[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
marrrcin

#511 Post autor: marrrcin »

cieniassss,
No skoro wiesz lepiej to ok. Jeździłem również hondą Civic 1.4 z 2002 roku i tam był zamontowany gaz sekwencyjny, a czynności obsługowe były oczywiście nie takie same, ale zbliżone do instalacji pierwszej czy drugiej generacji. (Świece, przewody, to ważne elementy o które należy dbać, użytkując auto zasilane LPG) A i nikt mi nie powiedział, że check na gazie to normalne, napisałem, że może się to zapalić w trakcie jazdy jeśli nie ma zamontowanego emulatora wtrysków.

lukasz_krk

#512 Post autor: lukasz_krk »

Dziękuje Koledzy. :piwo:
To się uspokoiłem faktycznie dołożę te pieniążki do instalacji.
Pozdrawiam

bondzo001

#513 Post autor: bondzo001 »

ostatnio ZAfira byla na badaniach u znachora (badania diagnost. :) ), zedy pokazac stan swojego zdrowia.
okazalo sie, ze rdzewieje zbiornik gazu (najbardziej od strony wydechu),znachor nie byl tym zachwycony i powiedzial ze za rok nie podbije badan :!:
czy ktos z was juz malowal zbiornik i jakim srodkiem :?:
czy wystarczy hammerite :?:

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#514 Post autor: firek »

bondzo001, oczywiście że wystarczy, przed malowaniem najlepiej jednak troszke zbiornik wyczyścić choćby szczotka drucianą z większych sladów korozji, a po samym malowaniu jeszcze najlepiej zabezpieczyć jakimś środkiem antykorozyjnym typu BITEX. Pozdro

Bronus

#515 Post autor: Bronus »

Przejrzałem kilka stron tego wątku i widzę, że często pisze się o zapalaniu kontrolki silnika po zamontowaniu instalacji LPG. Jak "groźny" jest błąd, który mówi o ubogiej mieszance? Czy po wystąpieniu takiego błędu trzeba czym prędzej jechać na warsztat, czy jak będę miał np. 400 km do domu, to nie brać do bani?

donald7000
Przeglądacz
Posty: 99
Rejestracja: 21 cze 2012, 23:19
Lokalizacja: Radom
Model:

#516 Post autor: donald7000 »

Przejrzałem cały wątek...
W zasadzie nic nowego dla człowieka który śmigał na gazie co najmniej 10 lat.

Wracając do mocowania butli w ZA, gdzie wiercą otwory od strony bagażnika?
Jak wygląda przełącznik benzyna-gaz w BRC seq24 i gdzie montują parownik ? Macie jakieś fotki bo w całym wątku nic nie było na ten temat.

Czy w BRC seq24 montują pojedncze zawory czy jakieś zintegrowane listwy ?

Czy wszyscy użytkownicy Zafir mają op-com'a ? Czy wypada go mieć ?

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#517 Post autor: firek »

donald7000, zbiornik jest mocowany bezpośrednio do podłogi auta. Samych srub pózniej nie widać bo są pod tapicerką.
Brc ma listw wtryskową zintegrowana ale wtryski mozna wymieniać pojedyńczo.
jak wejdziesz na aledrogo w układ paliwowy i wybierzesz LPG a nastepnie zawęzisz wyszukiwanie do BRC to sonbie obejrzysz jak wyglądaja poszczególne elementy instalacji.
Pozdro

bartson

#518 Post autor: bartson »

Jeżeli ktoś wcześniej czytał moje ,,przeboje" z kontrolką check oraz wyskakującym błędem P170, to spieszę i wyjaśniam dla potomych: mój gazownik kilka razy sprawdzał instalację, wymieniał 2 razy wtryskiwacze na nówki, sprawdzał komputerem jak pracuje silnik(nie znam się, ale chyba chodzi o tem mapy) i cały czas było bez zmian. Miałem trochę innych problemów i zostawiłem tak jak było i jeździłem z kontloką palącą się i tu nagle po około 1500 przejechanych kilometrów kontrolka zgasła. Pomyślałem żarówka się przepaliła i problem znikł, He, he.
Dla świętego spokoju podłączyłem laptopa i błąd P170 cały czas widniał. Skasowałem go. Przejechałem trochę z laptopem i co 5-10 km błąd P170 wyskakiwał. To było moje upewnienie, że żaróweczka przepaliła się. Jeżdziłęm dalej i po kilku dniach patrzę :shock: kontroka check zapaliła się, czyli żarówka sprawna.
Jeżdziłem dalej i po około 200 km znów kontrolka sama zgasła, a błąd P170 "wisi" w systemie.
Czyli komputer samochodu "przyzwyczaił się " i sam gasi kontrolkę.
Co nagle to po diable, a wsytarczyło poczekać.
I co wy na To? Pozdrawiam

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#519 Post autor: firek »

bartson, to tylko swiadczy o tym że instalacja była-jest żle ustawiona. Komputer sampochodu nie ma sie przeyzwyczajac tylko współpracować-ma byc tak żeby nie wiedział że ty masz LPG.

Mortern

#520 Post autor: Mortern »

bartson czy sprawdziłeś sondę lambda czy jest sprawna? Może przypadkiem jej padnięcie zbiegło się w czasie z założeniem LPG? jeżeli to nie sonda, to gaziarz spartolił robotę, bo zarówno na LPG jak i na benzynie silnik ma pracować z odpowiednią mieszanką.
Powodzenia.

bartson

#521 Post autor: bartson »

z tą sądą to też myślałem, że to może być to "to", ale żeby podmienić ją, to chyba nie jest proste wykręcenie jej. Jeden mistrz powiedział mi, że trzeba okolice sondy najpier podgrzać palnikiem. Może ktoś mi podpowie, jak na programie sprawdzić wskazania i jakie powinny być prawidłowe ? Dziękuję z góry

pawel112

#522 Post autor: pawel112 »

Witam Panowie. przeczytałem całe 38 stron i nic podobnego nie znalazłem . Założyłem do swojej Zosi lpg -Sterownik Stag 300. Po dwoch dniach problem. Przy próbie odpalenia, silnik nie odpala-miga kluczyk immo. Po paru próbach zagadał. Na drugi dzień sytuacja poetórzyła się już 3 razy. Gazownik wszystko sprawdził-mówi ,że jest ok. Zaprogramowałem od nowa klucze,kolega wstawił mi nową pętlę immo. 10 razy odpaliłem ,a potem już co drugi raz nie palił. Cały czas kontrolka immo miga. Odpiąłem zasilanie kompa gazowego ,jeżdżę tydzień na benzynie i jak ręką odjął. Pojawiają się głosy ,że może być trzepnięty sterownik silnika,który na benzynie sobie radzi , a po podpięciu lpg głupieje i wywala immo.Może ktoś coś podobnego słyszał. Dodam ,że spalanie gazu wyszło ładnie -trasa 9, Srednie 10,5l.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2012, 21:10 przez pawel112, łącznie zmieniany 1 raz.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#523 Post autor: firek »

pawel112, jesli chce Ci sie pogrzebać to podepnij ponownie instalke LPG, ale jeżdzij na PB - jeśli nic nie będzie się działo(tak obstawiam) to znaczy ze instalacja jest bardzo żle wyregulowana i przeprogramowuje sterownik benzynowy w taki sposób że autko nie chce odpalać.
Pozdrawiam. ;)

pawel112

#524 Post autor: pawel112 »

Ok. Jutro podłączam z powrotem i zobaczę ,jak będzie. Dodam tylko ,że błąd jaki udało się odczytać ,to B3040- zakłócenia komunikacji na linii W ,czyli brak komunikacji na linii kluczyk-immo-sterownik silnika. Wszystkie masy kostki ,przy stacyjce,sterowniku posprawdzałem ,jak mogłem,ale ten błąd i problemy pojawiają się tylko przy jeżdzie na lpg.

donald7000
Przeglądacz
Posty: 99
Rejestracja: 21 cze 2012, 23:19
Lokalizacja: Radom
Model:

#525 Post autor: donald7000 »

pawel112 pisze:Ok. Jutro podłączam z powrotem i zobaczę ,jak będzie. Dodam tylko ,że błąd jaki udało się odczytać ,to B3040- zakłócenia komunikacji na linii W ,czyli brak komunikacji na linii kluczyk-immo-sterownik silnika. Wszystkie masy kostki ,przy stacyjce,sterowniku posprawdzałem ,jak mogłem,ale ten błąd i problemy pojawiają się tylko przy jeżdzie na lpg.
Rozwiązałeś problem ?
Czy pseudo gazownik naprawił to co sam spierniczył ?
Gdzie montowałeś gaz ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”