Ocynk

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
LoKi

#16 Post autor: LoKi »

z tego co ja słyszałem to Zosie są nie ocynkowane i ocynkowane :/ mowa tu o A. Ja na masce mam solidną szrame od kamienia aż do podkładu a rdzy 0, za to po kamyczkach czego jest mnóstwo, widać kropeczki rdzy :/ czemu tak dziwnie...nie wiem.

Przemcio

#17 Post autor: Przemcio »

Ja tam jestem przerażony tym jak Opel Zafire zabezpieczył . :evil:

olo018

#18 Post autor: olo018 »

Miałem Astre G z 2000r i zeroooo rdzy a Zafira 2005r ma!,drzwi parchy pod listwą ozdobną,nadkole tylnich drzwi pod tą uszczelką ,wewnętrzna strona nadkola od dołu,powiem że jestem rozczarowany,i chyba zakończę przygodę z Oplem,szczególnie po ostatniej awarii pompy wtryskowej i koszcie,na dzisiaj ok 6500zł :cry: ,przy przebiegu 140tyś :x ,fakt pompa boscha,ale,,.

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#19 Post autor: Zdenek2007 »

olo018 pisze:Miałem Astre G z 2000r i zeroooo rdzy a Zafira 2005r ma!,drzwi parchy pod listwą ozdobną,nadkole tylnich drzwi pod tą uszczelką ,wewnętrzna strona nadkola od dołu,powiem że jestem rozczarowany,i chyba zakończę przygodę z Oplem,szczególnie po ostatniej awarii pompy wtryskowej i koszcie,na dzisiaj ok 6500zł :cry: ,przy przebiegu 140tyś :x ,fakt pompa boscha,ale,,.
Wszystko zależy gdzie nasze Opelki są produkowane :mrgreen: . Ja też jeszcze rok temu jeździłem Asterką G wyprodukowaną w Anglii rocznik 96 i rdza występowała tylko na stalowych felgach (zresztą kupionych w Polsce) a teraz pomykam Zośką 2008 wyprodukowaną za zachodnią granicą w Bochum, i jak na razie to samo (ruda tylko na felach) ale autko ma dopiero 3 latka! Ciekawe czy dotrwa do wieku nadal jeżdżącej Aśki 96 (Niestety patrząc na dzisiejsze trendy w motoryzacji, wątpię)
A propos kończenia przygody z Oplem, to kup sobie Reno albo jakiegoś innego "francuza" albo jeszcze lepiej VW to się dowiesz co to jeździć autem :mrgreen:

tico0

#20 Post autor: tico0 »

Zdenek2007 pisze:A propos kończenia przygody z Oplem, to kup sobie Reno albo jakiegoś innego "francuza"
Ha,ha,ha..... jakoś miałem lagunę FL 1998 i scenica 2002 i na tych autkach zero rdzy :mrgreen: a zafira 2006 nistety jest :evil: wstyd..... dla opla i Gliwickiej fabryki.....

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#21 Post autor: Harry200 »

Sporo miałem doczynienia z Oplami i te wyprodukowane w Niemczech jak nie były bite to rdza była rzadkością ,Gliwickie już trochę gorzej..

David

#22 Post autor: David »

najpierw latałem xantią z 94r z podrapanymi progami do blachy i nic..... dzisiaj widziałem ją znowy u kolegi co ją kupił 3 lata temu i nic, progi dalej świecą metalicznie w miejscach otarć, rudej brak :) potem scenic - ten na pewno nie zardzewieje :) potem Zosia z BOCHUM z 99r i nic - ZERO rdzy. kolega ma w robocie ZB z 2006r z gliwic..... szkoda gadać, wstyd jechac. teraz mam Lagunę II i ta na pewno też nie zardzewieje :lol: wspólczuje tym którzy mają nasze krajowe Zosie, jakoś jest trend na oszczędność w naszym kraju, to dlaczego nie oszczędzać również na ocynku?

Anony Mous

#23 Post autor: Anony Mous »

David pisze:najpierw latałem xantią z 94r z podrapanymi progami do blachy i nic.....
z tym się zgodzę....citroen i peugeot maja doskonałe zabezpieczenia, nawet modele z początku lat 90. Ale co do renault z lat 90 to sie nie zgodzę. Laguny 1 rdza zżera.

Szymon78

#24 Post autor: Szymon78 »

ja nan Peugeota 97r i takze zerrrrrroo rdzy (przebieg sporo ponad 400kkm). Auto od nowości stoi pod chmurką (nawet lakier nie spłowiał)

tico0

#25 Post autor: tico0 »

kaliope pisze:Laguny 1 rdza zżera.
Ale tylko w tych miejscach gdzie były w PL klepane, naprawiane, przeszczepiane itp.... w innych nie :mrgreen: obserwowałem ten proces.... :lol: i w 99% się powierdza.

Przemcio

#26 Post autor: Przemcio »

kaliope pisze:co do renault z lat 90 to sie nie zgodzę.
A ja się z Tobą nie zgodzę.Żre tylko naprawiane kiepsko w Polsce. Miałem R19 z 93 roku i nie miała ani grama rdzy.W 2000 kupiłem Scenica w salonie i zero korozji i nie słyszałem żeby ktokolwiek miał z tym problem.Zresztą od tego modelu wszystkie są doskonale zabezpieczone, fakt wcześniej bywało kiepsko :lol: jak teraz w Fordzie i Zafirze :P A tak na marginesie ,R19tek śmiga sporo do dziś a ZXy w większości zżarła rdza , to a propo doskonałego zabezpieczenia antykorozyjnego w tamtych czasach w Citroenie :P
Ostatnio zmieniony 02 lip 2011, 11:29 przez Przemcio, łącznie zmieniany 1 raz.

gwizdenson

#27 Post autor: gwizdenson »

Moja Zocha pochodzi ze słynnego Bochun i co-pod listwą,dół drzwi,nadkola -i nie wiadomo lakierować czy gnać.Dużo Zoch widziałem już z barankiem u dołu.A peugeot 306 z 1998 porysowana macha i drzwi a ruda ani myśli się za to brać.

zymek

#28 Post autor: zymek »

gwizdenson pisze:Moja Zocha pochodzi ze słynnego Bochum i co-pod listwą,dół drzwi,nadkola -i nie wiadomo lakierować czy gnać.Dużo Zoch widziałem już z barankiem u dołu.A peugeot 306 z 1998 porysowana macha i drzwi a ruda ani myśli się za to brać.
Ta, nie wieże że Twoja Zafira jest bezwypadkowa.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2011, 14:46 przez zymek, łącznie zmieniany 1 raz.

olo018

#29 Post autor: olo018 »

Moja na 100% jest bez wypadku i prawie to samo parchy i parchy :shock:

DaRek7

#30 Post autor: DaRek7 »

No nie przesadzajcie, moja z Bochum i jak na razie tylko bąbel na tylnej klapie :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”