LPG - polecane instalacje gazowe do Zafiry A_B
Moderator: Mariusz
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Witam
Dopiszę się do tematu.
Jeżeli chodzi o dotrysk gazu to jest to dla mnie coś dziwnego. Wszystkie auta które posiadałem od 11 lat miały LPG. Były tam przeróżne instalacje. Od zwykłego gaźnika przez "mikser", podstawkę pod wtrysk ( SPI) po sekwencję. W żadnej z tych instalacji nie spotkałem się z dotryskiem gazu. Zdarza się że dochodzi do chwilowego przełączenia instalacji z gazu na paliwo gdy ta instalacja się "uczy" (miałem tak w stag isa 2, i teraz w Qbox plus).
Nie mówię że nie ma czegoś takiego w instalacjach gazowych bo jest.
W silnikach nowego typu (TSI, FSI, TFSI, GDI itp) z bezpośrednim wtryskiem paliwa do komory spalania ( coś jak w dieslu) montowane są 2 rodzaje instalacji gazowych. Dla tych co mają mniej pieniędzy czyli tzw. Dotrysk gazu. Czyli auto jeżdzi powiedzmy w 70% na gazie i w 30% na paliwie. Uwarunkowane jest to tym że wtryskiwacze zamontowane są bezpośrednio w komorze spalania i podczas pracy na gazie nie były by one niczym chłodzone (normalnie chłodzone sa przepływającą benzyną). Dlatego też co kilka cykli instalacja przełącza się na benzynę i wtryskiwana jest benzyna w celu schłodzenia wtryskiwaczy. Tak zazwyczaj jest na wolnych obrotach i w pewnym przedziale chyba do 1500 obr./min.
Jeżeli chodzi o 2 rodzaj instalacji już dla tych bardziej zamożnych ( którzy pomimo tego że mają fajną furę tyfu Passat CC lub nowsze AUDI dalej chcą jeździć taniej) istnieją instalacje bezpośredniego wtrysku np takich firm jak Viale. Instalacja ta do wtrysku gazu do komór spalania wykorzystuje fabryczne wtryskiwacze i fabryczną ( zmodyfikowaną ) pompę wysokiego ciśnienia. Dodatkowo w zbiorniku gazu zamontowana jest pompa wstępnego ciśnienia (coś jak common rail). Wtedy wtryskiwacze są czały czas chłodzone przepływającym gazem i tak naprawdę można zrezygnować ze zbiornika paliwa bo teoretycznie można auto odpalać na gazie ( jest to ciekły wtrysk gazu). W atkiej instalacji nie ma żadnego parownika itp. Jest kilka minusów takiej instalacji. Jest ona projektowana pod dany model silnika ( pod dany kod silnika) a dodatkowo kosztuje w granicach 8-9 tys zł do silnika 4 cylindrowego. Nie każdy montuje takie instalacje i jak narazie serwisowanie takich instalacji jest strasznie drogie. Znajomy posiada taką instalację w Passacie CC i zapłacił za nią 8700. Do tego już 2 razy padła mu modyfikowana pompa i 1 wtrysk. ale jak już to naprawili to fura śmiga.
Co do lubryfikacji to podobno należy ją montować w autach japońskich i amerykańskich ( suzuki, toyota, jeep) i w takich autach u znajomych spotkałem się z tą instalacją, gdyż dochodzi tam do wypalania gniazd zaworowych. Lubryfikant to olej który zaciągany jest poprzez silnik do dolotu i osadza się na elementach głowicy w tym na gniazdach. zaworowych. Podobno chroni on gniazda przed wypalaniem. Ja nigdy nie miałem japońskiego auta i przez to nie spotykałem się z tym i nie będę zabierał głosu. Znajomi to mieli i jeździli. Nie spotkałem się z takim czymś w autach typu opel, VW, skoda, bmw, fiat...
Jeżeli chodzi o instalację gazową to ja do swojej Zośki OPC zamontowałem dość dobre podzespoły i nie żałuję. Największy problem był z butlą, którą zamontowałem pod podłogą. Ze względy na brak koła zapasowego i podwójny wydech trzeba było kombinować.
- Zbiornik Bormech 580x225 poj. 46L wchodzi ok 38-40 w zależności od stacji
- Sterownik Stag QBox Plus na OBD Posiada ( 3 lata gwarancji z możliwością przedłużenia do 5)
- Wtryski HANA 2100 chyba czerwone ( wiem że mam na nich zapas do 300 KM )
- Parownik Palacar czerwony ( posiada 3 lata gwarancji)
- Wlew we wlewie z długą przejściówką ( nie przeszkadza w tankowaniu paliwa)
- Grube elastyczne przewody Faro
- 2 poliestrowe filtry gazu w fazie lotnej.
Całość kosztowała 3240 zł. Nie mało jak do 4 cyl. Jednak gazu mi nie brakuje. Sterownik się uczy i dobiera parametry pracy na podstawie parametrów sterownika poprzez OBD.
Nie szarpie, nie strzela, nie kicha. Pięknie równo pracuje i spala w miarę mało gazu. W granicach od 11 do 14 L gazu. Jak na OPC i jej moc to z czystym sumieniem mogę powiedzieć że da się jeździć tanio takim autem.
Jeżeli jest ktoś z woj. śląskiego to z czystym sumieniem polecam warsztat:
CAR-GAZ Siewierz
ul. Warszawska 6B
Nie jestem właścicielem tylko zadowolonym klientem, który montował tam gaz w 4 autach. Wszystkie do dzisiaj chodzą jak szwajcarskie zegarki. Montują gaz w różnych autach. Jako nieliczni w Polsce montują gaz w Vectrze C 2.8 OPC. Nie jest to łatwe.
Są mega fachowcami i znają się na rzeczy.
Dopiszę się do tematu.
Jeżeli chodzi o dotrysk gazu to jest to dla mnie coś dziwnego. Wszystkie auta które posiadałem od 11 lat miały LPG. Były tam przeróżne instalacje. Od zwykłego gaźnika przez "mikser", podstawkę pod wtrysk ( SPI) po sekwencję. W żadnej z tych instalacji nie spotkałem się z dotryskiem gazu. Zdarza się że dochodzi do chwilowego przełączenia instalacji z gazu na paliwo gdy ta instalacja się "uczy" (miałem tak w stag isa 2, i teraz w Qbox plus).
Nie mówię że nie ma czegoś takiego w instalacjach gazowych bo jest.
W silnikach nowego typu (TSI, FSI, TFSI, GDI itp) z bezpośrednim wtryskiem paliwa do komory spalania ( coś jak w dieslu) montowane są 2 rodzaje instalacji gazowych. Dla tych co mają mniej pieniędzy czyli tzw. Dotrysk gazu. Czyli auto jeżdzi powiedzmy w 70% na gazie i w 30% na paliwie. Uwarunkowane jest to tym że wtryskiwacze zamontowane są bezpośrednio w komorze spalania i podczas pracy na gazie nie były by one niczym chłodzone (normalnie chłodzone sa przepływającą benzyną). Dlatego też co kilka cykli instalacja przełącza się na benzynę i wtryskiwana jest benzyna w celu schłodzenia wtryskiwaczy. Tak zazwyczaj jest na wolnych obrotach i w pewnym przedziale chyba do 1500 obr./min.
Jeżeli chodzi o 2 rodzaj instalacji już dla tych bardziej zamożnych ( którzy pomimo tego że mają fajną furę tyfu Passat CC lub nowsze AUDI dalej chcą jeździć taniej) istnieją instalacje bezpośredniego wtrysku np takich firm jak Viale. Instalacja ta do wtrysku gazu do komór spalania wykorzystuje fabryczne wtryskiwacze i fabryczną ( zmodyfikowaną ) pompę wysokiego ciśnienia. Dodatkowo w zbiorniku gazu zamontowana jest pompa wstępnego ciśnienia (coś jak common rail). Wtedy wtryskiwacze są czały czas chłodzone przepływającym gazem i tak naprawdę można zrezygnować ze zbiornika paliwa bo teoretycznie można auto odpalać na gazie ( jest to ciekły wtrysk gazu). W atkiej instalacji nie ma żadnego parownika itp. Jest kilka minusów takiej instalacji. Jest ona projektowana pod dany model silnika ( pod dany kod silnika) a dodatkowo kosztuje w granicach 8-9 tys zł do silnika 4 cylindrowego. Nie każdy montuje takie instalacje i jak narazie serwisowanie takich instalacji jest strasznie drogie. Znajomy posiada taką instalację w Passacie CC i zapłacił za nią 8700. Do tego już 2 razy padła mu modyfikowana pompa i 1 wtrysk. ale jak już to naprawili to fura śmiga.
Co do lubryfikacji to podobno należy ją montować w autach japońskich i amerykańskich ( suzuki, toyota, jeep) i w takich autach u znajomych spotkałem się z tą instalacją, gdyż dochodzi tam do wypalania gniazd zaworowych. Lubryfikant to olej który zaciągany jest poprzez silnik do dolotu i osadza się na elementach głowicy w tym na gniazdach. zaworowych. Podobno chroni on gniazda przed wypalaniem. Ja nigdy nie miałem japońskiego auta i przez to nie spotykałem się z tym i nie będę zabierał głosu. Znajomi to mieli i jeździli. Nie spotkałem się z takim czymś w autach typu opel, VW, skoda, bmw, fiat...
Jeżeli chodzi o instalację gazową to ja do swojej Zośki OPC zamontowałem dość dobre podzespoły i nie żałuję. Największy problem był z butlą, którą zamontowałem pod podłogą. Ze względy na brak koła zapasowego i podwójny wydech trzeba było kombinować.
- Zbiornik Bormech 580x225 poj. 46L wchodzi ok 38-40 w zależności od stacji
- Sterownik Stag QBox Plus na OBD Posiada ( 3 lata gwarancji z możliwością przedłużenia do 5)
- Wtryski HANA 2100 chyba czerwone ( wiem że mam na nich zapas do 300 KM )
- Parownik Palacar czerwony ( posiada 3 lata gwarancji)
- Wlew we wlewie z długą przejściówką ( nie przeszkadza w tankowaniu paliwa)
- Grube elastyczne przewody Faro
- 2 poliestrowe filtry gazu w fazie lotnej.
Całość kosztowała 3240 zł. Nie mało jak do 4 cyl. Jednak gazu mi nie brakuje. Sterownik się uczy i dobiera parametry pracy na podstawie parametrów sterownika poprzez OBD.
Nie szarpie, nie strzela, nie kicha. Pięknie równo pracuje i spala w miarę mało gazu. W granicach od 11 do 14 L gazu. Jak na OPC i jej moc to z czystym sumieniem mogę powiedzieć że da się jeździć tanio takim autem.
Jeżeli jest ktoś z woj. śląskiego to z czystym sumieniem polecam warsztat:
CAR-GAZ Siewierz
ul. Warszawska 6B
Nie jestem właścicielem tylko zadowolonym klientem, który montował tam gaz w 4 autach. Wszystkie do dzisiaj chodzą jak szwajcarskie zegarki. Montują gaz w różnych autach. Jako nieliczni w Polsce montują gaz w Vectrze C 2.8 OPC. Nie jest to łatwe.
Są mega fachowcami i znają się na rzeczy.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2015, 13:03 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
No to i ja się dopisze - sam jestem świeżym posiadaczem LPG w swojej Zośce - dokładnie czwarty dzień .
Instalacja kosztowała mnie 2500 zł - sterownik ZENIT PRO OBD, wtryski HANA 2002 GOLD, reduktor KME R2 TUR 6 no i butla 48l oraz wlew pod klapką.
Mam aktywny dotrysk benzyny (ok. 2%), ale tylko w chwili "pedał w podłodze" i od ok. 4000rpm... Ma to niby schłodzić zawory i zapobiec ubogiej mieszance... Nie wiem, nie znam się - gazmen jeździł ze mną z komputerem i ustawiał instalację... niestety bez sondy AFR. Ale samochód jeździ lepiej niż na benzynie - między 2000 a 4000 rpm dużo lepiej się zbiera.
Ogólnie za mało czasu mam LPG żeby coś powiedzieć, ale wydaje mi się że powinno być dobrze.
Pozdrawiam wszystkich zagazowanych.
Instalacja kosztowała mnie 2500 zł - sterownik ZENIT PRO OBD, wtryski HANA 2002 GOLD, reduktor KME R2 TUR 6 no i butla 48l oraz wlew pod klapką.
Mam aktywny dotrysk benzyny (ok. 2%), ale tylko w chwili "pedał w podłodze" i od ok. 4000rpm... Ma to niby schłodzić zawory i zapobiec ubogiej mieszance... Nie wiem, nie znam się - gazmen jeździł ze mną z komputerem i ustawiał instalację... niestety bez sondy AFR. Ale samochód jeździ lepiej niż na benzynie - między 2000 a 4000 rpm dużo lepiej się zbiera.
Ogólnie za mało czasu mam LPG żeby coś powiedzieć, ale wydaje mi się że powinno być dobrze.
Pozdrawiam wszystkich zagazowanych.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Chyba w każdej sekwencji da się ustawić tzw dotrysk. Czyli nie 2%benzyny (no chyba że to jest liczone w stosunku do całego spalania, czyli rzadko przekraczasz 4000 obr). Tylko całkowicie dozuje benzynę, bo nie da się i silnik by nie pracował na benzynie i gazie jednocześnie. Tak robi się niestety w instalacjach które nie dają sobie rady przy wyższych obrotach. W tym celu uruchamia się dawkowanie benzyny żeby silnik w wyższych obrotach dalej pracował lub żeby te parametry były lepsze ( np jak ktoś lubi szybko i agresywnie jeździć) bo jak wiadomo na gazie ta moc jest delikatnie niższa.
Dobra instalacja to taka która na samym gazie jest w stanie pracować w całym zakresie obrotów i przy maksymalnym obciążeniu silnika.
Dobra instalacja to taka która na samym gazie jest w stanie pracować w całym zakresie obrotów i przy maksymalnym obciążeniu silnika.
Sterownik, który posiadam ma możliwość dotrysku benzyny i skonfigurowania go procentowo w odniesieniu do obrotów. Może też działać na automacie - czyli kopiować mapy benzynowe i je odpowiednio korygować, ale nie chciałem takiej opcji, bo podobno nie ma to jak dostrojona instalacja. Nie znam się w temacie LPG, dlatego powtarzam to, co powiedział mi gazmen z warsztatu... Pojeździmy - zobaczymy - po 1000km mam się zgłosić na ponowną kalibrację więc dopytam o szczegóły.
Pozdrawiam hybrydy z LPG :-)
Pozdrawiam hybrydy z LPG :-)
Nie w każdej. Tylko w takich w których emulatory sterowane są tyrystorami.Sumik pisze:Chyba w każdej sekwencji da się ustawić tzw dotrysk.
Da się i to w różnych konfiguracjach. Zależy od sterownika.Sumik pisze: bo nie da się i silnik by nie pracował na benzynie i gazie jednocześnie
Nie prawda. Robiliśmy audi rs6 i po hamowni wyszło ,że na gazie ma 9 KM więcej.Sumik pisze: bo jak wiadomo na gazie ta moc jest delikatnie niższa.
Nie obraź się , ale jeśli się na czymś nie znasz , to się nie wypowiadaj.
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Czemu mam sie obrażać? Człowiek uczy się całe życie, zazwyczaj na błędach. Tego nie wiedziałem.
Ale jak już tu jestem i widzę, że wiesz więcej to powiedz mi po co dotrysk benzyny?? W czym to pomaga, jak wpływa to na pracę silnika.
Zdradź mi również tajemnicę jak można zwiększyć moc silnika poprzez sterownik gazu?
Masz wyżej napisane co mam założone i powiedz mi co mogę zrobić na takiej konfiguracji? Do jakiej mocy tak naprawdę mam zapas?
Ale jak już tu jestem i widzę, że wiesz więcej to powiedz mi po co dotrysk benzyny?? W czym to pomaga, jak wpływa to na pracę silnika.
Zdradź mi również tajemnicę jak można zwiększyć moc silnika poprzez sterownik gazu?
Masz wyżej napisane co mam założone i powiedz mi co mogę zrobić na takiej konfiguracji? Do jakiej mocy tak naprawdę mam zapas?
Sam napisałeś: za uboga mieszanka lub forma lubryfikacji. Bo najlepszą lubryfikacją jest właśnie podlanie benzyną. Inne lubryfikacje to pic na wodę.Sumik pisze: po co dotrysk benzyny?
Przez sterownik gazu nie można. Tylko sterownikiem benzynySumik pisze:Zdradź mi również tajemnicę jak można zwiększyć moc silnika poprzez sterownik gazu?
Zapas masz do 200KM , jeśli na dodatek gaz z butli do reduktora masz puszczony rurką szóstką , to nie pofikasz. Z resztą ten palakar to zgłoś do konkursu "rzut badziewiem na odległość". Ktoś się skusi.Sumik pisze:Masz wyżej napisane co mam założone i powiedz mi co mogę zrobić na takiej konfiguracji? Do jakiej mocy tak naprawdę mam zapas?
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
Ściema do kwadratu. Samo landi skończyło sie parę lat temu. Tak na prawdę to nie ma nic lepszego niż nasze instalacje. x18xe1 nie potrzebuje żadnych natrysków na denka . Tam jest hydrauliczna regulacja luzu zaworowego i działa jak trzeba. Jeden z ostatnich dobrych silników opla.Maćku pisze: Wysłany: Dzisiaj 20:14 #278796
Mnie także coś gość mówił o natrysku benzyny w landi renzo które mi zaproponował powiedział, że ma to schładzać denka i bodaj zawory, ponieważ w x18xe1 podobno jest łatwo przegrzać na LPG
Ludzie , dlaczego łykacie wszystko tak na miękko ?
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2451
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
- Auto: seria 3
- Model: e46
- Oznaczenie silnika: M47,M54
jacek76, a gdzie w mojej wypowiedzi wyczytałeś, że ja mu uwierzyłem dopóki nie sprawdzę co miał namyśli ten Pan to mu nie uwierzę za dużo razy się naciąłem by teraz też się dać nie bądź już taki zmierzły i nie wpieraj naiwności nie każdy musi wiedzieć wszystko i o wszystkim po to mamy forum by takie sprawy sobie rozwiać cieszę się, że jesteś osobą oczytaną w tej sprawie i można wysłuchać twojej wiedzy na ten temat ... tylko nie traktuj nie wiedzy ludzi, że są naiwni i łatwo wierni
Ostatnio zmieniony 26 lis 2015, 06:49 przez Maćku, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie napisałeś że mu nie wierzysz , z resztą po co gadać z kimś kto już nie raz Cię oszukał ?Maćku pisze:jacek76, a gdzie w mojej wypowiedzi wyczytałeś, że ja mu uwierzyłem dopóki nie sprawdzę co miał namyśli ten Pan to mu nie uwierzę za dużo razy się naciąłem by teraz też się dać
Oczytany to może nie , ale co nieco na temat gazu wiem. Akurat zajmuję się montażem lpg i już parę aut zgazowałem . Na szkolenia też staram się jeździć, co najmniej dwa razy w roku. a na takim szkoleniu coś zawsze fajnego powiedząMaćku pisze:cieszę się, że jesteś osobą oczytaną w tej sprawie i można wysłuchać twojej wiedzy na ten temat
Chcesz alfabetycznie , od tych największych czy najmniejszych ?mr.big pisze:tzn jakie ?
Reduktor OMVL cpr 160KM . Prosty , tani , klapkowy , odporny na kiepska jakość naszego gazu , może być też KME silver.darkb pisze: lpg do zafiry b 1,8 140km. Z18XER gdzieś do 2500 zl
Elektronika KME Nevo albo coś ze staga , sporo tego.
Wtryskiwacze wziąłbym pojedyńcze barracudy , jeszcze nie mieliśmy na nie reklamacji a montujemy je co najmniej 4 lata.
Zbiornik wiadomo , podwieszany.
Cena za to powinna się zamknąć w kwocie 2200 ~ 2300.
Nie brać drogiej i przereklamowanej włoszczyzny bo w razie awarii gdzieś w trasie może być problem i konieczność powrotu do domu na benzynie.
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia