Kody błędów

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
krzy_s
Debiutant
Posty: 30
Rejestracja: 27 lis 2009, 23:05
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#196 Post autor: krzy_s »

Witam, przepraszam jak to już gdzieś było ale nie znalazłem.
Chodzi mi o sprawdzanie błędów po wciśnięciu hamulca i gazu. Wyświetla mi się jeden błąd, który już był opisany w jednym z pierwszym postów. Jak mam sprawdzić czy to jedyny błąd? Czy jeżeli byłoby ich więcej wyświetlają się jeden po drugim, czy trzeba to jakoś przełączać.
Z góry dzięki za odpowiedź.

jurorog

#197 Post autor: jurorog »

Witam i proszę o pomoc, wyskakuje mi błąd 042A52 czy wiecie co to może być???

Anony Mous

#198 Post autor: Anony Mous »

coś z czujnikiem temperatury spalin. Masz dpfa? Czujnik jest przy puszce dpfa.

P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 High Voltage C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 Low Voltage C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 High Temperature C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 Low Temperature C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 1 + 2 not Plausible C-031

jurorog

#199 Post autor: jurorog »

mam dpf, i dotychczas wszystko wypalało się dość zgrabnie, nie częściej niż raz na tankowanie (zwracam na to uwagę od dawna), ale ostatnio faktycznie miałem jakieś spalinowe smrody, choć myślałem że to od stania w korku i wąchania innych...
błąd wskoczył wczoraj mojej żonie i podobno był chwilowy spadek mocy... ja jeszcze dla sprawdzenia pojeździłem nim wczoraj trochę wieczorem i wyglądało spoko może jedynie był trochę głoścniejszy (ale wiecie jak to jest jak czegoś się szuka to wszystko brzmi dziwnie)... zastanawiam się czy mogę z tym jeszcze zrobić trochę kilometrów czy odrazu gnać na techa, może jakieś sugestie???

Anony Mous

#200 Post autor: Anony Mous »

Możesz tak jeździć do czasu napełnienia się filtra DPF.Proces nie zostanie oczywiście zainicjowany ponieważ występuje błąd w układzie jeśli faktycznie jest ten czujnik uszkodzony.Co dzieje się po nasyceniu DPF-a i późniejszym totalnym zapchaniu zapewne dobrze wiesz.Objawy uszkodzenia tego czujnika są dokładnie takie jak opisujesz.Chwilowy spadek mocy na początku ustępujący po ponownym odpaleniu silnika aż do totalnego padnięcia czujnika i trybu serwisowego.Z tego co wiem czujnik ten nie występuje w zamienniku a cena w ASO oscyluje w granicach 600-700zł.

jurorog

#201 Post autor: jurorog »

Ceny się zgadzają, niestety + jeszcze koszt robocizny... zatem zastanawiam się czy całkowicie nie wyciąć dpf (wychodzi niedużo drożej - a temat raz na zawsze zamknięty).

Potwierdźcie proszę czy mam rację - czujnik ten jest jedynie osprzętem dpf'u i nie ma innych dodatkowych funkcji???

Anony Mous

#202 Post autor: Anony Mous »

Niestety ten czujnik nie może być wycięty gdyż pełni inne funkcje, tzn daje info komputerowi jaka jest temp w układzie wydechowym i on odpowiednio dawkuje paliwo do wtryskiwaczy. Tak więc nawet jęśli go wytniesz to musisz go naprawić....ale tak czy siak proponuje wyciąć dpf co by nie czekać na kolejne niespodzianki np strzelony czujnik ciśnień lub strzelony przewód ciśnieniowy do dpfu....a takich przypadków już było kilka....a koszty wiadomo....każda duperela związana z dpf to parę stówek w plecy.

Najpierw może skasuj błąd i zobacz czy znowu wywali ten błąd. Spróbuj popatrzeć czy tam się przewód nie przetarł. A jak nie...no to cóż.....trzeba wymienić ten czujnik....Musisz jeszcze kontrolować nasycenie dpfu, co by nie było niespodzianki o której Marki pisał.

ps. czujnik ciśnień można wywalić po wywaleniu dpfa.

Anony Mous

#203 Post autor: Anony Mous »

Kaliope ma rację z czujnikiem temperatury spalin.Musi być nawet jak usuniesz DPF-a.

Mam usunięty DPF a czujniki ciśnień są na swoim miejscu.Raz ...dla picu a dwa dla kompa zeby nie wyrzucał błędów.

Anony Mous

#204 Post autor: Anony Mous »

Marki pisze: Mam usunięty DPF a czujniki ciśnień są na swoim miejscu.Raz ...dla picu a dwa dla kompa zeby nie wyrzucał błędów.
Ja też mam ale tylko dla picu co by nie było widać, że dpf usunięty. Według moich info nie powinno wywalać żadnych błędów po usunięciu tych czujników ciśnień...ale nie daje głowy, choć coś mi się chyba obiło o uszy, że te czujniki chyba muszą być tylko po to by prąd przez nie przepływał, natomiast mogą być uszkodzone....wiec może masz rację.

jurorog

#205 Post autor: jurorog »

ok. ale nie wiem czy dobrze Was rozumiem, raz mówicie o czujniku temperatury a raz o czujnikach ciśnień... rozumiem że to dwie różne rzeczy???
juto jadę na usunięcie błędu, sprawdzenie wypalenia i zobaczymy co będzie dalej...
dam znać czego się dowiedziałem.

Anony Mous

#206 Post autor: Anony Mous »

W układzie wydechowym są czujniki ciśnień od DPF-a i czujnik temperatury spalin.W starszych wersjach były dwa czujniki ciśnień przed i za DPF-em a w nowszej wersji jest tylko jeden.

kulex
Debiutant
Posty: 49
Rejestracja: 25 maja 2009, 10:15
Lokalizacja: Jarocin
Model:

#207 Post autor: kulex »

przełożone skrzyni biegów małe lub duże

jest taka opcja w programowaniu ustawień auta w op-com

oczywiście nie zamierzam z tym eksperymentować tylko pytam z czystej ciekawości - do czego to służy

małe przełożenie wydaje się dotyczyć skrzyni krótkiej bardziej dynamicznej a przełożenie duże do skrzyni długiej mniej dynamicznej

krzy_s
Debiutant
Posty: 30
Rejestracja: 27 lis 2009, 23:05
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#208 Post autor: krzy_s »

Witam.
Miałem problem z opisywanym w jednym z pierwszych postów, błędem 161450. Kontrolka samochodu z kluczem gasła nieco później niż zwykle (razem z kontrolką oleju). Trudno stwierdzić skąd się przyplątał, prawdopodobnie jak to było opisane, od zbyt szybkiego przekręcania kluczyka pomiędzy fazą I i II. W każdym bądź razie błąd zniknął tak samo tajemniczo jak się pojawił i teraz jest wszystko ok.
Czy ktoś miał może takie same doświadczenia z tym błędem?

Anony Mous

#209 Post autor: Anony Mous »

Ten błąd ma 3/4 zafir a występuje prawdopodobnie z tego powodu jaki opisałeś.Jeśli komp zapamięta błąd a przy następnych 20 czy 30 odpaleniach nie powtórzy się to ulega wykasowaniu....tak właśnie było u Ciebie.

piter.
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 07 wrz 2010, 13:35
Lokalizacja: Zambrów
Model:

#210 Post autor: piter. »

Jak na chłopski rozumieć te błędy, co może być uszkodzone ?!

0100 - Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza
0650 - Uszkodzenie lampki kontrolnej pracy silnika MIL
1650 - Lampka kontrolna układu
0460 - Czujnik poziomu paliwa
0136 - Sygnał sondy ? 2 za wysoki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”