Problemy z silnikiem - spadają obroty i gaśnie po odpaleniu

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
marad

#16 Post autor: marad »

Witam po dłuuuuuugiej przerwie.

W międzyczasie Zośka zmieniła mechanika na elektronika i ten walczył z Zośką przez 1,5 miesiąca weryfikując wszystkie czujniki (pod oscyloskopem) oraz sprawdzając sterownik silnika.

Problem finalnie został namierzony i rozwiązany - a samo rozwiązanie zaskoczyło nas wszystkich :)

Okazało si, iż wszystkie czujniki są sprawne a mąciła pompa paliwowa. O-Ringi uszczelniające połączenie pompy z listwą wtryskową były już zużyte...
Efekt był taki, że część ciśnienia wracała do baku i dlatego auto kulało, szarpało i gasło... Zamiast około 3 barów dmuchało niespełna 2 barami.

Pompa sama w sobie była jeszcze w miarę sprawna (tak na około 70%) więc profilaktycznie zdecydowałem się na jej wymianę (wiadomo - dostęp do niej jest możliwy jedynie po zdjęciu baku) i problem znikł - mam nadzieję bezpowrotnie i będę się wreszcie cieszył bezproblemową jazdą :driver:

Pozdrawiam i dziękuję Wam za wszelkie sugestie w tej sprawie.

Post do zamknięcia.

Jacek2308
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 13 lut 2013, 15:50
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: a18xer
Gender:

#17 Post autor: Jacek2308 »

Odgrzeję kotleta tzn. Latem wymieniałem świece na nowe (NGK) i co prawda latem było niby ok ale nie wydawało mi się, że auto chodziło dobrze na początku jesieni zimny silnik przez chwilę falował i trząsł proponowano wymianę poduszek silnika jednakże wpadłem na pomysł podmiany świec na stare i problem znikł więc teraz mam znów nowe (bosch irydowe) silnik chodzi znacznie lepiej i jakby miał większą moc. I ...... na zimnym silniku odpala dobrze na wolnych obrotach pracuje dobrze jedzie dobrze ALE jak się wrzuci na luz po kilkuset metrach do 1km to silnik zawsze prawie zgaśnie a czasem nawet zgaśnie. Wystarczy podjechać jeszcze kawałek by się bardziej rozgrzał wystarczy i z 1 km i silnik po wrzuceniu na luz spada do normalnych obr. biegu jałowego. I potem zawsze jest ok. nawet jak się rozgrzeje do optymalnej temp. Mam lpg. zdjąłem wczoraj klemę (z 15 min) odłączyłem (tj. wyjąłem bezp. od lpg.) i dziś rano to samo gaśnie (zaznaczę że jeżdżę teraz tym autem krótkie odcinki 3 km. i gaszę jeszcze po podjedzie 2km przed szkołą i znów kawałek na parking prze stacją) mam fejs (chinol opc m) i zanim zacznę jeździć po mechanikach (gaziarzach) to mam pytanie bo nie pamiętam (zbyt długo było ok z autem ;) ) czy można jakoś fejsem wykasować ustawienia map silnika by zaczął ustawiać na nowe ? Kiedyś jesienią zaczął mi falować na zimnym również na benzynie i gaziarz odłączył mi lpg i kazał jeździć na pb ale wydaje mi się że wł. kasował ust. map. .....chciałbym ew. sam spróbować zanim oddam się w ręce mechaniorów. Jakieś propozycje ??

Awatar użytkownika
siwy1538
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 20 lis 2015, 12:02
Imię: Adam
Lokalizacja: Leszno
Auto: Vectra
Model: C
Oznaczenie silnika: Z20NET

#18 Post autor: siwy1538 »

Ja bym zaczął od tego aby pojeździć na PB, po to aby mapy paliwowe wróciły do normy. Druga sprawa to podłączenie interfejsu diagnostycznego w celu sprawdzenia pracy sond, przepływki i np czujnika temperatury zewnętrznej, następnie strojenie LPG w dobrym warsztacie, nie w takim co koleś naciśnie autoadaptacje i w drogę.

Jacek2308
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 13 lut 2013, 15:50
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: a18xer
Gender:

#19 Post autor: Jacek2308 »

Jako się nie zebrało do napisania więc się poprawiam. Jedna wizyta u gaziarza nie starczyła ale pokasowanie map pojeżdżenie na PB i co prawda szału nie ma i troszkę przygasa po przejechaniu ok 1 km ale już nie gaśnie po dalszych km w ogóle jest ok. Także na razie tak zostaje.

piotrflisik123
Posty: 1
Rejestracja: 01 cze 2020, 13:56
Imię: Piotr
Lokalizacja: Czersk
Auto: Opel
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE
Gender:

#20 Post autor: piotrflisik123 »

Witam forumowiczów jestem tu nowy więc jeśli pomyliłem wątki to bardzo przepraszam. Potrzebuję pomocy związanej z moją Zosią A 1.816v 115km ozn silnika x18xe mianowicie Zosia w ogólne Nie chcę pracować na wolnych obrotach tzn odpali wejdzie na wyższe obroty i zgaśnie i tak ciągle jeśli się ją na siłę przytrzyma na wciśniętym gazie to strzela w wydech niema jakby tej reakcji na gaz co mieć powinna śmierdzi paliwem. Po odkręceniu świec są normalnie czarne a na tłokach widać normalnie nie spalone paliwo. Panowie gdzie szukać przyczyny? Być może miał ktoś podobny problem? Dodam że miałem ściągniętą głowice gdyż przy wymianie rozrządu okazało się że gwint był zerwany na jedej z rolek przed naprawą z samochodem było wszystko ok. Błędów nie sprawdzilem bo na obecną chwilę nie mam takiej możliwości. Pozdrawiam

Obczak
Posty: 3
Rejestracja: 10 mar 2019, 13:59
Imię: Artur
Lokalizacja: BYTOM
Auto: Zafira A 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#21 Post autor: Obczak »

Cześć. Musisz sobie sprawdzić 3 rzeczy. Cewkę, sondę lambda oraz przepływomierz. Niestety w tych autach wiele problemów zaczyna się od tych rzeczy.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka


firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#22 Post autor: firek »

Troszkę pózno ale proponowałbym bym sprawdzenie podłączenia wszystkich podciśnień w okolicach przepustnicy, szczególnie tego węża co idzie od zaworu odprowadzenia par paliw..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”