LPG - polecane instalacje gazowe do Zafiry A_B
Moderator: Mariusz
Zbigor, zazwyczaj na gaz narzekają ci którzy nigdy nie mieli go zamontowanego, zanim załozyłem gaz do swej Zosi (wcześniej jeździłem meganką też zagazowaną) wiele się o nim naczytałem i nie spotkałem się z jakąś lawiną negatywnych opiniii na temat zagazowania tego silniczka. (może stary jestem i nie wszystko wyłapałem coś umknęło mojej uwadze). Uważam że dobra instalacja zamontowana przez dobrego fachowca i powinno bzykać. A nawet jak mi pójdzie głowica to na alledrogo można za 500 wyrwać kompletną. tak że na 60kkm w moim przypadku 4 lata to i sobie zabulę (już odkładam co miesiąc) myślę że do tego czasu robocizna drastycznie nie wzrośnie
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
aewo, Ceną instalacji Landi Renzo to mnie powalili normalnie z nóg, w Lublinie koszt takiej instalacji do Twojej Zosi to 3400 (zbiornik oczywiście pod autem, nawet sobie nie wyobrażam walca w bagazniku na jednym z foteli). Tyle ile oni wycenili to kosztuje instalacja do silnika 6-cylindrowego. STAGA nie polecam ze wzg. na krótką gwarancję, co spowodowane jest tym że ta instalacja to poprostu składanka...Pozdrawiam
Ja nie narzekam na gaz . Wprost przeciwnie Od 2002 roku śmigam zagazowanym Oplem. Problem polega na tym że musiałem kupić drugiego Opla i niestety gaz w silnikach XER odradził mi zarówno zaufany mechanik z ASO serwisujący te silniki oraz firma Czakram montująca instalacje BRC u dealerów. Co i jak to napisałem wcześniej. Po prostu policzyłem sobie że koszt częstszego sprawdzania luzu, ewentualna wymiana szklanek czy naprawa głowicy powodują że oszczedności z LPG nie są dla mnie warte kupowania auta z tym silnikiem. A stary dobry Z18XE nie jest oferowany.Proteus pisze:zazwyczaj na gaz narzekają ci którzy nigdy nie mieli go zamontowanego, zanim załozyłem gaz do swej Zosi (wcześniej jeździłem meganką też zagazowaną) wiele się o nim naczytałem i nie spotkałem się z jakąś lawiną negatywnych opiniii na temat zagazowania tego silniczka.
- skrool
- Debiutant
- Posty: 26
- Rejestracja: 01 lut 2011, 14:00
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: ZPY zach-pom
- Auto: 1,8 92 KW, aut
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XE
- Gender:
fabidan pisze:ok a co z późniejsza eksploatacją(pogwarancyjną) takiej instalacji? Czy BRC nie wyjdzie drożej niż STAG - przed chwilą kolega mi podpowiedział że do staga nawet filtry są dużo tańsze.
Podpisuje się pod pytaniem fabiana, bo właśnie zdecydowałem się na montaż instalacji BRC, w czwartek stawiam do montażu.
Witajcie
Niedawno miałem instalację BRC 24 cos tam, tyle że już 10-letnią i padły mi w niej 2 rzeczy, których nazw nie pamiętam, i za te dwie rzeczy krzyknęli mi 1800zł bez robocizny, w te miejsce wymieniłem cały przód instalacji na STAG 4 za 1500zł (nowy z gwarancją), nie żebym nie polecał instalacji BRC bo bardzo dobrze mi się na niej jeździło, ale wolałem założyć nową (tańszą) instalacje i jestem z niej zadowolony. zrobiłem już na niej ok 8000 km
Niedawno miałem instalację BRC 24 cos tam, tyle że już 10-letnią i padły mi w niej 2 rzeczy, których nazw nie pamiętam, i za te dwie rzeczy krzyknęli mi 1800zł bez robocizny, w te miejsce wymieniłem cały przód instalacji na STAG 4 za 1500zł (nowy z gwarancją), nie żebym nie polecał instalacji BRC bo bardzo dobrze mi się na niej jeździło, ale wolałem założyć nową (tańszą) instalacje i jestem z niej zadowolony. zrobiłem już na niej ok 8000 km
Droga vs tania instalacja - jeśli chodzi o eksploatację to zależy ile się jeździ.
Np. wtryski MED w Landi Renzo spokojnie 120 000 km przejadą (są egzemplarze, które rekordowo przejeździły 300 000km - na innym forum), a czerwone Valteki dokładane do Staga to po 20 000 do wymiany się nadają, a często wcześniej. Koszt MEDów kilka razy wyższy (ok 800-1000pln za 4 cyl), ale trwałość duuuużo większa, przy tym większa precyzja dawkowania, a co za tym idzie mniejsze spalanie. Tak samo reduktor Landi Renzo IG1 spokojnie kula nawet po 200 000km. Ale kosztuje ok. 700pln. Nie wiem jak w BRC SQ24, ale z relacji użytkowników podzespoły są równie trwałe. Jeśli instalacja dobrze zmontowana (a BRC jest niesamowicie "drutoodporna" i poprawnie jeździ nawet kiepsko zainstalowana), to spokojnie starczy na bardzo długo. Filtry itp. to koszt pomijalny wobec kosztu podzespołów głównych. Trzeba rozpatrzyć, na jak długo ma być instalacja zamontowana.
Np. wtryski MED w Landi Renzo spokojnie 120 000 km przejadą (są egzemplarze, które rekordowo przejeździły 300 000km - na innym forum), a czerwone Valteki dokładane do Staga to po 20 000 do wymiany się nadają, a często wcześniej. Koszt MEDów kilka razy wyższy (ok 800-1000pln za 4 cyl), ale trwałość duuuużo większa, przy tym większa precyzja dawkowania, a co za tym idzie mniejsze spalanie. Tak samo reduktor Landi Renzo IG1 spokojnie kula nawet po 200 000km. Ale kosztuje ok. 700pln. Nie wiem jak w BRC SQ24, ale z relacji użytkowników podzespoły są równie trwałe. Jeśli instalacja dobrze zmontowana (a BRC jest niesamowicie "drutoodporna" i poprawnie jeździ nawet kiepsko zainstalowana), to spokojnie starczy na bardzo długo. Filtry itp. to koszt pomijalny wobec kosztu podzespołów głównych. Trzeba rozpatrzyć, na jak długo ma być instalacja zamontowana.
U mnie tez
Zdecydowałem się na STAGA.
Zainstalowano mi ECU "STAG 300" ale mowa była także o "STAGu 4"(ponoć wystarczający do zafi w zupełności);
wtryskiwacze - Valtec;
reduktor i zawór gazowy - Tomasetto;
zbiornik toroidalny 44l - Bormech;
Całość kosztowała mnie 2300 złotych.
Instalowałem w firmie AUTO GAZ SERWIS w Olsztynie na ul. Sprzętowej 4.
Chwalą się że są Partnerskim Warsztatem Serwisowym firmy AC produkującej STAGa.
Mój wybór podyktowany był dobrymi opiniami znajomych o tym zakładzie, a jeśli chodzi o samą instalację to zdecydowały oszczędności na zakupie w stosunku do BRC - jakieś 400-500 zł różnicy.
Zdecydowałem się na STAGA.
Zainstalowano mi ECU "STAG 300" ale mowa była także o "STAGu 4"(ponoć wystarczający do zafi w zupełności);
wtryskiwacze - Valtec;
reduktor i zawór gazowy - Tomasetto;
zbiornik toroidalny 44l - Bormech;
Całość kosztowała mnie 2300 złotych.
Instalowałem w firmie AUTO GAZ SERWIS w Olsztynie na ul. Sprzętowej 4.
Chwalą się że są Partnerskim Warsztatem Serwisowym firmy AC produkującej STAGa.
Mój wybór podyktowany był dobrymi opiniami znajomych o tym zakładzie, a jeśli chodzi o samą instalację to zdecydowały oszczędności na zakupie w stosunku do BRC - jakieś 400-500 zł różnicy.
kupiłem zafirę z tym silnikiem jak w temacie i mam problem z wyborem instalacji gazowej. jaką można włożyć co polecacie??
ja co prawda ale w 1,6 posiadam instalację Firmy landi renzo. i w 100 % polecam.
[ Dodano: Sro Lut 23, 2011 13:49 ]
podstawa to dobre wtryski, żadne valteki i inne wynalazki. Za te 2200 zł, to jakiś syf założą raczej. Podaj jakie wtryski proponują.proponują mi LOVATO SMART za 2200 lub STAG-4 2150 co wybrać???
Ostatnio zmieniony 23 lut 2011, 20:51 przez krzysiek82, łącznie zmieniany 1 raz.