[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kraczan
Debiutant
Posty: 33
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:53
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Model:

#76 Post autor: Kraczan »

Każdy "gaziarz" to potwierdzi :lol: . :lol:
Ja jednak jestem na etapie drążenia doboru wtryskiwaczy do mocy silnika. Wiemy, że moje instalacje montuje mój kolega, który ma wielkie doświadczenie (Autoryzowany instalator Czekram BRC KOBA Gorzów). Wszystko dobiera do mojego stylu jazdy. Ale i on nie jest wszystkowiedzący (jest moim rówieśnikiem), i powstała dyskusja. Jego Zafira nie schodzi poniżej 12 litrów na setkę. Czy przy sekwencji ma znaczenie dobór wtysków gazu w stosunku do mocy silnika?

emjot

#77 Post autor: emjot »

Jak najbardziej tak! Każdy producent podaje jaką moc dany wtrysk może obsłużyć bez tzw. zapętlenia. Np. w Landi Renzo są (oficjalnie) trzy wielkości wtryskiwaczy. W BRC z tego co wiem również, ale pewien nie jestem. Do 1.8 powinny wystarczyć średnie.

Jednak równie ważne (szczególnie w BRC) jest dobór odpowiedniego reduktora (BRC niestety dość mocno przeszacowało obsługiwane moce w danych technicznych reduktorów) oraz, co najważniejsze właściwy MONTAŻ. Czyli np. odpowiednie nawiercenie kolektora (jak najbliżej wtrysków PB), jak najkrótsze i równe wężyki od wtryskiwaczy do kolektora itp masa szczegółów.

AndrzejS

#78 Post autor: AndrzejS »

Dzisiaj rano , trzy dni po zamontowaniu instalacji LPG, zapaliła się kontrolka silnika. Po podłączeniu do komputera wyskoczył błąd: P 0170 Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata . Błąd udało się skasować, ale mam takie pytania: Czy można uniknąć tego typu komunikatów ( czy wystarczy regulacja która ma być za ok. 1000 km), jeżeli nie to czy błędy pojawiają się często? Przez takie zapalanie się kontrolek ogólnie nic się nie dzieje, ale drażnią oko podczas jazdy.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#79 Post autor: Lorry »

To znaczy że mimo wszystko gaz nie jest dobrze ustawiony, Moze zmienić gaziarzy albo męczyć ich póki gwarancja jest. Na dobrze ustawionym LPG tak nie powinno być, chyba że auto odpalane na gazie.

Jeżeli bedą to jednorazowe wyskoki to OK, gorzej gdy co chwile

M@rio

#80 Post autor: M@rio »

Zaraz po montażu może się zdarzyć - dlatego jest przegląd zaraz po pierwszych 1500 km
Koniecznie podjechać powiedzieć tym co zakładali niech się podepną i zrobią dobrze
pozdr

AndrzejS

#81 Post autor: AndrzejS »

Dzięki za informację. Poczekam do regulacji na którą jestem umówiony za trzy tygodnie i zobaczymy.

M@rio

#82 Post autor: M@rio »

Dla pogłębienia wiedzy o LPG napisz po wszystkim co powiedzieli , co zrobili

AndrzejS

#83 Post autor: AndrzejS »

Oczywiście.
Natomiast mam jeszcze takie pytanie: Na jakich stacjach radzicie nie tankować gazu? ( chodzi o jakość paliwa, no i od razu odrzucam stacje na podwórkach).

AndrzejS

#84 Post autor: AndrzejS »

jacek2308 pisze: I pływak mi sie chyba też zawiesza jeszcze jakoś od zimy bo czasem po zatankowaniu do pełna (zawsze tak tankuję) to świecą mi się np. 1-2 dwie kontrolkki tak jakbym niemiał pełnego zbiornika lpg.
A wchodzi ta sama ilość gazu?
Kiedyś słyszałem że w zbiornikach lubi skraplać się woda i od czasu do czasu trzeba ją usunąć.

M@rio

#85 Post autor: M@rio »

piotrgas pisze:Może cos innego radzicie
ja mam założoną instalację - BRC seq24 z lubryfikacją
przejechałem na niej jak na razie 6500 km i zero problemów - szczegółowy opis i foto dużo wcześniej - gdzieś od 3 strony się zaczyna
jacek2308 pisze:pływak mi sie chyba też zawiesza jeszcze jakoś od zimy bo czasem po zatankowaniu do pełna (zawsze tak tankuję) to świecą mi się np. 1-2 dwie kontrolkki tak jakbym niemiał pełnego zbiornika lpg.
jak dla mnie to zadna usterka bo wskaźniki ilości LPG w butli są do du**
jacek2308 pisze:ostatnio przestał mi odbijać zawór i na stacji różnie mi tankują
mi nigdy nie odbijał - ani w zośce ani w takim starszym peugeocie

AndrzejS

#86 Post autor: AndrzejS »

Nic się nie stało. :D

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#87 Post autor: firek »

Przyklejąjąc się do kolegi ares ares, moge powiedziec że cena idzie w parze z jakoscią :D

bondzo001

#88 Post autor: bondzo001 »

Czy u was tez tak jest założony zbiornik gazu?
http://yfrog.com/14gshn0j
Ten zawór nie ulegnie jakieś korozji, albo uszkodzeniu?
A gdzie macie wlew założony,mile widziane fotki.

Awatar użytkownika
jendrek
Bywalec
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2009, 08:46
Lokalizacja: Pabianice
Model:

#89 Post autor: jendrek »

Obrazek
A co do korozji to jest mosiężny.

AndrzejS

#90 Post autor: AndrzejS »

A gdzie macie wlew założony,mile widziane fotki.
Wlew mam pod klapką wlewu paliwa.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”