Cześć,
i mnie spotkało nieszczęście pękniętych kabli...
Poszukiwanie kabli, w różnych kolorach, dostępnych na metry to także dramat, do tego jeszcze za duży wybór rodzajów kabli.
Pomierzyłem zewnętrzną średnice kabli i wyszło mi, że potrzebuję:
1,6mm (8 sztuk)
1,9mm(2 sztuki)
2,9mm (2 sztuki)
Namierzyłem kable typu FLRY-B i FLRY-A oznaczone jako samochodowe, giętkie, z cienkościenną izolacją PCW (do niskich napięć). Czy taki typ kabla będzie odpowiedni?
(przykładowy kabel w sklepie z pełną specyfikacją
link
Druga kwestia - porównując obecną średnicę zewnętrzną do średnic zewnętrznych przewodów FLRY wychodzą mi takie przekroje kabli:
1,6mm - 0,5mm2 (
przewód 0,5mm2 )
1,9mm - 0,75mm2 (
przewód 0,75mm2 )
2,9mm - 2,5mm2 (
przewód 2,5mm2 )
Przeszukałem wątek pod kątem przekrojów, ale tylko na początku autor wspomina, że użył dostępnych przewodów 1 i 1,5mm2, ale jednocześnie zaleca użyć cieńszych niż oryginalne. Nie znalazłem niestety 1mm2 o podobnej lub mniejszej średnicy niż oryginalne. Z wyczytanuch inf. do podobnych napraw polecano, także kable typu LGY-s niestety nie znalazłem takich na metry, dostępnych w wielu kolorach (są tylko LGY, "s" oznacza ponoć samochodowe, wzmocniona izolacja).
Podsumowując:
1. Czy kable typu FLRY są odpowiednie do takiej naprawy? Jeśli są inne, lepsze, a zarazem dostępne to proszę o wskazanie jakie.
2. Czy przekroje kabli (mm2), które mi powychodziły będą odpowiednie? Najbardziej martwi mnie to 0,5mm2, może zamienić na 0,75mm2?
3. Czy ktoś ma stare kable i może zmierzyć przekrój albo średnicę żyły?
4. Jeśli, ktoś w okolicy linii Warszawy - Grodzisk mazowiecki wie, gdzie można stacjonarnie kupić kable FLRY, LGY-s lub inne nadające się do naprawy tej wiązki (najlepiej w wielu kolorach).
5. Odrzuciłem szroty, boję się zakupu starych, stwardniałych kabli - może niesłusznie?
Dziękuję.