Rozmiary kluczy Torx (Torx-E) używane z Zafirkach
Moderator: Mariusz
Rozmiary kluczy Torx (Torx-E) używane z Zafirkach
Witam
Na forum nie mogłem znaleźć odpowiedzi na pytanie jak w temacie, więc pozwolę sobie poruszyć temat w tym wątku.
Z jakimi rozmiarami śrub e-torx (tak się chyba fachowo nazywają żeńskie wersje tradycyjnego torxa) spotkali się koledzy przy okazji majsterkowania przy Zafirze [A]. Sporadycznie zdarza mi się odkręcać/przykręcać w samochodzie to i owo i co jakiś czas doskwiera mi brak kluczy e-torx. W sprzedaży są różne zestawy (różne rozmiarówki) kluczy i zanim zdecyduję się na któryś z nich chciałbym się dowiedzieć z jakimi rozmiarami śrub mogę się zetknąć grzebiąc pod maską.
Na forum nie mogłem znaleźć odpowiedzi na pytanie jak w temacie, więc pozwolę sobie poruszyć temat w tym wątku.
Z jakimi rozmiarami śrub e-torx (tak się chyba fachowo nazywają żeńskie wersje tradycyjnego torxa) spotkali się koledzy przy okazji majsterkowania przy Zafirze [A]. Sporadycznie zdarza mi się odkręcać/przykręcać w samochodzie to i owo i co jakiś czas doskwiera mi brak kluczy e-torx. W sprzedaży są różne zestawy (różne rozmiarówki) kluczy i zanim zdecyduję się na któryś z nich chciałbym się dowiedzieć z jakimi rozmiarami śrub mogę się zetknąć grzebiąc pod maską.
Ostatnio zmieniony 08 lip 2016, 13:30 przez Koenig, łącznie zmieniany 1 raz.
Polecam na przykład taki zestaw nasadek E. Na pewno większość będzie przydatnaKoenig pisze:Witam
Na forum nie mogłem znaleźć odpowiedzi na pytanie jak w temacie, więc pozwolę sobie poruszyć temat w tym wątku.
Z jakimi rozmiarami śrub e-torx (tak się chyba fachowo nazywają żeńskie wersje tradycyjnego torxa) spotkali się koledzy przy okazji majsterkowania przy Zafirze [A]. Sporadycznie zdarza mi się odkręcać/przykręcać w samochodzie to i owo i co jakiś czas doskwiera mi brak kluczy e-torx. W sprzedaży są różne zestawy (różne rozmiarówki) kluczy i zanim zdecyduję się na któryś z nich chciałbym się dowiedzieć z jakimi rozmiarami śrub mogę się zetknąć grzebiąc pod maską.
Niestety nie mam odpowiedniej przestrzeni warsztatowej na chomikowanie większej ilości narzędzi, dlatego staram się ograniczać z narzędziami do niezbędnego minimum, które wożę w aucie.
Myślałem że E10 to najmniejszy rozmiar występujący w aucie. Podejrzewam że zestaw E5-E16 powinien doraźnie ogarnąć większość moich potrzeb. Powyżej E16 to raczej grubsze naprawy a takich raczej nie zrobię na osiedlowym parkingu tu niestety zostaje mechanik.
Myślałem że E10 to najmniejszy rozmiar występujący w aucie. Podejrzewam że zestaw E5-E16 powinien doraźnie ogarnąć większość moich potrzeb. Powyżej E16 to raczej grubsze naprawy a takich raczej nie zrobię na osiedlowym parkingu tu niestety zostaje mechanik.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2451
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
- Auto: seria 3
- Model: e46
- Oznaczenie silnika: M47,M54
ja odkręcam normalnymi nasadkami
Kupiłem e12 e14 i jakieś inny do wymiany zawiasu i żaden nie pod pasował
Kupiłem e12 e14 i jakieś inny do wymiany zawiasu i żaden nie pod pasował
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2016, 07:49 przez Maćku, łącznie zmieniany 3 razy.
Ostatnio przy wymianie cewki zapłonowej ogarnąłem temat za pomocą klucza 8, ale śruby od cewki były niedawno wykręcane poza tym z uwagi na tworzywo z którego wykonano cewkę śruby wcześniej dokręcane były z "wyczuciem". Obawiam się, że przy bardziej dokręconej lub skorodowanej śrubie stosowane zwykłych kluczy skończy się uszkodzeniem łba a co gorsza kłopotami z ich dalszym wykręceniem.
Są też klucze uniwersalne, ale niektóre rozmiary potrafią przeskoczyć przy odkręcaniuKoenig pisze:Niestety nie mam odpowiedniej przestrzeni warsztatowej na chomikowanie większej ilości narzędzi, dlatego staram się ograniczać z narzędziami do niezbędnego minimum, które wożę w aucie.
Myślałem że E10 to najmniejszy rozmiar występujący w aucie. Podejrzewam że zestaw E5-E16 powinien doraźnie ogarnąć większość moich potrzeb. Powyżej E16 to raczej grubsze naprawy a takich raczej nie zrobię na osiedlowym parkingu tu niestety zostaje mechanik.