te renowki maja często problemy z tą pompą tylko na pewno pomógł jej zmieniając olej w zimę na gęstszy. Odpalałeś kiedyś silnik zalany olejem mineralnym w zimę naprawdę widać różnicę mi golf 3 kręcił jak maluch zanim załapał zalałem go mineralnym ponieważ jak go kupiłem miał 240tys. i również stwierdziłem po co przepłacać w zimę jak temperatury spadły poniżej -20 wymieniłem ponieważ odpalał jak maluch, dotej pory jeżdzi bez problemu silnik na 10tys. przepala 1l. oleju trochę się poci ale przez 9 lat cały czas mi służy, starszej generacji silniki lepiej znosiły cuda, te nowsze ja bym się nie odważył.konradviking pisze:No ale to że w renówce 1,9dci coś się zepsuło to akurat żadna nowość, a nie można wszystkich usterek podpisać pod zły Olej. Z resztą nigdy w to nie uwierzę że półsyntetyk zatkał pompę olejową, przecież w Polsce co najmniej 2/10 renówek 1,9dci jeździ na mineralnym bo auto jest w agonalnym stanie i nie słyszałem o masowym wybuchaniu filtrów olejowych... A kolejne 50% tych osób jeździ na półsyntetyku, a zaledwie 30% jeśli na synetyku.
W takim razie dlaczego moja turbina nie padła na badziewnym oplowskim półsyntetyku a ma 300tys? Może mam jej to powiedzieć że ona już w teorii dawno powinna świszczeć i pluć olejem bo się nie domyśliła
[A] [B] [C] Jaki olej do diesla/benzyny ?
Moderator: Mariusz
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Nie wiem skąd informacje, że dużo 1.9 dci jeździ na oleju mineralnym, który jest ZABÓJSTWEM dla tego silnika. Akurat ten silnik to doskonały przykład wyższości oleju syntetycznego nad półsyntetycznym czy mineralnym. Problemy z obracającymi się panewkami i padającymi pompami spowodowany jest w tych silnikach głównie przez stosowanie trybu long life i stosowanie olejów niskiej jakości. Te silniki przy odpowiednim traktowaniu potrafią przejechać bezawaryjnie ponad 500 tys. km ale w trybie long life i na słabym oleju często nie dają rady zrobić 200 tys. Jeśli zalejemy tam półsyntetyk lub o zgrozo mineralny to mamy właściwie pewną usterkę silnika. Najważniejsze to wymieniać tam olej co max 15 tys. ale stosowanie odpowiedniego oleju tez jest bardzo ważne bo nawet na tzw. syntetyku znanej i lubianej marki silnik lubi zrobić niemiłą niespodziankę a na innych olejach jakoś nabija kilometry (pod warunkiem regularnej wymiany). Są silniki,które nie tolerują niskiej klasy oleju. Spróbujcie nalać zima przy konkretnych mrozach 10w40 do TSI zdziwię się jak to przetrwa cały i zdrowy. Wg. oficjalnych danych (https://www.reflex.com.pl/wiadomosc/549 ... y5mJ4SLTIU) ponad 50% aut jeździ w Polsce na oleju syntetycznym więc nie wiem skąd te dane o 30% na syntetyku w silniku 1.9 DCI, w którym każdy inny olej to proszenie się o problemy.
Może dlatego że silnik 1,9Dci został już dawno zastapiąny innymi silnikami(2,0dci, i 1,6dci), a jego najstarsze wersje mają już chyba ponad 10lat, i zaniża on statystykę, a wiadomo że każdy roczny czy dwuletni samochód jeździ na syntetyku, ja się tu kieruje innymi faktami niż "lata badań" "grupa naukowców" "według ekspertów" ja po prostu obserwuje sąsiadów, inne samochody, a jak kupuje wycieraczki, lub plaka w sklepie motoryzacyjnym to stojąc w kolejce słyszę co kto kupuje, a przez szybę widzę do jakiego samochodu wsiada.
Statystyczny Polak zarabia prawie 4tys zł, a u nas w domu nikt nie zarabia więcej niż 2,5 tys, a jest u nas pięc osób. Tak właśnie statystyka sprawdza się w praktyce
Teraz nowe 2.0cdti, TSI, biturbo triturbo to wszystko nowe jednostki, które notabene na pewno są zalewane syntetykiem, ale i one się zestarzeją, według was, za 15 lat wciąż statystyczny Pan nowak, który kupi 20letniego golfa VII TSI będzie go wciąż zalewał Castrolem Mega Power MAX Smar Control ultra Protection Class W4387468729045W11 0W30? Czy kupi olej za 50zł/5l?
Najprościej będzie poczekać te 15lat i zobaczyc
I oczywiście po zalaniu tego oleju od razy silnik pokaże kolana, wybuchnie filtr oleju, i stanie turbo
Statystyczny Polak zarabia prawie 4tys zł, a u nas w domu nikt nie zarabia więcej niż 2,5 tys, a jest u nas pięc osób. Tak właśnie statystyka sprawdza się w praktyce
Teraz nowe 2.0cdti, TSI, biturbo triturbo to wszystko nowe jednostki, które notabene na pewno są zalewane syntetykiem, ale i one się zestarzeją, według was, za 15 lat wciąż statystyczny Pan nowak, który kupi 20letniego golfa VII TSI będzie go wciąż zalewał Castrolem Mega Power MAX Smar Control ultra Protection Class W4387468729045W11 0W30? Czy kupi olej za 50zł/5l?
Najprościej będzie poczekać te 15lat i zobaczyc
I oczywiście po zalaniu tego oleju od razy silnik pokaże kolana, wybuchnie filtr oleju, i stanie turbo
Ostatnio zmieniony 08 maja 2016, 10:11 przez konradviking, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Ja się opieram na oficjalnych statystykach sprzedaży, które pokazują, że 55% olejów zakupionych w 2015 roku to oleje syntetyczne. To co kupuje sąsiad nie ma większego znaczenia bo to tylko jednostka .Przykład ze średnią płacą jest nietrafiony bo w takim przypadku liczy się nie średnia a dominanta, która wynosi właśnie ok 2,5 tys. i nie ma to odzwierciedlenia w omawianym przypadku bo podane są konkretne dane bez wyciągania średniej itd. Podaje tylko fakty a z nimi ciężko polemizować.
Właśnie sposób myślenia, ze do starszego wiekowo lub przebiegowo silnika należy zastosować olej półsyntetyczny doprowadzać będzie i już doprowadza do przedwczesnego kończenia żywotu przez te silniki i wysyp różnego rodzaju usterek bo wiele silników konstrukcyjnie nie jest dostosowane do olejów półsyntetycznych,a nawet oleje syntetyczne musza spełniać odpowiednie wymagania i trzeba umieć dobrać olej do silnika. Drastycznie wzrasta liczba zatartych silników właśnie przez zaniedbania serwisowe (long life) i stosowanie marnej jakości olejów. Do 30 letniego Mercedesa można naleć olej opałowy i nie zrobimy mu większej krzywdy a spróbuj to zrobić w nowym to prawdopodobnie zaraz po uruchomieniu (o ile zapalimy) wyskoczy nam tysiąc kontrolek i nawet nie ruszymy z miejsca.
Trzeba przyjąć do wiadomości,że do nowoczesnych silników nadają sie tylko i wyłącznie oleje syntetyczne i to takie,które spełniają określone wymagania. I Pan Nowak jak kupi 20 letniego TSI też będzie lał syntetyka, chyba że będzie chciał wymieniać silnik. Do tego czasu prawie wszyscy się nauczą, że półsyntetyk+TSI=kłopoty i prawie nikt nie zaleje niczego innego, tak jak się ludzie nauczyli,ze diesel na common rail czy nawet z wtryskiem bezpośrednim na oleju opałowym nie pojedzie a kiedyś było pełno takich magików.
Właśnie sposób myślenia, ze do starszego wiekowo lub przebiegowo silnika należy zastosować olej półsyntetyczny doprowadzać będzie i już doprowadza do przedwczesnego kończenia żywotu przez te silniki i wysyp różnego rodzaju usterek bo wiele silników konstrukcyjnie nie jest dostosowane do olejów półsyntetycznych,a nawet oleje syntetyczne musza spełniać odpowiednie wymagania i trzeba umieć dobrać olej do silnika. Drastycznie wzrasta liczba zatartych silników właśnie przez zaniedbania serwisowe (long life) i stosowanie marnej jakości olejów. Do 30 letniego Mercedesa można naleć olej opałowy i nie zrobimy mu większej krzywdy a spróbuj to zrobić w nowym to prawdopodobnie zaraz po uruchomieniu (o ile zapalimy) wyskoczy nam tysiąc kontrolek i nawet nie ruszymy z miejsca.
Trzeba przyjąć do wiadomości,że do nowoczesnych silników nadają sie tylko i wyłącznie oleje syntetyczne i to takie,które spełniają określone wymagania. I Pan Nowak jak kupi 20 letniego TSI też będzie lał syntetyka, chyba że będzie chciał wymieniać silnik. Do tego czasu prawie wszyscy się nauczą, że półsyntetyk+TSI=kłopoty i prawie nikt nie zaleje niczego innego, tak jak się ludzie nauczyli,ze diesel na common rail czy nawet z wtryskiem bezpośrednim na oleju opałowym nie pojedzie a kiedyś było pełno takich magików.
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 07 cze 2016, 09:39
- Imię: Jarosław
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Zafira
- Model: ZAZB
- Oznaczenie silnika: z18xe1
Witam jestem nowym posiadaczem Zafirki A 1.8 125 konny 2000r, przymierzam się do wymiany oleju itp. lecz nie mam żadnych papierów i nie wiem jaki olej był lany. Przebieg 238xxx zastanawiałem się nad gm 10w40 lecz myślę wpierw i tak zrobić płukankę i zastanawiam się nad 5w40. Co poradzicię lepiej już mu zalać 10 czy zaryzykować i wlać 5 ?
Ostatnio zmieniony 07 cze 2016, 09:46 przez Kenshi, łącznie zmieniany 1 raz.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Moim zdaniem 10W40 wystarczy. Jak chcesz olej GM, to pamiętaj by co 10 000km wymieniać, a płukankę warto zastosować.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 07 cze 2016, 09:39
- Imię: Jarosław
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Zafira
- Model: ZAZB
- Oznaczenie silnika: z18xe1
Dzięki za podpowiedz, przejadę jeszcze trochę km i zobaczę. 2 tyg jeżdżę i w sumie na szabelce nic nie ubyło przejadę do miesiąca czasu i spr. Tylko martwi mnie opinia na str http://autosotua.com/olej-silnikowy/opel/zafira.html że dedykowany olej do mojej zafirki to 15w40 xS i zachodzę w głowę, czy nie miałem takowego lanego bo to by było dziwne xD i na ile można wierzyć tej str ;p
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Crazy, Tylko założyciel tematu może dodać PUNKT.
Zwróć uwagę w swoim garażu, założyłeś temat więc możesz dodawać punkty
Lub tu; http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=22265 ,
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=22270
Zwróć uwagę w swoim garażu, założyłeś temat więc możesz dodawać punkty
Lub tu; http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=22265 ,
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=22270
Ostatnio zmieniony 09 cze 2016, 15:06 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.