Przycisk SPORT
Moderator: Mariusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Radio i panel klimy fajnie zdemontowane ale żeby nie było za pięknie to górna osłona na desce jest masakryczna!! Co prawda zaczepy przy szybie i środkowe puściły ale rozłączenie tej osłony z przednią (na wysokości wyświetlacza) jest bardzo trudne, boję się że coś połamię.
Według instrukcji trzeba użyć klinów z tworzywa ale w moim wypadku, zaczepy tak trzymają że katastrofa.
Jakieś pomysły? Może ktoś ma "patent"?
Według instrukcji trzeba użyć klinów z tworzywa ale w moim wypadku, zaczepy tak trzymają że katastrofa.
Jakieś pomysły? Może ktoś ma "patent"?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Będę próbował z nożem!!! Ale autka nie zagrzeję część kokpitu zdemontowana a i akumulator odłączony.
Idę do garażu!!!
Udało się! Niestety na panelu widać ślady ingerencji, jeśli tak można powiedzieć.
Panel tak trzymał że blaszki mocujące uchwyty wygięły się w drugą stronę, masakra.
Teraz pozostała walka z elektroniką.
Idę do garażu!!!
Udało się! Niestety na panelu widać ślady ingerencji, jeśli tak można powiedzieć.
Panel tak trzymał że blaszki mocujące uchwyty wygięły się w drugą stronę, masakra.
Teraz pozostała walka z elektroniką.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2015, 10:52 przez Zdenek2007, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Panowie, jak sprawdzić "amatorskim" sposobem czy w Zośce zadziała funkcja "SPORT" z wyłączeniem ESP?
Walczę z tym przyciskiem, wszystkie elementy (oporniki i diody) przełożone, przycisk też a funkcja nie działa. Op-Comem przeprogramowałem IPC (sterownik zegarów) kontrolka "sport" (dioda) testy OP-Comem przechodzi, można ją włączyć i wyłaczyć. Czyli wszystko teoretycznie jest ok.
A jednak SPORT nie działa i nie można wyłączyć esp.
Gdzieś czytałem że poprzez zmianę oprogramowania sterownika silnika Opel wyłączył możliwość działania trybu "SPORT" wie ktoś, coś.
Ratunku.
Nikt nie ma pomysłu?
Walczę z tym przyciskiem, wszystkie elementy (oporniki i diody) przełożone, przycisk też a funkcja nie działa. Op-Comem przeprogramowałem IPC (sterownik zegarów) kontrolka "sport" (dioda) testy OP-Comem przechodzi, można ją włączyć i wyłaczyć. Czyli wszystko teoretycznie jest ok.
A jednak SPORT nie działa i nie można wyłączyć esp.
Gdzieś czytałem że poprzez zmianę oprogramowania sterownika silnika Opel wyłączył możliwość działania trybu "SPORT" wie ktoś, coś.
Ratunku.
Nikt nie ma pomysłu?
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5256
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Jedź normalnie i wciśnij przycisk SPORT - nie zmieniając położenia pedału gazu Jak przyśpieszy to znaczy, że działa a jak nie - to lipaZdenek2007 pisze:Panowie, jak sprawdzić "amatorskim" sposobem czy w Zośce zadziała funkcja "SPORT" z wyłączeniem ESP?
- Albert Einstein
- Rafoooo
- Zafiromaniak
- Posty: 1949
- Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
- Lokalizacja: Limanowa
- Model:
- Kontakt:
..... dokładnie tak jak napisał Wojtek, ale nie tyle przyśpieszy, co poczujesz raczej delikatnego kopa-zrywTunio999 pisze:Jedź normalnie i wciśnij przycisk SPORT - nie zmieniając położenia pedału gazu Jak przyśpieszy to znaczy, że działa a jak nie - to lipaZdenek2007 pisze:Panowie, jak sprawdzić "amatorskim" sposobem czy w Zośce zadziała funkcja "SPORT" z wyłączeniem ESP?
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać.
wspominać.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Wiem jaka powinna być reakcja ale nie o to chodzi.
Napiszę pokrótce, po aktywowaniu OP-Comem funkcji SPORT wywalało błąd od włącznika "sport" coś w rodzaju "za niskie napięcie lub przerwany obwód" teraz po dolutowaniu oporników i diod błąd nie występuje więc teoretycznie powinno być wszystko ok. tym bardziej że testy w OP-Comie przechodzi, fejsem można załączyć/wyłączyć diodę na wyłączniku "sport"
Niestety ale fizycznie przyciskiem trybu sport włączyć nie mogę (dioda się nie zapala) nie próbowałem tego podczas jazdy bo kokpit jest rozebrany.
Nie znalazłem w OP-Comie opcji testowania przycisku "SPORT" więc nie wiem czy wszystko jest dobrze przylutowane i czy przycisk działa ale jeśli przedtem był zarejestrowany błąd a teraz go nie ma to mniemam że jest dobrze.
Jest sukces!!! Co prawda połowiczny bo tryb sportowy działa (autko jest faktycznie nieco żwawsze) ale przytrzymanie przycisku nic nie daje, nie wyłącza ESP i jak na razie nie czuję różnicy w wspomaganiu kierownicy.
Całe zamieszanie było spowodowane zamianą dwóch małych oporników i dopiero dogłębna analiza płytki drukowanej naprowadziła mnie, taki ze mnie elektronik
Pytanko jeszcze do znawców OP-Coma, w sterowniku IPC jest możliwość wyboru "tryb sportowy" i "tryb sportowy z sportowym zawieszeniem" Mam wybrany ten drugi i nie ma żadnych błędów (mam zwykłe zawieszenie). Czy jest jakaś różnica pomiędzy tymi ustawieniami?
Napiszę pokrótce, po aktywowaniu OP-Comem funkcji SPORT wywalało błąd od włącznika "sport" coś w rodzaju "za niskie napięcie lub przerwany obwód" teraz po dolutowaniu oporników i diod błąd nie występuje więc teoretycznie powinno być wszystko ok. tym bardziej że testy w OP-Comie przechodzi, fejsem można załączyć/wyłączyć diodę na wyłączniku "sport"
Niestety ale fizycznie przyciskiem trybu sport włączyć nie mogę (dioda się nie zapala) nie próbowałem tego podczas jazdy bo kokpit jest rozebrany.
Nie znalazłem w OP-Comie opcji testowania przycisku "SPORT" więc nie wiem czy wszystko jest dobrze przylutowane i czy przycisk działa ale jeśli przedtem był zarejestrowany błąd a teraz go nie ma to mniemam że jest dobrze.
Jest sukces!!! Co prawda połowiczny bo tryb sportowy działa (autko jest faktycznie nieco żwawsze) ale przytrzymanie przycisku nic nie daje, nie wyłącza ESP i jak na razie nie czuję różnicy w wspomaganiu kierownicy.
Całe zamieszanie było spowodowane zamianą dwóch małych oporników i dopiero dogłębna analiza płytki drukowanej naprowadziła mnie, taki ze mnie elektronik
Pytanko jeszcze do znawców OP-Coma, w sterowniku IPC jest możliwość wyboru "tryb sportowy" i "tryb sportowy z sportowym zawieszeniem" Mam wybrany ten drugi i nie ma żadnych błędów (mam zwykłe zawieszenie). Czy jest jakaś różnica pomiędzy tymi ustawieniami?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 16 maja 2010, 18:02
- Lokalizacja: warszawa
- Model:
Dołożyłeś orginalny przycisk SPORT czy drutowałeś coś we własnym zakresie bo trochę nie zrozumiałem .drahe pisze:Żadnego błędu nie będzie niezależnie jak ustawisz.
Do @zdenek podeślij mi pełny raport diagnostyczny z op-coma.
Jak dołożyłeś orginalny przycisk to wiem czemu nie działa wyłączenie ESP
A jak drutowałeś to nie pomogę .
zastanawiam się dlaczego ludzie drutują jak przycisk kosztuje 50zł
mechanika,elektryka,elektronika OPEL .TECH2,MDI Warszawa tel.512956438