Ten przycisk SPORT to nic nie daje. jedynie można TC on/off i to wszystkoumpero pisze: ↑06 lut 2019, 10:11 Mam przycisk sport zamontowany fabrycznie w swojej Zafirze, ale szczerze mówiąc jeszcze go nie testowałem.
Zastanawia mnie tylko jedna kwestia. Jaki proces zachodzi, że w momencie wciśnięcia przycisku sport jest "żwawsza" reakcja na pedał gazu?
W zasadzie to kiedy najlepiej korzystać z tego przycisk? Czy ciągła jazda z wciśniętym przyciskiem może negatywnie wpłynąć na silnik i zawieszenie?
Przycisk SPORT
Moderator: Mariusz
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1983
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
-
- Mieszkaniec
- Posty: 386
- Rejestracja: 13 lut 2017, 15:12
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Swego czasu miałem okazję jechać ropniakiem z przyciskiem sport i tam dało się odczuć, że auto lepiej reaguje na wciśnięcie pedału gazu.
Poniżej cytaty gdzie wypowiedzi użytkowników sugerują, że jednak coś tam zmienia się.
wesolys pisze: ↑27 sty 2017, 16:57 witam mam pytanie do kolegów mających silniki diesla w manualnej skrzyni biegów.Co daje przycisk sport oprócz wyłączenia esp bo czytałem trochę na forum astry i ci co mają silniki w benzynie mają odczucie szybszej reakcji na pedał gazu natomiast w dieslu brak reakcji
Więc jak to jest? Zwiększa się dawka paliwa czy coś w tym stylu?
-
- Mieszkaniec
- Posty: 386
- Rejestracja: 13 lut 2017, 15:12
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
A w przypadku zawieszenia czuć, że jest sztywniej?
Ciekawe czy dałoby się rozdzielić te dwie funkcjonalności? Tj oddzielny przycisk do utwardzania, a oddzielny do zmiany charakterystyki pedału gazu.
Ciekawe czy dałoby się rozdzielić te dwie funkcjonalności? Tj oddzielny przycisk do utwardzania, a oddzielny do zmiany charakterystyki pedału gazu.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1983
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Mam podgląd bo różnymi oplami z przyciskiem SPORT jeździłem. Dla mnie to efekt PLACEBO jezeli chodzi o to ze niby auto jest żwawsze. Co do zawiasu i kierownicy nie zwróciłem uwagi
Ostatnio zmieniony 06 lut 2019, 13:20 przez ryba1, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2302
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
W razie awarii amora drenuje kieszeń
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3069
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Żeby nie było ich przedwczesnej śmierci nałóż smaru do śruby od amorka w poduszce
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
F52 Podwozie sportowe zmodyfikowane
FE4 Specjalny układ jezdny i kierowniczy (IDS+) z regulacją charakterystyki amortyzatorów
ZQ8 Pakiet zawieszenie sportowe (zawiera IDS, ESP, przełącznik sport, podwozie sportowe)
NR1 Wspomaganie układu kierowniczego, elektrohydrauliczne o zredukowanym przełożeniu
Ja to mam i czuć dużą różnicę w sztywności zawieszenia, oraz działaniu wspomagania. Esp mogę wyłączać. Co do gazu to różnica jest tylko taka jakby się padał głębiej wciskało. Więcej mocy nie ma ani szybciej nie pojedzie, tylko wrażenie robi. Niby fajny bajer ale kosztowny (amory), a ja szczerze i tak tego w ogóle nie używam bo jak dla mnie jest za sztywno. Na szczęście amorki z przodu już zmieniłem, a na tył mam na zapas w garażu.
FE4 Specjalny układ jezdny i kierowniczy (IDS+) z regulacją charakterystyki amortyzatorów
ZQ8 Pakiet zawieszenie sportowe (zawiera IDS, ESP, przełącznik sport, podwozie sportowe)
NR1 Wspomaganie układu kierowniczego, elektrohydrauliczne o zredukowanym przełożeniu
Ja to mam i czuć dużą różnicę w sztywności zawieszenia, oraz działaniu wspomagania. Esp mogę wyłączać. Co do gazu to różnica jest tylko taka jakby się padał głębiej wciskało. Więcej mocy nie ma ani szybciej nie pojedzie, tylko wrażenie robi. Niby fajny bajer ale kosztowny (amory), a ja szczerze i tak tego w ogóle nie używam bo jak dla mnie jest za sztywno. Na szczęście amorki z przodu już zmieniłem, a na tył mam na zapas w garażu.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3069
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX