LPG - polecane instalacje gazowe do Zafiry A_B

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
fabrus

#541 Post autor: fabrus »

Arczi,
Zgadzam się w 100% z Toba.

Polecam pytającemu poczytanie lpg-forum.pl i tam zapytać o dobrego gzownika jego okolicy. Nawet jeżeli okaże się ze będziesz musiał pojechać do niego kawałek, to moim zdaniem warto, bo instalacje zakladasz na lata i nie warto na niej oszczędzać, a dobrze założona instalacja na dobrych komponentach musi swoje kosztować. Nikt przecież za darmo nie będzie siedział ponad 10-12 godzin zakładając gaz zgodnie ze sztuką i strojąc instalację potem instalację w trasie.
Dlatego pisalem, ze 2300 wydaje się być malo jak za instalke na H2000, mogę się tu mylić... nie wiem jak się cenią instalatorzy w tamtych okolicach...

Swoją instalacje zkladałem właśnie u sprawdzonego gzownika, prejechlem juz 17 tys i nie miałem z nią żadnych problemów pomimo że jest to Stać i H2000.

radek85

#542 Post autor: radek85 »

witam panów,

dzieki za odp.

posiadam Zafirke A rok 2004 1.8 125km

beda monotwac gaz dopiero w piatek wiec mam jeszcze troche czasu na ewentualne zmiany,

nie jestem jedynie przekonany co do reduktora KME TUR??? jesli ktos na tym smiga albo cos kojarzy to prosze o info,

odnosnie wyboru warsztatu to w Kielcach nie ma duzego wyboru, a na forum tez jakos nikt nie poleca. Wybralem z kilku wzgledów, duze doswiadczenie , bodajze 16 lat, dobre wyposazenie warsztatu, duza wiedza pracowników, i z tego co wiem do duzy ruch u nich jest takze to mysle o czyms swiadczy

warsztat nazywa sie KA - TECH , Kielce ul. górna 18
strona internetowa jest ale teraz chyba maja w modernizacji

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi i pomoc

Arczi

#543 Post autor: Arczi »

radek85 kiedys kolega podpowiedzial mi ciekawy sposob "wywiadu" gdzie jest dobry zaklad LPG.
Kazal mi podjechac na postoje TAXI i pogadac z ludzmi jezdzacymi furami z LPG. To ciekawe zrodlo informacji :D

radek85

#544 Post autor: radek85 »

jest to jakas opcja ale przyznam ze dosc malo wiarygodna

Arczi

#545 Post autor: Arczi »

radek85 pisze:ale przyznam ze dosc malo wiarygodna
Ale ze dlaczego tak uwazasz ? Ze co ? Ze tylko by mowili to za co im zaplaca ? Nie wydaje mnie sie...
Jakbys pogadac z 20-30 takimi gosciami to mysle ze polowa z nich powiedziala w miare konkretnie. Wydaje mi sie choc niczego za to nie dam sobie uciac :lol:

OK EOT :ok:

radek85

#546 Post autor: radek85 »

PO PROSTU JAKOS OPINIA OSOB OBCYCH, MALO JEST DLA MNIE ISTOTNA
Proszę nie pisać z włączonym Caps Lockiem,
Na forum oznacza on krzyk - Rybka
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2014, 19:29 przez radek85, łącznie zmieniany 2 razy.

Arczi

#547 Post autor: Arczi »

radek85 pisze:PO PROSTU JAKOS OPINIA OSOB OBCYCH, MALO JEST DLA MNIE ISTOTNA
Czyli nie zagladaj na forum LPG i w sumie tu tez bez sensu pytac o zdanie 8) ZOstaje CI rodzina :lol: Nie gniewaj sie ale kiepskie podejscie :mysli:
Kazdy ma swoja opinie... :ok:

fabrus

#548 Post autor: fabrus »

radek85, polecam jednak zajrzeć na LPG forum. Jest tam opinia o KA-TECH z ulicy górnej 18.... Opinia nie zachęca do korzystania z ich usług.
Poczytaj i się zastanów.
Pozdrawiam.

radek85

#549 Post autor: radek85 »

no przyznam sie ze wczesniej tego nie widzialem. moze nie bedzie tak zle, juz po instalacji. Pozniej napisze co i jak

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#550 Post autor: cns80 »

radek85 pisze:jest to jakas opcja ale przyznam ze dosc malo wiarygodna
I masz świętą rację. Po tak poleconym warsztacie dostaniesz na maksa badziewną instalkę (bo tanio) i do tego ustawioną na ubogą mieszankę (bo mało pali). Większość taksiarzy jakich znam (a znam ich trochę, bo z nimi także pracowałem) po samochodzie na lpg natychmiast kupowała diesla, bo "głowica padła od gazu" :roll:

KME TUR to dobry reduktor. Trochę dupnie zaprojektowana część wodna, ale podobno problemów z odpowietrzaniem nie ma.
Sterownik lepszy byłby Tech 320 bo ma lepszą autokorektę, ale i Stag da sobie radę tylko trzeba dopilnować żeby porządnie skalibrowali.

Moja rada: Zapytaj czy zdejmują kolektor do nawiercania. Jak nie to pożegnaj ich ozięble i znajdź inny zakład.

Arczi

#551 Post autor: Arczi »

cns80 pisze:I masz świętą rację. Po tak poleconym warsztacie dostaniesz na maksa badziewną instalkę (bo tanio) i do tego ustawioną na ubogą mieszankę (bo mało pali).
Opinia jest jak dziura w tylku : kazdy ma swoja :lol:
Kilka "zlotowek" polecalo mi wlsnie zaklad LPG w ktorym finalnie zakladalem instalki ale spoko.
Moze w Twoich regionach jest inaczej :piwo:
cns80 pisze:Większość taksiarzy jakich znam (a znam ich trochę, bo z nimi także pracowałem) po samochodzie na lpg natychmiast kupowała diesla, bo "głowica padła od gazu"
W/g mnie to niema sie czym chwalic ale spoko : wazne zeby wlasciciel byl zadowolny :piwo:

fabrus

#552 Post autor: fabrus »

cns80 pisze:Moja rada: Zapytaj czy zdejmują kolektor do nawiercania. Jak nie to pożegnaj ich ozięble i znajdź inny zakład
radek85 pisze: juz po instalacji
Radek już chyba zamontował tą instalację.... Radku, jak możesz to wrzuć tu kilka zdjęć spod maski, jestem ciekawy jak Ci to zrobili

radek85

#553 Post autor: radek85 »

sprawa wyglada tak ze jestem teraz poza PL i wracam dopiero na swieta i po swietach wracam nim do niemiec, czyli teraz fotki nie da rady

radek85

#554 Post autor: radek85 »

w czwartek zamontowali takie cos :
wielozawór TOMASETTO, obudowa wielozaworu BORMECH, zawór tankowania TOMASETTO, elektroniczna jednostka sterusjąca ECU -NEVO, wtryskiwacz gazu HANA, przełącznik B/G - NEVO,filtr gazu LPG - KME, przewód PARKER, reduktor KME, zbiornik nr TRB3442, zawor gazowy OMB

ale nie moge przyznac ze z dzialania jestem zadowolony, wiecej w wątku problemy z instalacja LPG... w skrócie napisze kontrolka czerwona CHECK ENGINE...

fabrus

#555 Post autor: fabrus »

Ostrzegaliśmy. Teraz pozostaje walczyć z gazownikami. Zgaduje że masz poł metrowe wężyki od listwy z wtryskami do kolektora i do tego na auto kalibracji bo nie zestroili auta porządnie. Powodzenia w walce, mam nadzieję że sprawa zakończy się pomyślnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”