[ZB] Szybkośc nagrzewania silnika 1.8XER na LPG

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

[ZB] Szybkośc nagrzewania silnika 1.8XER na LPG

#1 Post autor: Piasek »

Wiadomo że wskaźnika nie mamy ale ciekawy jestem czy ktoś z userów sprawdzał kiedyś z podpiętym kompem w trakcie jazdy jak szybko np z temp. zera *C rośnie temperatura.
Pytam bo umówiony jestem w gazowni na podtlenek LPG a auto garażuję pod wiatą ale na dworze i tak ciekawy jestem jak to będzie wyglądało w przyp. krótkich (do 10-12km jednorazowo) przelotów jakich jest większość w moim wypadku.
Albo niech poratują informacją Ci którzy już mają swoje zochy zagazowane jak to szybko idzie
Ostatnio zmieniony 24 lis 2014, 20:03 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#2 Post autor: cns80 »

Temperaturę przełączenia mam gdzieś tak na 50-55 stopni. W zimie przełącza mi się po 6-7 km bez korków. W korku szybciej. W lecie przełącza mi się po 500m
Reduktor mam tuż przy chłodnicy. Jak Ci zamontują bliżej grodzi to się będzie szybciej nagrzewał.
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#3 Post autor: Piasek »

Wysoko... U nas normalnie na 30-35*C ustawiają. W innym aucie mam 30*C

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#4 Post autor: cns80 »

W Volvo mam na 30 i efektem tego jest smród gazu w całym samochodzie podczas przełączenia, bo dostaje ciśnienia rzędu 4-5 bar i wywala zawór bezpieczeństwa bo jest ustawiony na 3,6 bar. Prawidłowe ciśnienie mam na 2 bary.
Wolę później przełączyć niż sobie takie atrakcje fundować.
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#5 Post autor: Piasek »

Jak pisałem: w innym mam 30*C i nie wiem o czym piszesz z tym smrodem.
No ale ogólnie trzeba się liczyć że z zera startując ok 3km będzie potrzebował żeby się przełączył...

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#6 Post autor: cns80 »

Zafek80 pisze:Jak pisałem: w innym mam 30*C i nie wiem o czym piszesz z tym smrodem.
No ale ogólnie trzeba się liczyć że z zera startując ok 3km będzie potrzebował żeby się przełączył...
Masz pewnie niższe ciśnienie na reduktorze.

Za niska temperatura przełączania uszkadza reduktor, ma problem z przejściem w fazę lotną i załatwia wtryski. O całej reszcie silnika nawet nie wspomnę, ale zaburzasz warunki spalania i podajesz lpg (czyli wyższa temperatura spalania) w momencie kiedy ECU wykonuje jeszcze tryb "ssania". Uszczelkę pod głowicą można tak załatwić. Spalanie źle rozpylonego gazu też będzie większe, a sterownik nie wykona poprawnie autokorekty na ssaniu.
Jeden silnik wytrzyma inny nie. Ja z uwagi na sposób regulacji luzu zaworowego wolę mieć wyższą temperaturę przełączania.

Faktem jest że gazownicy bardzo często ustawiają temperaturę na 30 stopni, ale nie każdy silnik to lubi (w volvo mam turbo).

Wiem że da się zrobić na 30 stopni, albo czasem i na 15 stopni, ale nie zawsze jest to zdrowe. Musisz popróbować ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#7 Post autor: Rafoooo »

Ja przy Megance mam na 30st, przełącza mi po około 0,5-1km, a przy Zafirce mam chyba na 55-60st, co skutkuje przełączeniem po około 3km, a do pracy mam 7km :( dlatego już wiem że zmienię temperaturę przełączania na 40st. Myślę że jej to nie zaszkodzi, a jeśli chodzi o to czy się szybko grzeje Ci auto, to sobie włącz Test Mode i ustaw na ekran z temperaturą cieczy, na zimnym silniku oczywiście i się przejedz kawałek, sam zobaczysz jak to wygląda z tym wzrostem temperaturki. Mi temperatura rośnie szybko.
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#8 Post autor: Piasek »

rafoooo pisze:włącz Test Mode
jak tego dokonać mając DVD90 i dużą kolorową navi ?

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#9 Post autor: cns80 »

A nie tak samo jak w CD70 ? Tzn. Trzymać dłuższą chwilę przycisk Setings
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”