LPG w OPC
Moderator: Mariusz
Kupiłem rok temu ZAFIRĘ OPC Turbo. Auto ma zrobione 250tyś w tym 130tyś na LPG.leeoon pisze::> Ale nie dla silników TURBO
Turbo na razie pracuje OK tylko mam dwa problemy:
1) Świeci mi ciągle błąd silnika, a komputer pokazuje błąd sądy
2) Auto jest przymulone poniżej 3tyś, a powyżej tej wartości zaczyna ciągnąć jak nawiedzone i wgniata w fotel. Dodam, że spalanie mam w normie normalnie użytkując auto 10lpg/100
Doradźcie co to może być?
wygląda jak źle ustawione LPG, ECU nie może skorygować czasu wtrysku bo się zakres skończyłBandit pisze:Kupiłem rok temu ZAFIRĘ OPC Turbo. Auto ma zrobione 250tyś w tym 130tyś na LPG.leeoon pisze::> Ale nie dla silników TURBO
Turbo na razie pracuje OK tylko mam dwa problemy:
1) Świeci mi ciągle błąd silnika, a komputer pokazuje błąd sądy
2) Auto jest przymulone poniżej 3tyś, a powyżej tej wartości zaczyna ciągnąć jak nawiedzone i wgniata w fotel. Dodam, że spalanie mam w normie normalnie użytkując auto 10lpg/100
Doradźcie co to może być?
Dzięki za szybką odpowiedź Dodam jeszcze, że na wolnych obrotach auto na LPG mi nie gaśnie tak jak miało to miejsce w Japońcu którym wcześniej jeździłem. Co do błędu na desce rozdzielczej to po skasowaniu wywala mi go zawsze, gdy wcisnę gaz do spodu, lub obrotomierz zbliży się do 4tyś. Spalanie LPG wychodzi: 9/100 - jazda spokojna; 12/100 - jazda około 120km/h; >15/100 - jazda z prędkością 200km/h i więcej. Przy tym zużyciu i ładnej pracy na wolnych obrotach wydawało mi się, że instalacja LPG jest ok.cieniassss pisze:wygląda jak źle ustawione LPG, ECU nie może skorygować czasu wtrysku bo się zakres skończyłBandit pisze:Kupiłem rok temu ZAFIRĘ OPC Turbo. Auto ma zrobione 250tyś w tym 130tyś na LPG.leeoon pisze::> Ale nie dla silników TURBO
Turbo na razie pracuje OK tylko mam dwa problemy:
1) Świeci mi ciągle błąd silnika, a komputer pokazuje błąd sądy
2) Auto jest przymulone poniżej 3tyś, a powyżej tej wartości zaczyna ciągnąć jak nawiedzone i wgniata w fotel. Dodam, że spalanie mam w normie normalnie użytkując auto 10lpg/100
Doradźcie co to może być?
Posiadam instalacje podobną do opisanej wcześnie, przy około 4tyś obr automatycznie pracuje na benzynie, poniżej z powrotem ciągnie LPG. Proszę o porady
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8166
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
odświeżę kotleta
Z racji tego, że w ZA OPC sam nie miałem i nie słyszałem, aby ktoś miał jakieś problemy związane z użytkowaniem LPG, ani też problemów z silnikiem (no chyba, że nie znalazłem) to po zakupie ZB OPC pomyślałem, aby również założyć instalacje LPG.
I tu dobra Forumowa duszyczka odradziła mi ten zabieg. Że lepiej zrobić program, wymienić IC itp to auto dostanie więcej mocy i dodatkowo będzie mniej spalać, i nie będzie większych problemów.
Coś w tym racji i prawdy jest.
Ale ja już mało kiedy jadę z obrotami powyżej 4-5 tyś. Jakiś emeryt się zrobiłem a`la K@cza Style
W mojej byłej ZA OPC założone zostało BRC. Zrobione prawie 45.000 km bez żadnych problemów. Wymiana świec po 30.000.
Chciałem ponownie założyć ich instalacje do "nowej" OPC, no i tu moralny zonk
W pierwszym roku użytkowania ZA OPC na Pb zrobiłem .... aż 6.000 km. Po założeniu LPG przebieg roczny zwiększył się do 15.000, a w kolejnym roku do 18.000.
Teraz będę używać prywatnego auta w weekendy ponieważ mam "inną" umowę na jazdę służbowym autem w dni wolne od pracy i dlatego z niej zrezygnowałem.
Wole jeździć swoim autkiem.
Ktoś coś, za i przeciw itp ?
Z racji tego, że w ZA OPC sam nie miałem i nie słyszałem, aby ktoś miał jakieś problemy związane z użytkowaniem LPG, ani też problemów z silnikiem (no chyba, że nie znalazłem) to po zakupie ZB OPC pomyślałem, aby również założyć instalacje LPG.
I tu dobra Forumowa duszyczka odradziła mi ten zabieg. Że lepiej zrobić program, wymienić IC itp to auto dostanie więcej mocy i dodatkowo będzie mniej spalać, i nie będzie większych problemów.
Coś w tym racji i prawdy jest.
Ale ja już mało kiedy jadę z obrotami powyżej 4-5 tyś. Jakiś emeryt się zrobiłem a`la K@cza Style
W mojej byłej ZA OPC założone zostało BRC. Zrobione prawie 45.000 km bez żadnych problemów. Wymiana świec po 30.000.
Chciałem ponownie założyć ich instalacje do "nowej" OPC, no i tu moralny zonk
W pierwszym roku użytkowania ZA OPC na Pb zrobiłem .... aż 6.000 km. Po założeniu LPG przebieg roczny zwiększył się do 15.000, a w kolejnym roku do 18.000.
Teraz będę używać prywatnego auta w weekendy ponieważ mam "inną" umowę na jazdę służbowym autem w dni wolne od pracy i dlatego z niej zrezygnowałem.
Wole jeździć swoim autkiem.
Ktoś coś, za i przeciw itp ?
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Jak faktycznie jeździsz jak emeryt to wystarczy sama. LPG to już kwestia indywidualna. Ja osobiście nie mam a pali sporo więcej niż seria i to jest auto na co dzień
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Pewnie, że zakładaj gaz. Chyba, że Cię stać na 100za100.
Ja nawet bym się nie zastanawiał. Chcesz poszaleć to możesz włączyć Pb, w trasie LPG i do normalnej jazdy wystarczy.
Pamiętaj, I'm dłużej jeździsz na Pb tym wolniej zwróci Ci się LPG
Z tych 250 kuni zawsze coś na LPG zostanie jeszcze.
Możesz też LPG traktować jako rezerwę do Pb. Np. za............ tak, że kończy się waha, przełączasz na LPG i lecisz na stację tankujesz za 350 do pełna i dalej możesz 400km przejechać
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
uważamy na słownictwo
Ja nawet bym się nie zastanawiał. Chcesz poszaleć to możesz włączyć Pb, w trasie LPG i do normalnej jazdy wystarczy.
Pamiętaj, I'm dłużej jeździsz na Pb tym wolniej zwróci Ci się LPG
Z tych 250 kuni zawsze coś na LPG zostanie jeszcze.
Możesz też LPG traktować jako rezerwę do Pb. Np. za............ tak, że kończy się waha, przełączasz na LPG i lecisz na stację tankujesz za 350 do pełna i dalej możesz 400km przejechać
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
uważamy na słownictwo
Ostatnio zmieniony 01 maja 2019, 10:42 przez Mat86radom, łącznie zmieniany 2 razy.
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8166
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
Powrócę do tematu
wiem co i jak jest z gazem, bo miałem BRC.
A podobno w ZB OPC mogą być problemy.
Dlatego podpiąłem się pod temat
Tak jak ująłeś,
nie widzę problemu jak spotkam po drodze np: ..... Dr Rybę w jednym z jego projektów, Dr Krwiopijcę z jego popcornem, no i Dr Sumika .... hmmmm - toż to ten taki, co mało robi, a dużo pisze
wtedy przełącze na Pb i jaaaazda , i się pościgamy na niemieckiej autobahnie. Specjalnie tam oczywiście pojedziemy na 5 minut
Potem grzecznie wciskam przełącznik Pb/LPG na gazoline i po chwili można poszaleć a`la K@cza Eco Style dostojnie się turlając
Forumowa duszyczka wspominała trochę inaczej
Łukasz,Ostap pisze: ↑01 maja 2019, 10:33 Pewnie, że zakładaj gaz. Chyba, że Cię stać na 100za100.
Ja nawet bym się nie zastanawiał. Chcesz poszaleć to możesz włączyć Pb, w trasie LPG i do normalnej jazdy wystarczy.
Pamiętaj, I'm dłużej jeździsz na Pb tym wolniej zwróci Ci się LPG
Z tych 250 kuni zawsze coś na LPG zostanie jeszcze.
Możesz też LPG traktować jako rezerwę do Pb. Np. za............ tak, że kończy się waha, przełączasz na LPG i lecisz na stację tankujesz za 350 do pełna i dalej możesz 400km przejechać
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
uważamy na słownictwo
wiem co i jak jest z gazem, bo miałem BRC.
A podobno w ZB OPC mogą być problemy.
Dlatego podpiąłem się pod temat
Tak jak ująłeś,
nie widzę problemu jak spotkam po drodze np: ..... Dr Rybę w jednym z jego projektów, Dr Krwiopijcę z jego popcornem, no i Dr Sumika .... hmmmm - toż to ten taki, co mało robi, a dużo pisze
wtedy przełącze na Pb i jaaaazda , i się pościgamy na niemieckiej autobahnie. Specjalnie tam oczywiście pojedziemy na 5 minut
Potem grzecznie wciskam przełącznik Pb/LPG na gazoline i po chwili można poszaleć a`la K@cza Eco Style dostojnie się turlając
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2473
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Panie Preze$ie, ma Pan już doświadczenie z LPG więc nie bardzo rozumiem Pana chwilową nie pewność. Ja w swojej ZB OPC(Line) mam gaz i nie narzekam.
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8166
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
Po to jest Preze$, aby marudził, wydziwiał, narzekał i tym się dzieli, aby wszyscy wokół wiedzieli że się nad czymś ważnym zastanawia, bo się zna i ma dylemat jak to lepiej wykorzystać .mariusz131 pisze: ↑05 maja 2019, 11:04 Panie Preze$ie, ma Pan już doświadczenie z LPG więc nie bardzo rozumiem Pana chwilową nie pewność. Ja w swojej ZB OPC(Line) mam gaz i nie narzekam.
Biedny jest los takiego Preze$a
Osobisty Mecha Sumik drży na sam widok zarządu i się zabiera do roboty za to co już robił, co by nie było że nic nie robi
sorki za
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Sebay ogólnie to można założyć LPG i zrobić tak jak ma Artur z Ecu Majster to znaczy że LPG przełącza się na BP automatycznie jak daje w palnik czyli od 4 tyś obrotów
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3065
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Ale Preze$ napisal ze juz nie kręci silnika ponad 4 tyś więc można by ustawić przełączanie na Pb od 2.5 tysiącawampir11111 pisze: ↑05 maja 2019, 11:50 Sebay ogólnie to można założyć LPG i zrobić tak jak ma Artur z Ecu Majster to znaczy że LPG przełącza się na BP automatycznie jak daje w palnik czyli od 4 tyś obrotów
A tak to Seba$ zaloz staga z reduktorem na 300 koni, wtryski Hana, Barracuda, na węzłach FARO minimum 8mm i będzie ogień
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
LPG w tym silniku tylko po strojeniu AFR. LET/LEL/LER/LEH to praktycznie to samo. SEBA nie czytaj bzdur z google bo w zimę boso będziesz chodził
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Dokładnie jak piszecie. AFR na gazie to podstawa.
Często padały teorie, że przy świecach robiły się tzw, "słoneczka". Niby od LPG. W silnikach bez LPG też się robiły.
Ja u siebie w ZB OPC mam dobrą instalację Staga za ponad 3200 i daje rade:
Serownik QBox Plus na OBD, na parowniku PALACAR KR-3 350 KM i wtryskach zielona HANA 2100 do 80KM na cyl.
Nie mam żadnego problemu. Gazu nie brakuje, nawet przy końcu obrotów.
Najważniejsze jest to żeby zamontowała to kumata osoba i żeby taka sama ogarnęła ustawienia bo to jest najważniejsze.
U mnie z tego co pamiętam u mnie benzyna na LPG startuje powyżej 4500 obr. Nie ma żadnego problemu, nie czuć różnicy.
Zależy kto ile jeździ. Ja zrobiłem na gazie już prawie 60 tysięcy i jest . Wymiana wszystkich filtrów i serwis co 10000 i gra.
Jak robisz 4 - 6k km rocznie to nie ma sensu. Tankuj pb98, dolej Archoila i ciesz się benzyną.
Jak planujesz robić większe przebiegi to zainwestuj. Tylko w dobrą instalację i w dobrym miejscu.
Często padały teorie, że przy świecach robiły się tzw, "słoneczka". Niby od LPG. W silnikach bez LPG też się robiły.
Ja u siebie w ZB OPC mam dobrą instalację Staga za ponad 3200 i daje rade:
Serownik QBox Plus na OBD, na parowniku PALACAR KR-3 350 KM i wtryskach zielona HANA 2100 do 80KM na cyl.
Nie mam żadnego problemu. Gazu nie brakuje, nawet przy końcu obrotów.
Najważniejsze jest to żeby zamontowała to kumata osoba i żeby taka sama ogarnęła ustawienia bo to jest najważniejsze.
U mnie z tego co pamiętam u mnie benzyna na LPG startuje powyżej 4500 obr. Nie ma żadnego problemu, nie czuć różnicy.
Zależy kto ile jeździ. Ja zrobiłem na gazie już prawie 60 tysięcy i jest . Wymiana wszystkich filtrów i serwis co 10000 i gra.
Jak robisz 4 - 6k km rocznie to nie ma sensu. Tankuj pb98, dolej Archoila i ciesz się benzyną.
Jak planujesz robić większe przebiegi to zainwestuj. Tylko w dobrą instalację i w dobrym miejscu.