Przycisk SPORT

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#31 Post autor: Zdenek2007 »

Radio i panel klimy fajnie zdemontowane ale żeby nie było za pięknie to górna osłona na desce jest masakryczna!! Co prawda zaczepy przy szybie i środkowe puściły ale rozłączenie tej osłony z przednią (na wysokości wyświetlacza) jest bardzo trudne, boję się że coś połamię.
Według instrukcji trzeba użyć klinów z tworzywa ale w moim wypadku, zaczepy tak trzymają że katastrofa.
Jakieś pomysły? Może ktoś ma "patent"?

Skasowany użytkownik 17961

#32 Post autor: Skasowany użytkownik 17961 »

Zdzich ja mam pomysł.... Mam bo nie dawno rozbierałem. Rzeczywiście wychodzi kiepsko. Bać się nie ma czego.
Podnieś maksymalnie jak możesz dalej wsadź jak najbliżej panelu przedniego coś płaskiego ja wziąłem szeroki nóż owinąłem szmatką i podsadziłem ale tak zdrowo nie boj sie ze ulamiesz

Awatar użytkownika
tOmki
Zafiromaniak
Posty: 536
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Słupsk
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NET

#33 Post autor: tOmki »

Na początku dobrze nagrzej auto - zimny plastik to sztywny i kruchy plastik.
ZB Obrazek
ZC Obrazek

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#34 Post autor: Zdenek2007 »

Będę próbował z nożem!!! Ale autka nie zagrzeję :( część kokpitu zdemontowana a i akumulator odłączony.
Idę do garażu!!!

Udało się! Niestety na panelu widać ślady ingerencji, jeśli tak można powiedzieć.
Panel tak trzymał że blaszki mocujące uchwyty wygięły się w drugą stronę, masakra.
Teraz pozostała walka z elektroniką.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2015, 10:52 przez Zdenek2007, łącznie zmieniany 2 razy.

Skasowany użytkownik 17961

#35 Post autor: Skasowany użytkownik 17961 »

Te blaszki wyprofiluj dobrze żeby wszystko ci się odpowiednio złożyło.

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#36 Post autor: Zdenek2007 »

Panowie, jak sprawdzić "amatorskim" sposobem czy w Zośce zadziała funkcja "SPORT" z wyłączeniem ESP?
Walczę z tym przyciskiem, wszystkie elementy (oporniki i diody) przełożone, przycisk też a funkcja nie działa. Op-Comem przeprogramowałem IPC (sterownik zegarów) kontrolka "sport" (dioda) testy OP-Comem przechodzi, można ją włączyć i wyłaczyć. Czyli wszystko teoretycznie jest ok.
A jednak SPORT nie działa i nie można wyłączyć esp.
Gdzieś czytałem że poprzez zmianę oprogramowania sterownika silnika Opel wyłączył możliwość działania trybu "SPORT" wie ktoś, coś.
Ratunku.

Nikt nie ma pomysłu? :(

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5256
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ex ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#37 Post autor: Tunio999 »

Zdenek2007 pisze:Panowie, jak sprawdzić "amatorskim" sposobem czy w Zośce zadziała funkcja "SPORT" z wyłączeniem ESP?
Jedź normalnie i wciśnij przycisk SPORT - nie zmieniając położenia pedału gazu ;) Jak przyśpieszy to znaczy, że działa a jak nie - to lipa :|
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#38 Post autor: Rafoooo »

Tunio999 pisze:
Zdenek2007 pisze:Panowie, jak sprawdzić "amatorskim" sposobem czy w Zośce zadziała funkcja "SPORT" z wyłączeniem ESP?
Jedź normalnie i wciśnij przycisk SPORT - nie zmieniając położenia pedału gazu ;) Jak przyśpieszy to znaczy, że działa a jak nie - to lipa :|
..... dokładnie tak jak napisał Wojtek, ale nie tyle przyśpieszy, co poczujesz raczej delikatnego kopa-zryw :ok:
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#39 Post autor: Zdenek2007 »

Wiem jaka powinna być reakcja ale nie o to chodzi.
Napiszę pokrótce, po aktywowaniu OP-Comem funkcji SPORT wywalało błąd od włącznika "sport" coś w rodzaju "za niskie napięcie lub przerwany obwód" teraz po dolutowaniu oporników i diod błąd nie występuje więc teoretycznie powinno być wszystko ok. tym bardziej że testy w OP-Comie przechodzi, fejsem można załączyć/wyłączyć diodę na wyłączniku "sport"
Niestety ale fizycznie przyciskiem trybu sport włączyć nie mogę (dioda się nie zapala) nie próbowałem tego podczas jazdy bo kokpit jest rozebrany.
Nie znalazłem w OP-Comie opcji testowania przycisku "SPORT" więc nie wiem czy wszystko jest dobrze przylutowane i czy przycisk działa ale jeśli przedtem był zarejestrowany błąd a teraz go nie ma to mniemam że jest dobrze.


Jest sukces!!! Co prawda połowiczny bo tryb sportowy działa (autko jest faktycznie nieco żwawsze) ale przytrzymanie przycisku nic nie daje, nie wyłącza ESP :oops: i jak na razie nie czuję różnicy w wspomaganiu kierownicy.
Całe zamieszanie było spowodowane zamianą dwóch małych oporników i dopiero dogłębna analiza płytki drukowanej naprowadziła mnie, taki ze mnie elektronik :lol:
Pytanko jeszcze do znawców OP-Coma, w sterowniku IPC jest możliwość wyboru "tryb sportowy" i "tryb sportowy z sportowym zawieszeniem" Mam wybrany ten drugi i nie ma żadnych błędów (mam zwykłe zawieszenie). Czy jest jakaś różnica pomiędzy tymi ustawieniami?

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#40 Post autor: Rafoooo »

Przypuszczam że chodzi o IDS+, którego nie posiadasz...... I tu dziwne że błędu nie wyrzuca, mając ustawione na jego posiadanie :mysli:
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#41 Post autor: Zdenek2007 »

No właśnie! błędu nie ma i w sumie może tak zostać bo wszystko ładnie działa ale ciągle zastanawiam sie czy robi to jakąś różnicę.

drahe
Mieszkaniec
Posty: 449
Rejestracja: 09 sie 2012, 09:13
Lokalizacja: Gliwice
Model:

#42 Post autor: drahe »

Żadnego błędu nie będzie niezależnie jak ustawisz.
Do @zdenek podeślij mi pełny raport diagnostyczny z op-coma.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.

miałczyk76
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 16 maja 2010, 18:02
Lokalizacja: warszawa
Model:

#43 Post autor: miałczyk76 »

drahe pisze:Żadnego błędu nie będzie niezależnie jak ustawisz.
Do @zdenek podeślij mi pełny raport diagnostyczny z op-coma.
Dołożyłeś orginalny przycisk SPORT czy drutowałeś coś we własnym zakresie bo trochę nie zrozumiałem . :D
Jak dołożyłeś orginalny przycisk to wiem czemu nie działa wyłączenie ESP ;)
A jak drutowałeś to nie pomogę .
zastanawiam się dlaczego ludzie drutują jak przycisk kosztuje 50zł
mechanika,elektryka,elektronika OPEL .TECH2,MDI Warszawa tel.512956438

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#44 Post autor: Flora »

miałczyk76 pisze:zastanawiam się dlaczego ludzie drutują jak przycisk kosztuje 50zł
Sam przycisk nic nie da - trzeba jeszcze mieć zegary, które to obsłużą oraz odpowiedni 'drut' w wiązce łączącej zegary z panelem środkowym.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#45 Post autor: ryba1 »

Sam ostatnio dokładałem przycisk SPORT.muszą byc zegary który obsługują ten tryb również TC on/off

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”