[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB
Moderator: Mariusz
Witam !
Chciałbym Was zapytać, ponieważ średnio mi się chce czytać te 20 kilka stron.
Rozglądam się za Zafira A i tu jest pytanie czy lepiej wziąć 2.2 (147 km) za 12 500 pln 2001r, 230 000 km książka serwisowa do końca i zamontować tam LPG czy może lepiej
2000r, dtl 101 km, 165 000 km , 15 900 pln.
Czy ten silnik benzynowy nie trapią jakieś regularne i występujące we wszystkich egzemplarzach usterki itp.
Jak sie sprawuje ten diesel ? Czy nie ma dużych problemów z jego utrzymaniem.
Czy te silniki sa na łańcuchach rozrządu czy na paskach. Jak się sprawuje ich osprzęt.
Samochód ma być jeżdżony głównie po mieście, od czasu do czasu dłuższa trasa.
Chciałbym Was zapytać, ponieważ średnio mi się chce czytać te 20 kilka stron.
Rozglądam się za Zafira A i tu jest pytanie czy lepiej wziąć 2.2 (147 km) za 12 500 pln 2001r, 230 000 km książka serwisowa do końca i zamontować tam LPG czy może lepiej
2000r, dtl 101 km, 165 000 km , 15 900 pln.
Czy ten silnik benzynowy nie trapią jakieś regularne i występujące we wszystkich egzemplarzach usterki itp.
Jak sie sprawuje ten diesel ? Czy nie ma dużych problemów z jego utrzymaniem.
Czy te silniki sa na łańcuchach rozrządu czy na paskach. Jak się sprawuje ich osprzęt.
Samochód ma być jeżdżony głównie po mieście, od czasu do czasu dłuższa trasa.
To wyobraź sobie że masz streszczenie tutaj: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0kruszak pisze:Chciałbym Was zapytać, ponieważ średnio mi się chce czytać te 20 kilka stron.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
kruszak, co do silników 2.2 to akcja serwisowa dotyczyła wadliwego sposobu smarowania łańcucha rozrządu- konsekwencja zerwanie łańcucha. Aby sprawdzic potrzebny jest najlepiej nr.VIN dzwonimi do serwisu i pytamy czy akcja dotyczy danego auta, ewentualnie nr. silnika, bo OPEL po jakims czasie zrobił modernizację i problem znikł.
A co do samego LPG do tego silnika to nie ma jakichś problemów-gaz sprawuje się bardzo dobrze w tych jednostkach. pytanie tylko czy opłaca ci sie montowac-jakie planujesz roczne przebiegi????
A co do samego LPG do tego silnika to nie ma jakichś problemów-gaz sprawuje się bardzo dobrze w tych jednostkach. pytanie tylko czy opłaca ci sie montowac-jakie planujesz roczne przebiegi????
Witam,
Już sam nie wiem co robić, problem jest taki, że auto podczas jazdy na LPG, podczas przyspieszania, zaczyna szarpać. Problem występuje jak bardziej dynamicznie przyspieszam, w okolicy 2500-3500 obrotów. Instalacja BRC 56 (miała być 24), ale sam nie wiem czemu gazownik taką założył, ale podobno w 4-cylindrowych też się da stosować. Na benzynie nie ma takich problemów, auto jeździ płynnie, no może poza lekkim poszarpywaniem na wolnych obrotach podczas hamowania silnikiem. To samo hamowanie na LPG daje już spore szarpanie. Przepustnica była czyszczona, EGR też przeglądałem, filtry wymieniane. Gazownik coś marudził o cewce, ale tak samo marudził o sondzie lambda, a okazało się, że sonda była ok, tylko on nie zapiął jakiegoś przewodu i tylko kasę bym na sondę stracił a powód był inny. Doradźcie proszę bo jeżdżę takim autem już 4 miesiąc, a strach wyprzedzać gdzieś na trasie, bo zaczyna poszarpywać i jakby się dławić. Objaw taki jakby za mało gazu dostawał, albo za dużo, a może za dużo powietrza... sam nie wiem.
A może ten BRC 56 daje takie objawy i powinien być jednak 24?
Co robić? Już zaczynam przeklinać tą instalkę BRC i żałuję, że nie założyłem czegoś innego.
Wymieniać cewkę czy może walczyć z gazownikiem?
Mam jeszcze jeden objaw, ale to już tylko na benzynie. Jak odpalam zimne auto to wskakuje na trochę za duże obroty, jak lekko przegazuję, obroty spadają. To taki szczegół, ale chętnie poznałbym dlaczego tak się dzieje.
Autko: Opel Zafira Elegance, 1999 r., 1.8 + LPG BRC Sequent 56 - silnik x18xe1
Już sam nie wiem co robić, problem jest taki, że auto podczas jazdy na LPG, podczas przyspieszania, zaczyna szarpać. Problem występuje jak bardziej dynamicznie przyspieszam, w okolicy 2500-3500 obrotów. Instalacja BRC 56 (miała być 24), ale sam nie wiem czemu gazownik taką założył, ale podobno w 4-cylindrowych też się da stosować. Na benzynie nie ma takich problemów, auto jeździ płynnie, no może poza lekkim poszarpywaniem na wolnych obrotach podczas hamowania silnikiem. To samo hamowanie na LPG daje już spore szarpanie. Przepustnica była czyszczona, EGR też przeglądałem, filtry wymieniane. Gazownik coś marudził o cewce, ale tak samo marudził o sondzie lambda, a okazało się, że sonda była ok, tylko on nie zapiął jakiegoś przewodu i tylko kasę bym na sondę stracił a powód był inny. Doradźcie proszę bo jeżdżę takim autem już 4 miesiąc, a strach wyprzedzać gdzieś na trasie, bo zaczyna poszarpywać i jakby się dławić. Objaw taki jakby za mało gazu dostawał, albo za dużo, a może za dużo powietrza... sam nie wiem.
A może ten BRC 56 daje takie objawy i powinien być jednak 24?
Co robić? Już zaczynam przeklinać tą instalkę BRC i żałuję, że nie założyłem czegoś innego.
Wymieniać cewkę czy może walczyć z gazownikiem?
Mam jeszcze jeden objaw, ale to już tylko na benzynie. Jak odpalam zimne auto to wskakuje na trochę za duże obroty, jak lekko przegazuję, obroty spadają. To taki szczegół, ale chętnie poznałbym dlaczego tak się dzieje.
Autko: Opel Zafira Elegance, 1999 r., 1.8 + LPG BRC Sequent 56 - silnik x18xe1
Pozdrawiam,
Grzegorz
---------------
Poprzednio były:
Porsche 944, 2.5
Ford Sierra 2.0 DOHC
Grzegorz
---------------
Poprzednio były:
Porsche 944, 2.5
Ford Sierra 2.0 DOHC
Witam,
Już sam nie wiem co robić, problem jest taki, że auto podczas jazdy na LPG, podczas przyspieszania, zaczyna szarpać. Problem występuje jak bardziej dynamicznie przyspieszam, w okolicy 2500-3500 obrotów. Instalacja BRC 56 (miała być 24), ale sam nie wiem czemu gazownik taką założył, ale podobno w 4-cylindrowych też się da stosować. Na benzynie nie ma takich problemów, auto jeździ płynnie, no może poza lekkim poszarpywaniem na wolnych obrotach podczas hamowania silnikiem. To samo hamowanie na LPG daje już spore szarpanie. Przepustnica była czyszczona, EGR też przeglądałem, filtry wymieniane. Gazownik coś marudził o cewce, ale tak samo marudził o sondzie lambda, a okazało się, że sonda była ok, tylko on nie zapiął jakiegoś przewodu i tylko kasę bym na sondę stracił a powód był inny. Doradźcie proszę bo jeżdżę takim autem już 4 miesiąc, a strach wyprzedzać gdzieś na trasie, bo zaczyna poszarpywać i jakby się dławić. Objaw taki jakby za mało gazu dostawał, albo za dużo, a może za dużo powietrza... sam nie wiem.
A może ten BRC 56 daje takie objawy i powinien być jednak 24?
Co robić? Już zaczynam przeklinać tą instalkę BRC i żałuję, że nie założyłem czegoś innego.
Wymieniać cewkę czy może walczyć z gazownikiem?
Mam jeszcze jeden objaw, ale to już tylko na benzynie. Jak odpalam zimne auto to wskakuje na trochę za duże obroty, jak lekko przegazuję, obroty spadają. To taki szczegół, ale chętnie poznałbym dlaczego tak się dzieje.
Autko: Opel Zafira Elegance, 1999 r., 1.8 + LPG BRC Sequent 56 - silnik x18xe1
Już sam nie wiem co robić, problem jest taki, że auto podczas jazdy na LPG, podczas przyspieszania, zaczyna szarpać. Problem występuje jak bardziej dynamicznie przyspieszam, w okolicy 2500-3500 obrotów. Instalacja BRC 56 (miała być 24), ale sam nie wiem czemu gazownik taką założył, ale podobno w 4-cylindrowych też się da stosować. Na benzynie nie ma takich problemów, auto jeździ płynnie, no może poza lekkim poszarpywaniem na wolnych obrotach podczas hamowania silnikiem. To samo hamowanie na LPG daje już spore szarpanie. Przepustnica była czyszczona, EGR też przeglądałem, filtry wymieniane. Gazownik coś marudził o cewce, ale tak samo marudził o sondzie lambda, a okazało się, że sonda była ok, tylko on nie zapiął jakiegoś przewodu i tylko kasę bym na sondę stracił a powód był inny. Doradźcie proszę bo jeżdżę takim autem już 4 miesiąc, a strach wyprzedzać gdzieś na trasie, bo zaczyna poszarpywać i jakby się dławić. Objaw taki jakby za mało gazu dostawał, albo za dużo, a może za dużo powietrza... sam nie wiem.
A może ten BRC 56 daje takie objawy i powinien być jednak 24?
Co robić? Już zaczynam przeklinać tą instalkę BRC i żałuję, że nie założyłem czegoś innego.
Wymieniać cewkę czy może walczyć z gazownikiem?
Mam jeszcze jeden objaw, ale to już tylko na benzynie. Jak odpalam zimne auto to wskakuje na trochę za duże obroty, jak lekko przegazuję, obroty spadają. To taki szczegół, ale chętnie poznałbym dlaczego tak się dzieje.
Autko: Opel Zafira Elegance, 1999 r., 1.8 + LPG BRC Sequent 56 - silnik x18xe1
Pozdrawiam,
Grzegorz
---------------
Poprzednio były:
Porsche 944, 2.5
Ford Sierra 2.0 DOHC
Grzegorz
---------------
Poprzednio były:
Porsche 944, 2.5
Ford Sierra 2.0 DOHC