Kody błędów
Moderator: Mariusz
- JohnnyDDZ
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 15 maja 2019, 20:21
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Witam wszystkich, jestem tu nowy, proszę o pomoc i wyrozumiałość. Mam problem z Zośką, gdy zawracałem i już prostowałem koła poczułem szarpnięcie, auto zaczęło się dławić, więc zajrzałem pod maskę, a tam nadgryzione i zwarte przewody od czujnika położenia wału. Przewody połączyłem i zaizolowałem ale nic to nie dało, postanowiłem wymienić czujnik (Delphi) bez zmian. Sprawdziłem inne przewody, ale nic nie znalazłem niepokojącego.
Błędy:
C0256
regulacja momentu napędowego - uszkodzenie redukcji mocy
P0335
czujnik położenia wału korbowego
układ otwarty
nieciągły
Objawy:
Nie wkręca się na obroty powyżej 4000, jak jest zimny nie ma mocy dławi się, jest lepiej jak się nagrzeje. Ciężko odpala, trzeba kręcić 5-10 sekund (ciepły i zimny tak samo). Świecą się pomarańczowe kontrolki TC i silnika
Błędy:
C0256
regulacja momentu napędowego - uszkodzenie redukcji mocy
P0335
czujnik położenia wału korbowego
układ otwarty
nieciągły
Objawy:
Nie wkręca się na obroty powyżej 4000, jak jest zimny nie ma mocy dławi się, jest lepiej jak się nagrzeje. Ciężko odpala, trzeba kręcić 5-10 sekund (ciepły i zimny tak samo). Świecą się pomarańczowe kontrolki TC i silnika
- JohnnyDDZ
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 15 maja 2019, 20:21
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Mam pytanie, czy sterownik przy odpalaniu silnika daje napięcie na czujnik położenia wału?
Sprawdziłem czujnik wydaje się być dobry (1380 ohm),przewody mają przejście. Wygląda to tak jakby sterownik nie widział czujnika.
Sprawdziłem czujnik wydaje się być dobry (1380 ohm),przewody mają przejście. Wygląda to tak jakby sterownik nie widział czujnika.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2019, 18:52 przez JohnnyDDZ, łącznie zmieniany 2 razy.
- JohnnyDDZ
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 15 maja 2019, 20:21
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Jestem po wymianie sterownika. Błąd P0335 nadal występuje, wymiana na oryginalny (vdo) czujnik nic nie daje. Ciężko odpala i po chwili jest falowanie obrotów, silnik gaśnie i pokazuje błąd P0100. Miał ktoś taki przypadek? Proszę o pomoc.
- JohnnyDDZ
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 15 maja 2019, 20:21
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Ogólnie z tego co czytałem to dużo ludzi miało problem z tym, że po wymianie czujnika dalej wywala błąd, ale nigdzie nie ma odpowiedzi. Przy włączonej klimie trzyma wolne obroty i rzadziej gaśnie silnik.
- JohnnyDDZ
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 15 maja 2019, 20:21
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Odłączenie przepływomierza niewiele zmieniło. Przy obrotach biegu jałowego (800) pokazuje 9-10 kg/h, przy włączonej klimie (850) 11-12 kg/h, jak wyłączę klimę momentalnie gaśnie. Dzisiaj jak odpaliłem zimny silnik obroty na jałowym były do 1100, a z tego co pamiętam wcześniej przed awarią było około 1700. Gdy zatykam rurę między filtrem powietrza,a przepływką silnik gaśnie od razu. A i jeszcze zauważyłem, że temperatura płynu chłodzącego na liczniku pokazuje 89, a autocom pokazuje 96mariusz131 pisze: ↑14 cze 2019, 05:33Odłącz przepływomierz i zobacz czy będzie jakaś różnica. Może dostaje lewego powietrza między przepływką a przepustnicą.
Ostatnio zmieniony 16 cze 2019, 19:16 przez JohnnyDDZ, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 lut 2018, 17:10
- Imię: tom
- Auto: 1.8
- Model: za
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Witam wczoraj zapaliła mi się kontrolka check zafira b 1.8 xer .Na pedałach wyskoczyły te dwa błędy ,nie mam kasy na warsztat więc proszę was o pomoc w idetyfikacji tych kodów . To mój pierwszy post ,proszę o wyrozumiałość .
http://www.dtcsearch.com/
Tu masz wyszukiwarkę co oznaczają podajesz w formacie Pxxxx
ECN 123456 = P1234
Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka
Tu masz wyszukiwarkę co oznaczają podajesz w formacie Pxxxx
ECN 123456 = P1234
Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
P0100 przeplywomierz
P0340 czujnik położenia walka rozrządu
P0340 czujnik położenia walka rozrządu
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 lut 2018, 17:10
- Imię: tom
- Auto: 1.8
- Model: za
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Wielkie dzieki za pomoc;-)
Dodano po 13 minutach 4 sekundach:
Czy te części dadzą rade???
https://www.czesciauto24.pl/opel/zafira ... _powietrza
https://www.czesciauto24.pl/opel/zafira ... a-rozrzadu
Dodano po 13 minutach 4 sekundach:
Czy te części dadzą rade???
https://www.czesciauto24.pl/opel/zafira ... _powietrza
https://www.czesciauto24.pl/opel/zafira ... a-rozrzadu
- JohnnyDDZ
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 15 maja 2019, 20:21
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Co może zaburzać sygnał z czujnika położenia wału?
Zauważyłem, że jak silnik jest zgaszony to błąd jest nieciągły, ale jak odpalę silnik to jest stały.
Czy trzeba robić adaptację przepustnicy?
Jak odkręcę miskę to będzie widoczne koło zębate i czujnik?
Zauważyłem, że jak silnik jest zgaszony to błąd jest nieciągły, ale jak odpalę silnik to jest stały.
Czy trzeba robić adaptację przepustnicy?
Jak odkręcę miskę to będzie widoczne koło zębate i czujnik?
Ostatnio zmieniony 17 cze 2019, 23:25 przez JohnnyDDZ, łącznie zmieniany 1 raz.
- JohnnyDDZ
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 15 maja 2019, 20:21
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Chyba znalazłem rozwiązanie problemu, Zafira ma dwa czujniki wału korbowego? Jeden jest nad miską, a drugi z tyłu za sprężarką klimy. I on był urwany, przewód schował się tak że nie było go widać. Znalazłem go gdy sprawdzałem wszystkie przewody jakie są przy silniku. Nie ma na nim żadnego oznaczenia.
Ten pierwszy jest dwu pinowy,a drugi trzy pinowy.
Ten pierwszy jest dwu pinowy,a drugi trzy pinowy.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Jeden to czujnik położenia wałków rozrządu (ten u gory) A drugi to czujnik położenia wału korbowego (ten na dole)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- JohnnyDDZ
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 15 maja 2019, 20:21
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Udało mi się rozwiązać problem. Było coś grzebane w instalacji, czujnik ten w bloku nie miał żadnego napięcia i przewody od niego szły do takiej podłużnej wtyczki koło ABS/TC i jakiś magik zastosował rozwiązanie jak z silnika x18xe1, za sprężarką klimy był czujnik trzy pinowy podłączony do lewej wtyczki od sterownika. Nie miałem takiego czujnika i było już późno więc sprawdziłem napięcie było około 2,5 V, przedłużyłem przewody i zastosowałem czujnik z Z18XE. Wymieniłem śrubę na dłuższą i dałem parę podkładek żeby czujnik był tak około 1-2 mm od koła sygnałowego i wszystko śmiga, zośka odpala na dotyk, po chwili zgasła kontrolka silnika, niema falowania obrotów. Dziękuję wszystkim za pomoc. Trudny problem, raczej chyba niespotykany.
Jakby ktoś chciał kupić czujnik położenia wału (vdo) to mogę odsprzedać Do x18xe1 też będzie pasował
Jakby ktoś chciał kupić czujnik położenia wału (vdo) to mogę odsprzedać Do x18xe1 też będzie pasował
Ostatnio zmieniony 22 cze 2019, 00:39 przez JohnnyDDZ, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 06 maja 2019, 13:40
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: DWR
- Auto: Zafira B 1,7 CDTI 110km Innovation
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTR
Cześć. W trakcie jazdy zaświeciła się oczywiście kontrolka "auta z kluczykiem". kontrolka gaśnie dopiero po ponownym odpaleniu auta. auto nawet pracowało normalnie w trakcie jazdy.
pojawia się błąd ECN23452, a chwilę poźniej ECN000000.
mam dwa pytania :
1) przede wszystkim - o co tu chodzi ? (poza tym, że błąd ten oznacza jakiś problem z ciśnieniem doładowania turbo)
2) czy jest to usterka, z którą jeszcze mogę jeździć ? mam zaplanowany weekendowy wyjazd (niedaleki, ale wciąż).
pozdro
pojawia się błąd ECN23452, a chwilę poźniej ECN000000.
mam dwa pytania :
1) przede wszystkim - o co tu chodzi ? (poza tym, że błąd ten oznacza jakiś problem z ciśnieniem doładowania turbo)
2) czy jest to usterka, z którą jeszcze mogę jeździć ? mam zaplanowany weekendowy wyjazd (niedaleki, ale wciąż).
pozdro