[A] [B] [C] Jaki olej do diesla/benzyny ?
Moderator: Mariusz
- Bullik1
- Debiutant
- Posty: 34
- Rejestracja: 04 gru 2017, 10:24
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Brzechów k/Kielc [ TKI ]
- Auto: Opel Zafira A 2.0 OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Olej GM kupiłem w sklepie u dobrze znanego sprzedawcy i zawsze dobrze polecał mi oleje do moich aut. Zawsze był to dobry wybór nigdy nie narzekałem. Do GM nie byłem przekonany ale skoro mi go polecał to kupiłem. Zrobiłem już po wymianie ponad 1tyś. kilometrów i silnik pracuje cichutko i równo, poziom trzyma jak narazie. Olej i filtry w każdym moim aucie wymieniałem co 10 tyś. i tutaj też tak zamierzam. Niektórzy powiedzą że niepotrzebnie wydaję kasę ale to zawsze lepiej dla kondycji silnika.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2017, 21:31 przez Bullik1, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Nic na siłę ...Tomek jest znawcą tematu i pewnie tylko on przekonał by Ciebie argumentami .Zrobisz jak uważasz
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Dyskusje na temat olejów często niestety są sprowadzone do argumentów typu "zawsze lałem i wszystko było ok" czy zarzucanie sprzedawcom promowanie tego co mają w ofercie. Moim zdaniem olej GM dexos 2 będzie odpowiedni do mniej wymagającego pod względem smarowania silnika pod warunkiem, ze będzie regularnie wymieniany. Jak ktoś potrzebuje lub oczekuje więcej to są na rynku znacznie lepsze produkty. Ale z olejem GM dexos 2 jest inny problem :
Bullik poproś swojego sprzedawcę o aktualna kartę MSDS tego konkretnego oleju, który kupiłeś oraz zapytaj przez kogo i gdzie został wyprodukowany.
Tak na marginesie to tez mam w ofercie olej GM Dexosa 2 (80,00 zł za 5l) ale nie zwykłem polecać produkt, co do którego mam poważne wątpliwości mając w ofercie lepsze oleje w niekoniecznie wyższej cenie.
Kolejny temat to po co komu niski poziom spasów w silniku 2.0T, w którym priorytetem powinna być ochrona a pakiet ZDDP ze względu na ilość sapów jest w tego typu olejach dość mocno ograniczony. Co prawda wielu producentów stara się to rekompensować i pojawiają się nowe lepsze pakiety pod normy, które dają lepsze zabezpieczenia ale dotyczy to zwykle tych lepszych olejów (zwykle premium) a większość producentów środków smarnych dodaje tylko to co trzeba aby produkt spełniał normę bo lepsze pakiety to większe koszty produkcji a jak dla 99% docelowych Klientów nie ma to jakiegokolwiek znaczenia bo i tak naleją to co zawsze, to co znają albo co im mechanik, ewentualnie sprzedawca poleci. Co prawda jakiś promil będzie czytać karty produktów czy nawet robić analizy laboratoryjne i będą oni w jakiś sposób kształtować opinie i drążyć skałę ale i tak do 90% Klientów to prędko nie dojdzie a większość pozostałych i tak wie swoje.
Do 2.0T potrzeba oleju, który da możliwie dobrą ochronę a jak już coś z C2/C3 to z górnej półki jakościowej lub/oraz najlepiej doprawione jakimś dodatkiem, który zrekompensuje niedostatki pakietu ZDDP. Norma Dexos 2 ma większy sens w dieslach ale do benzyn nie widzę specjalnie sensu wybierania oleju pod tym kątem.
BTW za ok 100,00 zł można dostać bardzo dobry olej Polskiego producenta Specol Spec Premium C3 VW504/507 5W30, który ma najnowszy i najlepszy pakiet dodatków pod normę VW 504/507 (tylko kilka olejów na świecie ma ten pakiet i kosztują zwykle 200 zł+), która jest bardzo wymagająca (o wiele bardziej niż Dexos2) i zwykle wymusza zastosowanie bazy wzbogaconej PAO. Olej ten był badany niezależnie i wyniki można sobie znaleźć w sieci i fachowe komentarze też. Polecam ten olej jako alternatywę dla GM Dexos 2 (spełnia normę dexos2) a kontrolne wyniki z badań poszczególnych partii oleju mogę otrzymać bezpośrednio od producenta.
Do 2.0T bardziej bym optował za lepkością 5W40 czy nawet 0W40 na zimę a na lato (zwłaszcza z LPG albo jak ktoś ma wyjątkowo ciężką nogę) 5W50. Niektórzy leją nawet 10W60 ale to jest przegięcie i wcale nie jest dobre dla silnika (chyba, ze jeździmy po torze non-stop).
Bullik poproś swojego sprzedawcę o aktualna kartę MSDS tego konkretnego oleju, który kupiłeś oraz zapytaj przez kogo i gdzie został wyprodukowany.
Tak na marginesie to tez mam w ofercie olej GM Dexosa 2 (80,00 zł za 5l) ale nie zwykłem polecać produkt, co do którego mam poważne wątpliwości mając w ofercie lepsze oleje w niekoniecznie wyższej cenie.
Kolejny temat to po co komu niski poziom spasów w silniku 2.0T, w którym priorytetem powinna być ochrona a pakiet ZDDP ze względu na ilość sapów jest w tego typu olejach dość mocno ograniczony. Co prawda wielu producentów stara się to rekompensować i pojawiają się nowe lepsze pakiety pod normy, które dają lepsze zabezpieczenia ale dotyczy to zwykle tych lepszych olejów (zwykle premium) a większość producentów środków smarnych dodaje tylko to co trzeba aby produkt spełniał normę bo lepsze pakiety to większe koszty produkcji a jak dla 99% docelowych Klientów nie ma to jakiegokolwiek znaczenia bo i tak naleją to co zawsze, to co znają albo co im mechanik, ewentualnie sprzedawca poleci. Co prawda jakiś promil będzie czytać karty produktów czy nawet robić analizy laboratoryjne i będą oni w jakiś sposób kształtować opinie i drążyć skałę ale i tak do 90% Klientów to prędko nie dojdzie a większość pozostałych i tak wie swoje.
Do 2.0T potrzeba oleju, który da możliwie dobrą ochronę a jak już coś z C2/C3 to z górnej półki jakościowej lub/oraz najlepiej doprawione jakimś dodatkiem, który zrekompensuje niedostatki pakietu ZDDP. Norma Dexos 2 ma większy sens w dieslach ale do benzyn nie widzę specjalnie sensu wybierania oleju pod tym kątem.
BTW za ok 100,00 zł można dostać bardzo dobry olej Polskiego producenta Specol Spec Premium C3 VW504/507 5W30, który ma najnowszy i najlepszy pakiet dodatków pod normę VW 504/507 (tylko kilka olejów na świecie ma ten pakiet i kosztują zwykle 200 zł+), która jest bardzo wymagająca (o wiele bardziej niż Dexos2) i zwykle wymusza zastosowanie bazy wzbogaconej PAO. Olej ten był badany niezależnie i wyniki można sobie znaleźć w sieci i fachowe komentarze też. Polecam ten olej jako alternatywę dla GM Dexos 2 (spełnia normę dexos2) a kontrolne wyniki z badań poszczególnych partii oleju mogę otrzymać bezpośrednio od producenta.
Do 2.0T bardziej bym optował za lepkością 5W40 czy nawet 0W40 na zimę a na lato (zwłaszcza z LPG albo jak ktoś ma wyjątkowo ciężką nogę) 5W50. Niektórzy leją nawet 10W60 ale to jest przegięcie i wcale nie jest dobre dla silnika (chyba, ze jeździmy po torze non-stop).
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Tomek ma rację minimum 5w40 do 2.0 turbo a najlepiej 5w50 jak lubisz poszaleć i nie wymieniać pierścieni tłokowych bo się zapieką
Sam miałem według książki serwisowej lany GM 5w30 i co kupa pierścienie zapieczone i syf w silniku
Sam miałem według książki serwisowej lany GM 5w30 i co kupa pierścienie zapieczone i syf w silniku
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Przemek my tylko chcemy pomóc ...jak widzisz mamy jakieś doświadczenia np rozebranie silnika i jego ocena wizualna
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
- romek22794
- Mieszkaniec
- Posty: 243
- Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
- Imię: roman
- Lokalizacja: BS
- Auto: NJOY przycisk SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG
Więc do 1.8XeR z LPG "wystarczy" np Specol Gold 5w40 a już Specol Premium z C3(dexos2) będzie nawet "słabszy"?
Teraz mam Mannola 5w40 z dexos2 i zmieniłbym na coś niszowego, niedrogiego i dobrego; jeśli te rzeczy się wzajemnie nie wykluczają.
Ubytków nie stwierdzam, KFZR zaklepią z 2 sekundy po odpaleniu...
BTW
mój obecny Mannol jest w technologii HC i Specol Premium co widzę też...
Gold wygląda lepiej z PAO
Jeszcze jedno. Są to oleje z bazą PAO (Poliolefiny) czy poliestry??
Ostatnio zmieniony 07 sty 2018, 14:39 przez romek22794, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 sie 2017, 11:54
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Ząbki
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z16XER
- Gender:
Cześć,
Jestem przed wymianą oleju (ZB 1.6). Po przeczytaniu forum zastanawiam się nad dwoma poniższymi:
- Penrite Enviro+ 5W40
- Neste City Pro 5W40
Który lepszy do ZB 1.6? Jakieś polecane miejsca zakupu oleju w Wawie?
Pozd
M.
Jestem przed wymianą oleju (ZB 1.6). Po przeczytaniu forum zastanawiam się nad dwoma poniższymi:
- Penrite Enviro+ 5W40
- Neste City Pro 5W40
Który lepszy do ZB 1.6? Jakieś polecane miejsca zakupu oleju w Wawie?
Pozd
M.
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8170
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
to mowa o mojej ZA OPC
chciałem go wymienić zgodnie z sugestią Tomka, ale zrobili mi pranie mózgu w serwisie
Silnik cały czas jeździ na 10W/60 i ma zrobione 200.000 na nim to po co zmieniać ? - po płukaniu i zmianie na inny olej mogę zrobić kilkaset kilometrów i oleju nie będzie - oni nie dają za to gwarancji
poddałem się.
Dalej mam 10W/60 - i to od Tomka jest olej
- andreff84
- Przeglądacz
- Posty: 88
- Rejestracja: 24 lip 2016, 21:09
- Lokalizacja: Skoczów
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19dt
- Gender:
Ja od siebie mogę śmiało polecić Neste. Jeżdżę na tym już od roku i wszystko jest ok. I właśnie teraz 17.01 jade wymienić. Olej kupiony u forumowego olejoGuru Tomka
Witam Ja na swoim 2.0 DTI mam nakręcone 456tyś od nowości Mobil 5w50 - nic nie robione z silnikiem i turbiną - drogi olej ale się odwdzięcza - pozdrawiam
Inni tobie pomogą jak zobaczą że sam chcesz sobie pomóc
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Oba są b.dobre ale Penrite Enviro+ chyba odrobinę lepszy, choć niektóre parametry Neste ma rewelacyjne. Problemem może być dostępność Penrite Enviro+ 5W40 w chwili obecnej bo nie ma tego oleju na magazynie centralnym i jak coś zostało to końcówki u dystrybutorów/sprzedawców. Dostępny w opakowaniach 1l (końcówka)i 20 l ale 5, 6 i 10 l brak. Jednak spokojnie można brać Neste i tutaj kłopotu z dostępnością nie ma. Podróbek tych olejów nie ma na rynku wiec można zakupić gdzie bliżej albo u prze z neta np. u mnie (wysyłka może być gratis)
- evolution1zafir
- Mieszkaniec
- Posty: 215
- Rejestracja: 30 lip 2015, 13:52
- Imię: EVO
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Opel Zafira C Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Zafira C
Meriva B FL
Insignia A
Vivaro A FL,B
Vectra C FL
Corsa C
AstraG,H ,J
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Megane-1(coupe,hatchbck, kombii) , Fiat:Punto, CC,Mazda 626,Ford Transit i Taunus )
Meriva B FL
Insignia A
Vivaro A FL,B
Vectra C FL
Corsa C
AstraG,H ,J
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Megane-1(coupe,hatchbck, kombii) , Fiat:Punto, CC,Mazda 626,Ford Transit i Taunus )
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Ja kupowałem w https://www.petrostar.pl odbierałem na Pradze. Obecnie zaopatruje się u tomka w oleje i dodatki uszlachetniające...
Ps: wiosna idzie, niedługo będę kompletował kolejne zamówienie
Ostatnio zmieniony 12 sty 2018, 17:02 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam posiadam Opla Zafirę B 1.9 CDTI 2007 rok i ostatnio był tam wlany taki olej "Olej silnikowy syntetyczny OLEJ TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40 5L" z paramertrami:
Specyfikacje: ACEA 2007 A3/B4 ; API SM/CF ; VOLKSWAGEN 502.00 / 505.00 ; MB 229.5 ; BMW BMW–LL-01..
I czy taki olej będzie dobry bo znalazłem 5L za 73.46zł i się zastanawiam czy on jest odpowiedni czy musi być inny.
Będę wdzięczny za pomoc.
Specyfikacje: ACEA 2007 A3/B4 ; API SM/CF ; VOLKSWAGEN 502.00 / 505.00 ; MB 229.5 ; BMW BMW–LL-01..
I czy taki olej będzie dobry bo znalazłem 5L za 73.46zł i się zastanawiam czy on jest odpowiedni czy musi być inny.
Będę wdzięczny za pomoc.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2018, 15:25 przez greg88, łącznie zmieniany 1 raz.