Przycisk SPORT

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#121 Post autor: ryba1 »

umpero pisze: 06 lut 2019, 10:11 Mam przycisk sport zamontowany fabrycznie w swojej Zafirze, ale szczerze mówiąc jeszcze go nie testowałem.
Zastanawia mnie tylko jedna kwestia. Jaki proces zachodzi, że w momencie wciśnięcia przycisku sport jest "żwawsza" reakcja na pedał gazu?

W zasadzie to kiedy najlepiej korzystać z tego przycisk? Czy ciągła jazda z wciśniętym przyciskiem może negatywnie wpłynąć na silnik i zawieszenie?
Ten przycisk SPORT to nic nie daje. jedynie można TC on/off i to wszystko

Umpero
Mieszkaniec
Posty: 386
Rejestracja: 13 lut 2017, 15:12
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#122 Post autor: Umpero »

ryba1 pisze: 06 lut 2019, 11:06 Ten przycisk SPORT to nic nie daje. jedynie można TC on/off i to wszystko
Swego czasu miałem okazję jechać ropniakiem z przyciskiem sport i tam dało się odczuć, że auto lepiej reaguje na wciśnięcie pedału gazu.
Poniżej cytaty gdzie wypowiedzi użytkowników sugerują, że jednak coś tam zmienia się.
Tunio999 pisze: 16 paź 2015, 20:27
Zdenek2007 pisze:Panowie, jak sprawdzić "amatorskim" sposobem czy w Zośce zadziała funkcja "SPORT" z wyłączeniem ESP?
Jedź normalnie i wciśnij przycisk SPORT - nie zmieniając położenia pedału gazu ;) Jak przyśpieszy to znaczy, że działa a jak nie - to lipa :|
wesolys pisze: 27 sty 2017, 16:57 witam mam pytanie do kolegów mających silniki diesla w manualnej skrzyni biegów.Co daje przycisk sport oprócz wyłączenia esp bo czytałem trochę na forum astry i ci co mają silniki w benzynie mają odczucie szybszej reakcji na pedał gazu natomiast w dieslu brak reakcji
Flora pisze: 27 sty 2017, 18:05 W ropniakach również zmienia się charakterystyka pedału gazu.
Więc jak to jest? Zwiększa się dawka paliwa czy coś w tym stylu?

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#123 Post autor: Ostap »

Nic się nie zwiększa. Pedał gazu po prostu inaczej reaguje. Mały ruch, dużo gazu ;) u mnie nawet kierownica nie jest sztywniejsza.
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Umpero
Mieszkaniec
Posty: 386
Rejestracja: 13 lut 2017, 15:12
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#124 Post autor: Umpero »

A w przypadku zawieszenia czuć, że jest sztywniej?
Ciekawe czy dałoby się rozdzielić te dwie funkcjonalności? Tj oddzielny przycisk do utwardzania, a oddzielny do zmiany charakterystyki pedału gazu.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#125 Post autor: ryba1 »

Mam podgląd bo różnymi oplami z przyciskiem SPORT jeździłem. Dla mnie to efekt PLACEBO jezeli chodzi o to ze niby auto jest żwawsze. Co do zawiasu i kierownicy nie zwróciłem uwagi
Ostatnio zmieniony 06 lut 2019, 13:20 przez ryba1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#126 Post autor: Ostap »

Jeśli masz ids+ to robi sztywnej
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2279
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#127 Post autor: Pszczyna »

Ostap pisze: 06 lut 2019, 13:57 Jeśli masz ids+ to robi sztywnej
W razie awarii amora drenuje kieszeń

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#128 Post autor: Ostap »

Niestety a może stety, nie mam tego ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Umpero
Mieszkaniec
Posty: 386
Rejestracja: 13 lut 2017, 15:12
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#129 Post autor: Umpero »

pszczyna pisze: 06 lut 2019, 15:52
Ostap pisze: 06 lut 2019, 13:57 Jeśli masz ids+ to robi sztywnej
W razie awarii amora drenuje kieszeń
Akuray niemiaszek wstawil nowe amory ids+ przed sprzedaza wiec troche posluza :mrgreen:

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#130 Post autor: Ostap »

W euro to będzie pewnie 6/8 wartości auta ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Umpero
Mieszkaniec
Posty: 386
Rejestracja: 13 lut 2017, 15:12
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#131 Post autor: Umpero »

Może zwątpił gdy przyszła kolej na następne naprawy i dlatego sprzedał...

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#132 Post autor: Tazz »

umpero pisze: 06 lut 2019, 18:33 Może zwątpił gdy przyszła kolej na następne naprawy i dlatego sprzedał...
Żeby nie było ich przedwczesnej śmierci nałóż smaru do śruby od amorka w poduszce
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
barek16
Mieszkaniec
Posty: 394
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Łańcut
Auto: Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#133 Post autor: barek16 »

F52 Podwozie sportowe zmodyfikowane
FE4 Specjalny układ jezdny i kierowniczy (IDS+) z regulacją charakterystyki amortyzatorów
ZQ8 Pakiet zawieszenie sportowe (zawiera IDS, ESP, przełącznik sport, podwozie sportowe)
NR1 Wspomaganie układu kierowniczego, elektrohydrauliczne o zredukowanym przełożeniu
Ja to mam i czuć dużą różnicę w sztywności zawieszenia, oraz działaniu wspomagania. Esp mogę wyłączać. Co do gazu to różnica jest tylko taka jakby się padał głębiej wciskało. Więcej mocy nie ma ani szybciej nie pojedzie, tylko wrażenie robi. Niby fajny bajer ale kosztowny (amory), a ja szczerze i tak tego w ogóle nie używam bo jak dla mnie jest za sztywno. Na szczęście amorki z przodu już zmieniłem, a na tył mam na zapas w garażu.

Umpero
Mieszkaniec
Posty: 386
Rejestracja: 13 lut 2017, 15:12
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#134 Post autor: Umpero »

Tazz pisze: 06 lut 2019, 20:32 Żeby nie było ich przedwczesnej śmierci nałóż smaru do śruby od amorka w poduszce
Kojarzę, że o tym wspominałeś przy zakupie. Chłopaki na spocie też mnie na to uczulali.
Jak tylko się zrobi trochę cieplej to zdejmę podszybie i nałożę tam smaru.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#135 Post autor: Tazz »

umpero pisze: 07 lut 2019, 09:52
Tazz pisze: 06 lut 2019, 20:32 Żeby nie było ich przedwczesnej śmierci nałóż smaru do śruby od amorka w poduszce
Kojarzę, że o tym wspominałeś przy zakupie. Chłopaki na spocie też mnie na to uczulali.
Jak tylko się zrobi trochę cieplej to zdejmę podszybie i nałożę tam smaru.
:ok:
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”