jest to możliwe i wartorad25 pisze:Przeczytałem cały wątek odnośnie gazu w Zafirach i silnikach, które dobrze współpracują z nim a które nie i nadal nie wiem czy do mojej Zafiry warto(czy w ogóle jest możliwe) założyć LPG. Posiadam Zafirę B z 2007 roku z silnikiem 1.6 77kW 16V Z16XEP.
LPG - polecane instalacje gazowe do Zafiry A_B
Moderator: Mariusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
rad25, zasadnicze pytanie jakie przebiegi roczne pokonujesz lib planujesz pokonywac autem???
Musisz pamietac o sprawdzaniu i regulacji luzu zaworowego w tym silniku.
[ Dodano: Czw Mar 15, 2012 17:44 ]
Arek1309, co do cen to tak jak piszą koledzy: DROGO. W Lublinie koszt LR na tym zestawie do tego auta to około 3200-3400, co do Staga to aż tak się nie orientuję ale zestaw z Valtkami to porażka, jeśli juz miałbys sie decydować na Staga to tylko z HANAMI. Ja osobiście poleciłbym Ci instalację LOVATO koszt około 2200-2400 i spokojnie będzie smigać
Wskoczyłem szybko na aledrogo i to przykładowy koszt instalacji STAG z montażem:
http://moto.allegro.pl/montaz-instalacj ... 31792.html
Musisz pamietac o sprawdzaniu i regulacji luzu zaworowego w tym silniku.
[ Dodano: Czw Mar 15, 2012 17:44 ]
Arek1309, co do cen to tak jak piszą koledzy: DROGO. W Lublinie koszt LR na tym zestawie do tego auta to około 3200-3400, co do Staga to aż tak się nie orientuję ale zestaw z Valtkami to porażka, jeśli juz miałbys sie decydować na Staga to tylko z HANAMI. Ja osobiście poleciłbym Ci instalację LOVATO koszt około 2200-2400 i spokojnie będzie smigać
Wskoczyłem szybko na aledrogo i to przykładowy koszt instalacji STAG z montażem:
http://moto.allegro.pl/montaz-instalacj ... 31792.html
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
rad25, co do regulacji luzu to na benzynie podobno jest zalecana po 150 tys., zas na LPG polcałbym co 20-30 tys, napewno nie rzadziej.
Zas co do przebiegów to założenie instalacji ma w twoim przypadku sens bo po około roku powinna sie instalacja zwrócic. Jak dla Ciebie a właściwie auta to polecałbym BRC SEQ24 lub P&D. Obie instalacje niemal identyczne róznia sie tylko drobnymi szczegółami odnosnie montażu.
Zas co do przebiegów to założenie instalacji ma w twoim przypadku sens bo po około roku powinna sie instalacja zwrócic. Jak dla Ciebie a właściwie auta to polecałbym BRC SEQ24 lub P&D. Obie instalacje niemal identyczne róznia sie tylko drobnymi szczegółami odnosnie montażu.
Miałem Honde w LPG którą zrobiłem 100tyś. Mówie o regulacji a nie o kontroli co 15 tyś. Jeśli kontrolujesz i okazuje się że luz jest OK to jest dobrze. Jeśli trzeba regulować to zakres regulacji przeważnie pozwala na 2-3 regulacje.firek pisze:AreBie, no niestety nie moge się z kolegą zgodzic bo wyglądałoby że silnik Hondy po góra 100 tys. na gazie byłby do naprawy, a wiekszość Hond z którymi miałem i mam do czynienia przełamała ten przebieg nawet i 4 razy
tylko że honda zaleca regulację co 30 tys km w silnikach benzynowych a Opel po 150 tys km i regulacja wygląda zupełnie inaczej.firek pisze:cieniassss, są to zalecenia warsztatów montujacych LPG dla silników z mechaniczną regulacja luzu zaworowego. Honda np. zaleca regulacje co 15 tys. w autach z zamontowanym LPG.(a były to instalacje dedykowane montowane jako fabryczne). Pozdro
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Tylko że Honda wiedziała co robi-miała słabe gniazda więc tak skonstruowała regulację aby mozna było to eliminować..cieniassss pisze:tylko że honda zaleca regulację co 30 tys km w silnikach benzynowych a Opel po 150 tys km i regulacja wygląda zupełnie inaczej.firek pisze:cieniassss, są to zalecenia warsztatów montujacych LPG dla silników z mechaniczną regulacja luzu zaworowego. Honda np. zaleca regulacje co 15 tys. w autach z zamontowanym LPG.(a były to instalacje dedykowane montowane jako fabryczne). Pozdro
Opel w tym temacie nie do końca sie popisał. Znam przypadki padnietych głowic po 60-70 tys gdy ludzie twierdzili że nie ma potrzeby regulacji luzu zaworowego.
Zdaje sobie sprawę że regulacja jest przechlapana-wymiana szklanek-ale nie ja to tak skonstruowałem, podobne problemy maja właściciele niektórych Fordów i jeszcze kilku marek.
Witam Wszystkich.
Jestem od pięciu lat właścicielem Zafi B. Dotąd pomykałem na 98, ale ostatnio zaczęły mnie marszczyć ceny (ostatni tank 5.99zł/l). Poczytałem na tym forum o zaletach i wadach LPG i o kijowym silniczku jaki nieopacznie kupiłem (Z1.8XER).
Doszedłem do wniosku:
1. gniazda zaworów wypalają się tak samo w silniku z regulacją luzu zaworów hydraulicznie i mechanicznie, tylko te hydrauliczne kompensują na bieżącą luzy a do mechanicznego trzeba zaglądać dość regularnie.
2. lubryfikator może, ale nie musi spowolnić wypalanie gniazd.
Czy mój tok myślenia jest poprawny?
Jestem od pięciu lat właścicielem Zafi B. Dotąd pomykałem na 98, ale ostatnio zaczęły mnie marszczyć ceny (ostatni tank 5.99zł/l). Poczytałem na tym forum o zaletach i wadach LPG i o kijowym silniczku jaki nieopacznie kupiłem (Z1.8XER).
Doszedłem do wniosku:
1. gniazda zaworów wypalają się tak samo w silniku z regulacją luzu zaworów hydraulicznie i mechanicznie, tylko te hydrauliczne kompensują na bieżącą luzy a do mechanicznego trzeba zaglądać dość regularnie.
2. lubryfikator może, ale nie musi spowolnić wypalanie gniazd.
Czy mój tok myślenia jest poprawny?