LPG - polecane instalacje gazowe do Zafiry A_B
Moderator: Mariusz
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
Zawsze w czymś przeszkadza - kwestia czasu w czym.
Po prostu jak widzę tego typu rozwiązania
to mi się gotuje. Elementarna czynność jak wymiana świec zapłonowych urasta do rangi ekwilibrystyki a potem się okazuje że szarpiąc i naciągając cały układ gdzieś coś rozpięliśmy niechcący i problem bo działało a nie działa
Po prostu jak widzę tego typu rozwiązania
to mi się gotuje. Elementarna czynność jak wymiana świec zapłonowych urasta do rangi ekwilibrystyki a potem się okazuje że szarpiąc i naciągając cały układ gdzieś coś rozpięliśmy niechcący i problem bo działało a nie działa
-
- Przeglądacz
- Posty: 80
- Rejestracja: 13 lut 2013, 15:50
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: a18xer
- Gender:
No chyba nie wymieniałeś nigdy świec przy takim ustawieniu skoro tak piszesz ?Zafek80 pisze:Zawsze w czymś przeszkadza - kwestia czasu w czym.
Po prostu jak widzę tego typu rozwiązania
Obrazek
to mi się gotuje. Elementarna czynność jak wymiana świec zapłonowych urasta do rangi ekwilibrystyki a potem się okazuje że szarpiąc i naciągając cały układ gdzieś coś rozpięliśmy niechcący i problem bo działało a nie działa
Tu jest tyle w zapasie przewodów gazowych, że wymiana świec to totalny luzik wystarczy odkręcić osłonę i odchylić ją razem z przewodami gazowymi i wymiana świec trwa moment
A skoro ktoś szarpie i nie wie jak z takimi prostymi czynnościami sobie poradzić to powinien się do takich czynności lepiej nie zabierać i dać parę $ dla mechanika by potem nie narzekać
A powracając do przypadku ze zdjęcia to ew. nie potrzebnie przewody są gazowe puszczone w lewą stronę mogły iść z prawej strony i wszystko było by krócej i też by działało jak należy.
-
- Debiutant
- Posty: 39
- Rejestracja: 18 cze 2014, 06:32
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Panie i Panowie, powiedzcie jaki sterownik lepiej wybrać, z obd czy bez obd?
Nie kojarze dokładnie jaki sterownik miał być wsadzony, pamiętam tylko, że jeśli instalacja ma być na techu z obd to koszt 2400zł, a jak na stag bez obd to 2100. Jakie konkretnie sterowniki to niestety nie kojarzę. Co do reszty bebechów zdaję się na wiedzę poleconego gazownika, który gazował już kilka ZB z silnikiem Z18XER.
Nie kojarze dokładnie jaki sterownik miał być wsadzony, pamiętam tylko, że jeśli instalacja ma być na techu z obd to koszt 2400zł, a jak na stag bez obd to 2100. Jakie konkretnie sterowniki to niestety nie kojarzę. Co do reszty bebechów zdaję się na wiedzę poleconego gazownika, który gazował już kilka ZB z silnikiem Z18XER.
- rafi7404
- Mieszkaniec
- Posty: 269
- Rejestracja: 18 sie 2013, 21:42
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Moim zdaniem z OBD.Spox5 pisze:Panie i Panowie, powiedzcie jaki sterownik lepiej wybrać, z obd czy bez obd?
Nie kojarze dokładnie jaki sterownik miał być wsadzony, pamiętam tylko, że jeśli instalacja ma być na techu z obd to koszt 2400zł, a jak na stag bez obd to 2100. Jakie konkretnie sterowniki to niestety nie kojarzę. Co do reszty bebechów zdaję się na wiedzę poleconego gazownika, który gazował już kilka ZB z silnikiem Z18XER.
Miałem taką instalację i spisywała się świetnie.
A nie rozważałeś zamontowanie instalacji V generacji?
Ja decyduję się na taką i czekam na montaż.
Zafek80 pisze:Nie prawda. To zależy od wielozaworu. Wielozawór możesz zablokować i lać ile wlezie. Czujnika ciśnienia się nie ustawia ,ustawiasz w programie ciśnienie przy jakim ma się przełaczyć na benzynę.To ile wciśniesz gazu w zbiornik zależy w dużej mierze od tego jak masz ustawiony czujnik ciśnienia na listwie.Auto jedzie dopóki ma ciśnienie gazu powyżej minimum , skład mieszanki nie ma tu nic do rzeczy.Przy prawidłowym ustawieniu auto idzie na gazie dopóty ma pełen zakres ciśnienia roboczego czyli ma prawidłowy skład mieszanki.To wszystko zależy od tego jakie jest ciśnienie minimalne i od temperatury otoczenia. Jeśli masz ustawione na 0,7 bara to jeszcze pojedziesz , szczególnie w lato. Jeśli jednak 0,3~0,4 to nie poszalejeszPrzynajmniej ja tak mam i jak mi przerzuca na benzynę to jeszcze ileś tego gazu tam w zbiorniku zostaje. Jak uspokoję jazdę, mogę przełączyć ponownie na LPG i przejadę jeszcze ok 10-15km na spokojnie nim znowu przełączy. I jak tak "wyssie" zbiornik LPG wchodzi mi podręcznikowe 80% czyli 40-40,9L.
Zgodzę się z tym ,że zawory są mechaniczne. To ile wejdzie do butli zależy od użytego wielozaworu. Jeśli do butli o wysokości 230mm założysz wielozawór na wysokość 200 to gazu wejdzie mniej niż byś założył wielozawór na wysokość 220 , a gdybyś do tej butli założył wielozawór na wys. 250 , to by mogło nie odbićBo zawory w butlach są jednak mechaniczne i ich praca zależy od temperatury gazu - na zimno więcej wtłoczysz niż kiedy jest już ciepło.
Wiesz że gdzieś dzwoni . Reduktor powinien być zamontowany poniżej zbiorniczka wyrównawczego i to w przypadku kiedy jest na trójnikach. jeśli jest w obiegu , nie ma to większego znaczenia.reduktor niestety nieprawidłowo zamontowany. Zgodnie ze sztuką reduktor winien być zamontowany poniżej zaworu w butli
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
A jak zbiornik jest podwieszany i wielozawór jest na spodzie butli , to reduktor ma być na wysokości wahacza dolnego ???Zafek80 pisze:Nie dna zbiornika tylko zaworu który jest w połowie wysokości.
Nie chcę się spierać bo nie mam na tyle wiedzy ale wg. tej którą posiadam i co oglądałem prawidłowo zamontowane instalacje - reduktor zawsze był zamontowany poniżej zaworu w butli - no chyba że nie ma technicznych możliwości.
Coś Ci się kolego pokićkało
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
Z powodu chęci ukrycia podzespołów instalacji gazowej. Klientom się to podoba kiedy gazu nie widać. Niestety takie ukrywanie gazu często mści się na tych którym się to podoba właśnie. Jeśli do wymiany filtrów trzeba demontować podszybia / zakola lub inne rzeczy , to wiadomo że ta wymiana jest droższa.Zafek80 pisze:Czemu w takim razie każdy z renomowanych warsztatów gazowniczych montuje aż tak nisko reduktor gazowy mimo iż w komorze silnika często miejsca dostatek - z samej wygody serwisowej dla nich - zamiast gdzie za nadkolami, pod osłonami których demontaż i montaż trwa 50min ?
Dostęp do filtrów i najważniejszych części instalacji powinien być łatwy i tak waśnie staram się robić
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
Zafek80, tobie nawet nie chodzi o estetykę tylko czepiasz się gustu, a o gustach się nie dyskutuje. Przedstawione sposoby są zarówno poprawne jak i dość estetyczne (każdy sam ocenia) a dodatkowo funkcjonalne.
Co do V generacji to uważam to za śmieszne. Zamontowanie PRINSa czy VIALLE jest cenowo nieopłacalne, a montowanie tych prostych tanich zestawów (m.in. BRC) to trochę jak rzeźbienie maczetą
Co do V generacji to uważam to za śmieszne. Zamontowanie PRINSa czy VIALLE jest cenowo nieopłacalne, a montowanie tych prostych tanich zestawów (m.in. BRC) to trochę jak rzeźbienie maczetą
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8149
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
przeglądam posty i nie zauważyłem informacji dotyczącej założenia instalacji w ZA OPC 2.0 Turbo, 192KM.
Zastanawiam się nad "profanacją" i założeniem instalacji, ale niestety jedni odradzają drudzy namawiają.
Są plusy i minusy.
Czy może ktoś podpowiedzieć jaki zestaw najlepiej zamontować, abym miał podobne osiągi i nie było problemu z codziennym użytkowaniem.
Na dzień dobry gazownik poinformował mnie, że cena będzie w granicach 4000 zł ...
ZA OPC w moim przypadku to auto weekendowe. Głównie do niedługich tras. Miesięczny przebieg to ok 500 km tak, że szału nie ma.
Spalanie na trasie przy normalnej jeździe to ok.10 l Pb/100 . Jak trzeba pojechać szybciej to i 17 bierze.
I nasuwa się pytanie czy jest w ogóle sens przy takich przebiegach. Wiadomo też, że jak będzie gaz to i odrobinę więcej się będzie podróżować, łatwiej naciskać na gaz ...
A zwrot nakładu finansowego to chyba za 5 lat się zwróci ?!
Zastanawiam się nad "profanacją" i założeniem instalacji, ale niestety jedni odradzają drudzy namawiają.
Są plusy i minusy.
Czy może ktoś podpowiedzieć jaki zestaw najlepiej zamontować, abym miał podobne osiągi i nie było problemu z codziennym użytkowaniem.
Na dzień dobry gazownik poinformował mnie, że cena będzie w granicach 4000 zł ...
ZA OPC w moim przypadku to auto weekendowe. Głównie do niedługich tras. Miesięczny przebieg to ok 500 km tak, że szału nie ma.
Spalanie na trasie przy normalnej jeździe to ok.10 l Pb/100 . Jak trzeba pojechać szybciej to i 17 bierze.
I nasuwa się pytanie czy jest w ogóle sens przy takich przebiegach. Wiadomo też, że jak będzie gaz to i odrobinę więcej się będzie podróżować, łatwiej naciskać na gaz ...
A zwrot nakładu finansowego to chyba za 5 lat się zwróci ?!
- norris_85
- Zafiromaniak
- Posty: 1211
- Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Lublin, LU
- Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
Seba powiem Ci, że kupując też zastanawiałem się nad profanacją gdzie min jaki obstawiałem i pytałem u gazownika to Landi Renzo z cena ok 3800zł. Obecnie jeśli miałbym się skusić to zapewne wybrałbym Prinsa, ale mój Zefir okazał się być autem weekendowym podobnie jak Twój i dlatego od profanacji odstąpiłem. W końcu po to kupuje się OPC żeby dawało przyjemność a za przyjemności się płaci
BTW niby jest w kraju gazownik, który potrafi ustawić auto tak że na gazie będzie miało lepsze osiągi niż na benzynie ale...
BTW niby jest w kraju gazownik, który potrafi ustawić auto tak że na gazie będzie miało lepsze osiągi niż na benzynie ale...
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8149
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
z takim podejściem kupowałem samochódW końcu po to kupuje się OPC żeby dawało przyjemność a za przyjemności się płaci
Rozmawiałem dziś z gazownikiem, który działa na rynku od dawien dawna i polecił coś takiego za .. 2800 z trzyletnią gwarancją
i podobno nigdy nie ma problemu a spalanie to 1:1. Ilość taka jak benzyna ...
link do strony
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
Omijaj tego gazownika jak Ci tak powiedział. Nie ma takiej fizycznej możliwości. Jakby w szkole nie spał to by wiedział.Sebu$ pisze: nie ma problemu a spalanie to 1:1. Ilość taka jak benzyna ...
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2015, 09:47 przez cns80, łącznie zmieniany 1 raz.
Robiliśmy zafirę OPC. Silnik w OPC to żadna kosmiczna technologia i gazuje się to jak wszystko inneSebu$ pisze:przeglądam posty i nie zauważyłem informacji dotyczącej założenia instalacji w ZA OPC 2.0 Turbo, 192KM.
Włożyliśmy tam o ile pamiętam , KME silver , stag 4 i hany. Jeździ bez problemu. Koszt instalacji to jakieś 2500 pln.
To nie profanacja tylko zdrowy rozsądek. Plusy są takie ,że jeździsz za połowę , minusy takie że zapasu nie wozisz ze sobą tylko masz go w garażuSebu$ pisze:Zastanawiam się nad "profanacją" i założeniem instalacji, ale niestety jedni odradzają drudzy namawiają.
Są plusy i minusy.
Za niewiele więcej zrobiliśmy audi rs6 , prawie 500KM i osiem garówSebu$ pisze:Na dzień dobry gazownik poinformował mnie, że cena będzie w granicach 4000 zł ...
Im więcej będziesz jeździł , tym szybciej się zwróci. Ja gaz mam nawet w matizieSebu$ pisze:A zwrot nakładu finansowego to chyba za 5 lat się zwróci ?!
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia