LPG w OPC

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#31 Post autor: firek »

jacek76, z turbina fizycznie nie dziej sie nic poza tym że pracuje w trudniejszych warunkach-spaliny przy spalaniu LPG maja poprostu wiekszą temperaturę, ale to powinien wiedzieć każdy kto profesjonalnie podchodzi do tematu LPG. pozdro

Bandit

#32 Post autor: Bandit »

leeoon pisze::> Ale nie dla silników TURBO :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen:
Kupiłem rok temu ZAFIRĘ OPC Turbo. Auto ma zrobione 250tyś w tym 130tyś na LPG.
Turbo na razie pracuje OK tylko mam dwa problemy:
1) Świeci mi ciągle błąd silnika, a komputer pokazuje błąd sądy
2) Auto jest przymulone poniżej 3tyś, a powyżej tej wartości zaczyna ciągnąć jak nawiedzone i wgniata w fotel. Dodam, że spalanie mam w normie normalnie użytkując auto 10lpg/100
Doradźcie co to może być?

cieniassss

#33 Post autor: cieniassss »

Bandit pisze:
leeoon pisze::> Ale nie dla silników TURBO :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen:
Kupiłem rok temu ZAFIRĘ OPC Turbo. Auto ma zrobione 250tyś w tym 130tyś na LPG.
Turbo na razie pracuje OK tylko mam dwa problemy:
1) Świeci mi ciągle błąd silnika, a komputer pokazuje błąd sądy
2) Auto jest przymulone poniżej 3tyś, a powyżej tej wartości zaczyna ciągnąć jak nawiedzone i wgniata w fotel. Dodam, że spalanie mam w normie normalnie użytkując auto 10lpg/100
Doradźcie co to może być?
wygląda jak źle ustawione LPG, ECU nie może skorygować czasu wtrysku bo się zakres skończył

Bandit

#34 Post autor: Bandit »

cieniassss pisze:
Bandit pisze:
leeoon pisze::> Ale nie dla silników TURBO :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen:
Kupiłem rok temu ZAFIRĘ OPC Turbo. Auto ma zrobione 250tyś w tym 130tyś na LPG.
Turbo na razie pracuje OK tylko mam dwa problemy:
1) Świeci mi ciągle błąd silnika, a komputer pokazuje błąd sądy
2) Auto jest przymulone poniżej 3tyś, a powyżej tej wartości zaczyna ciągnąć jak nawiedzone i wgniata w fotel. Dodam, że spalanie mam w normie normalnie użytkując auto 10lpg/100
Doradźcie co to może być?
wygląda jak źle ustawione LPG, ECU nie może skorygować czasu wtrysku bo się zakres skończył
Dzięki za szybką odpowiedź :) Dodam jeszcze, że na wolnych obrotach auto na LPG mi nie gaśnie tak jak miało to miejsce w Japońcu którym wcześniej jeździłem. Co do błędu na desce rozdzielczej to po skasowaniu wywala mi go zawsze, gdy wcisnę gaz do spodu, lub obrotomierz zbliży się do 4tyś. Spalanie LPG wychodzi: 9/100 - jazda spokojna; 12/100 - jazda około 120km/h; >15/100 - jazda z prędkością 200km/h i więcej. Przy tym zużyciu i ładnej pracy na wolnych obrotach wydawało mi się, że instalacja LPG jest ok.
Posiadam instalacje podobną do opisanej wcześnie, przy około 4tyś obr automatycznie pracuje na benzynie, poniżej z powrotem ciągnie LPG. Proszę o porady :(

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8175
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#35 Post autor: Sebu$ »

odświeżę kotleta ;)

Z racji tego, że w ZA OPC sam nie miałem i nie słyszałem, aby ktoś miał jakieś problemy związane z użytkowaniem LPG, ani też problemów z silnikiem (no chyba, że nie znalazłem) to po zakupie ZB OPC pomyślałem, aby również założyć instalacje LPG.
I tu dobra Forumowa duszyczka odradziła mi ten zabieg. Że lepiej zrobić program, wymienić IC itp to auto dostanie więcej mocy i dodatkowo będzie mniej spalać, i nie będzie większych problemów.
Coś w tym racji i prawdy jest.
Ale ja już mało kiedy jadę z obrotami powyżej 4-5 tyś. Jakiś emeryt się zrobiłem a`la K@cza Style :haha:

W mojej byłej ZA OPC założone zostało BRC. Zrobione prawie 45.000 km bez żadnych problemów. Wymiana świec po 30.000.
Chciałem ponownie założyć ich instalacje do "nowej" OPC, no i tu moralny zonk :lol:

W pierwszym roku użytkowania ZA OPC na Pb zrobiłem .... aż 6.000 km. Po założeniu LPG przebieg roczny zwiększył się do 15.000, a w kolejnym roku do 18.000.

Teraz będę używać prywatnego auta w weekendy ponieważ mam "inną" umowę na jazdę służbowym autem w dni wolne od pracy i dlatego z niej zrezygnowałem.
Wole jeździć swoim autkiem.

Ktoś coś, za i przeciw itp ?
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1983
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#36 Post autor: ryba1 »

Jak faktycznie jeździsz jak emeryt to wystarczy sama. LPG to już kwestia indywidualna. Ja osobiście nie mam a pali sporo więcej niż seria i to jest auto na co dzień

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#37 Post autor: Ostap »

Pewnie, że zakładaj gaz. Chyba, że Cię stać na 100za100.

Ja nawet bym się nie zastanawiał. Chcesz poszaleć to możesz włączyć Pb, w trasie LPG i do normalnej jazdy wystarczy.

Pamiętaj, I'm dłużej jeździsz na Pb tym wolniej zwróci Ci się LPG ;)

Z tych 250 kuni zawsze coś na LPG zostanie jeszcze.


Możesz też LPG traktować jako rezerwę do Pb. Np. za............ tak, że kończy się waha, przełączasz na LPG i lecisz na stację ;) tankujesz za 350 do pełna i dalej możesz 400km przejechać ;)

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

uważamy na słownictwo :lis:
Ostatnio zmieniony 01 maja 2019, 10:42 przez Mat86radom, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8175
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#38 Post autor: Sebu$ »

Powrócę do tematu ;)
ryba1 pisze: 01 maja 2019, 08:36 Jak faktycznie jeździsz jak emeryt to wystarczy sama. LPG to już kwestia indywidualna. Ja osobiście nie mam a pali sporo więcej niż seria i to jest auto na co dzień
Forumowa duszyczka wspominała trochę inaczej
Ostap pisze: 01 maja 2019, 10:33 Pewnie, że zakładaj gaz. Chyba, że Cię stać na 100za100.

Ja nawet bym się nie zastanawiał. Chcesz poszaleć to możesz włączyć Pb, w trasie LPG i do normalnej jazdy wystarczy.

Pamiętaj, I'm dłużej jeździsz na Pb tym wolniej zwróci Ci się LPG ;)

Z tych 250 kuni zawsze coś na LPG zostanie jeszcze.


Możesz też LPG traktować jako rezerwę do Pb. Np. za............ tak, że kończy się waha, przełączasz na LPG i lecisz na stację ;) tankujesz za 350 do pełna i dalej możesz 400km przejechać ;)

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

uważamy na słownictwo :lis:
Łukasz,
wiem co i jak jest z gazem, bo miałem BRC.

A podobno w ZB OPC mogą być problemy.
Dlatego podpiąłem się pod temat

Tak jak ująłeś,
nie widzę problemu jak spotkam po drodze np: ..... Dr Rybę w jednym z jego projektów, Dr Krwiopijcę z jego popcornem, no i Dr Sumika .... hmmmm - toż to ten taki, co mało robi, a dużo pisze :haha:
wtedy przełącze na Pb i jaaaazda :f1: , i się pościgamy na niemieckiej autobahnie. Specjalnie tam oczywiście pojedziemy na 5 minut :lol:

Potem grzecznie wciskam przełącznik Pb/LPG na gazoline i po chwili można poszaleć a`la K@cza Eco Style dostojnie się turlając ;)
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2475
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#39 Post autor: Mariusz »

Panie Preze$ie, ma Pan już doświadczenie z LPG więc nie bardzo rozumiem Pana chwilową nie pewność. Ja w swojej ZB OPC(Line) mam gaz i nie narzekam. :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8175
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#40 Post autor: Sebu$ »

mariusz131 pisze: 05 maja 2019, 11:04 Panie Preze$ie, ma Pan już doświadczenie z LPG więc nie bardzo rozumiem Pana chwilową nie pewność. Ja w swojej ZB OPC(Line) mam gaz i nie narzekam. :lol: :lol: :lol:
Po to jest Preze$, aby marudził, wydziwiał, narzekał i tym się dzieli, aby wszyscy wokół wiedzieli że się nad czymś ważnym zastanawia, bo się zna i ma dylemat jak to lepiej wykorzystać :lol:.
Biedny jest los takiego Preze$a :haha:
Osobisty Mecha Sumik drży na sam widok zarządu i się zabiera do roboty za to co już robił, co by nie było że nic nie robi :lol:

sorki za :ot:
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#41 Post autor: wampir11111 »

Sebay ogólnie to można założyć LPG i zrobić tak jak ma Artur z Ecu Majster to znaczy że LPG przełącza się na BP automatycznie jak daje w palnik czyli od 4 tyś obrotów ;)

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3069
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#42 Post autor: Tazz »

wampir11111 pisze: 05 maja 2019, 11:50 Sebay ogólnie to można założyć LPG i zrobić tak jak ma Artur z Ecu Majster to znaczy że LPG przełącza się na BP automatycznie jak daje w palnik czyli od 4 tyś obrotów ;)
Ale Preze$ napisal ze juz nie kręci silnika ponad 4 tyś :P więc można by ustawić przełączanie na Pb od 2.5 tysiąca :lol:

A tak to Seba$ zaloz staga z reduktorem na 300 koni, wtryski Hana, Barracuda, na węzłach FARO minimum 8mm i będzie ogień :)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1983
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#43 Post autor: ryba1 »

LPG w tym silniku tylko po strojeniu AFR. LET/LEL/LER/LEH to praktycznie to samo. SEBA nie czytaj bzdur z google bo w zimę boso będziesz chodził

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#44 Post autor: wampir11111 »

ryba1 pisze: 05 maja 2019, 12:26 LPG w tym silniku tylko po strojeniu AFR. LET/LEL/LER/LEH to praktycznie to samo. SEBA nie czytaj bzdur z google bo w zimę boso będziesz chodził
Ryba ma rację Artur też sobie sam stroił LPG i też przy użyciu AFR :ok:

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#45 Post autor: Sumik »

Dokładnie jak piszecie. AFR na gazie to podstawa.
Często padały teorie, że przy świecach robiły się tzw, "słoneczka". Niby od LPG. W silnikach bez LPG też się robiły.

Ja u siebie w ZB OPC mam dobrą instalację Staga za ponad 3200 i daje rade:
Serownik QBox Plus na OBD, na parowniku PALACAR KR-3 350 KM i wtryskach zielona HANA 2100 do 80KM na cyl.
Nie mam żadnego problemu. Gazu nie brakuje, nawet przy końcu obrotów.
Najważniejsze jest to żeby zamontowała to kumata osoba i żeby taka sama ogarnęła ustawienia bo to jest najważniejsze.
U mnie z tego co pamiętam u mnie benzyna na LPG startuje powyżej 4500 obr. Nie ma żadnego problemu, nie czuć różnicy.
Zależy kto ile jeździ. Ja zrobiłem na gazie już prawie 60 tysięcy i jest :ok:. Wymiana wszystkich filtrów i serwis co 10000 i gra.
Jak robisz 4 - 6k km rocznie to nie ma sensu. Tankuj pb98, dolej Archoila i ciesz się benzyną.
Jak planujesz robić większe przebiegi to zainwestuj. Tylko w dobrą instalację i w dobrym miejscu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”