Meriva B, kontrolki wspomagania, układu kierowniczego i kod 68, a auto na chodzie

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Pan_Meriv
Posty: 1
Rejestracja: 05 mar 2020, 19:44
Imię: Maciej
Lokalizacja: Brzeg
Auto: Opel Meriva
Model: B
Oznaczenie silnika: inne

Meriva B, kontrolki wspomagania, układu kierowniczego i kod 68, a auto na chodzie

#1 Post autor: Pan_Meriv »

Witam, wiem, że jet to forum dla Zafir, ale mam nadzieję, że uda się coś wspólnie wymyślić.
Mam Merivę B 1,4 z 2010 r. i ostatnio pojawił się dość nietypowy problem. Ostatnio podczas jazdy w trakcie deszczu nagle na desce zaświeciły różne kontrolki, a mianowicie: wskaźnik wymaganego przeglądu, układ wspomagania, który pojawia się i znika, układ ABS, usterka hamulca postojowego, układ stabilizacji toru jazdy, kontrolka układu hamowania, układu spadku ciśnienia w oponach, kontrolki czujników parkowania, kontrolka blokady drzwi, a na wyświetlaczu pojawia się kod 68 (Wspomaganie układu kierowniczego wymaga serwisowania). Prędkościomierz przestał reagować. Samochód zapala się, podczas jazdy układ wspomagania działa normalnie, podobnie jak hamulce i blokada drzwi. Przy włączaniu elektrycznego hamulca jakby zaciągał, ale od razu puszcza. Podczas jazdy jest wyraźny spadek mocy, a po wyłączeniu wentylator silnika działa jeszcze przez 10-20 sekund. Podejrzewam, że z jakiegoś powodu samochód przeszedł w tryb awaryjny. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, ale wszystkie są ok. Mechanik podejrzewał, że być może gdzieś został zalany, ale od spodu jest całkiem suchy. Ostatecznie zabrałem do ASO, gdzie podejrzewają usterkę modułu ABS. Czy kiedyś spotkaliście się może z podobnym przypadkiem? Czy jest możliwe, że moduł ABS może powodować te wszystkie objawy? Będę wdzięczny za pomoc i burzę mózgów.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3069
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#2 Post autor: Tazz »

Może padł któryś czujnik ABS bądź został zalany i wtyczka nie łączy, zaczął bym od najtańszych rozwiązań czyli wszystkie kostki od czujników rozpiął i psiknął kontaktem. Diagnostyka komputerowa mogłaby więcej pomóc
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: Czesław »

Przy słabszym aku lubią się takie cuda dziać zacznij od sprawdzenia aku i ładowania ,ale aku sprawdzaj pod obciążeniem (z opornicą) nie kompem bo to jest kolosalna różnica
czesiek_ze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”