doświadczenie życiowe + kilka różnych instalacji gazowych montowanych u teoretycznie uznanych monterów. Wszystko za wyjątkiem jednej firmy to druciarstwo a i tak jedna firma, teraz obniżyła loty i nie montuje instalacji brc więc wolę dmuchać na zimne. Auto niby bez większej wartości ale i tak wymagam perfekcji.firek pisze:krzysiek82, Widzę, że sam zajmujesz się kilkoma działalnościami, więc nie rozumiem skąd taka opinia o innych firmach, jeszcze zresztą nie sprawdzona bo przecież nie zamontowałeś instalacji...
[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB
Moderator: Mariusz
Ostatnio zmieniony 04 mar 2011, 20:57 przez krzysiek82, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam, zastanawiam się nad kupnem zafiry 2,0 OPC i ewentualnym zamontowaniem gazu do tego. Jak myślicie czy dobry pomysł czy też nie ?? Rozumiem że auto na turbinie z gazem to teoretycznie zły pomysł bo temperatura spalania gazu jest większa od benzyny i turbina może siąść ... ale zastanawia mnie czy to ma aż taki wpływ czy też nie ... bo każdy tak gada i mnie wnerwiają już opowieści bez przykładu i pokrycia ...
Ewentualnie jeśli to by nie wypaliło to myślałem o 2,2 DTI w wersji OPC!
Czekam na komentarze
Ewentualnie jeśli to by nie wypaliło to myślałem o 2,2 DTI w wersji OPC!
Czekam na komentarze
Moj mechanik gazuje wszystko. Sam ma VW New Beatle 1.8T + lpg (niedawno zakładał) i mówi, że zasadniczo nie robi to większej różnicy czy jest gaz, czy nie (oprócz ekonomicznych ), chociaż zawsze radzi, aby w takich wypadkach mieć zawsze pod ręką jakieś 1500 zł na ewentualną regenerację turbo...
Ale popieram wypowiedź kolegi MieHor i radziłbym pytać ludzi, którzy doświadczyli tego na własnej skórze...
Ale popieram wypowiedź kolegi MieHor i radziłbym pytać ludzi, którzy doświadczyli tego na własnej skórze...
Problem z turbo może być taki, że gazmen bez doświadczenia dobierze złe graty. Przy turbo jest większe zapotrzebowanie na LPG, niż dla silnika o takiej samej mocy bez turbo. Trzeba dać odpowiednio większe (przewymiarowane) wtryski LPG i reduktor, oraz odpowiednio to wyregulować. Trzeba znaleźć odpowiedniego (doświadczonego w gazowaniu silników turbo) gazownika i będzie ok. W Warszawie jest dwóch, którzy powinni sobie z tym poradzić.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
FlaMaster, NAjważniejsze zasady przy gazowaniu auta z turbo;
-dobra, a najlepiej najlepsza instalacja jednego producenta(rzadne składanki)
-porządny zakład montujący instalacje LPG z jak największym doswiadczeniem.
Pozdrawiam
Auto z turbo na gazie w górnym zakresie obrotów powinno pracować na Benzynie dla zdrowia Turbo. Wiadomo inna termika mieszanki gazowej od paliwowej.
-dobra, a najlepiej najlepsza instalacja jednego producenta(rzadne składanki)
-porządny zakład montujący instalacje LPG z jak największym doswiadczeniem.
Pozdrawiam
Auto z turbo na gazie w górnym zakresie obrotów powinno pracować na Benzynie dla zdrowia Turbo. Wiadomo inna termika mieszanki gazowej od paliwowej.
Co do gazu to jak dla mnie wiadomo, nie myślałem o czymś najtańszym i o 1 lepszym zakładzie który to zamontuje ... na ogół mam lekką nogę i nie katuje aut ale czasem wiadomo że moc sie przydaje ... a i jak jest do tego miejsce i odpowiednie warunki to i niezniszczalność sie załączy i turbo się wypróbuje ... dzięki za wypowiedź i czekam na kolejne co do wyboru miedzy 2,0 T a 2,2 DTI to kumpel ma diesla i ma cały czas z nim jakieś problemy z tego co mówił to prawie pół silnika w właściwie osprzętu już wymienił, lecz u niego nie zafira a omega.
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Też mam LPG w swojej OPC firmy BRC Seqvent 24 z reduktorem Genius MAX 1500
instalacja juz była jak zakupiłem auto od dwóch lat.
Ogólnie jest tak jak ktoś napisał, instalacja przełącza się niezauważalnie w czasie jazdy przy wysokich obrotach na PB.
Z innej beczki, jest ciut słabsza od zasilania PB, ele to ze względu na uzyte wtryskiwacze lub złą regulację
(muszę ją wyregulować po dwóch latach chyba by się przydało) do setki na LPG jakieś 10-11s
Przy normalnej jeździe po mieście nie widzę różnicy.
instalacja juz była jak zakupiłem auto od dwóch lat.
Ogólnie jest tak jak ktoś napisał, instalacja przełącza się niezauważalnie w czasie jazdy przy wysokich obrotach na PB.
Z innej beczki, jest ciut słabsza od zasilania PB, ele to ze względu na uzyte wtryskiwacze lub złą regulację
(muszę ją wyregulować po dwóch latach chyba by się przydało) do setki na LPG jakieś 10-11s
Przy normalnej jeździe po mieście nie widzę różnicy.
Jeździłem BMW e46 325i więc 192KM z instalacją gazową,jak to właściciel powiedział ,policzoną ze sporym zapasem(bodajże instalacja jak pod 250konne auto) i powiem,że nie było takiego czegoś jak wyczuwalna strata mocy po przełączeniu,nawet operując gazem 0-1,wciągał co prawda wtedy pod 20l gazu,ale jechał zacnie
Witajcie
Wczoraj auto zostało zagazowane, dzisiaj sobie wracam z pracy aż tu nagle wywaliło checka. Ale samochód jedzie poprawnie. Podłączyłem pod komputer i wywaliło błąd
P0170 - Ubogi wydech i zaraz pod tym (02) - Nie występuje. Coś mi to śmierdzi padającą lambdą. Czy moje podejrzenia są słuszne? Jeśli tak to którą?
Wczoraj auto zostało zagazowane, dzisiaj sobie wracam z pracy aż tu nagle wywaliło checka. Ale samochód jedzie poprawnie. Podłączyłem pod komputer i wywaliło błąd
P0170 - Ubogi wydech i zaraz pod tym (02) - Nie występuje. Coś mi to śmierdzi padającą lambdą. Czy moje podejrzenia są słuszne? Jeśli tak to którą?
Witam! Pojawił się problem z przełączaniem paliwa z benzyny na lpg. Gdy przełączam na pozycję gaz, występuje brak reakcji tzn jedzie nadal na benzynie. Diody świecą się jasnym światłem. Instalacja firmy Koltec. Proszę o wszelkie porady co z tym zrobić. Pozdrawiam
I tak będzie chyba ze udasz sie do gazownika na ponowną regulację .krzysiek82 pisze:Wczoraj auto zostało zagazowane, dzisiaj sobie wracam z pracy aż tu nagle wywaliło checka. Ale samochód jedzie poprawnie. Podłączyłem pod komputer i wywaliło błąd
P0170 - Ubogi wydech i zaraz pod tym (02) - Nie występuje. Coś mi to śmierdzi padającą lambdą.
Taki to juz urok silnika Z18XE