Groźne to chyba nie jest.Może słaba bateria w kluczyku,albo za szybko odpaliłeś samochódnorbert_p pisze:Witam. Metodą hamulec-gaz pojawiły mi się błędy:
7071
65070
161450
161600
Rozszyfruje je ktoś?
- O co chodzi z brakiem komunikacji z CAN? U mnie jest kilka błędów z tym połączeniem... Czy to groźne i czy są tego jakieś objawy?
-O co chodzi z błędem kluczyka i transpondera? Przecież kluczyk działa...
-I ostatnie "o co chodzi": Jest również u mnie błąd z CIM? Jakie są objawy? U mnie klakson działa. Jakoś dziwnie, bo jednotonowo, ale może o to chodzi...
Kody błędów
Moderator: Mariusz
-
- Mieszkaniec
- Posty: 236
- Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: podbeskidzie
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Dokładnie to mam takie błędy: (plik zapisany z op-coma):
B3925 - Otrzymano niewłaściwy identyfikator środowiskowy IPC (zestaw wskaźników)
(00) - Nie występuje
B3929 - Otrzymano niewłaściwy identyfikator środowiskowy REC (Tylny zespół elektroniczny)
(00) - Nie występuje
B3977 - UEC (Centralny zespół elektroniczny) otrzymała nieprawidłowy identyfikator środowiska
(00) - Nie występuje
U2100 - Brak komunikacji z szyną CAN (mała prędkość)
(0F) - Nie występuje
U2113 - Brak komunikacji CAN z mod. czujn-diagn. poduszki pow. (SDM)
(00) - Obecny
U2116 - Brak komunikacji magistrali CAN z zestawem wskaźników
(00) - Obecny
U2117 - Brak komunikacji magistrali CAN z wyświetlaczem
(00) - Obecny
U2140 - Brak komunikacji CAN z . centralką elektr. w kom. silnika (UEC)
(00) - Obecny
U2141 - Brak komunikacji CAN z tyln. centralką elektr. (REC)
(00) - Obecny
P0070 - Usterka czujnika temp. powietrza otoczenia
(71) - Obecny
P0650 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
(70) - Obecny
P1614 - Niewłaściwy kluczyk z transponderem
(50) - Obecny
P1616 - CIM (Moduł kolumny kierowniczej) - błędny identyfikator środowiska
(00) - Obecny
B3925 - Otrzymano niewłaściwy identyfikator środowiskowy IPC (zestaw wskaźników)
(00) - Nie występuje
B3929 - Otrzymano niewłaściwy identyfikator środowiskowy REC (Tylny zespół elektroniczny)
(00) - Nie występuje
B3977 - UEC (Centralny zespół elektroniczny) otrzymała nieprawidłowy identyfikator środowiska
(00) - Nie występuje
U2100 - Brak komunikacji z szyną CAN (mała prędkość)
(0F) - Nie występuje
U2113 - Brak komunikacji CAN z mod. czujn-diagn. poduszki pow. (SDM)
(00) - Obecny
U2116 - Brak komunikacji magistrali CAN z zestawem wskaźników
(00) - Obecny
U2117 - Brak komunikacji magistrali CAN z wyświetlaczem
(00) - Obecny
U2140 - Brak komunikacji CAN z . centralką elektr. w kom. silnika (UEC)
(00) - Obecny
U2141 - Brak komunikacji CAN z tyln. centralką elektr. (REC)
(00) - Obecny
P0070 - Usterka czujnika temp. powietrza otoczenia
(71) - Obecny
P0650 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
(70) - Obecny
P1614 - Niewłaściwy kluczyk z transponderem
(50) - Obecny
P1616 - CIM (Moduł kolumny kierowniczej) - błędny identyfikator środowiska
(00) - Obecny
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
P0070 Ambient Air Temperature Sensor Malfunction B-016
P0070 Ambient Air Temperature Low Input B-016
P0070 Ambient Air Temperature High Input B-016
P0070 Temperatura powietrza otoczenia- duża wartość na wejściu B-16
P0070 Temperatura powietrza otoczenia- mała wartość na wejściu B-16
P0650 Malfunction Indicator Lamp (MIL) Control Circuit Malfunction
P0650 Obwód sterujący lampki uszkodzeń MIL - usterka
P0650 Wskaźnik nieprawidłowego działania (MIL) Stopień załącz., Temp. za wysoka C-34
P0650 Obwód sterujący lampki kontrolnej wadliwego działania (MI), sygnał za wysoki C-34
P0650 Otwarty obwód Lampki Ostrzegawczej (MIL) C-34
P0650 Obwód sygnalizacji usterki (MI) - niskie napięcie C-34
Brak komunikacji z CAN może wynikać z wadliwie działającego O-C (może być uszkodzony jakiś przekaźnik sterujący określonym pinem)
Dwa ostatnie błędy to przypadłość ZB - często błędy się pojawiają i same po wielokrotnych rozruchach silnika znikają - oba związane są z immobiliserem
Spróbuj skasować podane błędy i zrób ponowną diagnozę - może nie powrócą
P0070 Ambient Air Temperature Low Input B-016
P0070 Ambient Air Temperature High Input B-016
P0070 Temperatura powietrza otoczenia- duża wartość na wejściu B-16
P0070 Temperatura powietrza otoczenia- mała wartość na wejściu B-16
P0650 Malfunction Indicator Lamp (MIL) Control Circuit Malfunction
P0650 Obwód sterujący lampki uszkodzeń MIL - usterka
P0650 Wskaźnik nieprawidłowego działania (MIL) Stopień załącz., Temp. za wysoka C-34
P0650 Obwód sterujący lampki kontrolnej wadliwego działania (MI), sygnał za wysoki C-34
P0650 Otwarty obwód Lampki Ostrzegawczej (MIL) C-34
P0650 Obwód sygnalizacji usterki (MI) - niskie napięcie C-34
Brak komunikacji z CAN może wynikać z wadliwie działającego O-C (może być uszkodzony jakiś przekaźnik sterujący określonym pinem)
Dwa ostatnie błędy to przypadłość ZB - często błędy się pojawiają i same po wielokrotnych rozruchach silnika znikają - oba związane są z immobiliserem
Spróbuj skasować podane błędy i zrób ponowną diagnozę - może nie powrócą
P1345 - uszkodzenie pompy wtryskowej (lub paliwowej)...beniu31 pisze:dzis podłączylem zośke pod opcoma (cięzko rano zapalal.....)i wyskoczyl blad P 1345 wie ktos co on oznacza?
P1345 SGC (Cam Position) Sensor Circuit Malfunction/ Crankshaft Position - Camshaft Position Correlation - co oznacza w translatorze (tłumaczenie dosłowne):
P 1345 SGC (Krzywka czujnik pozycji Obwód Awaria/ Wał Korbowy Pozycja - Wał Krzywkowy Pozycja Korelacja
Dwa różne błędy z dwóch różnych źródeł...
jakies porady co dalej...Czyzby wymiana pompynorbert_p pisze:P1345 - uszkodzenie pompy wtryskowej (lub paliwowej)...beniu31 pisze:dzis podłączylem zośke pod opcoma (cięzko rano zapalal.....)i wyskoczyl blad P 1345 wie ktos co on oznacza?
P1345 SGC (Cam Position) Sensor Circuit Malfunction/ Crankshaft Position - Camshaft Position Correlation - co oznacza w translatorze (tłumaczenie dosłowne):
P 1345 SGC (Krzywka czujnik pozycji Obwód Awaria/ Wał Korbowy Pozycja - Wał Krzywkowy Pozycja Korelacja
Dwa różne błędy z dwóch różnych źródeł...
Witam kolegów. Dziś postanowiłem wypróbować moduł diagnostyczny który zakupiłem ze stronki polecanej na forum . Po połączeniu Op-COM pokazało jeden błąd opisany tak:
"OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows
hkj
OP-COM - Okno odczytu CAN> 2006|Zafira-B|Nadwozie|CIM (Moduł kolumny kierowniczej)
Odczyt informacji...
Identyfikator: 0x0109
VIN W0L0AHM756G0xxxxx
Numer sprzętu:13177915
Nazwa systemu: VALEO A3300 CIM
Numer części:13177915
Numer wersji oprogramowania: M:80.49 S:00.00
Programming Date: FFFFFFFF
Hardware key number: 78GS2B
Opis systemu: VALEO0400
Kod alfa: ˙˙˙
Data produkcji: 20051107
Code Index and version: ˙˙˙ ˙˙
Łączna ilość kodów: 1
U2100 - Brak komunikacji z magistralą CAN (duża szybkość)
(00) - Nie występuje
- koniec cytatu.
może ktoś podpowiedzieć o czym świadczy ten błąd?
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc
"OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows
hkj
OP-COM - Okno odczytu CAN> 2006|Zafira-B|Nadwozie|CIM (Moduł kolumny kierowniczej)
Odczyt informacji...
Identyfikator: 0x0109
VIN W0L0AHM756G0xxxxx
Numer sprzętu:13177915
Nazwa systemu: VALEO A3300 CIM
Numer części:13177915
Numer wersji oprogramowania: M:80.49 S:00.00
Programming Date: FFFFFFFF
Hardware key number: 78GS2B
Opis systemu: VALEO0400
Kod alfa: ˙˙˙
Data produkcji: 20051107
Code Index and version: ˙˙˙ ˙˙
Łączna ilość kodów: 1
U2100 - Brak komunikacji z magistralą CAN (duża szybkość)
(00) - Nie występuje
- koniec cytatu.
może ktoś podpowiedzieć o czym świadczy ten błąd?
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Kontrolka Ci się świeci czy tylko miałeś ten błąd zapisany w pamięci,wygląda to na błąd czujnika kąta pompy,jeżeli tak to pompa do naprawy ale nieraz zapowietrzanie układu zasilania może dawać takie błędy.Jak jest silnik ciepły albo postoi ze cztery godziny to tez ciężko odpala czy nie,jeżeli po krótkim postoju dobrze odpala to raczej zapowietrza Ci się układ zasilania pompy wtryskowej..beniu31 pisze:jakies porady co dalej...Czyżby wymiana pompy
kontrolka zapala się zaraz po odpaleniu silnika,jak przygazuję zgasnie...jezeli chodzi o przerwę miedzy odpaleniem to wynosi ok 20 godzin(dzieje sie tak na zimnym silniku)H,Łajszczak pisze:Kontrolka Ci się świeci czy tylko miałeś ten błąd zapisany w pamięci,wygląda to na błąd czujnika kąta pompy,jeżeli tak to pompa do naprawy ale nieraz zapowietrzanie układu zasilania może dawać takie błędy.Jak jest silnik ciepły albo postoi ze cztery godziny to tez ciężko odpala czy nie,jeżeli po krótkim postoju dobrze odpala to raczej zapowietrza Ci się układ zasilania pompy wtryskowej..beniu31 pisze:jakies porady co dalej...Czyżby wymiana pompy