Kody błędów

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#361 Post autor: Harry200 »

Ostatnio ELM-em koledze diagnozowałem gdy miał błąd i ten fejs nie pokazał błędów pomimo że kontrolka się świeciła,O-C od razu pokazał jakie były błędy..Tak jak napisał MieHor jak się świeci kontrolka to jest błąd i interface powinien go wykryć..

norbert_p

#362 Post autor: norbert_p »

U mnie non stop pojawia się błąd: uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej. Tylko, że czujnik pokazuje taką jaka jest faktycznie na dworze... :/ Wie ktoś o co chodzi? Gdyby było coś nie tak z nim to pewnie na wyświetlaczu byłyby absurdalne wartości...

Majster125

#363 Post autor: Majster125 »

Mam problem, samochód jedzie do 130 potem zapala sie komp i wyskakuje P0105
Co może mu dolegać...
2.0 DTL..

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#364 Post autor: MieHor »

P0105 - MAP Sensor Circuit Insufficient Activity

P0105 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Malfunction

P0105 Czujnik ciśnienia absol. kolektora/ciśnienia atmosferycznego - usterka

P0105 Za mocne wejście obwodu sensora ciśnienia ładowania C-10
P0105 Za słabe wejście obwodu sensora ciśnienia ładowania C-10
P0105 Ciśnienie atmosferycznie do ciśnienia doładowania Nieprawdopodobne B-29

a dla X20DTL

P0105 Za mocne wejście obwodu sensora ciśnienia ładowania C-08
P0105 Za słabe wejście obwodu sensora ciśnienia ładowania C-08
P0105 Za mocne wejście obwodu dopływu mocy sensora ciśnienia ładowania C-08
P0105 Za słabe wejście obwodu dopływu mocy sensora ciśnienia ładowania C-08
P0105 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) B-18
P0105 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 3 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) B-18
P0105 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 2 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) B-18

Anony Mous

#365 Post autor: Anony Mous »

witam,

dzisiaj po podłączeniu Op-coma zobaczyłem że Zośka ma błąd:

Łączna ilość kodów błędów: 1

P1110 - Zawór 1 rury ssącej napięcie za niskie
(04) - Sporadyczny

może ktoś się spotkał z tym problemem

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#366 Post autor: Harry200 »

Błąd elektrozaworu kolektora ssącego o zmiennej długości ,jeżeli występuje jako sporadyczny to może być jakiś niekontakt na elektrozaworze..

Anony Mous

#367 Post autor: Anony Mous »

H,Łajszczak pisze:Błąd elektrozaworu kolektora ssącego o zmiennej długości ,jeżeli występuje jako sporadyczny to może być jakiś niekontakt na elektrozaworze..
ok, narazie zostawiam to w spokoju nie będę rozgrzebywał, na chwilę obecną check nie świeci więc i ta kontrolka nie drażni oka :lol: :lol:


dzisiaj mnie pokorciło i przy wymianie klocków zajrzałem w przegrodę silnika, zauważyłem wypiętą jedną z kostek. Spiąłem ją ale nie miałem dostępu do op-coma więc nie wiem czy bład dalej będzie występował.

Za co odpowiada ten zawór skoro wg komputera nie jest aż tak ważny???

Anony Mous

#368 Post autor: Anony Mous »

Witam Was mam taki maly problem ;) Zczytałem dzisiaj koledze Op-comem dwa błedy. Skasować ich nie szlo. Ale mam pytanie czy któryś z kolegów miał te błędy i jak usunął usterkę :?: Co by to mogło być :?:

OP-COM - Okno odczytu KW2000> 2004|Zafira|Silnik|Y 20 DTH
Łączna ilość kodów błędów: 2

P0105 - Ciśnienie atmosferycznie do ciśnienia doładowania Nieprawdopodobne
(0A) - Obecny

P1105 - Ciśnienie atmosferycznie do ciśnienia doładowania Nieprawdopodobne
(0A) - Obecny

Arturo 312

#369 Post autor: Arturo 312 »

Witam wszystkich,
ktoś się może orientuje co oznacza kod błędu ECN 242F75

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#370 Post autor: MieHor »

P242F Particulate Filter Pressure Sensor Range/Performance B-031

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#371 Post autor: Harry200 »

ECN 242F75 - czujnik ciśnienia w filtrze cząstek stałych DPF nie jest w wartości zadanej,kiedy ostatnio miałeś wypalanie filtra DPF.. :?:

Arturo 312

#372 Post autor: Arturo 312 »

Ogólnie jestem użytkownikiem Zafirki jakiś miesiąc i nie jestem pewien ale jakieś 200 km temu miałem objawy jakie koledzy opisują na forum jako wypalanie dpf. Przedtem tak jak teraz co chwilę zapalała mi się żółta kontrolka z kluczem i autko słabło, chociaż nie zawsze ( zdarza się że kontrolka się zapala a zafircia jeździ normalnie ) Przez dwa tygodnie był spokój, a od wczoraj znowu problemy.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#373 Post autor: Harry200 »

O ile dobrze pamiętam do czujnika idą dwa wężyki,może któryś z nich jest uszkodzony i czujnik przez to zakłamuje wyniki..

Arturo 312

#374 Post autor: Arturo 312 »

Dzięki kolego, właśnie wróciłem z przejażdżki i miałem po drodze wypalanie dpf ( spalanie na wolnych ok. 5l, dziwna praca silnika, swąd palonej gumy i tak ok 10min ) kontrolka zgasła i jak ręką odjął. Dziwi mnie tylko że nie wypala się odrazu jak się zapali kontrolka tylko po jakimś czasie, ale widocznie tak już ma. Tak czy tak wielkie dzięki za poradę, (mam nadzieję że teraz wszystko będzie już ok) :piwo:

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#375 Post autor: MieHor »

Arturo 312, musisz się po prostu nauczyć z tym żyć, bacznie zwracać uwagę na te szczegóły, które sygnalizują początek i zakończenie procesu wypalania DPF, a jak już dalej nie da się z tym jeździć, to może pomyśleć o trwałym jego usunięciu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”