[A] [B] [C] Jaki olej do diesla/benzyny ?

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
gorgy

#16 Post autor: gorgy »

Słuchajcie!!! Byłem we Wrocławskim serwisie opla i poinformowano mnie że nie wymienia sie oleju z skrzyni biegów??!! Takie same pytanie zadałem w serwisie w Lesznie i sie dowiedziałem ze mam go wymieniac max co 6 m-c Kurcze nie mam pojecia kogo słuchac...

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#17 Post autor: Maciek »

gorgy, pojedź do serwisu zajmującego się automatycznymi skrzyniami to Ci to zrobią.
Ja bym wymienił, bo już niejeden miał problem po zaleceniach z serwisu, że "się nie wymienia".

Pozdr.
M.

Rafik

#18 Post autor: Rafik »

Witam.
Nie ma takiej opcji żeby w automacie nie trzeba było wymieniać oleju. A tak swoją drogą nikt jeszcze nie wynalazł takich płynów eksploatacyjnych które wystarczyłyby na cały okres eksploatacji samochodu. A ten serwis co twierdził że nie wymieniać to radzę omijać z daleka.

gorgy

#19 Post autor: gorgy »

Takiej informacji udzielili mi we Wrocławskim serwisie który mieści się na wylocie z wrocka kierunek Warszawa.

Dżony

#20 Post autor: Dżony »

WITAM ! Ja zalalem GM z allegro i poki co jest ok! po 2000 tys km nie zauwazylem ubytku oleju ale moze za malo jeszcze przejechalem?? POZDRAWIAM

KOPERNIK

#21 Post autor: KOPERNIK »

A co myślicie o tym oleju??
Cena tez jest dobra..

http://moto.allegro.pl/item546639684_ol ... mocja.html

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#22 Post autor: Maciek »

kopernik275, ja bym lał pełnego syntetyka, 20 zł. droższy: http://moto.allegro.pl/item540449249_ol ... mocja.html

Pozdr.
M.

KOPERNIK

#23 Post autor: KOPERNIK »

Ale mozna tak przejsc na lepszy olej jak juz chodzi na 10W40 ??a przebieg tez juz ma 180tyś


pozdrawiam

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#24 Post autor: Maciek »

Można, najwyżej jak będzie brał za dużo oleju (co się rzadko zdarza) to przy następnej wymianie z powrotem zalejesz pół syntetyka, ale na 95% nic złego nie powinno się dziać.

Pozdr.
M.

KOPERNIK

#25 Post autor: KOPERNIK »

Ok dzieki za info pomysle przy następnej wymianie oleju.

pozdrawiam

gorgy

#26 Post autor: gorgy »

Panowie kończąc temat oleju w automatycznej skrzyni biegów.
Udałem się do kolejnego serwisu we Wrocławiu z zapytałem jak to jest z tą wymiana cholerna wymianą!! Ponieważ serwisy autoryzowane mają tak zwane procedury dotyczące obsługi samochodów i muszą ich przestrzegać poprosiłem o okazanie takowej. Pan lekko skrzywiony, ale okazał się dokumentem. I proszę jest tam wyraźnie napisane, że olej wymieniamy, co 60000km, jeśli auto ciągnie przyczepy, jest używane na taxi lub porusza się w terenie górskim. Przy normalnej eksploatacji wymianę należy wykonać, co 80000km.
Teraz koszt wymiany w serwisie Olej ~ 50zł/litr wymiana 200zł

cbm80

#27 Post autor: cbm80 »

kopernik275 pisze:Ale mozna tak przejsc na lepszy olej jak juz chodzi na 10W40 ??a przebieg tez juz ma 180tyś
Zwykle sie tego unika. Pelny syntetyk odkryje wszelkie nieszczelnosci i moze brac duzo wiecej oleju. Szkoda silnika. Jak juz schodzi sie na gorszy olej to nalezy przy nim pozostac.
A przebieg masz dosc duzy (o ile prawdziwy - dla samochodu z Zachodu to przebieg 3-4 letni) - tak wiec silnik moze byc juz mniej szczelny.
Ale roznie to bywa. Moj o dziwo przez ponad rok czasu nie spalil ani grama oleju.

slawinek

#28 Post autor: slawinek »

4 razy lałem Mobila1 10W40 a teraz drugi raz nalałem Castrol Magnatec 10W40

lee1402

#29 Post autor: lee1402 »

Witam wszystkich użytkowników
Jak kupilem uzywaną Zafirke przebieg 165kkm to sie bardzo zdziwilem bo byla zalana mineralnym Shelem 15W40, zaraz tez wymienilem na GM 10W40 - półsyntetyk. Zauwazylem ze jak jezdze po miescie to mieszcze sie w "normach OPLA" ponizej 0,6l/1kkm, ale jak przyjdzie czas wycieczek i przejade pare setek kilometrów po autostradzie ze srenią powyzej 120km/h to jestem lekko ponad norma tzn ostatnio "wziela" 0,7-0,8l / 1kkm. Zastanawiam sie czy przy takim dolewaniu nie lepiej przejsc na mineralny i po prostu czesciej go wymieniac?

Deleted User 160

#30 Post autor: Deleted User 160 »

Swojego ropniaczka zalałem na początku Magnatec-iem 10w40 do diesli (sugestia mechanika), ale jak przeczytałem w "Sam naprawiam samochód - Opel Astra i Zafira", że nie zaleca się stosowania olejów 10w30,10w40 do silnika wysokoprężnego przy temp. poniżej -15*C(co czasem się zdarza) to zmieniłem olej na GM 5w30 przy przebiegu 120kkm. Olej oplowski spisywał się b.dobrze. Stosował bym go dalej, ale na jakimś forum o chiptuningu przeczytałem, że oleje Xw30 mają mniejszą lepkość przy 100*C niż Xw40, przez co słabiej mogą chronić silniki wysoko obciążone, więc przy następnej wymianie wlałem Castrol Magnatec 5w40 do diesli. Na początku i w lecie było ok. Jednak z perspektywy czasu i eksploatując auto zimą na krótkich odcinkach myślę, że Castrol nie jest "stworzony" dla tego silnika. Obecnie zakupiłem Elfa exelium LDX 5w40 (promo w Auchan 99pln za5L :D ) i zaleję go w kwietniu. Na Elfa padło bo:ma normy GM dla diesla, ponoć zalecany do silników z hydraulicznymi popychaczami zaworów i lepkość dynamiczną mierzoną w -30*C ma o połowę mniejszą od Castrola. Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”