LPG - polecane instalacje gazowe do Zafiry A_B
Moderator: Mariusz
Witam. Byłem dziś u gazownika i zaproponował mi instalację gazową BRC - pełny komplet wraz ze zbiornikiem podwieszanym i wtryskiwaczami za 2500zł. Wstominał o wtryskiwaczach pomarańczowych ale nie jestem w temacje jakie to są konkretnie - twierdził, że są firmy BRC. Chciałbym sie dowiedzieć czy warta jest ona takiej ceny i czy warto dołożyć do lubryfikacji? Nadmienię, że posiadam Zafirę B z silnikiem Z16XEP. Proszę o wszelkie sugestie.
Muszę uzupełnić swoją wypowiedź
Wczoraj kontaktowałem się z firmą BRC, okazało się że, mój silniczek jest na czarnej liście firmy. Odradzają montaż LPG. Jeżeli się zdecyduję to oni nie biorą żadnej odpowiedzialności za wynikłe z montażu awarie. Przyczyna, zmienna faza rozrządu. Zawory otwierają się w różnym stopniu w zależności od obrotów, do tego dochodzi zmienna długość kolektora dolotowego zależna otwarcia przepustnicy. Parametry pracy silnika zmieniają się na tyle, że nie można w pełni dostroić sterownika LPG, co powoduje że, w niektórych fazach pracy silnika mieszanka może być zbyt uboga co powoduje przedwczesne zużycie gniazd zaworów.
Tyle co się dowiedziałem.
rad25, BRC sequent_24_11 kosztuje 2800 + 250 za lubryfikator. Głowica gdy padnie do 1.8 około 2000 + robocizna.
A na marginesie:
To przykre żyć w państwie które nie dba o obywateli, w którym normalnie pracujący człowiek musi kombinować z przeróbką samochodu bo nie stać go na zatankowanie do pełna benzyn.
Wczoraj kontaktowałem się z firmą BRC, okazało się że, mój silniczek jest na czarnej liście firmy. Odradzają montaż LPG. Jeżeli się zdecyduję to oni nie biorą żadnej odpowiedzialności za wynikłe z montażu awarie. Przyczyna, zmienna faza rozrządu. Zawory otwierają się w różnym stopniu w zależności od obrotów, do tego dochodzi zmienna długość kolektora dolotowego zależna otwarcia przepustnicy. Parametry pracy silnika zmieniają się na tyle, że nie można w pełni dostroić sterownika LPG, co powoduje że, w niektórych fazach pracy silnika mieszanka może być zbyt uboga co powoduje przedwczesne zużycie gniazd zaworów.
Tyle co się dowiedziałem.
rad25, BRC sequent_24_11 kosztuje 2800 + 250 za lubryfikator. Głowica gdy padnie do 1.8 około 2000 + robocizna.
A na marginesie:
To przykre żyć w państwie które nie dba o obywateli, w którym normalnie pracujący człowiek musi kombinować z przeróbką samochodu bo nie stać go na zatankowanie do pełna benzyn.
mówili też że nie można zamontować sekwencji do wtrysku jednopunktowego, udowodniłem że można i jeździ, do Z18XER odradzali, straszyli, zamontowałem i jeździ, rób jak uważaszdeep 69 pisze:Przyczyna, zmienna faza rozrządu. Zawory otwierają się w różnym stopniu w zależności od obrotów, do tego dochodzi zmienna długość kolektora dolotowego zależna otwarcia przepustnicy. Parametry pracy silnika zmieniają się na tyle, że nie można w pełni dostroić sterownika LPG, co powoduje że, w niektórych fazach pracy silnika mieszanka może być zbyt uboga co powoduje przedwczesne zużycie gniazd zaworów.
Tyle co się dowiedziałem.
dużo nie napiszę bodeep 69 pisze:Miałem nadzieję Cieniassss że napiszesz jak to jest z Twoim autkiem
dopiero 5100 kmdeep 69 pisze:ile kkm na LPG jakie odczucia?
nie zaglądałem do nich jeszcze, może przy wymianie rozrządu zajrzędeep 69 pisze:Czy częste przeglądy zaworków
bardzo dobrze, żadnych niespodzianek, szarpnięć, przymuleń, dość szybko się nagrzewa i nie idzie dużo benzynydeep 69 pisze:jak w zimę jeździ?
nie mam, dla mnie to taki sam bajer jak magnetyzerdeep 69 pisze:Czy masz lubryfikator?
żadnych usterek gazu czy silnikadeep 69 pisze:Czy wykazywał usterki?
Byłem u gazownika w Jaworznie i zaproponował mi do Zafirki 1.8 125km instalacje Landi renzo za 3500zł oraz Lovato za 2600zł. Ten tysiak to duża różnica więc proszę, doradźcie coś niecoś. Jestem zielony w temacie, samochód używany zazwyczaj na odcinkach 10-20 km ale i na dłuższych też choć rzadziej, i z tego powodu zastanawiałem się nad sensem montażu LPG ale perspektywa jazdy jeszcze min. 5 lat przemawia za gazem.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
dejv_, zakładaj Lovato, jest tańsze nie tylko w zakupie-montazu ale również w dalszym serwisowaniu-eksploatacji. Tak naprawdę największą różnicą w tych instalacjach sa wtryskiwacze: LR-duże, szybkie i drogie i głośne, Lovato mniejsze, wolniejsze, cichsze i tańsze. Szybkość wtryskiwaczy Lovato jeśli jest wszystko odpowiednio dobrane i skalibrowane jest wystarczajaca dla silników z sekwencyjnym wtryskiem benzyny.
Chłopaki pewnie gdzieś to jest na forum, ale ja nie mogę tego za ch... znaleźć, a nie mam tygodnia, żeby pracy czytać wyłącznie forum.
Proszę Was o poradę. Potrzebuję opinii na temat "gazowników" na terenie Krakowa. Jest kilka firm i waham się strasznie, bo nie mam w życiu czasu na siedzenie pod serwisach.
Ma ktoś złe i dobre doświadczenia? Chętnie się zrewanżuję za solidne podpowiedzi. Na rynku jest wiele firm, różne ceny i różne opinie w necie. Potrzebuję porządnej porady. Z góry dziękuję.
Proszę Was o poradę. Potrzebuję opinii na temat "gazowników" na terenie Krakowa. Jest kilka firm i waham się strasznie, bo nie mam w życiu czasu na siedzenie pod serwisach.
Ma ktoś złe i dobre doświadczenia? Chętnie się zrewanżuję za solidne podpowiedzi. Na rynku jest wiele firm, różne ceny i różne opinie w necie. Potrzebuję porządnej porady. Z góry dziękuję.