Kody błędów

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
stapaw
Mieszkaniec
Posty: 236
Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
Imię: Paweł
Lokalizacja: podbeskidzie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#316 Post autor: stapaw »

norbert_p pisze:Witam. Metodą hamulec-gaz pojawiły mi się błędy:
7071
65070
161450
161600

Rozszyfruje je ktoś?

- O co chodzi z brakiem komunikacji z CAN? U mnie jest kilka błędów z tym połączeniem... Czy to groźne i czy są tego jakieś objawy?
-O co chodzi z błędem kluczyka i transpondera? Przecież kluczyk działa...
-I ostatnie "o co chodzi": Jest również u mnie błąd z CIM? Jakie są objawy? U mnie klakson działa. Jakoś dziwnie, bo jednotonowo, ale może o to chodzi...
Groźne to chyba nie jest.Może słaba bateria w kluczyku,albo za szybko odpaliłeś samochód :mysli:

norbert_p

#317 Post autor: norbert_p »

Dokładnie to mam takie błędy: (plik zapisany z op-coma):

B3925 - Otrzymano niewłaściwy identyfikator środowiskowy IPC (zestaw wskaźników)
(00) - Nie występuje

B3929 - Otrzymano niewłaściwy identyfikator środowiskowy REC (Tylny zespół elektroniczny)
(00) - Nie występuje

B3977 - UEC (Centralny zespół elektroniczny) otrzymała nieprawidłowy identyfikator środowiska
(00) - Nie występuje

U2100 - Brak komunikacji z szyną CAN (mała prędkość)
(0F) - Nie występuje

U2113 - Brak komunikacji CAN z mod. czujn-diagn. poduszki pow. (SDM)
(00) - Obecny

U2116 - Brak komunikacji magistrali CAN z zestawem wskaźników
(00) - Obecny

U2117 - Brak komunikacji magistrali CAN z wyświetlaczem
(00) - Obecny

U2140 - Brak komunikacji CAN z . centralką elektr. w kom. silnika (UEC)
(00) - Obecny

U2141 - Brak komunikacji CAN z tyln. centralką elektr. (REC)
(00) - Obecny

P0070 - Usterka czujnika temp. powietrza otoczenia
(71) - Obecny

P0650 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
(70) - Obecny

P1614 - Niewłaściwy kluczyk z transponderem
(50) - Obecny

P1616 - CIM (Moduł kolumny kierowniczej) - błędny identyfikator środowiska
(00) - Obecny

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#318 Post autor: MieHor »

P0070 Ambient Air Temperature Sensor Malfunction B-016
P0070 Ambient Air Temperature Low Input B-016
P0070 Ambient Air Temperature High Input B-016

P0070 Temperatura powietrza otoczenia- duża wartość na wejściu B-16
P0070 Temperatura powietrza otoczenia- mała wartość na wejściu B-16

P0650 Malfunction Indicator Lamp (MIL) Control Circuit Malfunction

P0650 Obwód sterujący lampki uszkodzeń MIL - usterka

P0650 Wskaźnik nieprawidłowego działania (MIL) Stopień załącz., Temp. za wysoka C-34
P0650 Obwód sterujący lampki kontrolnej wadliwego działania (MI), sygnał za wysoki C-34
P0650 Otwarty obwód Lampki Ostrzegawczej (MIL) C-34
P0650 Obwód sygnalizacji usterki (MI) - niskie napięcie C-34


Brak komunikacji z CAN może wynikać z wadliwie działającego O-C (może być uszkodzony jakiś przekaźnik sterujący określonym pinem)

Dwa ostatnie błędy to przypadłość ZB - często błędy się pojawiają i same po wielokrotnych rozruchach silnika znikają - oba związane są z immobiliserem

Spróbuj skasować podane błędy i zrób ponowną diagnozę - może nie powrócą

norbert_p

#319 Post autor: norbert_p »

Czy mam rozumieć, że mam uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej? Temperatura pokazywana jest niby właściwa... Jak mam interpretować błędy P0650? Co do op-coma to chyba chodzi o te "zimne luty"... :?

pawlo507

#320 Post autor: pawlo507 »

Witam. Posiadam zafirę od pół roku .Wyskoczyły mi błędy 163 i 164 i 17 czy ktoś wie co one oznaczają?

AndrzejS

#321 Post autor: AndrzejS »

Podejrzewam że chodzi o to:
0163 Sygnał sondy ? 3 (rząd cylindrów 2) za niski
0164 Sygnał sondy ? 3 (rząd cylindrów 2) za wysoki
0170 Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#322 Post autor: Harry200 »

Jak odczytałeś te błędy? i czy świeci Ci się kontrolka usterki silnika w liczniku..Masz diesla to raczej nie błąd sondy..

pawlo507

#323 Post autor: pawlo507 »

Żadna kontrolka mi nie świeci ,tylko miałem możliwość sprawdzenia za darmo i mi wyskoczyło 163 i 164 i 17 bez zera z przodu, CZYLI TYLKO TE CYFRY. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
beniu31
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: 16 maja 2010, 12:05
Lokalizacja: Leszno
Model:

#324 Post autor: beniu31 »

dzis podłączylem zośke pod opcoma (cięzko rano zapalal.....)i wyskoczyl blad P 1345 :( wie ktos co on oznacza?

norbert_p

#325 Post autor: norbert_p »

beniu31 pisze:dzis podłączylem zośke pod opcoma (cięzko rano zapalal.....)i wyskoczyl blad P 1345 :( wie ktos co on oznacza?
P1345 - uszkodzenie pompy wtryskowej (lub paliwowej)...

P1345 SGC (Cam Position) Sensor Circuit Malfunction/ Crankshaft Position - Camshaft Position Correlation - co oznacza w translatorze (tłumaczenie dosłowne):
P 1345 SGC (Krzywka czujnik pozycji Obwód Awaria/ Wał Korbowy Pozycja - Wał Krzywkowy Pozycja Korelacja

Dwa różne błędy z dwóch różnych źródeł...

Awatar użytkownika
beniu31
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: 16 maja 2010, 12:05
Lokalizacja: Leszno
Model:

#326 Post autor: beniu31 »

norbert_p pisze:
beniu31 pisze:dzis podłączylem zośke pod opcoma (cięzko rano zapalal.....)i wyskoczyl blad P 1345 :( wie ktos co on oznacza?
P1345 - uszkodzenie pompy wtryskowej (lub paliwowej)...

P1345 SGC (Cam Position) Sensor Circuit Malfunction/ Crankshaft Position - Camshaft Position Correlation - co oznacza w translatorze (tłumaczenie dosłowne):
P 1345 SGC (Krzywka czujnik pozycji Obwód Awaria/ Wał Korbowy Pozycja - Wał Krzywkowy Pozycja Korelacja

Dwa różne błędy z dwóch różnych źródeł...
jakies porady co dalej...Czyzby wymiana pompy :(

fargarap

#327 Post autor: fargarap »

Witam kolegów. Dziś postanowiłem wypróbować moduł diagnostyczny który zakupiłem ze stronki polecanej na forum . Po połączeniu Op-COM pokazało jeden błąd opisany tak:

"OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows

hkj

OP-COM - Okno odczytu CAN> 2006|Zafira-B|Nadwozie|CIM (Moduł kolumny kierowniczej)


Odczyt informacji...

Identyfikator: 0x0109
VIN W0L0AHM756G0xxxxx
Numer sprzętu:13177915
Nazwa systemu: VALEO A3300 CIM
Numer części:13177915
Numer wersji oprogramowania: M:80.49 S:00.00
Programming Date: FFFFFFFF
Hardware key number: 78GS2B
Opis systemu: VALEO0400
Kod alfa: ˙˙˙
Data produkcji: 20051107
Code Index and version: ˙˙˙ ˙˙


Łączna ilość kodów: 1

U2100 - Brak komunikacji z magistralą CAN (duża szybkość)
(00) - Nie występuje

- koniec cytatu.

może ktoś podpowiedzieć o czym świadczy ten błąd?
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#328 Post autor: Harry200 »

beniu31 pisze:jakies porady co dalej...Czyżby wymiana pompy
Kontrolka Ci się świeci czy tylko miałeś ten błąd zapisany w pamięci,wygląda to na błąd czujnika kąta pompy,jeżeli tak to pompa do naprawy ale nieraz zapowietrzanie układu zasilania może dawać takie błędy.Jak jest silnik ciepły albo postoi ze cztery godziny to tez ciężko odpala czy nie,jeżeli po krótkim postoju dobrze odpala to raczej zapowietrza Ci się układ zasilania pompy wtryskowej..

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#329 Post autor: MieHor »

fargarap pisze:OP-COM 100219a
kolego widzę, że popracowałeś na programie, który może załatwić Ci nową zabawkę i będzie po "ptokach"

Awatar użytkownika
beniu31
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: 16 maja 2010, 12:05
Lokalizacja: Leszno
Model:

#330 Post autor: beniu31 »

H,Łajszczak pisze:
beniu31 pisze:jakies porady co dalej...Czyżby wymiana pompy
Kontrolka Ci się świeci czy tylko miałeś ten błąd zapisany w pamięci,wygląda to na błąd czujnika kąta pompy,jeżeli tak to pompa do naprawy ale nieraz zapowietrzanie układu zasilania może dawać takie błędy.Jak jest silnik ciepły albo postoi ze cztery godziny to tez ciężko odpala czy nie,jeżeli po krótkim postoju dobrze odpala to raczej zapowietrza Ci się układ zasilania pompy wtryskowej..
kontrolka zapala się zaraz po odpaleniu silnika,jak przygazuję zgasnie...jezeli chodzi o przerwę miedzy odpaleniem to wynosi ok 20 godzin(dzieje sie tak na zimnym silniku)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”