TRW zacisk jak poznać czy regenerowany

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
xrs
Bywalec
Posty: 129
Rejestracja: 25 sty 2016, 22:55
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

TRW zacisk jak poznać czy regenerowany

#1 Post autor: xrs »

Witam, czy da się jakoś na oko bez rozkręcania sprawdzić czy zacisk hamulca tylni firmy TRW kupiony w sklepie jest nowy czy po regeneracji. Pytam bo wiele sklepów motoryzacyjnych sprzedaje zarówno nowe jak i regenerowane więc po czy mam poznać że mnie nie oszukali i dali regenerowany choć zapłaciłem za droższą nówkę. Oczywiście dostałem ładny czyściutki, nie zardzewiały, w oryginalnym pudełeczku itp ale może regenerowane też tak ładnie wyglądają (nie znam się). :mysli:

Awatar użytkownika
dikeys
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 27 lis 2017, 17:45
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lubuskie
Auto: Zafira A 2.0 T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#2 Post autor: dikeys »

Podejrzewam że większość części regenerowanych jest sprzedawana jako nowe. Praktycznie nie widać różnicy poza ceną oczywiście.

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#3 Post autor: paweldm »

Serwisy również sprzedają części regenerowane jako nowe, z tym, że regenerowane przez siebie i dają pełną gwarancję jeśli się u nich montuje. Jak jest auto naprawiane na gwarancji, to takie części się montuje.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

theeye7777
Przeglądacz
Posty: 71
Rejestracja: 18 wrz 2019, 06:54
Imię: Jarek
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Zafira B 1.9cdti 120
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#4 Post autor: theeye7777 »

Witam.
Regenerowałem swoje zaciski tylne.
Robiłem to nie pierwszy raz, jednak coś z hamulcami na tyle jest nie teges.
Po dłuższej podróży czuć że tylne felgi są dosyć ciepłe, tarcze gorące. Przednie felgi są natomiast dużo chłodniejsze, czuć że cieple ale nie gorące.
Podejrzewam zaciski, bo niby zregenerowane, nowe uszczelnienia, tłoczki, wszystko poczyszczone i nasmarowane smarem do zacisków jednak jakby one koła trzymały.
Zastanawiam się nad zakupem nowych zacisków jednak trw komplet kosztuje prawie 700zl. Sporo jest zamienników.
I chodzi mi o to czy kupowaliście jakieś zamienne zaciski, jeśli tak to jakiej firmy.
Ceny zamienników Kamoka, Hart, SKV to okolice 160-180zl sztuka.
Warto?
Bo już nie mam pomysłu co może być nie tak z tymi zaciskami
Ostatnio zmieniony 01 lut 2023, 18:26 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#5 Post autor: Pszczyna »

Zacznij od wymiany płynu np. ATE DOT 4 SL6 i porządne odpowietrzanie i to na załączonym silniku otwierają się kanały w pompie ABS, oraz to że to ESP/TC/ABS zaczynasz od pompy hamulcowej ,pompy ABS potem lewy przód ,prawy tył, prawy przód, lewy tył .

Dodatkowo kontrola linki ręcznego + regulatory przy zaciskach .

theeye7777
Przeglądacz
Posty: 71
Rejestracja: 18 wrz 2019, 06:54
Imię: Jarek
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Zafira B 1.9cdti 120
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#6 Post autor: theeye7777 »

A czemu tak dziwnie?
I co znaczy zacząć od pompy.
Czy Op-com niezbędny do tego?
Bo zawsze robiłem tak że jak ABS to od najbliższego koła i na zgaszonym silniku.
Zamierzam w sobotę się zabrać za to dlatego pytam, bo czegoś się jeszcze zdążę dowiedzieć :zdrowko:
Ostatnio zmieniony 03 lut 2023, 09:06 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#7 Post autor: Pszczyna »

-Dziwne ponieważ nawet z doświadczonym mechanikiem się wykłócałem.
-Pompa jest składową układu hamulcowego i ma tłoczki ,podczas uzupełniania płynu niech jest odstany płyn by bąbelki powietrza wytrącić.
-Odpowietrzamy wszystkie elementy mechaniczne a pompa jest dość wysoko ,zaś powietrze idzie do góry ,więc pompa-ABS-zaciski.
Op-com nie potrzebny.
-Dobrze odpowietrzasz ponieważ ponieważ niektórzy jeszcze stosują starą szkołę
- na włączonym silniku już pisałem ,,OTWIERAJĄ SIĘ KANAŁY W POMPI ABS "

theeye7777
Przeglądacz
Posty: 71
Rejestracja: 18 wrz 2019, 06:54
Imię: Jarek
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Zafira B 1.9cdti 120
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#8 Post autor: theeye7777 »

Ok a jest gdzieś na forum instrukcja odpowietrzania pompy? Bo na necie znalazłem taką że na wyłączonym silniku pompuje sie kilkadziesiąt razy i przekręca zapłon i niby tak ze 2-3 razy i potem koła idą w ruch.
A na filmikach widziałem jak tam luzują delikatnie przewody o niby powietrze uchodzi.
To jak z tym jest?

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#9 Post autor: Pszczyna »

Zwykłą pompę z serwem pompujesz -trzymasz pedał -popuszczasz śruby przewodów ( wychodzi powietrze)
To samo z pompą ABS tylko silnik pracuje nonstop

theeye7777
Przeglądacz
Posty: 71
Rejestracja: 18 wrz 2019, 06:54
Imię: Jarek
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Zafira B 1.9cdti 120
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#10 Post autor: theeye7777 »

Ok to już wiem jak się zabrać za to. Dziękuję za pomoc
Ostatnio zmieniony 03 lut 2023, 20:35 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”