazu ? Linka czy elektroniczny ?
Do tego trzeba by sprawdzić na sucho (przed robotą na pożyczonym zestawie) czy zegary się komunikują z ECU.
Nie wiem jak z maglownicą (chodzi o sygnały dla wspomagania).
Jak jest w ZA z pedałem gazu ? Linka czy elektroniczny ?
Do tego trzeba by sprawdzić na sucho (przed robotą na pożyczonym zestawie) czy zegary się komunikują z ECU.
Nie wiem jak z maglownicą (chodzi o sygnały dla wspomagania).
O silniku w ZB 140 KM:
Z18XER – silnik DOHC, 16-zaworowy o poj. 1796 cm3. Najważniejszą innowacją jest wprowadzenie zmiennych faz rozrządu. Koła pasowe wałków rozrządu składają się z dwóch części mogących obracać się względem siebie o kąt 30o (ssące) i 20o (wydechowe). Ruchy te są wymuszane przez olej pod ciśnieniem. W głowicy są zamontowane dwa zawory elektromagnetyczne sterujące przepływem oleju, a na drugich końcach wałków znajdują się czujniki kontrolujące ich położenie.
Dzięki regulacji czasu współotwarcia zaworów ssących i wydechowych można było zrezygnować z zaworu recyrkulacji spalin. Teraz wystarczy opóźnić moment zamknięcia zaworów wydechowych i tłok w czasie suwu ssania sam zassie odpowiednią ilość spalin z kolektora wydechowego. Wałki rozrządu napędzane są paskiem zębatym. Luz zaworów jest regulowany poprzez szklankowe popychacze o odpowiednio dobranych grubościach denek.
Zainstalowano nowy plastykowy kolektor ssący ze zmienną długością kanałów sterowany elektrycznym siłownikiem. Katalizator zintegrowano z kolektorem wydechowym tłoczonym z blachy.
Tłoki z pływającymi sworzniami mają w części nośnej wybrania zmniejszające ryzyko zatarcia. Zastosowano też natrysk oleju na denka tłoków w celu poprawy ich chłodzenia.
Sam olej również jest chłodzony w wymienniku ciepła zintegrowanym z filtrem.
Silnik posiada elektrycznie sterowany termostat znany z jednostki Z16XEP. Przy pracy silnika na biegu jałowym, lub z częściowym obciążeniem termostat otwiera się przy 105*C.
Przy większym obciążeniu sterownik włącza małą grzałkę zintegrowaną z termostatem. To powoduje wcześniejsze jego otwarcie – przy temp. 90*C.
Silnikiem zarządza sterownik Simtec 75.1.
Z18XER – silnik DOHC, 16-zaworowy o poj. 1796 cm3. Najważniejszą innowacją jest wprowadzenie zmiennych faz rozrządu. Koła pasowe wałków rozrządu składają się z dwóch części mogących obracać się względem siebie o kąt 30o (ssące) i 20o (wydechowe). Ruchy te są wymuszane przez olej pod ciśnieniem. W głowicy są zamontowane dwa zawory elektromagnetyczne sterujące przepływem oleju, a na drugich końcach wałków znajdują się czujniki kontrolujące ich położenie.
Dzięki regulacji czasu współotwarcia zaworów ssących i wydechowych można było zrezygnować z zaworu recyrkulacji spalin. Teraz wystarczy opóźnić moment zamknięcia zaworów wydechowych i tłok w czasie suwu ssania sam zassie odpowiednią ilość spalin z kolektora wydechowego. Wałki rozrządu napędzane są paskiem zębatym. Luz zaworów jest regulowany poprzez szklankowe popychacze o odpowiednio dobranych grubościach denek.
Zainstalowano nowy plastykowy kolektor ssący ze zmienną długością kanałów sterowany elektrycznym siłownikiem. Katalizator zintegrowano z kolektorem wydechowym tłoczonym z blachy.
Tłoki z pływającymi sworzniami mają w części nośnej wybrania zmniejszające ryzyko zatarcia. Zastosowano też natrysk oleju na denka tłoków w celu poprawy ich chłodzenia.
Sam olej również jest chłodzony w wymienniku ciepła zintegrowanym z filtrem.
Silnik posiada elektrycznie sterowany termostat znany z jednostki Z16XEP. Przy pracy silnika na biegu jałowym, lub z częściowym obciążeniem termostat otwiera się przy 105*C.
Przy większym obciążeniu sterownik włącza małą grzałkę zintegrowaną z termostatem. To powoduje wcześniejsze jego otwarcie – przy temp. 90*C.
Silnikiem zarządza sterownik Simtec 75.1.