[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
fabrus

#586 Post autor: fabrus »

Arczi pisze:Niewierze w zalozenie instalacji, wystrojenie jej za pierwszym razem ze jest tip-top na wyjazd na pare tys km bo tak rozumiem Twoje wypowiedzi.
Moja instalacja była zestrojona przy montażu raz i nie wymagała żadnych dodatkowych regulacji przez 16 tys km które przejechałem od jej zamontowania. Od instalacji tylko raz byłem na przeglądzie po 10 tys (wymiana filtrów).
Wszystko jak zwykle zależy.... Jeżeli masz auto ze sprawnym silnikiem i gazownik sie przyłoży do strojenia w pełnym zakresie obrotów i pod obciążeniem, to jak widać się da.
Nie kwestionuje podejscia z dodatkowym strojeniem po powiedzmy tysiącu kilometrów - pewnie też tak można, odniosłem się tylko do wypowiedzi z cytatu powyżej.

Arczi

#587 Post autor: Arczi »

fabrus pisze:Moja instalacja była zestrojona przy montażu raz i nie wymagała żadnych dodatkowych regulacji
Tak w woli wyjasnienia : nie pisze ze takie zeczy sa niemozliwe tylko ze ja w to nie wierze ale to moje zdanie - to troche jak z kupowaniem auta : "Panie bezwypadkowy..." a na miejscu widac pogniecione podluznice i malowane pol auta.
Moze jak kiedys bede instalowal LPG i jakims cudem nie skorzystam z pewnej i sprawdzonej firmy to pojae tam gdzie montuja w 2 dni na tip-top a pozniej jak przejade 15kkm bez wizyty u nich to sie przekonam do tego :>
Puki co kazdy ma swoje zdanie :D

Panowie EOT :piwo:

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#588 Post autor: cns80 »

Arczi pisze:cns80 Ja nie lubie jak mnie ktos poucza w tym co robie szczegolnie jesli biore za to pieniadze wiec i ja nie bede kogos pouczal.
Ja też nie będę nikogo pouczał tylko pojadę do takiego, którego pouczać nie potrzeba. A to że się tego nie lubi to zwykle niezdrowy objaw przekonania o własnej nieomylności :P W mojej branży mimo kilkunastoletniego doświadczenia zdarza się ze mnie klienci pouczają i zdarza się że nawet miewają rację :)
Arczi pisze:Niewierze w zalozenie instalacji, wystrojenie jej za pierwszym razem ze jest tip-top na wyjazd na pare tys km bo tak rozumiem Twoje wypowiedzi.
Jednym słowem nie wierzysz w słowa klolegi z postu powyżej. Cóż... może się przekonasz na własnej skórze :)
Arczi pisze:Nie robie z siebie niewiadomo kogo ze niby niemam czasu bo trasa, wyjazdy srata tata :>
Mam wiecej niz jedno auto wiec to nigdy nie byl problem ze niemam czym jezdzic. Robili jedno jezdzilem dyszlem ot banal.
Zazdroszczę tego komfortu :) Ja mam do dyspozycji kilkanaście aut, ale wszystkie muszą być sprawne na 101% i gotowe do wyjazdu w każdej chwili. Ot taka specyfika jak się pracuje w 3 różnych branżach dla 4 różnych firm :) I o ile na miescu jestem sobie w stanie podmienić auta to raczej ciężko mi je podmieniać w Niemczech, albo kotłować 2400 km na benzynie zamiast na LPG. Nie po to zakładałem instalację żeby ją wozić w samochodzie tylko żeby działała ZAWSZE.
fabrus pisze:Moja instalacja była zestrojona przy montażu raz i nie wymagała żadnych dodatkowych regulacji przez 16 tys km które przejechałem od jej zamontowania. Od instalacji tylko raz byłem na przeglądzie po 10 tys (wymiana filtrów).
W poprzedniej "kuchence" miałem instalkę której nie stroiłem przez 82 tys km (tylko wymiany filtrów, świec i jedna cewka), a później sprzedałem auto. Niestety następny właściciel je skasował, więc nie wiem ile by pojeździło bez strojenia :P
Obecna ostatnią wizytę u gaziarza miała równo 40 tys km temu i wymaga zajrzenia, ale raczej nie strojenia, a czyszczenia wtrysków (mają 180 tys km) chociaż może się skuszę na lekkie wzbogacenie map, bo coś za mało pali (11,5 po mieście z ciężką nogą :P ).

Jak widac różne mamy doświadczenia więcArczi poluzuj warkoczyki, bo ja "piję" do twojego gaziarza nie do Ciebie, a Ty powoli zaczynasz podchody personalne do mnie ;)
Obrazek

Arczi

#589 Post autor: Arczi »

cns80 pisze:Jak widac różne mamy doświadczenia więcArczi poluzuj warkoczyki, bo ja "piję" do twojego gaziarza nie do Ciebie, a Ty powoli zaczynasz podchody personalne do mnie ;)
Widzisz nie masz bladego pojecia o jego doswiadczeniu a oceniasz go - pijesz jak to napisales - i to dla mnie jest zabawne ale spoko i dlatego napisalem o wlasnym zdaniu:-)
BTW przez tego gaziarza mam zagazowane auto nastoletnie do jazdy kolo komina i ma nakulane ~200kkm. Wymieniam filtry bez zadnych zabaw z ustawianiem elektroniki ale spoko oceniaj go jak uwazasz.
Faktycznie zluzuj co tam chcesz i Ty bo chyba poruszylem ambicje :(

Przepraszam i serio skonczym ta pusta dyskusje.

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#590 Post autor: bykmark »

Objawy:
Błąd P0170 nigdy nie pojawia się podczas jazdy ZA oraz podczas pracy silnika na wolnych obrotach - nigdy też nie zaświeciła się kontrolka podczas pracy silnika.
Dowiaduje się o nim podczas kolejnego przekręcenia kluczyka w stacyjce przed uruchomieniem silnika po kontrolka z kontrolka kluczykiem ( znowu świeci - nie gasnie wrrr), podpinam opcom i widzę ponownie :
"Łączna ilość kodów błędów: 1
P0170 - Ubogi wydech
(02) - Nie występuje"

Przyczyna: regulacja instalacji LPG ( za małe ciśnienie na redyktorze LPG a tym samym mało paliwa :)

Jak na razie od 3 miesiący - spokój.

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#591 Post autor: bykmark »

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Problem powrócił.

Po regulacji instalacji LPG - powiadomiono mnie, że za małe ciśnienie na redyktorze LPG a tym samym mało paliwa. Przez 3 miesiące był spokój, bez błedów, samochód nawet lepiej zbiera się, chyba zwiększyło się lekko zużycie LPG - wówczas normalne użytkowanie pojazdu po PL drodze. Ostatnio miałem przyjemność trochę pojeździć z prędkością >120-... km/h samochodem na odcinku ok. 100 km. Po zajechaniu z trasy na stację benzynową błąd pojawił się ponownie :(

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#592 Post autor: bykmark »

:help:

Szukam interfejsu do regulacji LPG BRC SQ 24 ?
W związku z tym mam pytanie ?

Czy ZA 1.8 125 KM silnik Z18XE posiada map sensor, który nazywa sie inaczej czujnikiem ciśnienia w kolektorze dolotowym ?

PanRadzio

#593 Post autor: PanRadzio »

Witam

Mam pytanie dotyczące LPG:
- Mam mały problem bo mija jakieś 15 kkm i muszę zrobić mały przegląd gazu, znacie jakiegoś dobrego gaziarza w okolicach Rudy Śląskiej - Bykowiny ? :D

AndrzejS

#594 Post autor: AndrzejS »

W czasie jazdy na gazie samoczynnie przełącza się na benzynę. Wygląda to tak jakby skończył się gaz. Żeby wrócić na gaz muszę wyłączyć i znowu włączyć . Czasami występuje to co kilkanaście sekund. Może ktoś się orientuje co może być tego przyczyną?

Awatar użytkownika
ojciec polak
Zafiromaniak
Posty: 1216
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
Auto: Ford
Model: SMAX
Oznaczenie silnika: Durat2.0L

#595 Post autor: ojciec polak »

Sprawdź połączenie masowe sterownika gazu. Miałem podobnie w innym aucie. Nie łączyła masa i takie cyrki się działy. Chyba, że parownik ma już kilka lat, wtedy membramy do wymiany... :roll:

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#596 Post autor: cns80 »

AndrzejS pisze:W czasie jazdy na gazie samoczynnie przełącza się na benzynę. Wygląda to tak jakby skończył się gaz. Żeby wrócić na gaz muszę wyłączyć i znowu włączyć . Czasami występuje to co kilkanaście sekund. Może ktoś się orientuje co może być tego przyczyną?
Brudne filtry, brudne wtryski, brak ciśnienia na reduktorze lub walnięty czujnik ciśnienia. To tak na początek.

No i wypadałoby wiedzieć co to za instalacja (zwłaszcza generacja).
Ostatnio zmieniony 02 mar 2015, 09:18 przez cns80, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#597 Post autor: Piasek »

cns80 pisze:Brudne filtry, brudne wtryski, brak ciśnienia na reduktorze lub walnięty czujnik ciśnienia. To tak na początek.
do listy dodałbym zasyfienie układu podgrzewania reduktora, zasyfiony czujnik temperatury płynu, zbyt mało płynu chłodzenia w układzie

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#598 Post autor: jacek76 »

Zafek80 pisze:
cns80 pisze:Brudne filtry, brudne wtryski, brak ciśnienia na reduktorze lub walnięty czujnik ciśnienia. To tak na początek.
do listy dodałbym zasyfienie układu podgrzewania reduktora, zasyfiony czujnik temperatury płynu, zbyt mało płynu chłodzenia w układzie
Z tego wszystkiego to tylko brak ciśnienia na reduktorze , walnięty czujnik ciśnienia i być może za mało płynu w chłodnicy. Reszta to jakieś bujdy na resorach :lol:
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#599 Post autor: cns80 »

jacek76 pisze:Reszta to jakieś bujdy na resorach :lol:
Jak nie ma przepustowości na filtrze bo jest zabity syfem na amen to masz dokładnie taki sam objaw kolego ;)
Obrazek

wojtek1

#600 Post autor: wojtek1 »

Witam mam problem z instalacją gazową w oplu Zafira, wyrzuca z gazu, instalacja jest holenderska. może ktoś miał podobny problem i może pomóc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”