[A] [B] [C] Jaki olej do diesla/benzyny ?

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
gumis8604
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: 15 mar 2018, 17:04
Imię: Piotr
Lokalizacja: Czechowice- Dziedzice
Auto: Zafira A 2.0T z20let
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#766 Post autor: gumis8604 »

Witam, mam pytanko.. aktualnie leje do mojej zafiry a OPC olej motul 5w30 i chcialbym kupic cos tanszego dobrego na dolewke.. czy moge teraz dolac jakikolwiek inny olej o parametrze 5w30?

Awatar użytkownika
misio
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: 17 lis 2016, 18:41
Imię: Michał
Lokalizacja: LBI
Auto: Zafira 2.0 opc
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#767 Post autor: misio »

Jeśli olej ma takie same wszystkie parametry (nie tylko 5w30, np. ACEA A3- / B3-, np. A3-98 ) to na małą dolewkę nie przeszkadza.
Kiedy zabijemy ostatnie zwierzę, złowimy ostatnią rybę, zetniemy ostatnie drzewo, zatrujemy ostatnią rzekę - zrozumiemy, że pieniędzy nie da się jeść.... howk !!!

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#768 Post autor: paweldm »

A dużo bierze oleju??
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#769 Post autor: MARCEL! »

Podobno bez względu na to czy Shell, Orlen, Lotos, Mobil, Castrol -to jedno i to samo badziewie rozlewane w PL.
Poleca się mniej znane oleje:
- Motul
- Liqui Moly
- Amsoil
- Millers
- Valvoline

Awatar użytkownika
dany1107
Mieszkaniec
Posty: 333
Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
Imię: Daniel
Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:

#770 Post autor: dany1107 »

Witam, widzę że opinie są różne i każdy w sumie leje co chce i na co go stać. :lol:
Ja do mojej niuni 2.0 T leje Fuchs Titan Super Syn 5W40 i nie narzekam, oczywiście przed każdą wymianą płukanka, ostatnio użyłem Liqui Molly Pro-Line Engine Flush. Zaraz po wymianie oleju trasa z UK do Polski i olej wygląda tak jak po zalaniu. :ok:
Ostatnio zmieniony 18 sie 2018, 12:36 przez dany1107, łącznie zmieniany 2 razy.
:driver:

dampat
Bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 04 sie 2013, 13:43
Imię: Damian
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#771 Post autor: dampat »

Witam, szykuje się do wymiany oleju do tej pory jeździłem na GM 5w30 jak sądzicie zmienić na 10w40 czy pozostać prz starym Zafira b 1,9cdti 120KM

Awatar użytkownika
dany1107
Mieszkaniec
Posty: 333
Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
Imię: Daniel
Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:

#772 Post autor: dany1107 »

dampat pisze: 30 sie 2018, 09:57 Witam, szykuje się do wymiany oleju do tej pory jeździłem na GM 5w30 jak sądzicie zmienić na 10w40 czy pozostać prz starym Zafira b 1,9cdti 120KM
Jeśli nie masz żadnych wycieków, i kondycja silnika jest dobra to nie ma sensu zmieniać na półsyntetyk. Zrób tylko płukanke i lej taki na jakim jeździsz. Czyli pełen syntetyk.
:driver:

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#773 Post autor: tomek evo »

Nie tylko nie ma sensu ale w tym silniki UNIE WOLNO? Skąd w ogóle taki pomysł? Lej 5W30 lub 5W40 tylko najlepiej jakiś lepszy.

Dodano po 11 minutach 46 sekundach:
rafałW. pisze: 17 sie 2018, 14:34
MARCEL! pisze: 17 sie 2018, 14:09 Podobno bez względu na to czy Shell, Orlen, Lotos, Mobil, Castrol -to jedno i to samo badziewie rozlewane w PL.
Poleca się mniej znane oleje:
- Motul
- Liqui Moly
- Amsoil
- Millers
- Valvoline
Myślałem że każdy producent dba o jakość swoich produktów. Jakoś nie chce mi się wierzyć że taka firma jak shell pozwoli sobie na złą jakość oleju.
Duże koncerny często zlecają produkcję innym producentom/rafinerią. Jak najbardziej Casstrol, Mobil, Total czy elf mogą być produkowane/blendowane w PL. Co do Shella to seria Helix Ultra raczej na pewno nie była produkowana u nas (ewentualnie niższ serie) ale może coś się pozmieniało. Motul, Liqui Moly czy Valvoline to obecnie też już jest masówka a nie oleje mniej znane. Ja od siebie mogę polecić następujące marki :
- Millers
- Penrite
- Neste
-Amsoil
-Ravenol
- Eurol.
Co do Eurola to mają naprawdę dobre produkty (niektóre nawet super dobre) w naprawdę atrakcyjnych cenach. Przykładowo oleje z normą dexos 2 (są aż 3 w ich ofercie) kosztują ok. 100,00 zł za 5 litów a wg. mojej opinii jakością nie odbiegają od olejów Liqui Moly kosztujących nawet 50% więcej.
Millers czy Penrite to już droższe oleje (ok. 200 zł za te z dexos 2 z najwyższych serii) ale jak kogoś stać to warto. Bardzo dobre i niedoceniane u nas oleje produkuje Fińskie Neste. Dość drogie ale jakościowo bardzo dobre. Mało kto wie, że Valvoline produkuje oleje właśnie na bazach zakupionych od Neste, który jest jednym z nielicznych producentów baz syntetycznych na świecie.

Dodano po 4 minutach 41 sekundach:
dany1107 pisze: 30 sie 2018, 10:59
dampat pisze: 30 sie 2018, 09:57 Witam, szykuje się do wymiany oleju do tej pory jeździłem na GM 5w30 jak sądzicie zmienić na 10w40 czy pozostać prz starym Zafira b 1,9cdti 120KM
Jeśli nie masz żadnych wycieków, i kondycja silnika jest dobra to nie ma sensu zmieniać na półsyntetyk. Zrób tylko płukanke i lej taki na jakim jeździsz. Czyli pełen syntetyk.
Pełny syntetyk to nazewnictwo umowne. Z technicznego punktu widzenia wysoce przetworzony olej mineralny. Ale dobre bazy HC nie są złe i do normalnego użytkowania do normalnego cywilnego auta taki olej sprawdzi się w 99% przypadków.
Błędem jest też automatyczne kalsyfikowanie olejów 5W30 czy 5W40 jako tzw. syntetyczna a 10w40 jako półsyntetyczne bo np. 5W40 też może być półsyntetykiem a 10W40 pełnym PAO-syntetykiem.

Awatar użytkownika
barek16
Mieszkaniec
Posty: 394
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Łańcut
Auto: Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#774 Post autor: barek16 »

W Twojej opini Eurol fluence DXS 5W30, będzie lepszy do 1.9 cdti z DPFem, niż Specol Spec Premium C3 VW504/507 ?
Ostatnio zmieniony 31 sie 2018, 11:20 przez barek16, łącznie zmieniany 1 raz.

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#775 Post autor: tomek evo »

Specol Spec Premium C3 504/507 5W30 jest moim zdaniem odrobinę lepszym olejem ze względu na lepsza bazę i najnowszy pakiet dodatków pod 504/507. Do aut wymagających 504/507 będzie lepszy natomiast Eurol fluence dxs 5W30 jest do brany przede wszystkim pod katem normy gm dexos 2 i pod tym kątem ma dobrany pakiet dodatków. Który będzie lepszy konkretnie pod 1.9 cdti ciężko powiedzieć bo oba oleje są bardzo dobre ale ogólnie Specol może być nieco lepszy. Z technicznego punktu widzenia Specol jest lepszy od np. Liqui Moly top tec 4200 5w30, który jest ok. 2 razy droższy. Eurol jest za to w cenie zbliżonej do Specola i dla normy dexos 2 to moim zdaniem bardzo dobry i interesujący wybór. Olej zbiera dobre opinie wśród użytkowników z Rosji, gdzie marka Eurol jest całkiem popularna i wysoko ceniona.

Awatar użytkownika
barek16
Mieszkaniec
Posty: 394
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Łańcut
Auto: Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#776 Post autor: barek16 »

Tak, wiem że to oleje robione pod inne normy (choć Specol Dexos2 też spełnia), przepraszam. Postawiłem te 2 oleje obok siebie ponieważ odniosłem wrażenie, że z produktów Specola bardziej cenisz ten pod normę VW504/507 od "zwykłych" Spec Premium C3 5W30 czy 5W40.
Oceniasz go [Premium C3 VW504/507] również wyżej niż np Gold Synthetic 5W30 który jest 100% syntetykiem ?

Awatar użytkownika
dany1107
Mieszkaniec
Posty: 333
Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
Imię: Daniel
Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:

#777 Post autor: dany1107 »

Dziś miałem na poczcie, ciekawy artykuł, ciekawe jak szary człowiek ma wiedzieć że kupił dobry olej. 🤔
https://motofocus.pl/informacje/nowosci ... -przypadek
:driver:

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#778 Post autor: tomek evo »

Polecam kupowanie niszowych marek, których raczej nikt nie podrabia. Najważniejsze jest kupowanie oleju ze sprawdzonego źródła. Pytajcie sprzedawców skąd maja olej. Ja nie mam problemu z podaniem źródła zakupu. I tak Kliwnt indywidualny nie kupi tam taniej niż ma u mnie i w 90% przypadków u innych sprzedawców jest podobnie. Unikać należy aukcji w super atrakcyjnych cenach od Sprzedawców, o których w branży nikt nie słyszał.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#779 Post autor: SD72 »

Liqui Moly wprowadzil na rynek nowy produkt z aprobata GM dexos2 ....

Obrazek

https://liqui-moly.pl/olej-5w30-molygen ... i-2124-1l/
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2018, 13:42 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
bazyliszek72

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#780 Post autor: tomek evo »

Dość interesujący produkt ze względu na zawartość wolframu. Szkoda, ze nie na lepszej bazie olejowej bo mamy tylko technologię syntetyczną. Osobiście jednak uważam, ze dużo lepsze efekty można uzyskać samemu doprawiając olej dobrymi dedykowanymi dodatkami. Archoil AR9200V2 zrobi nieporównywalnie lepsza robotę (dodatek wolframu w tym Liqui Moly to nie ten poziom) a do diesla lepiej dodać AR9100 bo oprócz poprawy smarowania zapewni nam dużo lepszą czystość silnika i "świeżość " oleju. Dobrze było by zrobić badanie tego oleju i zobaczyć ile tego wolframu tam jest i na ile jest to marketing a na ile ma realny wpływ na poprawę ochrony silnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”