LPG - polecane instalacje gazowe do Zafiry A_B
Moderator: Mariusz
witam, planuję zagazować swoją Zafirę, 1,8, 2003 r. silnik - Z18XE i mam na oku 2 warsztaty: w jednym proponują: instalację STAG QBOX reduktor ACR01 150KM wtryski HANA czerwone, w drugim:
sterownik TECH 224, Stag 4 plus lub KME Nevo 4
wtryskiwacze AC W01
reduktor AC R01 + elektrozawór
butla toroidalna w miejsce koła
przewody FARO (nie miedź)
filtr Certools F779C Glass Fiber
teraz moje pytanie co wybrać???, co będzie lepsze, zaznaczam że cena w obydwu przypadkach taka sama
sterownik TECH 224, Stag 4 plus lub KME Nevo 4
wtryskiwacze AC W01
reduktor AC R01 + elektrozawór
butla toroidalna w miejsce koła
przewody FARO (nie miedź)
filtr Certools F779C Glass Fiber
teraz moje pytanie co wybrać???, co będzie lepsze, zaznaczam że cena w obydwu przypadkach taka sama
Po przejechaniu ok 200 km na PB w celu sprawdzenia czy problem wystepuje tylko na benzynie auto zrobilo ok 20 km na gazie, kontraolka CHECK ENGINE nie swieci ( uufff) po przejsciu zasilania z Pb na LPG gasnie tylko zielona dioda od poziomu lpg w butli. Gazownik niby ustawial ale sie powtorzylo, zalecil wyjezdzic cala butle do konca i zatankowac do pelna i dopiero przyjechac na regulacje. Wynika ze problem z CHECK ENGINE znikł po wymianie swiec. OBY NA ZAWSZE
pozdrawiam
pozdrawiam
Wybrałbym zestaw z wtryskami Hana.gabman pisze:witam, planuję zagazować swoją Zafirę, 1,8, 2003 r. silnik - Z18XE i mam na oku 2 warsztaty: w jednym proponują: instalację STAG QBOX reduktor ACR01 150KM wtryski HANA czerwone, w drugim:
sterownik TECH 224, Stag 4 plus lub KME Nevo 4
wtryskiwacze AC W01
reduktor AC R01 + elektrozawór
butla toroidalna w miejsce koła
przewody FARO (nie miedź)
filtr Certools F779C Glass Fiber
teraz moje pytanie co wybrać???, co będzie lepsze, zaznaczam że cena w obydwu przypadkach taka sama
Jak zwykle polecam odwiedzenie lpg-forum.pl i zweryfikowane warsztatów lub zapytanie tam o dobrego gazownika w Twojej okolicy.
Witam, dzisiaj rejestracja, logowanie i pytanie
Przyprowadziłem z Niemiec Zafirę A 1.8 2003 kilka dni temu, mam zamiar pojeździć tym autkiem 2-3 lata robię średnio 2,5k km, cykl mieszany z dużą przewagą na miasto szukałem gazownika i wybrałem z forum LPG polecanego przez większość forumowiczów. Zaproponował mi jeśli dobrze wszystko spisałem : reduktor TUR KME KLAPKOWY ( odporny na kiepski polski LPG), wtrysk pojedynczy MATRIX HF (ponoć jakiś szybki), elektronika Nevo KME, butla pod spodem 35L realnej pojemności, wlew Lpg pod klapką wlewu paliwa. Strojenie przy pełnym obciążeniu i w trakcie jazdy i pomiary sondą szerokopasmową, kolektora nie ściągają tylko wydmuchują pod wysokim ciśnieniem bo pytałem o to mają ponoć doświadczenie i sprawdzali nic nie zostaje. Kwota to 3k. Pytanie czy ten zestaw jest oki bo wcześniej poczytałem i mało jest instalacji KME na forum. Jeszcze jedno pytanie czy zabezpieczaliście dodatkowo podwozie pod zbiornikiem gazu ? czy ma to sens jak prześledziłem cały samochód i nie ma w ogóle rdzy i chciałbym żeby tak zostało . Wiem że dużo czytania ale może ktoś mądry przeczyta i coś doradzi.
Pozdrawiam
Marcin
Przyprowadziłem z Niemiec Zafirę A 1.8 2003 kilka dni temu, mam zamiar pojeździć tym autkiem 2-3 lata robię średnio 2,5k km, cykl mieszany z dużą przewagą na miasto szukałem gazownika i wybrałem z forum LPG polecanego przez większość forumowiczów. Zaproponował mi jeśli dobrze wszystko spisałem : reduktor TUR KME KLAPKOWY ( odporny na kiepski polski LPG), wtrysk pojedynczy MATRIX HF (ponoć jakiś szybki), elektronika Nevo KME, butla pod spodem 35L realnej pojemności, wlew Lpg pod klapką wlewu paliwa. Strojenie przy pełnym obciążeniu i w trakcie jazdy i pomiary sondą szerokopasmową, kolektora nie ściągają tylko wydmuchują pod wysokim ciśnieniem bo pytałem o to mają ponoć doświadczenie i sprawdzali nic nie zostaje. Kwota to 3k. Pytanie czy ten zestaw jest oki bo wcześniej poczytałem i mało jest instalacji KME na forum. Jeszcze jedno pytanie czy zabezpieczaliście dodatkowo podwozie pod zbiornikiem gazu ? czy ma to sens jak prześledziłem cały samochód i nie ma w ogóle rdzy i chciałbym żeby tak zostało . Wiem że dużo czytania ale może ktoś mądry przeczyta i coś doradzi.
Pozdrawiam
Marcin
-
- Przeglądacz
- Posty: 80
- Rejestracja: 13 lut 2013, 15:50
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: a18xer
- Gender:
jabol-75, KME jest dobrą instalacją i o ile dobrze kojarzę to bardzo podobną do STAGA. Mtrixy to taki standard tzn. są gorsze ale i są lepsze. Dziwi mnie tylko tekst z realną pojemnością 35L ??
Butla jaka podchodzi do ZA to 48L 51L i 53L i właśnie realnie powyżej 40L wejdzie zawsze a jak poprosisz o lekkie podgięcie pływaka to przy poj. 51L to 45-48L się zmieści
Butla jaka podchodzi do ZA to 48L 51L i 53L i właśnie realnie powyżej 40L wejdzie zawsze a jak poprosisz o lekkie podgięcie pływaka to przy poj. 51L to 45-48L się zmieści
KME jest podobne do Staga bo działa na takiej samej zasadzie i są to polscy producenci , więcej podobieństw nie ma , nawet schemat kolorów kabli jest innyJacek2308 pisze:jabol-75, KME jest dobrą instalacją i o ile dobrze kojarzę to bardzo podobną do STAGA. Mtrixy to taki standard tzn. są gorsze ale i są lepsze.
Są inne , równie szybkie ale pewnie i tańsze. Tylko po co szybkość w takim silniku? Na jałowych zafira ma czas wtrysku 3.2~ 3.5ms . Ogarnie to najtańszy valtek . W każdym razie co ma to montuje. (żeby nie było , nie namawiam na valteki, chociaż mam je w trzech autach)jabol-75 pisze: wtrysk pojedynczy MATRIX HF (ponoć jakiś szybki)
Sztuka dla sztuki , zrobią- dobrze , nie zrobią - też dobrze , rachunek końcowy wzrośniejabol-75 pisze: Strojenie przy pełnym obciążeniu i w trakcie jazdy i pomiary sondą szerokopasmową
Wydmuchują i nic nie zostaje ... .Mistrzostwo we wciskaniu kitu.jabol-75 pisze:kolektora nie ściągają tylko wydmuchują pod wysokim ciśnieniem bo pytałem o to mają ponoć doświadczenie i sprawdzali nic nie zostaje.
Wpuszczają powietrze pod ciśnieniem w otwory po wierceniu i wióry rozlatują się wewnąrtz kolektora ssącego. Nie mogą nigdzie wylecieć bo nie mają jak. Jedyne w czym to pomoże , to w łatwiejszym pierwszym odpaleniu auta po montażu. Wióry i tak wpadną do cylindra.
Swoja drogą , zdejmowanie kolektora do wiercenia , to robota dla roboty. No chyba że inaczej się nie da , to tak. Ale co tam , klient płaci
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
Witam, mnie z kolei zaproponowano podobny wariant do silnika 18XE1 116KM 1999r.
- sterowanie Nova
- butla podwieszana 48l brutto
- wtryski Matrix lub Omvl
- podgrzewana listwa wtryskiwaczy
Powyższe 2200, też Łódź (jak nieco powyżej).
Jak się bardzo upieram to niemiecka czy angielska lubrykacja za kolejne 200.
W sumie 2400pln.
Co o tym sądzicie ?
- sterowanie Nova
- butla podwieszana 48l brutto
- wtryski Matrix lub Omvl
- podgrzewana listwa wtryskiwaczy
Powyższe 2200, też Łódź (jak nieco powyżej).
Jak się bardzo upieram to niemiecka czy angielska lubrykacja za kolejne 200.
W sumie 2400pln.
Co o tym sądzicie ?
Właśnie przymierzam się do montażu instalacji LPG .Po przeczytaniu całego tematu mam kołowrotek wiadomości na temat doboru podzespołów instalacji.
Czy możecie mi pomóc i przedstawić kilka opcji poprawnych zestawów LPG do silnika 1,8?
Z tego co mówią gazownicy wynikało by ,że można stworzyć jeszcze kilka stron i tematów w tej dziedzinie-ale przecież ja nie chcę być znawcą i fachowcem.Ja chcę tylko zamontować instalację,z której będę się cieszył.Prosty schemat do przedstawienia monterowi byłby pełnią satysfakcji.Nie chciałbym nikogo pouczać w warsztacie a jedynie określić co chcę by było zamontowane i jak.Tak więc proszę o takową instrukcję dla laika.Plan mam taki:Robię wydruk rekomendowanej instalacji ,podaję go monterowi a następnie potwierdzam poprawnie wykonane czynności montażowe,zgodność podzespołów z opisem.-Co było by zaczerpnięte z forum.
Czy możecie mi pomóc i przedstawić kilka opcji poprawnych zestawów LPG do silnika 1,8?
Z tego co mówią gazownicy wynikało by ,że można stworzyć jeszcze kilka stron i tematów w tej dziedzinie-ale przecież ja nie chcę być znawcą i fachowcem.Ja chcę tylko zamontować instalację,z której będę się cieszył.Prosty schemat do przedstawienia monterowi byłby pełnią satysfakcji.Nie chciałbym nikogo pouczać w warsztacie a jedynie określić co chcę by było zamontowane i jak.Tak więc proszę o takową instrukcję dla laika.Plan mam taki:Robię wydruk rekomendowanej instalacji ,podaję go monterowi a następnie potwierdzam poprawnie wykonane czynności montażowe,zgodność podzespołów z opisem.-Co było by zaczerpnięte z forum.
Wszystko ok . zamiast KME wolałbym staga ale ja lubię staga i nigdy się na nim nie przejechałem w przeciwności do KME...michal_2010 pisze:Witam, mnie z kolei zaproponowano podobny wariant do silnika 18XE1 116KM 1999r.
- sterowanie Nova
- butla podwieszana 48l brutto
- wtryski Matrix lub Omvl
- podgrzewana listwa wtryskiwaczy
Powyższe 2200, też Łódź (jak nieco powyżej).
Jak się bardzo upieram to niemiecka czy angielska lubrykacja za kolejne 200.
W sumie 2400pln.
Co o tym sądzicie ?
Przy lubryfikacji się nie upieraj , daje to tyle co umarłemu kadzidło.
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
To prosty silnik , bez wydumek , więc pojedzie na prawie wszystkim. Najważniejsze jak zwykle , to poprawny montaż.paweł t pisze:Właśnie przymierzam się do montażu instalacji LPG .Po przeczytaniu całego tematu mam kołowrotek wiadomości na temat doboru podzespołów instalacji.
Czy możecie mi pomóc i przedstawić kilka opcji poprawnych zestawów LPG do silnika 1,8?
Co mam na myśli? Odwierty w kolektorze w tym samym miejscu i pod tym samym kątem ( z wiatrem ) , wężyki wtryskiwaczy tej samej długości.
Wbrew pozorom , ten silnik będzie jeździł na alasce i czerwonych valtekach .
Ja proponuję :
Staga 4 plus - każdy kowal ogarnie , bardzo proste strojenie , przejrzyste mapy , sam sobie zrobisz mając odrobine pojęcia.
Reduktor moze być i tomasetto alaska - nigdy nie mieliśmy z nim problemu , ogarnia auta do 130 KM , na prawdę bezproblemowy. Może być też zavoli zeta - niezły.
Wtryskiwacze - hana 2000- precyzyjne , bardzo liniowe . Są na prawdę dobre . Mogą też być polskie barracudy , porównywalne z hanami , niektórzy mówią że lepsze.
Butla - wiadomo , z wielozaworem skierowanym do tyu , w przypadku zafiry - do tyłu w bok , bo inaczej się nie da.
I tyle.
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
Po przeszukaniu polecanych warsztatów z mojego regionu, na polecanej stronie lpg-forum.pl,znalazłem zestaw z cennikiem:http://www.davanti.com.pl/instalacje-gazowe/stag/cennik-instalacji-gazowych-stag.html
Mogę terza zamontować polecaną przez Jacka76 instalację w polecanym na forum(lpg)warsztacie.
Dzięki Jacku
Mogę terza zamontować polecaną przez Jacka76 instalację w polecanym na forum(lpg)warsztacie.
Dzięki Jacku