[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
krzysiek82

#316 Post autor: krzysiek82 »

firek pisze:krzysiek82, Widzę, że sam zajmujesz się kilkoma działalnościami, więc nie rozumiem skąd taka opinia o innych firmach, jeszcze zresztą nie sprawdzona bo przecież nie zamontowałeś instalacji...
doświadczenie życiowe + kilka różnych instalacji gazowych montowanych u teoretycznie uznanych monterów. Wszystko za wyjątkiem jednej firmy to druciarstwo a i tak jedna firma, teraz obniżyła loty i nie montuje instalacji brc więc wolę dmuchać na zimne. Auto niby bez większej wartości ale i tak wymagam perfekcji.
Ostatnio zmieniony 04 mar 2011, 20:57 przez krzysiek82, łącznie zmieniany 1 raz.

FlaMaster

#317 Post autor: FlaMaster »

Witam, zastanawiam się nad kupnem zafiry 2,0 OPC i ewentualnym zamontowaniem gazu do tego. Jak myślicie czy dobry pomysł czy też nie ?? Rozumiem że auto na turbinie z gazem to teoretycznie zły pomysł bo temperatura spalania gazu jest większa od benzyny i turbina może siąść ... ale zastanawia mnie czy to ma aż taki wpływ czy też nie ... bo każdy tak gada i mnie wnerwiają już opowieści bez przykładu i pokrycia ...

Ewentualnie jeśli to by nie wypaliło to myślałem o 2,2 DTI w wersji OPC!

Czekam na komentarze :D

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#318 Post autor: MieHor »

Wg mojej wiedzy nie jest to dobry pomysł, ale nie jesteś osamotniony w tym pomyśle, na forum jest co najmniej jeden user, który ma zagazowaną OPC, może jako praktyk wypowie się o zaletach i wadach tego rozwiązania.

Rumcays

#319 Post autor: Rumcays »

Moj mechanik gazuje wszystko. Sam ma VW New Beatle 1.8T + lpg (niedawno zakładał) i mówi, że zasadniczo nie robi to większej różnicy czy jest gaz, czy nie (oprócz ekonomicznych :)), chociaż zawsze radzi, aby w takich wypadkach mieć zawsze pod ręką jakieś 1500 zł na ewentualną regenerację turbo...
Ale popieram wypowiedź kolegi MieHor i radziłbym pytać ludzi, którzy doświadczyli tego na własnej skórze...

emjot

#320 Post autor: emjot »

Problem z turbo może być taki, że gazmen bez doświadczenia dobierze złe graty. Przy turbo jest większe zapotrzebowanie na LPG, niż dla silnika o takiej samej mocy bez turbo. Trzeba dać odpowiednio większe (przewymiarowane) wtryski LPG i reduktor, oraz odpowiednio to wyregulować. Trzeba znaleźć odpowiedniego (doświadczonego w gazowaniu silników turbo) gazownika i będzie ok. W Warszawie jest dwóch, którzy powinni sobie z tym poradzić.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#321 Post autor: firek »

FlaMaster, NAjważniejsze zasady przy gazowaniu auta z turbo;
-dobra, a najlepiej najlepsza instalacja jednego producenta(rzadne składanki)
-porządny zakład montujący instalacje LPG z jak największym doswiadczeniem.
Pozdrawiam ;)
Auto z turbo na gazie w górnym zakresie obrotów powinno pracować na Benzynie dla zdrowia Turbo. Wiadomo inna termika mieszanki gazowej od paliwowej.

FlaMaster

#322 Post autor: FlaMaster »

Co do gazu to jak dla mnie wiadomo, nie myślałem o czymś najtańszym i o 1 lepszym zakładzie który to zamontuje ... na ogół mam lekką nogę i nie katuje aut ale czasem wiadomo że moc sie przydaje ... a i jak jest do tego miejsce i odpowiednie warunki to i niezniszczalność sie załączy i turbo się wypróbuje ... dzięki za wypowiedź i czekam na kolejne :D co do wyboru miedzy 2,0 T a 2,2 DTI to kumpel ma diesla i ma cały czas z nim jakieś problemy z tego co mówił to prawie pół silnika w właściwie osprzętu już wymienił, lecz u niego nie zafira a omega.

pejko
Przeglądacz
Posty: 77
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:59
Imię: Przemek
Lokalizacja: Radom
Auto: Zafira A OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#323 Post autor: pejko »

ja mam OPC z lpg zrobiłem 20tys km i oprócz początkowych problemów /padł parownik, padła listwa wtryskowa/ wszystko jest ok .

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 399
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#324 Post autor: oki »

Też mam LPG w swojej OPC firmy BRC Seqvent 24 z reduktorem Genius MAX 1500
instalacja juz była jak zakupiłem auto od dwóch lat.
Ogólnie jest tak jak ktoś napisał, instalacja przełącza się niezauważalnie w czasie jazdy przy wysokich obrotach na PB.
Z innej beczki, jest ciut słabsza od zasilania PB, ele to ze względu na uzyte wtryskiwacze lub złą regulację
(muszę ją wyregulować po dwóch latach chyba by się przydało) do setki na LPG jakieś 10-11s
Przy normalnej jeździe po mieście nie widzę różnicy.

kubik_CDTi

#325 Post autor: kubik_CDTi »

Jeździłem BMW e46 325i więc 192KM z instalacją gazową,jak to właściciel powiedział ,policzoną ze sporym zapasem(bodajże instalacja jak pod 250konne auto) i powiem,że nie było takiego czegoś jak wyczuwalna strata mocy po przełączeniu,nawet operując gazem 0-1,wciągał co prawda wtedy pod 20l gazu,ale jechał zacnie :lol:

krzysiek82

#326 Post autor: krzysiek82 »

Witajcie
Wczoraj auto zostało zagazowane, dzisiaj sobie wracam z pracy aż tu nagle wywaliło checka. Ale samochód jedzie poprawnie. Podłączyłem pod komputer i wywaliło błąd
P0170 - Ubogi wydech i zaraz pod tym (02) - Nie występuje. Coś mi to śmierdzi padającą lambdą. Czy moje podejrzenia są słuszne? Jeśli tak to którą?

mariuszewsky

#327 Post autor: mariuszewsky »

Witam! Pojawił się problem z przełączaniem paliwa z benzyny na lpg. Gdy przełączam na pozycję gaz, występuje brak reakcji tzn jedzie nadal na benzynie. Diody świecą się jasnym światłem. Instalacja firmy Koltec. Proszę o wszelkie porady co z tym zrobić. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
jendrek
Bywalec
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2009, 08:46
Lokalizacja: Pabianice
Model:

#328 Post autor: jendrek »

krzysiek82 pisze:Wczoraj auto zostało zagazowane, dzisiaj sobie wracam z pracy aż tu nagle wywaliło checka. Ale samochód jedzie poprawnie. Podłączyłem pod komputer i wywaliło błąd
P0170 - Ubogi wydech i zaraz pod tym (02) - Nie występuje. Coś mi to śmierdzi padającą lambdą.
I tak będzie chyba ze udasz sie do gazownika na ponowną regulację .
Taki to juz urok silnika Z18XE

maly.art

#329 Post autor: maly.art »

krzysiek82 pisze:Wczoraj auto zostało zagazowane, dzisiaj sobie wracam z pracy aż tu nagle wywaliło checka. Ale samochód jedzie poprawnie. Podłączyłem pod komputer i wywaliło błąd
P0170 - Ubogi wydech i zaraz pod tym (02)
Miałem identyczny problem, wystarczy regulacja u gazownika i będzie ok.

krzysiek82

#330 Post autor: krzysiek82 »

maly.art pisze: Miałem identyczny problem, wystarczy regulacja u gazownika i będzie ok.
Dawka zwiększona o 10% i teraz nawet przy max bucie nie wywala błędu, testy drogowe i moje odczucia są teraz takie jakbym jechał na benzynie a nie na gazie. Jest rewelacyjnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”