Wodorowanie silnika

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
szpon19
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 13 mar 2018, 19:24
Imię: Kamil
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira B 1.9 CDTI Flexivan
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT

Wodorowanie silnika

#1 Post autor: szpon19 »

Witam!
Dziś przewinął mi się taki ciekawy temat :arrow: Wodorowanie silnika.
Podobno ma to usuwać cały nagar od układu dolotowego po układ wydechowy. Zastanawiam się czy ktoś to stosował i czy jest to skuteczne, czy tylko wyciąganie kasy :?:

Taka usługa kosztuje około 200-250 zł (z tego co zdążyłem się zorientować), wydaje mi się to całkiem przystępną ceną, ale wiadomo, nie chciałbym ryzykować utraty gotówki :D

Ma ktoś z tym jakieś doświadczenia?

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#2 Post autor: paweldm »

Z tego co widziałem jak to robią, to jak masz dostęp do butli z wodorem i reduktorem, to możesz to zrobić sam. Do dolotu dodaje się w małych ilościach gazowy wodór.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#3 Post autor: Ostap »

Ktoś to robił w CDTI?

Zastanawiam się nad tym ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
violator
Zafiromaniak
Posty: 929
Rejestracja: 27 lis 2014, 21:53
Imię: Artur
Lokalizacja: Bydgoszcz/Koronowo
Auto: Meriva 1.4 Turbo
Model: B
Oznaczenie silnika: A14NEL
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: violator »

Z tego co czytałem to bujda na resorach, kolejne wyciaganie kasy z portfela.Jest troche o tym opinii w necie. U nas tez to robia dlatego jakis czas temu czytałem o tym troche.Rownie dobrze mozesz jakies specyfiki dodac do oleju czy benzyny,efekt podobny.

Awatar użytkownika
Adamo76
Debiutant
Posty: 40
Rejestracja: 07 paź 2017, 06:32
Imię: Adam
Lokalizacja: Wolin
Auto: ZA OPC 2,2DTI
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#5 Post autor: Adamo76 »

Witam Szanownych posiadaczy zosiek DTI.
Czy ktoś już jest po wodorowaniu silnika diesla ? jakie są efekty i jakie efekty uboczne i czy to w ogóle ma sens ?
Czy może lepiej zdjąć i skrobać kolektor .
Ostatnio zmieniony 26 sie 2018, 21:01 przez Adamo76, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1666
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: Kocur »

Ta usługa jest dosyć kontrowersyjna: jedni twierdzą, że działa, drudzy, że nie. Trudno cokolwiek powiedzieć ...
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6

BQB
Mieszkaniec
Posty: 214
Rejestracja: 22 sty 2018, 11:57
Imię: Piotr
Auto: Opel Zafira C 1.6 CNG Cosmo teraz LPG
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A16XNT
Gender:

#7 Post autor: BQB »

Tak na dobrą sprawę, to można sobie samemu zweryfikować, tylko potrzebny endoskop, 12V zasilacz około 5A (może być stary prostownik - nie mikroprocesorowy) lub osobny akumulator, jakieś naczynie plastikowe - może być nawet wiadro, trochę rurek, 2 kawałki miedzi, może być też coś innego np stal w postaci prętów, płaskowników czy innych owników, byleby miało dużą powierzchnię i nie wystawało zbytnio ponad lustro wody. Najpierw wykręcić świece i obejrzeć endoskopem jak wygląda silnik w środku, wkręcić. Zrobić roztwór wody (zwykła kranówa) z solą - mocno słony, wsadzić te dwa kawałki metali, podłączyć te dwa metale do 12V, przy jednym będzie się wydzielał wodór, przy drugim chlor (nie pamiętam przy którym wodór ale chyba przy plusie), założyć rurki jakieś nad elektrodami (kawałkami tych metali), rurkę z wodorem doprowadzić w pobliże wlotu powietrza. Odpalić auto, zostawić na jakiś czas, godzina lub więcej, po tym czasie znów zerknąć endoskopem, czy widać różnice. Te urządzenia do wodoryzacji silników działają dokładnie tak samo, pewnie można w nich regulować ilość wytwarzanego wodoru (albo i nie) obserwować różne wskazania, ale działa to tak samo.
Można oczywiście kupić wodór w butli i wpuszczać przez reduktor, ale wtedy tego wodoru będzie zdecydowanie zbyt duża ilość i znacznie większe niebezpieczeństwo.
Można sobie przypomnieć proces elektrolizy i zbierania wodoru z podstawówki.

Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#8 Post autor: KAMUI »

Kolega to robił w 1.9 cdti, zapłacił 250 zł...i żadna zmiana.
Miał klasyczne objawy zacinającego się EGRa, ale uparł się, że chce, to pomyślałem, jego małpy, jego cyrk.
Potem sam poprosił o poradę, no to sześciopak i demontaż EGRa i mechaniczne czyszczenie nagaru, tyle tego było i zapieczone, że młotkiem musiałem rozruszać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”