[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB
Moderator: Mariusz
Każdy "gaziarz" to potwierdzi .
Ja jednak jestem na etapie drążenia doboru wtryskiwaczy do mocy silnika. Wiemy, że moje instalacje montuje mój kolega, który ma wielkie doświadczenie (Autoryzowany instalator Czekram BRC KOBA Gorzów). Wszystko dobiera do mojego stylu jazdy. Ale i on nie jest wszystkowiedzący (jest moim rówieśnikiem), i powstała dyskusja. Jego Zafira nie schodzi poniżej 12 litrów na setkę. Czy przy sekwencji ma znaczenie dobór wtysków gazu w stosunku do mocy silnika?
Ja jednak jestem na etapie drążenia doboru wtryskiwaczy do mocy silnika. Wiemy, że moje instalacje montuje mój kolega, który ma wielkie doświadczenie (Autoryzowany instalator Czekram BRC KOBA Gorzów). Wszystko dobiera do mojego stylu jazdy. Ale i on nie jest wszystkowiedzący (jest moim rówieśnikiem), i powstała dyskusja. Jego Zafira nie schodzi poniżej 12 litrów na setkę. Czy przy sekwencji ma znaczenie dobór wtysków gazu w stosunku do mocy silnika?
Jak najbardziej tak! Każdy producent podaje jaką moc dany wtrysk może obsłużyć bez tzw. zapętlenia. Np. w Landi Renzo są (oficjalnie) trzy wielkości wtryskiwaczy. W BRC z tego co wiem również, ale pewien nie jestem. Do 1.8 powinny wystarczyć średnie.
Jednak równie ważne (szczególnie w BRC) jest dobór odpowiedniego reduktora (BRC niestety dość mocno przeszacowało obsługiwane moce w danych technicznych reduktorów) oraz, co najważniejsze właściwy MONTAŻ. Czyli np. odpowiednie nawiercenie kolektora (jak najbliżej wtrysków PB), jak najkrótsze i równe wężyki od wtryskiwaczy do kolektora itp masa szczegółów.
Jednak równie ważne (szczególnie w BRC) jest dobór odpowiedniego reduktora (BRC niestety dość mocno przeszacowało obsługiwane moce w danych technicznych reduktorów) oraz, co najważniejsze właściwy MONTAŻ. Czyli np. odpowiednie nawiercenie kolektora (jak najbliżej wtrysków PB), jak najkrótsze i równe wężyki od wtryskiwaczy do kolektora itp masa szczegółów.
Dzisiaj rano , trzy dni po zamontowaniu instalacji LPG, zapaliła się kontrolka silnika. Po podłączeniu do komputera wyskoczył błąd: P 0170 Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata . Błąd udało się skasować, ale mam takie pytania: Czy można uniknąć tego typu komunikatów ( czy wystarczy regulacja która ma być za ok. 1000 km), jeżeli nie to czy błędy pojawiają się często? Przez takie zapalanie się kontrolek ogólnie nic się nie dzieje, ale drażnią oko podczas jazdy.
A wchodzi ta sama ilość gazu?jacek2308 pisze: I pływak mi sie chyba też zawiesza jeszcze jakoś od zimy bo czasem po zatankowaniu do pełna (zawsze tak tankuję) to świecą mi się np. 1-2 dwie kontrolkki tak jakbym niemiał pełnego zbiornika lpg.
Kiedyś słyszałem że w zbiornikach lubi skraplać się woda i od czasu do czasu trzeba ją usunąć.
ja mam założoną instalację - BRC seq24 z lubryfikacjąpiotrgas pisze:Może cos innego radzicie
przejechałem na niej jak na razie 6500 km i zero problemów - szczegółowy opis i foto dużo wcześniej - gdzieś od 3 strony się zaczyna
jak dla mnie to zadna usterka bo wskaźniki ilości LPG w butli są do du**jacek2308 pisze:pływak mi sie chyba też zawiesza jeszcze jakoś od zimy bo czasem po zatankowaniu do pełna (zawsze tak tankuję) to świecą mi się np. 1-2 dwie kontrolkki tak jakbym niemiał pełnego zbiornika lpg.
mi nigdy nie odbijał - ani w zośce ani w takim starszym peugeociejacek2308 pisze:ostatnio przestał mi odbijać zawór i na stacji różnie mi tankują
Czy u was tez tak jest założony zbiornik gazu?
http://yfrog.com/14gshn0j
Ten zawór nie ulegnie jakieś korozji, albo uszkodzeniu?
A gdzie macie wlew założony,mile widziane fotki.
http://yfrog.com/14gshn0j
Ten zawór nie ulegnie jakieś korozji, albo uszkodzeniu?
A gdzie macie wlew założony,mile widziane fotki.