LPG - polecane instalacje gazowe do Zafiry A_B

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
radek85

#556 Post autor: radek85 »

teraz nie beda mieli wyjsca, obecnie jazda tylko na pb zeby sprawdzic czy problem nie wystepuje na PB, a za kilka dni oddam auto do gazownika i niech ustawiają

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#557 Post autor: cns80 »

fabrus pisze:Ostrzegaliśmy. Teraz pozostaje walczyć z gazownikami. Zgaduje że masz poł metrowe wężyki od listwy z wtryskami do kolektora i do tego na auto kalibracji bo nie zestroili auta porządnie.
:) Chciałoby się krzyknąć "Bingo" :!:
:mrgreen:

gabman

#558 Post autor: gabman »

witam, planuję zagazować swoją Zafirę, 1,8, 2003 r. silnik - Z18XE i mam na oku 2 warsztaty: w jednym proponują: instalację STAG QBOX reduktor ACR01 150KM wtryski HANA czerwone, w drugim:
sterownik TECH 224, Stag 4 plus lub KME Nevo 4
wtryskiwacze AC W01
reduktor AC R01 + elektrozawór
butla toroidalna w miejsce koła
przewody FARO (nie miedź)
filtr Certools F779C Glass Fiber

teraz moje pytanie co wybrać???, co będzie lepsze, zaznaczam że cena w obydwu przypadkach taka sama :?:

radek85

#559 Post autor: radek85 »

Po przejechaniu ok 200 km na PB w celu sprawdzenia czy problem wystepuje tylko na benzynie auto zrobilo ok 20 km na gazie, kontraolka CHECK ENGINE nie swieci ( uufff) po przejsciu zasilania z Pb na LPG gasnie tylko zielona dioda od poziomu lpg w butli. Gazownik niby ustawial ale sie powtorzylo, zalecil wyjezdzic cala butle do konca i zatankowac do pelna i dopiero przyjechac na regulacje. Wynika ze problem z CHECK ENGINE znikł po wymianie swiec. OBY NA ZAWSZE

pozdrawiam

fabrus

#560 Post autor: fabrus »

gabman pisze:witam, planuję zagazować swoją Zafirę, 1,8, 2003 r. silnik - Z18XE i mam na oku 2 warsztaty: w jednym proponują: instalację STAG QBOX reduktor ACR01 150KM wtryski HANA czerwone, w drugim:
sterownik TECH 224, Stag 4 plus lub KME Nevo 4
wtryskiwacze AC W01
reduktor AC R01 + elektrozawór
butla toroidalna w miejsce koła
przewody FARO (nie miedź)
filtr Certools F779C Glass Fiber

teraz moje pytanie co wybrać???, co będzie lepsze, zaznaczam że cena w obydwu przypadkach taka sama :?:
Wybrałbym zestaw z wtryskami Hana.
Jak zwykle polecam odwiedzenie lpg-forum.pl i zweryfikowane warsztatów lub zapytanie tam o dobrego gazownika w Twojej okolicy.

gabman

#561 Post autor: gabman »

dzięki! na forum byłem i właśnie te dwa warsztaty są najbardziej polecane...

jabol-75

#562 Post autor: jabol-75 »

Witam, dzisiaj rejestracja, logowanie i pytanie ;)
Przyprowadziłem z Niemiec Zafirę A 1.8 2003 kilka dni temu, mam zamiar pojeździć tym autkiem 2-3 lata robię średnio 2,5k km, cykl mieszany z dużą przewagą na miasto szukałem gazownika i wybrałem z forum LPG polecanego przez większość forumowiczów. Zaproponował mi jeśli dobrze wszystko spisałem : reduktor TUR KME KLAPKOWY ( odporny na kiepski polski LPG), wtrysk pojedynczy MATRIX HF (ponoć jakiś szybki), elektronika Nevo KME, butla pod spodem 35L realnej pojemności, wlew Lpg pod klapką wlewu paliwa. Strojenie przy pełnym obciążeniu i w trakcie jazdy i pomiary sondą szerokopasmową, kolektora nie ściągają tylko wydmuchują pod wysokim ciśnieniem bo pytałem o to mają ponoć doświadczenie i sprawdzali nic nie zostaje. Kwota to 3k. Pytanie czy ten zestaw jest oki bo wcześniej poczytałem i mało jest instalacji KME na forum. Jeszcze jedno pytanie czy zabezpieczaliście dodatkowo podwozie pod zbiornikiem gazu ? czy ma to sens jak prześledziłem cały samochód i nie ma w ogóle rdzy i chciałbym żeby tak zostało ;). Wiem że dużo czytania ale może ktoś mądry przeczyta i coś doradzi.
Pozdrawiam
Marcin

Jacek2308
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 13 lut 2013, 15:50
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: a18xer
Gender:

#563 Post autor: Jacek2308 »

jabol-75, KME jest dobrą instalacją i o ile dobrze kojarzę to bardzo podobną do STAGA. Mtrixy to taki standard tzn. są gorsze ale i są lepsze. Dziwi mnie tylko tekst z realną pojemnością 35L ??
Butla jaka podchodzi do ZA to 48L 51L i 53L i właśnie realnie powyżej 40L wejdzie zawsze a jak poprosisz o lekkie podgięcie pływaka to przy poj. 51L to 45-48L się zmieści :)

jabol-75

#564 Post autor: jabol-75 »

Oki dzięki za odpowiedź.

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#565 Post autor: jacek76 »

Jacek2308 pisze:jabol-75, KME jest dobrą instalacją i o ile dobrze kojarzę to bardzo podobną do STAGA. Mtrixy to taki standard tzn. są gorsze ale i są lepsze.
KME jest podobne do Staga bo działa na takiej samej zasadzie i są to polscy producenci , więcej podobieństw nie ma , nawet schemat kolorów kabli jest inny :D
jabol-75 pisze: wtrysk pojedynczy MATRIX HF (ponoć jakiś szybki)
Są inne , równie szybkie ale pewnie i tańsze. Tylko po co szybkość w takim silniku? Na jałowych zafira ma czas wtrysku 3.2~ 3.5ms . Ogarnie to najtańszy valtek :mrgreen: . W każdym razie co ma to montuje. (żeby nie było , nie namawiam na valteki, chociaż mam je w trzech autach)
jabol-75 pisze: Strojenie przy pełnym obciążeniu i w trakcie jazdy i pomiary sondą szerokopasmową
Sztuka dla sztuki , zrobią- dobrze , nie zrobią - też dobrze , rachunek końcowy wzrośnie ;)
jabol-75 pisze:kolektora nie ściągają tylko wydmuchują pod wysokim ciśnieniem bo pytałem o to mają ponoć doświadczenie i sprawdzali nic nie zostaje.
Wydmuchują i nic nie zostaje ... :mysli: .Mistrzostwo we wciskaniu kitu.
Wpuszczają powietrze pod ciśnieniem w otwory po wierceniu i wióry rozlatują się wewnąrtz kolektora ssącego. Nie mogą nigdzie wylecieć bo nie mają jak. Jedyne w czym to pomoże , to w łatwiejszym pierwszym odpaleniu auta po montażu. Wióry i tak wpadną do cylindra.
Swoja drogą , zdejmowanie kolektora do wiercenia , to robota dla roboty. No chyba że inaczej się nie da , to tak. Ale co tam , klient płaci ;)
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia

michal_2010

#566 Post autor: michal_2010 »

Witam, mnie z kolei zaproponowano podobny wariant do silnika 18XE1 116KM 1999r.
- sterowanie Nova
- butla podwieszana 48l brutto
- wtryski Matrix lub Omvl
- podgrzewana listwa wtryskiwaczy
Powyższe 2200, też Łódź (jak nieco powyżej).
Jak się bardzo upieram to niemiecka czy angielska lubrykacja za kolejne 200.
W sumie 2400pln.
Co o tym sądzicie ?

paweł t

#567 Post autor: paweł t »

Właśnie przymierzam się do montażu instalacji LPG .Po przeczytaniu całego tematu mam kołowrotek wiadomości na temat doboru podzespołów instalacji.
Czy możecie mi pomóc i przedstawić kilka opcji poprawnych zestawów LPG do silnika 1,8?
Z tego co mówią gazownicy wynikało by ,że można stworzyć jeszcze kilka stron i tematów w tej dziedzinie-ale przecież ja nie chcę być znawcą i fachowcem.Ja chcę tylko zamontować instalację,z której będę się cieszył.Prosty schemat do przedstawienia monterowi byłby pełnią satysfakcji.Nie chciałbym nikogo pouczać w warsztacie a jedynie określić co chcę by było zamontowane i jak.Tak więc proszę o takową instrukcję dla laika.Plan mam taki:Robię wydruk rekomendowanej instalacji ,podaję go monterowi a następnie potwierdzam poprawnie wykonane czynności montażowe,zgodność podzespołów z opisem.-Co było by zaczerpnięte z forum.

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#568 Post autor: jacek76 »

michal_2010 pisze:Witam, mnie z kolei zaproponowano podobny wariant do silnika 18XE1 116KM 1999r.
- sterowanie Nova
- butla podwieszana 48l brutto
- wtryski Matrix lub Omvl
- podgrzewana listwa wtryskiwaczy
Powyższe 2200, też Łódź (jak nieco powyżej).
Jak się bardzo upieram to niemiecka czy angielska lubrykacja za kolejne 200.
W sumie 2400pln.
Co o tym sądzicie ?
Wszystko ok . zamiast KME wolałbym staga ale ja lubię staga :D i nigdy się na nim nie przejechałem w przeciwności do KME...
Przy lubryfikacji się nie upieraj , daje to tyle co umarłemu kadzidło.
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#569 Post autor: jacek76 »

paweł t pisze:Właśnie przymierzam się do montażu instalacji LPG .Po przeczytaniu całego tematu mam kołowrotek wiadomości na temat doboru podzespołów instalacji.
Czy możecie mi pomóc i przedstawić kilka opcji poprawnych zestawów LPG do silnika 1,8?
To prosty silnik , bez wydumek , więc pojedzie na prawie wszystkim. Najważniejsze jak zwykle , to poprawny montaż.
Co mam na myśli? Odwierty w kolektorze w tym samym miejscu i pod tym samym kątem ( z wiatrem ) , wężyki wtryskiwaczy tej samej długości.
Wbrew pozorom , ten silnik będzie jeździł na alasce i czerwonych valtekach :) .
Ja proponuję :
Staga 4 plus - każdy kowal ogarnie , bardzo proste strojenie , przejrzyste mapy , sam sobie zrobisz mając odrobine pojęcia.
Reduktor moze być i tomasetto alaska - nigdy nie mieliśmy z nim problemu , ogarnia auta do 130 KM , na prawdę bezproblemowy. Może być też zavoli zeta - niezły.
Wtryskiwacze - hana 2000- precyzyjne , bardzo liniowe . Są na prawdę dobre . Mogą też być polskie barracudy , porównywalne z hanami , niektórzy mówią że lepsze.
Butla - wiadomo , z wielozaworem skierowanym do tyu , w przypadku zafiry - do tyłu w bok :D , bo inaczej się nie da.
I tyle.
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia

paweł t

#570 Post autor: paweł t »

Po przeszukaniu polecanych warsztatów z mojego regionu, na polecanej stronie lpg-forum.pl,znalazłem zestaw z cennikiem:http://www.davanti.com.pl/instalacje-gazowe/stag/cennik-instalacji-gazowych-stag.html
Mogę terza zamontować polecaną przez Jacka76 instalację w polecanym na forum(lpg)warsztacie.
Dzięki Jacku :piwo:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”