Ocynk

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
gwizdenson

#31 Post autor: gwizdenson »

zymek pisze:Ta, nie wieże że Twoja Zafira jest bezwypadkowa.
1000% bezwypadkowa, te wykwity to nie jest typowa rdza, tylko z czasem oczywiście przeradza się w rudą. Jak powiedział mi fachman lakiernik jest to niby zjawisko nazwane odklejaniem ocynku. Najpierw robi się góreczka z czubkiem, jak się to zdrapie to nie ma rdzy tylko czarny nalot. Jednak jak nie zrobi się z tym nic, to oczywiście za jakiś czas wchodzi rdza. Jak się dobrze nie przyjrzysz, to na początku tych zmian nawet nie widać. Po dobrym umyciu i pooglądaniu blach pod różnymi kątami przychodzi zdziwienie.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2011, 14:47 przez gwizdenson, łącznie zmieniany 1 raz.

atomic

#32 Post autor: atomic »

Mam takie pytanie.
Widziałem Zafirę B 2006 z barankiem na progach. Ponoć świeżo sprowadzona z Niemiec.
Oczywiście "bezwypadkowa". Grubość powłoki na progach była ok. 500 mikronów.
Czy Zafira B powinna mieć taki baranek na progach i o czym może on świadczyć?

DaRek7

#33 Post autor: DaRek7 »

Jak powinna byś grubość powłoki na progach to nie wiem ale delikatny baranek to chyba normalne :?:

Adrian88

#34 Post autor: Adrian88 »

Ja mam Zafirę A z 2000 roku, produkowana w Niemczech i zero rdzy, zarówno pod spodem jak i na samej karoserii, na masce po otwarciu pod spodem widać minimalne bąbelki ale nie wchodzą one w żaden sposób w głąb blachy, usunąłem parchowaty lakier i zabezpieczyłem. z zewnątrz natomiast, na masce są ślady kamieni do gołej blachy i odpryski lakieru, ale w żaden sposób nie korodują i sądzę że na pewno nie będą. Niestety o zabezpieczeniu podwozia jak i samej karoserii Zafir zrobionych w Polsce naczytałem się wiele, zresztą sam widziałem przykłady u znajomych jak bąblują listwy progowe z wyłażącą rdzą. Dlatego przy zakupie wystrzegałem się Zafir z Polski, pomimo że są około 1500 zł tańsze. Wolałem znaleźć egzemplarz niemiecki.

Anony Mous

#35 Post autor: Anony Mous »

Adrian88 pisze:Niestety o zabezpieczeniu podwozia jak i samej karoserii Zafir zrobionych w Polsce naczytałem się wiele,
Z tego co wiem to ZA nigdy nie była produkowana/składana w PL, no chyba że Ci chodziło o Brazylię czy Tajlandię ;)

Adrian88

#36 Post autor: Adrian88 »

A ja gdzieś czytałem, że Zafiry które trafiały do polskich salonów były robione w Gliwicach. Może ktoś kto to pisał pomylił z Astrą. No w każdym bądź razie ja z korozją nie mam problemów :) za to po dzisiejszym powrocie z pracy dorobiłem się 4 odprysków na szybie z mikropęknięciami. Ehh... muszę dać do klejenia...

=======edit

poprawka, Zafira o której pisałem, że bąblowały listwy nie była robiona w Polsce ale pochodziła z polskiego salonu. A temat jaki czytałem o polskich naleciałościach dotyczył Zafir z polskich salonów, a nie produkowanych w Polsce, wybaczcie za podanie niesprawdzonych informacji ;)

malpa28

#37 Post autor: malpa28 »

wiecie co jak chcecie zobaczyć rdze to polecam zajrzeć pod spod jakiejś mazdzie rocznikowo odpowiadającej zosi lub asi braciak posiada rok starszą mazde 323 i jak zerknolem u niego na podwozie i to co zaczyna sie dziać z blachami to tragedia. Korozja na tylnych nadkolach i w okolicach podluznic to standard nie tylko w madzi ale i innych japoncach.

Anony Mous

#38 Post autor: Anony Mous »

Adrian88, każdy z modeli ma swoje bolączki, polecam lekturę na forum a dużo się dowiesz.

Podpowiem, że w ZA bąbelki wychodzą na tylnej klapie m.in. w okolicach silniczka wycieraczki. Ale są nieszkodliwe :> :>

Adrian88

#39 Post autor: Adrian88 »

Dokładnie Marsuc :) poza tym czego oczekiwać od auta, które ma od kilku do kilkunastu lat. nawet z najbardziej zadbanym samochodzie znajdzie się jakiś krzak ;)

U mnie na tylnej klapie jest mały odprysk lakieru i już cieknie z niego rdzawa smużka jak popada deszcz. Bąblowania nie ma ale muszę zabezpieczyć.

Myślicie, że podmalowanie takie małego odprysku pędzelkiem, srebrzanką będzie skuteczne?

EL G FRESH

#40 Post autor: EL G FRESH »

Dobry temat.
Kolega przymierza się do zakupu Zafirki i rzeczywiście tak jest jak piszecie. Po sprawdzeniu dwóch Zafir rocznik 2007 okazało sie, że wykwity, zalążki występują na całej karoserii. Po sprawdzeniu konkretnym okazało się, że to Gliwice. ehhh
Może nie wszystkie samochody produkowane w Gliwicach tak mają, no ale dwa z polskiej fabryki sprawdzane i oba to samo = "kompletna korozja" ?! hmmm
Chyba, że jak to bywa w Polskich firmach - zostało zlecone to do innej firmy a Gliwice się pod tym podpisali.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#41 Post autor: Harry200 »

W Gliwicach coś im nie wychodzi ten ocynk,miałem kiedyś nówkę Astrę z Niemiec i przy sprzedaży nie było żadnej rdzy a Kolega z tego samego roku miał z Gliwic i u niego już się pojawiły.

Awatar użytkownika
fliztar
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 27 paź 2011, 20:13
Lokalizacja: Kraków
Model:

#42 Post autor: fliztar »

posiadam za po fl 2003 z belgi od pierwszej właścicielki środek igła, blacha igła rudej na szczęście brak :lol:
Fliztar

Jankil

#43 Post autor: Jankil »

U mnie na progach pojawił się rudy celulit, w zasadzie wszystkie ogniska są na progach obok listwy z uszczelką no i tradycyjnie naloty pojawiły sie na tylnej klapie pod listwą. Zafira z 2006 z Bohum, dostała kiedyś w tył, a za mojej kadencji w przód, progi są bez śladów ingerencji.

Awatar użytkownika
lech31
Zafiromaniak
Posty: 658
Rejestracja: 12 sie 2012, 19:44
Imię: Lech
Lokalizacja: Usarzów TOP
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#44 Post autor: lech31 »

Posiadam Zośkę z 2003r. Po dokładnym obejrzeniu znalazłem jednego pryszcza na progu w okolicy uszczelki. Auto z fabryki Bohum /Niemcy/. Po naszych drogach jeżdzi 3 zimę. Poprzedni okres w Niemczech. Jak nan ten rocznik to okey. :) :)

bladerunner

#45 Post autor: bladerunner »

Dorzucę mój przypadek do sondażu:
Zafira 2001r, produkcja Bohum, kupiona przez Niemca w Danii. Obecnie pierwsza zima w Polsce. Nie ma nigdzie rdzy, oprócz klapy bagażnika przy spryskiwaczu i nad rejestracją w linii prostej w dół od końca wycieraczki (była opadnięta i stąd pewnie w tym miejscu więcej wody się zbierało).
Pod spodem czysto. Zobaczymy,jak będzie po zimie.
Mam takie niesprawdzone przypuszczenie,że być może na rynek skandynawski było jakieś lepsze zabezpieczenie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”