LPG - polecane instalacje gazowe do Zafiry A_B
Moderator: Mariusz
-
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 28 sty 2014, 10:48
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Bielsk Podl.
- Auto: Zafira A
- Model: A
- Oznaczenie silnika: z18xe
- Gender:
Witam.
Niedawno zamontowałem lpg do swojej Zośki.
Sterownik Stag 4 Plus
Reduktor Zavoli zeta N
Wtryski Hana
Butla 48l
Jak rozmawiałem z gazownikiem powiedział że max. butla to 48 l (630x200). Można też i większą włożyć, lecz mogą być problemy na przeglądzie z powody najniższego punktu jakim jest butla (w innym zakładzie powiedziano że wejdzie 59 l 630x225).
Niedawno zamontowałem lpg do swojej Zośki.
Sterownik Stag 4 Plus
Reduktor Zavoli zeta N
Wtryski Hana
Butla 48l
Jak rozmawiałem z gazownikiem powiedział że max. butla to 48 l (630x200). Można też i większą włożyć, lecz mogą być problemy na przeglądzie z powody najniższego punktu jakim jest butla (w innym zakładzie powiedziano że wejdzie 59 l 630x225).
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
Jaki max zbiornik wchodzi do ZB ??
Ile to będzie miało pojemności ?
Co do osprzętu, mam swoje sprawdzone z poprzedniego typy:
Sterownik STAG-4 ISA2
Reduktor KME Silver lub AC-R01
Wtryski H2000
Zawór tankowania pod klapką
Ile to będzie miało pojemności ?
Co do osprzętu, mam swoje sprawdzone z poprzedniego typy:
Sterownik STAG-4 ISA2
Reduktor KME Silver lub AC-R01
Wtryski H2000
Zawór tankowania pod klapką
-
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 28 sty 2014, 10:48
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Bielsk Podl.
- Auto: Zafira A
- Model: A
- Oznaczenie silnika: z18xe
- Gender:
51 l brutto, czyli ok 41 l netto. Chociaż może wejść trochę więcej. Ja mam zbiornik 48 l czyli powinno wchodzić 38,5 l. Po założeniu lpg weszło 40,2 l. Wczoraj tankowałem sam na statoilu (samoobsługa) i weszło 44 l. Tankowałem na pusty zbiornik. Czyli jak widać nie ma jakiejś reguły. Dużo też zależy od szybkości tłoczenia pompy na stacji.
P.S. Nie wiem czy można ale dałoby się założyć pewnie większy zbiornik (650x220) o pojemności 63 l brutto (ok 51 netto), ale nie wiem czy diagnosta na SKP nie przyczepi się.
P.S. Nie wiem czy można ale dałoby się założyć pewnie większy zbiornik (650x220) o pojemności 63 l brutto (ok 51 netto), ale nie wiem czy diagnosta na SKP nie przyczepi się.
-
- Przeglądacz
- Posty: 80
- Rejestracja: 13 lut 2013, 15:50
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: a18xer
- Gender:
Max zbiornik zarówno do ZA jak i ZB (bo przecież kosze do koła zapasowego też pasują) to może wejść 53litry (taki miałem w ZA) a wymiary zewnętrzne są takie same jak 48 litrów i 51 litrów i wszystko zależy od producenta.
Kiedyś w jakimś ogłoszeniu widziałem 60litrów ale to wł. już nawet na zdj. widać było wystający z tyłu zbiornik.
Kwestia pojemności butli to oczywiście też sprawa umowna i zależy od dystrybutora w znacznym stopniu (choć teoretycznie nie powinno) w ZA przy butli 53 l. wchodziło max 44-45 l. a w ZB mam 51 l. lecz mam troszku "podrasowany" pływak i wchodzi mi 48l. Lecz nie ma co przesadzać z wielkością bo przy zatankowanych np. na max LPG i PB zbiornikach to już wyczuwa się bujanie dociążonego już tyłu auta.
Kiedyś w jakimś ogłoszeniu widziałem 60litrów ale to wł. już nawet na zdj. widać było wystający z tyłu zbiornik.
Kwestia pojemności butli to oczywiście też sprawa umowna i zależy od dystrybutora w znacznym stopniu (choć teoretycznie nie powinno) w ZA przy butli 53 l. wchodziło max 44-45 l. a w ZB mam 51 l. lecz mam troszku "podrasowany" pływak i wchodzi mi 48l. Lecz nie ma co przesadzać z wielkością bo przy zatankowanych np. na max LPG i PB zbiornikach to już wyczuwa się bujanie dociążonego już tyłu auta.
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
No chyba nie do końca. Miałem butlę STAKO na rynek niemiecki dla fabryki Opla o pojemności 65-68 (nie pamiętam) litrów. Wysokość zbiornika 250 mm i nic nie wystawało (fi chyba 630 lub 680 mm).
Jako że taka sama była w Polsce ciężko dostępna, a ja nie miałem czasu to obecnie mam BORMECH 55 litrów (h=225 mm, fi 630 mm) i tym bardziej nic nie wystaje.
Z tą wagą to też bez przesady, bo zbiornik waży 26,5 kg, a gaz w nim max 24,5 kg co daje 51 kg czyli 2/3 pasażera w aucie, które bądź co bądź jest zarejestrowane na 7 osób
Jako że taka sama była w Polsce ciężko dostępna, a ja nie miałem czasu to obecnie mam BORMECH 55 litrów (h=225 mm, fi 630 mm) i tym bardziej nic nie wystaje.
Z tą wagą to też bez przesady, bo zbiornik waży 26,5 kg, a gaz w nim max 24,5 kg co daje 51 kg czyli 2/3 pasażera w aucie, które bądź co bądź jest zarejestrowane na 7 osób
Witam czy może mi ktoś odpowiedzieć na pyt. Czy obecnie dostępne instalacje gazowe (np. IV generacji) można montować w silnikach oznaczonych Z18XER?Jeździ ktoś z Was na gazie z tym silnikiem? będę wdzięczny za jakąkolwiek odp. Pozdrawiam.
- prymus2103
- Bywalec
- Posty: 159
- Rejestracja: 05 mar 2014, 23:04
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Zamość
- Auto: Opel Astra
- Model: J
- Oznaczenie silnika: A14NEL
- Kontakt:
Można montować , a nawet trzeba koniecznie , ja mam jeżdżę i jest bardzo dobrze.Marcinsz22 pisze:Witam czy może mi ktoś odpowiedzieć na pyt. Czy obecnie dostępne instalacje gazowe (np. IV generacji) można montować w silnikach oznaczonych Z18XER?Jeździ ktoś z Was na gazie z tym silnikiem? będę wdzięczny za jakąkolwiek odp. Pozdrawiam.
https://www.facebook.com/autoserwisplos ... e=bookmark
Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/
Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)
Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/
Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)
Witam.
Ja właśnie założyłem instalacje LPG do mojej zośki o następujących podzespołach:
Sterownik-KING
Wtryskiwacze-HANA
Reduktor-OMVL
zbiornik-48L
Cena-2199zł
Ma może ktoś taką konfigurację ?
Jeśli tak to proszę napisać jak mu się sprawuje.
Ja właśnie założyłem instalacje LPG do mojej zośki o następujących podzespołach:
Sterownik-KING
Wtryskiwacze-HANA
Reduktor-OMVL
zbiornik-48L
Cena-2199zł
Ma może ktoś taką konfigurację ?
Jeśli tak to proszę napisać jak mu się sprawuje.
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
Który reduktor OMVL ? STD ?
Sterownik dobry tylko jakie wtryski ? Jak zielone to będzie zalewał aż miło. Na czarnych jakoś to opędzi ale też bez rewelacji.Tak mnie zastanawia jak gazownik pożenił Hanę z Kingiem, bo producent nie wspiera Hany. Być może się da, ale coś czuję że albo zalewanie albo szybki zgon wtrysków.
Cena za jaką to założyłeś mnie powaliła. Ciekawe czy topione wióry z nawiercania kolektora bez zdejmowania wzbogacą i tak już duży syf na sitkach solenoidów
Obym się mylił.
Sterownik dobry tylko jakie wtryski ? Jak zielone to będzie zalewał aż miło. Na czarnych jakoś to opędzi ale też bez rewelacji.Tak mnie zastanawia jak gazownik pożenił Hanę z Kingiem, bo producent nie wspiera Hany. Być może się da, ale coś czuję że albo zalewanie albo szybki zgon wtrysków.
Cena za jaką to założyłeś mnie powaliła. Ciekawe czy topione wióry z nawiercania kolektora bez zdejmowania wzbogacą i tak już duży syf na sitkach solenoidów
Obym się mylił.
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
Takie piękne coś masz w swoim silniku i dobrze by było żeby było czyste (a na pewno nie jest), bo inaczej przyśpieszysz zgon KZFR.
źródło: http://astraclub.ru/threads/100893-%D0% ... -0013-0014
A z powodu niskiej ceny mogę śmiało przyjąć założenie że kolektor nie był zdejmowany do nawiercania więc cały ten syf poleci do silnika i się stopi. Większa część wyleci wydechem, a mniejsza pójdzie jako frakcja płynna do oleju i go zanieczyści. Następnie krążąc będzie się osadzała tu i tam np. w solenoidach
źródło: http://astraclub.ru/threads/100893-%D0% ... -0013-0014
A z powodu niskiej ceny mogę śmiało przyjąć założenie że kolektor nie był zdejmowany do nawiercania więc cały ten syf poleci do silnika i się stopi. Większa część wyleci wydechem, a mniejsza pójdzie jako frakcja płynna do oleju i go zanieczyści. Następnie krążąc będzie się osadzała tu i tam np. w solenoidach