Wymiana amortyzatorów - PRZÓD

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Szymon78

#16 Post autor: Szymon78 »

zawsze mozna zdemontowac amorka od odłu i go ciągnac na siłę wnęka koła tak by zaklinować os amorka w kielichu (wtedy kręcisz nakrętką od góry)

troche chamski ale w ostatecznosci sprawdzony patent (metoda z czasów importu super aut jako składaki :-o )

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#17 Post autor: Mattai »

Jednak preferuje normalne metody demontażu. Popsikam czymś przez parę dni przed demontażem i pójdzie lepiej...10 lat mineło ....
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

boogoo

#18 Post autor: boogoo »

A to jeszcze nie zrobiłeś?

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#19 Post autor: Mattai »

Boogoo! To nie piekarnia :D ja musze miec warunki, garaz nie mam non stop dostepny, no i srodki finansowe opozniaja troszke wieksze prace naprawcze. Najpierw sie przygotowuje w detalach.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

boogoo

#20 Post autor: boogoo »

mattai, a no tak faktycznie.... :)

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#21 Post autor: Mattai »

Byłem na diagnostyce, facet mnie zaskoczył, mam jeszcze 60% skuteczności amortyzatorów(!)
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

szymek

#22 Post autor: szymek »

mattai pisze:Byłem na diagnostyce, facet mnie zaskoczył, mam jeszcze 60% skuteczności amortyzatorów(!)
witam
ja też byłem na spr.amorów i facet mi powiedział że badanie może być nie dokładne bo mają stare urządzenie,także następny przegląd zrobię na innej nowej stacji diagnostycznej.

DaRek7

#23 Post autor: DaRek7 »

mattai pisze: facet mnie zaskoczył, mam jeszcze 60% skuteczności amortyzatorów(!)
Sprawdzanie amorów na tych maszynach to lipa chyba jest, mam kolegę który pracuje jako diagnosta i też to potwierdza :?: Mówił, że sprawdzali kilka razy nowe auta, tak dla porównania i nigdy nie było ponad 75%...
Jako ciekawostkę mogę powiedzieć że w niemczech nie sprawdzają amorów na tych wytrząsarkach tylko auto do góry i jak jest wilgotny to o przeglądzie można pomarzyć...
Nie wiem czy wszędzie jest to regułą ale byłem na trzech różnych stacjach(DEKRA) i wszędzie ten sam scenariusz.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#24 Post autor: Mattai »

No ja miałem przypadek ze po zakupie autko chodziło tak sobie, drążki ręka po odkręceniu wyjąłem. ale amortyzatory zaczęły sie pocić na zakrętce na górze, trwało to może jakieś dwa miesiące i jest cisza, teraz tylko walczę z piszczącym wahaczem albo stabilizatorem :-) Jak pisałem skuteczność jest, ale jako kolega pisze to może byc lipa . Ostatnio ruszając ostro pod górkę to czułem jak mi koła buksują, miałem wrażenia jak z reklamy monroe...kiedy kolo podskakuje nie mając amortyzacji. Ale może to tylko wrażenie przy tej masie.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

manieksurf
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 21 sie 2013, 14:56
Lokalizacja: Konin
Model:

#25 Post autor: manieksurf »

Witam. Chcę kupić ściągacze do sprężyn. Tylko czy kupić o rozstawie 260 czy 380mm?
Życie to surfing, więc nie bój się fal.

prayboy
Debiutant
Posty: 46
Rejestracja: 15 sty 2010, 09:52
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#26 Post autor: prayboy »

Korozja kielicha amortyzatora - czy to jest naprawialne/opłacalne? Jest już mała dziurka na wylot wielkości główki od zapałki i spora plama rdzy na kielichu dookoła.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”