LPG - polecane instalacje gazowe do Zafiry A_B
Moderator: Mariusz
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
Będę montował w swojej zafirze w końcu gaz, trochę wałkowałem temat, i zakładam takie coś:
- sterownik stag 4
- reduktor AC-R01
- wtryski hana 2000, chyba będą czerwone
wlew pod klapkę
Staga premium nie montuję, bo nie ma takiej potrzeby - stag 4 wystarczy w zupełności, a z premium to różnie bywa - autoadaptacja po obd nie zawsze przynosi dobre rezultaty
Oszczędzone na sterowniku pieniądze idą na lepsze wtryski - czyli hany 2000. Mogły by być też baracudy albo valteki 34 (na pewno nie te stare czerwone valteki)
Parownik mógłby być też np zavoli
Koszt takiej instalacji to u mnie około 2500zł
[ Dodano: Wto Maj 28, 2013 14:46 ]
Acha, Stag 4 plus (bo jest też stag 4 eco, ma kilka przydatnych funkcji mniej, a jest tańszy około 70zł)
- sterownik stag 4
- reduktor AC-R01
- wtryski hana 2000, chyba będą czerwone
wlew pod klapkę
Staga premium nie montuję, bo nie ma takiej potrzeby - stag 4 wystarczy w zupełności, a z premium to różnie bywa - autoadaptacja po obd nie zawsze przynosi dobre rezultaty
Oszczędzone na sterowniku pieniądze idą na lepsze wtryski - czyli hany 2000. Mogły by być też baracudy albo valteki 34 (na pewno nie te stare czerwone valteki)
Parownik mógłby być też np zavoli
Koszt takiej instalacji to u mnie około 2500zł
[ Dodano: Wto Maj 28, 2013 14:46 ]
Acha, Stag 4 plus (bo jest też stag 4 eco, ma kilka przydatnych funkcji mniej, a jest tańszy około 70zł)
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
Jeśli to Zafira B to przy jej masie i oporze powietrza widać po twoim spalaniu że będziesz naprawiał głowicę. Chyba że to wynik przy 85 km/h na trasie.marcin19 pisze:Ja zamontowałem instalację BRC i auto pracuje bez zarzutu
Spalanie to 8 l /100 km.Zaznaczam ,że nie mam zbyt ciężkiej nogi .
Polecam.
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
cns80, ma na myśli to, że auto powinno palić o około 20% więcej gazu licząc w litrach niż benzyny. Jeśli pali tyle samo albo mniej, to znaczy że jest ustawiona zbyt uboga gazowa mieszanka, co prowadzi do wzrostu temperatury w komorze spalania i uszkodzenia glowicy. Nie dzieje się to natychmiast, ale wyjdzie prędzej czy później. Np moja zafira wg komputera pali średnio około 8,5l/100km, więc gazu powinna średnio brać przynajmniej z 10l. I ja tez zaznaczam nie mam ciężkiej nogi.
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
mariusz_technik, dokładnie o tym myślałem
Ja mam bardzo ciężką nogę, a Warszawa bywa mocno zakorkowana. Oprócz tego klimatronic chodzi non stop. Spalanie w cyklu miejskim na poziomie 12,5 litra jakie ostatnio osiągnąłem wydaje mi się podejrzanie małe i przy najbliższym przeglądzie gazu zajmę się sprawdzeniem tego tematu
Ja mam bardzo ciężką nogę, a Warszawa bywa mocno zakorkowana. Oprócz tego klimatronic chodzi non stop. Spalanie w cyklu miejskim na poziomie 12,5 litra jakie ostatnio osiągnąłem wydaje mi się podejrzanie małe i przy najbliższym przeglądzie gazu zajmę się sprawdzeniem tego tematu
witam
Dodam coś na temat instalacji LPG w ZB z silnikiem Z1,8XER.
Jeździłem wcześniej ZA z silnikiem 1,6 z instalacją Landi Renzo, miała przejechane ponad 220 tyś. i nie miałem problemów, ale pomyślałem, że czas na zmianę i kupiłem ZB z silnikiem 1,8 i oczywiście z LPG. Mam zamontowaną instalację też Landi i okazało się po przejechaniu troszkę ponad 100 tyś. silnik przestał równo pracować. Mechanik sprawdził i okazało się że jest wypalony zawór. Jest chyba prawdą, że do tych silnków LPG nie bardzo pasuje, nawet w warsztatach gdzie montują gaz jest opinia, że wypalają się zawory właśnie w tych silnikach. Ja kupiłem zafirkę już z gazem, ale remont silnika to koszt ok 2000 pln, ok. 1000 części (zawory wydechowe, uszczelki, szklanki, olej).
A może mi ktoś napisać na jakim oleju jeździcie, bo we wcześniejszej ZA był olej dedykowany do gazu np. 15W40 semisyntetik gaz, a do tego nie bardzo wiem na czym jeździć.
pozdrawiam
Dodam coś na temat instalacji LPG w ZB z silnikiem Z1,8XER.
Jeździłem wcześniej ZA z silnikiem 1,6 z instalacją Landi Renzo, miała przejechane ponad 220 tyś. i nie miałem problemów, ale pomyślałem, że czas na zmianę i kupiłem ZB z silnikiem 1,8 i oczywiście z LPG. Mam zamontowaną instalację też Landi i okazało się po przejechaniu troszkę ponad 100 tyś. silnik przestał równo pracować. Mechanik sprawdził i okazało się że jest wypalony zawór. Jest chyba prawdą, że do tych silnków LPG nie bardzo pasuje, nawet w warsztatach gdzie montują gaz jest opinia, że wypalają się zawory właśnie w tych silnikach. Ja kupiłem zafirkę już z gazem, ale remont silnika to koszt ok 2000 pln, ok. 1000 części (zawory wydechowe, uszczelki, szklanki, olej).
A może mi ktoś napisać na jakim oleju jeździcie, bo we wcześniejszej ZA był olej dedykowany do gazu np. 15W40 semisyntetik gaz, a do tego nie bardzo wiem na czym jeździć.
pozdrawiam
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
"Chłyt matetingowy" panie Zwykle nie ma żadnych różnic w tych olejach i w zwykłych, a jak są to nie po to żeby na LPG było lepiej tylko żeby można było podbić cenę albo się czegoś pozbyć. Do pojazdów na etanol w Brazylii (między innymi do Zafiry) też się stosuje zwyczajny olej silnikowyPIOTR STOLAREK pisze:na opakowaniu z olejem jest napisane dla silników z instalacją gazową
Ten 5W30 dobrze Ci polecił. A jak chcesz bardzo zadbać o silnik to zalej jakąś topową oliwę amerykańską lub niszowe produkty jak Xado. Ja mam zalane u siebie juz w czwartym pojeździe i czuć różnicę w pracy silnika (bardziej miękko pracuje, krócej słychać kółka zmiennych faz po uruchomieniu, a w olejaku to jedyny olej którego nie przegotowałem w korku - nawet Motul poległ )
- damian9009
- Przeglądacz
- Posty: 81
- Rejestracja: 19 kwie 2013, 09:34
- Lokalizacja: Polska
- Model:
Witam zakupiłem ZA 1.8 zastanawiam się nad instalacją lpg
zaproponowano mi
BRC SQ24 butla w kole cena 2600
ewentualnie
STAG-4
reduktor: silver KME
wtryski Hana
cena 2800
jak myślicie która opcja wydaje się bardziej optymalna bo wyczytałem że i STAG jak i BRC dają radę:)
zaproponowano mi
BRC SQ24 butla w kole cena 2600
ewentualnie
STAG-4
reduktor: silver KME
wtryski Hana
cena 2800
jak myślicie która opcja wydaje się bardziej optymalna bo wyczytałem że i STAG jak i BRC dają radę:)
„Używajcie polskich znaków! Jest różnica czy zrobisz komuś LASKE czy ŁASKĘ!”
prof. Jerzy Bralczyk
prof. Jerzy Bralczyk