mam pytanie, czy butla się mieści w oryginalnym koszu od koła zapasowego? Zależy mi żeby nic nowego w podłodze nie wiercić ani żadnych innych wiosek nie odwalać. No i czy ten kosz a raczej mocowanie kosza do podłogi utrzyma ciężki zbiornik?lukasus9 pisze:bondzo001, tylko i wyłącznie sekwencja. Praca na LPG bezproblemowa co do zbiornika to ja mam w kole czyli podwieszany (one są nieco droższe) i max to poj. 43l a gazu wchodzi jakieś 38l. Spalanie to: miasto 11-11.5l, trasa 9.5-10l Polecam
[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB
Moderator: Mariusz
krzysiek82 pisze:mam pytanie, czy butla się mieści w oryginalnym koszu od koła zapasowego? Zależy mi żeby nic nowego w podłodze nie wiercić ani żadnych innych wiosek nie odwalać. No i czy ten kosz a raczej mocowanie kosza do podłogi utrzyma ciężki zbiornik?lukasus9 pisze:bondzo001, tylko i wyłącznie sekwencja. Praca na LPG bezproblemowa co do zbiornika to ja mam w kole czyli podwieszany (one są nieco droższe) i max to poj. 43l a gazu wchodzi jakieś 38l. Spalanie to: miasto 11-11.5l, trasa 9.5-10l Polecam
też mam tak zamontowany zbiornik i żadnych wierceń nie było. wszystko ok.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
krzysiek82 pisze:mam pytanie, czy butla się mieści w oryginalnym koszu od koła zapasowego? Zależy mi żeby nic nowego w podłodze nie wiercić ani żadnych innych wiosek nie odwalać. No i czy ten kosz a raczej mocowanie kosza do podłogi utrzyma ciężki zbiornik?lukasus9 pisze:bondzo001, tylko i wyłącznie sekwencja. Praca na LPG bezproblemowa co do zbiornika to ja mam w kole czyli podwieszany (one są nieco droższe) i max to poj. 43l a gazu wchodzi jakieś 38l. Spalanie to: miasto 11-11.5l, trasa 9.5-10l Polecam
Z tego co piszesz kolego to życie nie jest Ci chyba do końca miłe...Wobraż sobie tylko sytuacje że ten kosz może skorodować i w jakimś najmniej odpowiednim momencie puscić wolno zbiornik...
Nie pracuję może długo w warsztacie zajmujacym sie montażem insatlacji LPG ale po kilku takich "fachurach" juz musiałem poprawiać samochody.
Osobiscie obstawiam że większośc z samochodów na tym forum ma zbiorniki zamontowane w koszu ale ten kosz to tylko jest jako dodatkowe zabezpieczenie ponieważ normalne warsztaty montuja zbiorniki za pomocą specjalnych obejm lub uchwytów montazowych(w zależności od rozwiazania jakie stosuje producent zbiornika). Niestety bądz stety śrub które trzymaja zbiornik nie widać bo sa one gdzieś głęboko pod tapicerką i niektórzy myślą że kosz trzyma wszystko, ale tak nie jest a na pewno nie powinno być dla dobra waszego i innych uzytkowników dróg. Pozdrawiam
Witam ZKP.
Mam problem z przełanczaniem się na GAZ.
Problem zaczoł się z pierwszymi mrozami,gdy silnik nagrzeje się do odpowiedniej temperatury i przełączy się na gaz,auto przygasa,lub silnik całkiem zgaśnie, jeżeli jest na luzie.Jeżeli przytrzymam go chwile podczas przełanczania się na wyższych obrotach to jest ok.Czy to może być coś wspólnego z sądą lambda,czy raczej z nieszczelnością w układzie zasilania gazem,lub za długimi wężykami od wtrysku do kolektora ssącego.
Uploaded with ImageShack.us
A może ktoś z ZKP już miał taki przypadek
Mam problem z przełanczaniem się na GAZ.
Problem zaczoł się z pierwszymi mrozami,gdy silnik nagrzeje się do odpowiedniej temperatury i przełączy się na gaz,auto przygasa,lub silnik całkiem zgaśnie, jeżeli jest na luzie.Jeżeli przytrzymam go chwile podczas przełanczania się na wyższych obrotach to jest ok.Czy to może być coś wspólnego z sądą lambda,czy raczej z nieszczelnością w układzie zasilania gazem,lub za długimi wężykami od wtrysku do kolektora ssącego.
Uploaded with ImageShack.us
A może ktoś z ZKP już miał taki przypadek
-
- Przeglądacz
- Posty: 93
- Rejestracja: 22 sie 2010, 16:11
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Łódź, Kielce
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Family
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
Sprawa wyjaśniona. Co do problemu to opisałem go dokładnie w pierwszym poście: poszarpywanie podczas przyspieszania, w okolicy 2500-3000 obrotów. Gazownik przy przedostatniej wizycie wziął się wreszcie do pracy i doszedł co było przyczyną. Odpiął cewkę i założył jakiś symulator obrotów czy coś takiego. Auto od razu zaczęło inaczej pracować. Na ostatniej wizycie symulator zdjęto a podłączono się nie do cewki a do jakiegoś innego czujnika badającego obroty. Okazało się, że na cewce są jakieś dziwne odczyty, podczas przyspieszania obroty rosły liniowo, a nagle wyskakiwał taki pik w górę. Komputer gazowy pobierał dane wg wskazań z cewki i dodawał wtedy więcej lpg, silnik się dławił, poszarpywał. Na benzynie to było niezauważalne. Być może mam coś z cewką, a może coś z instalacją było nie tak od lpg, tak, że wskazywała błędy. W każdym bądz razie, po zmianie wszystko ustało i auto chodzi jak nowe. Już przejechałem ponad 12tkm. I w moim przypadku nie była to wina ani EGR, ani sondy lambda, ani nic innego.bondzo001 pisze:kolego grego, po zakonczeniu opisz dokladnie ten przypadek,poniewaz mialem to samo i kazalem wymienic wtryski (dysze ) na wieksze (na gwarancji) i problem znikł.ale jakby spalanie lekko wzrosło.
Spalanie mam dość wysokie, bo w mieście komputer mi pokazuje ok. 14,4 litra, na trasach ok. 5-10 km. Przy jeździe mieszanej spada do ok. 9,4 l/100 km lpg. Po trasie pali ok. 8-8,5 litra. Wcześniej palił jakby mniej. Przy najbliższym przeglądzie poproszę czy nie dało by się trochę mniejszego spalania ustawić.
Pozdrawiam,
Grzegorz
---------------
Obecnie:
Zafira B 1.8 Family
Fiat Freemont 2.0
Suzuki Marauder 125
Poprzednio były:
Zafira A 1.8
Ford Sierra 2.0 DOHC
Porsche 944, 2.5
Grzegorz
---------------
Obecnie:
Zafira B 1.8 Family
Fiat Freemont 2.0
Suzuki Marauder 125
Poprzednio były:
Zafira A 1.8
Ford Sierra 2.0 DOHC
Porsche 944, 2.5
Według mnie na nizsze spalanie nie masz co już liczyć, jest naprawdę rewelacyjne jak na LPG, ale spróbuj, może coś to da - tyle że może się pogorszyć komfort jazdy (przyspieszanie itp sprawy)grego pisze: Spalanie mam dość wysokie, bo w mieście komputer mi pokazuje ok. 14,4 litra, na trasach ok. 5-10 km. Przy jeździe mieszanej spada do ok. 9,4 l/100 km lpg. Po trasie pali ok. 8-8,5 litra. Wcześniej palił jakby mniej. Przy najbliższym przeglądzie poproszę czy nie dało by się trochę mniejszego spalania ustawić.
Co wy znowu opowiadacie, ja mam u siebie juz 10-letnią butlę w koszu na koło zapasowe, legalizacja przeszla bezprolblemowo na kolejne 10 lat, zbiornik niewiem jakiej mam pojemności ale wchodzi 45-46 litrów gazu, jak najbardziej polecam takie rozwiązanie tylko poźniej jest problem z kołem zapasowym w bagażniku, ale to można jakoś rozwiązać. Zbiornik sam oglądałem z kanału i jest naprawdę bardzo dobrze utrzymany i zabezpieczonyfirek pisze:krzysiek82 pisze:mam pytanie, czy butla się mieści w oryginalnym koszu od koła zapasowego? Zależy mi żeby nic nowego w podłodze nie wiercić ani żadnych innych wiosek nie odwalać. No i czy ten kosz a raczej mocowanie kosza do podłogi utrzyma ciężki zbiornik?lukasus9 pisze:bondzo001, tylko i wyłącznie sekwencja. Praca na LPG bezproblemowa co do zbiornika to ja mam w kole czyli podwieszany (one są nieco droższe) i max to poj. 43l a gazu wchodzi jakieś 38l. Spalanie to: miasto 11-11.5l, trasa 9.5-10l Polecam
Z tego co piszesz kolego to życie nie jest Ci chyba do końca miłe...Wobraż sobie tylko sytuacje że ten kosz może skorodować i w jakimś najmniej odpowiednim momencie puscić wolno zbiornik...
Nie pracuję może długo w warsztacie zajmujacym sie montażem insatlacji LPG ale po kilku takich "fachurach" juz musiałem poprawiać samochody.
Osobiscie obstawiam że większośc z samochodów na tym forum ma zbiorniki zamontowane w koszu ale ten kosz to tylko jest jako dodatkowe zabezpieczenie ponieważ normalne warsztaty montuja zbiorniki za pomocą specjalnych obejm lub uchwytów montazowych(w zależności od rozwiazania jakie stosuje producent zbiornika). Niestety bądz stety śrub które trzymaja zbiornik nie widać bo sa one gdzieś głęboko pod tapicerką i niektórzy myślą że kosz trzyma wszystko, ale tak nie jest a na pewno nie powinno być dla dobra waszego i innych uzytkowników dróg. Pozdrawiam
problemem jest zaklejona "zabrudzona" listwa wtryskowa lub zła regulacja, ja mam u siebie założoną grzałkę na listwę wtryskowa i nie mam już tego problemubondzo001 pisze:Witam ZKP.
Mam problem z przełanczaniem się na GAZ.
Problem zaczoł się z pierwszymi mrozami,gdy silnik nagrzeje się do odpowiedniej temperatury i przełączy się na gaz,auto przygasa,lub silnik całkiem zgaśnie, jeżeli jest na luzie.Jeżeli przytrzymam go chwile podczas przełanczania się na wyższych obrotach to jest ok.Czy to może być coś wspólnego z sądą lambda,czy raczej z nieszczelnością w układzie zasilania gazem,lub za długimi wężykami od wtrysku do kolektora ssącego.
http://allegro.pl/podgrzewacz-listwy-wt ... 48875.html
-
- Przeglądacz
- Posty: 93
- Rejestracja: 22 sie 2010, 16:11
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Łódź, Kielce
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Family
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
Przy takiej prędkości to i ja mam takie podobne spalanie. Ja jeżdzę zazwyczaj do maks. 120 km/h.bondzo001 pisze:oj to ja mam spalanie LPG okolo 13l przy jezdzie na trasie,predkosc miedzy 130 a 150.
dzieki za szybka odpowiedz.
Pozdrawiam,
Grzegorz
---------------
Obecnie:
Zafira B 1.8 Family
Fiat Freemont 2.0
Suzuki Marauder 125
Poprzednio były:
Zafira A 1.8
Ford Sierra 2.0 DOHC
Porsche 944, 2.5
Grzegorz
---------------
Obecnie:
Zafira B 1.8 Family
Fiat Freemont 2.0
Suzuki Marauder 125
Poprzednio były:
Zafira A 1.8
Ford Sierra 2.0 DOHC
Porsche 944, 2.5
Koledzy nie wygłupiajcie się, zbiornik okrągły otwory montażowe ma chyba pośrodku, śruby też widziałem przed montażem.
http://www.stako.pl/index.php?id=menu&kat=1&lang=pl
http://www.stako.pl/index.php?id=menu&kat=1&lang=pl