LPG - polecane instalacje gazowe do Zafiry A_B

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
rad25

#301 Post autor: rad25 »

Witam. Byłem dziś u gazownika i zaproponował mi instalację gazową BRC - pełny komplet wraz ze zbiornikiem podwieszanym i wtryskiwaczami za 2500zł. Wstominał o wtryskiwaczach pomarańczowych ale nie jestem w temacje jakie to są konkretnie - twierdził, że są firmy BRC. Chciałbym sie dowiedzieć czy warta jest ona takiej ceny i czy warto dołożyć do lubryfikacji? Nadmienię, że posiadam Zafirę B z silnikiem Z16XEP. Proszę o wszelkie sugestie.

deep 69

#302 Post autor: deep 69 »

Muszę uzupełnić swoją wypowiedź :cry:
Wczoraj kontaktowałem się z firmą BRC, okazało się że, mój silniczek jest na czarnej liście firmy. Odradzają montaż LPG. Jeżeli się zdecyduję to oni nie biorą żadnej odpowiedzialności za wynikłe z montażu awarie. Przyczyna, zmienna faza rozrządu. Zawory otwierają się w różnym stopniu w zależności od obrotów, do tego dochodzi zmienna długość kolektora dolotowego zależna otwarcia przepustnicy. Parametry pracy silnika zmieniają się na tyle, że nie można w pełni dostroić sterownika LPG, co powoduje że, w niektórych fazach pracy silnika mieszanka może być zbyt uboga co powoduje przedwczesne zużycie gniazd zaworów.
Tyle co się dowiedziałem.

rad25, BRC sequent_24_11 kosztuje 2800 + 250 za lubryfikator. Głowica gdy padnie do 1.8 około 2000 + robocizna.

A na marginesie:
To przykre żyć w państwie które nie dba o obywateli, w którym normalnie pracujący człowiek musi kombinować z przeróbką samochodu bo nie stać go na zatankowanie do pełna benzyn.

cieniassss

#303 Post autor: cieniassss »

deep 69 pisze:Przyczyna, zmienna faza rozrządu. Zawory otwierają się w różnym stopniu w zależności od obrotów, do tego dochodzi zmienna długość kolektora dolotowego zależna otwarcia przepustnicy. Parametry pracy silnika zmieniają się na tyle, że nie można w pełni dostroić sterownika LPG, co powoduje że, w niektórych fazach pracy silnika mieszanka może być zbyt uboga co powoduje przedwczesne zużycie gniazd zaworów.
Tyle co się dowiedziałem.
mówili też że nie można zamontować sekwencji do wtrysku jednopunktowego, udowodniłem że można i jeździ, do Z18XER odradzali, straszyli, zamontowałem i jeździ, rób jak uważasz

rad25

#304 Post autor: rad25 »

A jak to jest z tą lubryfikacją? Warto zakładać czy nie?

deep 69

#305 Post autor: deep 69 »

Miałem nadzieję Cieniassss że napiszesz jak to jest z Twoim autkiem, ile kkm na LPG jakie odczucia? Czy częste przeglądy zaworków, jak w zimę jeździ? Czy masz lubryfikator?
Czy wykazywał usterki?
Pzdr.

cieniassss

#306 Post autor: cieniassss »

deep 69 pisze:Miałem nadzieję Cieniassss że napiszesz jak to jest z Twoim autkiem
dużo nie napiszę bo
deep 69 pisze:ile kkm na LPG jakie odczucia?
dopiero 5100 km
deep 69 pisze:Czy częste przeglądy zaworków
nie zaglądałem do nich jeszcze, może przy wymianie rozrządu zajrzę
deep 69 pisze:jak w zimę jeździ?
bardzo dobrze, żadnych niespodzianek, szarpnięć, przymuleń, dość szybko się nagrzewa i nie idzie dużo benzyny
deep 69 pisze:Czy masz lubryfikator?
nie mam, dla mnie to taki sam bajer jak magnetyzer
deep 69 pisze:Czy wykazywał usterki?
żadnych usterek gazu czy silnika

deep 69

#307 Post autor: deep 69 »

cieniassss,

Dzięki za info. :piwo:

dejv_

#308 Post autor: dejv_ »

Byłem u gazownika w Jaworznie i zaproponował mi do Zafirki 1.8 125km instalacje Landi renzo za 3500zł oraz Lovato za 2600zł. Ten tysiak to duża różnica więc proszę, doradźcie coś niecoś. Jestem zielony w temacie, samochód używany zazwyczaj na odcinkach 10-20 km ale i na dłuższych też choć rzadziej, i z tego powodu zastanawiałem się nad sensem montażu LPG ale perspektywa jazdy jeszcze min. 5 lat przemawia za gazem.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#309 Post autor: firek »

dejv_, zakładaj Lovato, jest tańsze nie tylko w zakupie-montazu ale również w dalszym serwisowaniu-eksploatacji. Tak naprawdę największą różnicą w tych instalacjach sa wtryskiwacze: LR-duże, szybkie i drogie i głośne, Lovato mniejsze, wolniejsze, cichsze i tańsze. Szybkość wtryskiwaczy Lovato jeśli jest wszystko odpowiednio dobrane i skalibrowane jest wystarczajaca dla silników z sekwencyjnym wtryskiem benzyny.

dejv_

#310 Post autor: dejv_ »

Dzięki, raczej wezmę Lovato. Mechanik zapewniał mnie ze będzie się dobrze sprawowała w tym silniku zaś z drugiej strony słyszałem że nie każda instalacja sprawdza się w konkretnym modelu silnika stąd moje zapytanie.

rad25

#311 Post autor: rad25 »

Witam. Czy ma ktoś jakieś pomysły na miejsce montażu przełącznika gazu? Może jakieś fotki?

saturn

#312 Post autor: saturn »

Chłopaki pewnie gdzieś to jest na forum, ale ja nie mogę tego za ch... znaleźć, a nie mam tygodnia, żeby pracy czytać wyłącznie forum.
Proszę Was o poradę. Potrzebuję opinii na temat "gazowników" na terenie Krakowa. Jest kilka firm i waham się strasznie, bo nie mam w życiu czasu na siedzenie pod serwisach.
Ma ktoś złe i dobre doświadczenia? Chętnie się zrewanżuję za solidne podpowiedzi. Na rynku jest wiele firm, różne ceny i różne opinie w necie. Potrzebuję porządnej porady. Z góry dziękuję.

rad25

#313 Post autor: rad25 »

Witam. Zagazowałem swoja Zafirę i na wyświetlaczu komputera pokazuje jakieś dziwne spalanie. Wartości skaczą i nie jest jednoznaczne wskazanie tak jak na benzynie. Czy można jakoś temu zaradzić?

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#314 Post autor: firek »

rad25, a nie masz przełączonego wskazania na zuzycie chwilowe???

rad25

#315 Post autor: rad25 »

Mam przełączanie na zużycie chwilowe i właśnie podczas wyświetlania tej funkcji takie dziwne rzeczy się pokazują. Na benzynie jeżeli jadę za stałą prędkością spalanie też jest stałe a na gazie skacze to kilka litrów w góre to kilka w dół. Nie mam pojęcia czemu tak się dzieje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”