Kody błędów

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
fargarap

#331 Post autor: fargarap »

MieHor możesz cos więcej napisać bo troszkę mnie przestraszyłeś.....

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#332 Post autor: MieHor »

Tyle już napisano na temat programu dla O-C i fejsów pochodzenia dalekowschodniego, że powinieneś wiedzieć co i jakie należy zachować środki ostrożności.

Poczytaj więcej na www.peb.pl w dziale motoryzacja --> programy

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#333 Post autor: Harry200 »

beniu31 pisze:kontrolka zapala się zaraz po odpaleniu silnika,jak przygazuję zgasnie...jezeli chodzi o przerwę miedzy odpaleniem to wynosi ok 20 godzin(dzieje sie tak na zimnym silniku)

I później jak już jeździsz na ciepłym kontrolka się nie zapala :?:

Awatar użytkownika
beniu31
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: 16 maja 2010, 12:05
Lokalizacja: Leszno
Model:

#334 Post autor: beniu31 »

H,Łajszczak pisze:
beniu31 pisze:kontrolka zapala się zaraz po odpaleniu silnika,jak przygazuję zgasnie...jezeli chodzi o przerwę miedzy odpaleniem to wynosi ok 20 godzin(dzieje sie tak na zimnym silniku)

I później jak już jeździsz na ciepłym kontrolka się nie zapala :?:
nie

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#335 Post autor: Harry200 »

Nie bardzo mogę pojąć jaki ma wpływ temperatura silnika na występowanie błędu czujnika wałka pompy wtryskowej,objawy bardziej wskazywały by na coś ze świecami żarowymi.Możesz jeszcze sprawdzić jedno,rano jak odpalisz to nie przegazuj go tylko rusz spokojnie używając jak najmniej gazu,zobacz kiedy w takich warunkach z małym gazem zgaśnie Ci kontrolka silnika..

Awatar użytkownika
beniu31
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: 16 maja 2010, 12:05
Lokalizacja: Leszno
Model:

#336 Post autor: beniu31 »

H,Łajszczak pisze:Nie bardzo mogę pojąć jaki ma wpływ temperatura silnika na występowanie błędu czujnika wałka pompy wtryskowej,objawy bardziej wskazywały by na coś ze świecami żarowymi.Możesz jeszcze sprawdzić jedno,rano jak odpalisz to nie przegazuj go tylko rusz spokojnie używając jak najmniej gazu,zobacz kiedy w takich warunkach z małym gazem zgaśnie Ci kontrolka silnika..
ok odezwe sie po wekendzie ....

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#337 Post autor: Harry200 »

pawlo507 pisze:Żadna kontrolka mi nie świeci ,tylko miałem możliwość sprawdzenia za darmo i mi wyskoczyło 163 i 164 i 17 bez zera z przodu, CZYLI TYLKO TE CYFRY. Pozdrawiam.
Jakim fejsem sprawdzałeś te błędy,i w jakim podzespole wg. tego fejsa były te błędy.. :?:

Awatar użytkownika
beniu31
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: 16 maja 2010, 12:05
Lokalizacja: Leszno
Model:

#338 Post autor: beniu31 »

H,Łajszczak pisze:Nie bardzo mogę pojąć jaki ma wpływ temperatura silnika na występowanie błędu czujnika wałka pompy wtryskowej,objawy bardziej wskazywały by na coś ze świecami żarowymi.Możesz jeszcze sprawdzić jedno,rano jak odpalisz to nie przegazuj go tylko rusz spokojnie używając jak najmniej gazu,zobacz kiedy w takich warunkach z małym gazem zgaśnie Ci kontrolka silnika..
Dziś wymienilem wszystkie świece zarowe .Autko odpala jak za dobrych czasów :D wielkie słowa podziękowania należą sie koledze H,Łajszczak wielki browar sie należy :piwo: za pomoc w rozwiązywani problemu ;)

Vegamonter

#339 Post autor: Vegamonter »

Witam zdiagnozowalem swoja zosie i wykazalo mi błąd pompy 57 co to dokladnie jest ? Wie ktos?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#340 Post autor: MieHor »

A możesz zdradzić czym (jakim) ustrojstwem to robiłeś, bo w takim oznaczeniu błędu to wskazuje mi na Tech2 (dla amatorów)

Vegamonter

#341 Post autor: Vegamonter »

Znaczy tak Zosia stoi u mechanika on nie ma kompa i dzwonil po kolege z Bosch service nie mam pojecia czym to robili.. Raczej sprzetu amatorskiego tam nie maja.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#342 Post autor: MieHor »

Odniosłem wrażenie, że sam czymś to robiłeś, trochę to dziwne ponieważ kody powinny być 4 cyfrowe często poprzedzone literami P, B, C, U - chyba że mechanik skrócił sobie ten kod do 2 cyfr i rzucił ogólnie hasło pompa, ja nie nie odnajduję żadnego takiego kodu, natomiast znalazłem coś takiego:

P0057 - Heated Oxygen Sensor (HO2S) Heater Circuit Low Voltage Bank 2 Sensor 2

lub

B0057 - Right Front/Passenger Pretensioner Deployment Loop Resistance Low

lub z Tech2 (nie ASO)

00057 Żądanie odcięcia systemu klimatyzacji, brak sygnału

jak widać żaden z treści nie odnosi się do tego co usłyszałeś od mechanika, ale to może on ma rację

Vegamonter

#343 Post autor: Vegamonter »

Słuchaj sam nie robiłem napewno. Po awari Zosi zaholowalem ja do najblizszego mechanika obok mnie ktory zajmuje sie francuzami i zeby zrobic diagnoze musial dzwonic do znajomego z Bosch sevice'a.
Pokazywal mi te kartki Na poczatku byly 4 bledy silnika ktore zostaly skasowane, ale zostal jeszcze blad pompy i wlasnie w rubryce numer pisalo 57. Chcialem sie tylko upewnic co moze byc przyczyna. Bo wedlug jego wiadomosci ten blad wskazuje na zapowietrzenie ukladu paliwowego.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#344 Post autor: Harry200 »

Jak był z serwisu Boscha to mógł mieć fejs który podłączył bezpośrednio pod sterownik pompy i dlatego kod jest inny niż przez złącze OBD..

Vegamonter

#345 Post autor: Vegamonter »

H,Łajszczak dokładnie błędy silnika zostały skasowane ale został problem sterownika pompy i trzeba było się podłączyć bezpośrednio. Wyniki były takie jak na zdjęciach.

Obrazek

Obrazek

W tłumaczniu błędu było
-wymiana filtra paliwa
-zła jakość paliwa
-zapowietrzony układ paliwowy

Wszystkie punkty są zrobione i efekt jak na razie jest. Wszystko wróciło do normy. Rano odpaliła na strzała. A spuszczona ropka wczoraj dzisiaj zamieniła sie w mleko :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”