[A] [B] [C] Jaki olej do diesla/benzyny ?
Moderator: Mariusz
-
- Przeglądacz
- Posty: 55
- Rejestracja: 15 mar 2018, 17:04
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Czechowice- Dziedzice
- Auto: Zafira A 2.0T z20let
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Witam, mam pytanko.. aktualnie leje do mojej zafiry a OPC olej motul 5w30 i chcialbym kupic cos tanszego dobrego na dolewke.. czy moge teraz dolac jakikolwiek inny olej o parametrze 5w30?
- misio
- Bywalec
- Posty: 160
- Rejestracja: 17 lis 2016, 18:41
- Imię: Michał
- Lokalizacja: LBI
- Auto: Zafira 2.0 opc
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Jeśli olej ma takie same wszystkie parametry (nie tylko 5w30, np. ACEA A3- / B3-, np. A3-98 ) to na małą dolewkę nie przeszkadza.
Kiedy zabijemy ostatnie zwierzę, złowimy ostatnią rybę, zetniemy ostatnie drzewo, zatrujemy ostatnią rzekę - zrozumiemy, że pieniędzy nie da się jeść.... howk !!!
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
A dużo bierze oleju??
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
-
- Zafiromaniak
- Posty: 750
- Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
- Imię: Mar
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Podobno bez względu na to czy Shell, Orlen, Lotos, Mobil, Castrol -to jedno i to samo badziewie rozlewane w PL.
Poleca się mniej znane oleje:
- Motul
- Liqui Moly
- Amsoil
- Millers
- Valvoline
Poleca się mniej znane oleje:
- Motul
- Liqui Moly
- Amsoil
- Millers
- Valvoline
- dany1107
- Mieszkaniec
- Posty: 333
- Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
- Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
Witam, widzę że opinie są różne i każdy w sumie leje co chce i na co go stać.
Ja do mojej niuni 2.0 T leje Fuchs Titan Super Syn 5W40 i nie narzekam, oczywiście przed każdą wymianą płukanka, ostatnio użyłem Liqui Molly Pro-Line Engine Flush. Zaraz po wymianie oleju trasa z UK do Polski i olej wygląda tak jak po zalaniu.
Ja do mojej niuni 2.0 T leje Fuchs Titan Super Syn 5W40 i nie narzekam, oczywiście przed każdą wymianą płukanka, ostatnio użyłem Liqui Molly Pro-Line Engine Flush. Zaraz po wymianie oleju trasa z UK do Polski i olej wygląda tak jak po zalaniu.
Ostatnio zmieniony 18 sie 2018, 12:36 przez dany1107, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Bywalec
- Posty: 126
- Rejestracja: 04 sie 2013, 13:43
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Siemianowice Śl.
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Witam, szykuje się do wymiany oleju do tej pory jeździłem na GM 5w30 jak sądzicie zmienić na 10w40 czy pozostać prz starym Zafira b 1,9cdti 120KM
- dany1107
- Mieszkaniec
- Posty: 333
- Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
- Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
Jeśli nie masz żadnych wycieków, i kondycja silnika jest dobra to nie ma sensu zmieniać na półsyntetyk. Zrób tylko płukanke i lej taki na jakim jeździsz. Czyli pełen syntetyk.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Nie tylko nie ma sensu ale w tym silniki UNIE WOLNO? Skąd w ogóle taki pomysł? Lej 5W30 lub 5W40 tylko najlepiej jakiś lepszy.
Dodano po 11 minutach 46 sekundach:
- Millers
- Penrite
- Neste
-Amsoil
-Ravenol
- Eurol.
Co do Eurola to mają naprawdę dobre produkty (niektóre nawet super dobre) w naprawdę atrakcyjnych cenach. Przykładowo oleje z normą dexos 2 (są aż 3 w ich ofercie) kosztują ok. 100,00 zł za 5 litów a wg. mojej opinii jakością nie odbiegają od olejów Liqui Moly kosztujących nawet 50% więcej.
Millers czy Penrite to już droższe oleje (ok. 200 zł za te z dexos 2 z najwyższych serii) ale jak kogoś stać to warto. Bardzo dobre i niedoceniane u nas oleje produkuje Fińskie Neste. Dość drogie ale jakościowo bardzo dobre. Mało kto wie, że Valvoline produkuje oleje właśnie na bazach zakupionych od Neste, który jest jednym z nielicznych producentów baz syntetycznych na świecie.
Dodano po 4 minutach 41 sekundach:
Błędem jest też automatyczne kalsyfikowanie olejów 5W30 czy 5W40 jako tzw. syntetyczna a 10w40 jako półsyntetyczne bo np. 5W40 też może być półsyntetykiem a 10W40 pełnym PAO-syntetykiem.
Dodano po 11 minutach 46 sekundach:
Duże koncerny często zlecają produkcję innym producentom/rafinerią. Jak najbardziej Casstrol, Mobil, Total czy elf mogą być produkowane/blendowane w PL. Co do Shella to seria Helix Ultra raczej na pewno nie była produkowana u nas (ewentualnie niższ serie) ale może coś się pozmieniało. Motul, Liqui Moly czy Valvoline to obecnie też już jest masówka a nie oleje mniej znane. Ja od siebie mogę polecić następujące marki :
- Millers
- Penrite
- Neste
-Amsoil
-Ravenol
- Eurol.
Co do Eurola to mają naprawdę dobre produkty (niektóre nawet super dobre) w naprawdę atrakcyjnych cenach. Przykładowo oleje z normą dexos 2 (są aż 3 w ich ofercie) kosztują ok. 100,00 zł za 5 litów a wg. mojej opinii jakością nie odbiegają od olejów Liqui Moly kosztujących nawet 50% więcej.
Millers czy Penrite to już droższe oleje (ok. 200 zł za te z dexos 2 z najwyższych serii) ale jak kogoś stać to warto. Bardzo dobre i niedoceniane u nas oleje produkuje Fińskie Neste. Dość drogie ale jakościowo bardzo dobre. Mało kto wie, że Valvoline produkuje oleje właśnie na bazach zakupionych od Neste, który jest jednym z nielicznych producentów baz syntetycznych na świecie.
Dodano po 4 minutach 41 sekundach:
Pełny syntetyk to nazewnictwo umowne. Z technicznego punktu widzenia wysoce przetworzony olej mineralny. Ale dobre bazy HC nie są złe i do normalnego użytkowania do normalnego cywilnego auta taki olej sprawdzi się w 99% przypadków.
Błędem jest też automatyczne kalsyfikowanie olejów 5W30 czy 5W40 jako tzw. syntetyczna a 10w40 jako półsyntetyczne bo np. 5W40 też może być półsyntetykiem a 10W40 pełnym PAO-syntetykiem.
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
W Twojej opini Eurol fluence DXS 5W30, będzie lepszy do 1.9 cdti z DPFem, niż Specol Spec Premium C3 VW504/507 ?
Ostatnio zmieniony 31 sie 2018, 11:20 przez barek16, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Specol Spec Premium C3 504/507 5W30 jest moim zdaniem odrobinę lepszym olejem ze względu na lepsza bazę i najnowszy pakiet dodatków pod 504/507. Do aut wymagających 504/507 będzie lepszy natomiast Eurol fluence dxs 5W30 jest do brany przede wszystkim pod katem normy gm dexos 2 i pod tym kątem ma dobrany pakiet dodatków. Który będzie lepszy konkretnie pod 1.9 cdti ciężko powiedzieć bo oba oleje są bardzo dobre ale ogólnie Specol może być nieco lepszy. Z technicznego punktu widzenia Specol jest lepszy od np. Liqui Moly top tec 4200 5w30, który jest ok. 2 razy droższy. Eurol jest za to w cenie zbliżonej do Specola i dla normy dexos 2 to moim zdaniem bardzo dobry i interesujący wybór. Olej zbiera dobre opinie wśród użytkowników z Rosji, gdzie marka Eurol jest całkiem popularna i wysoko ceniona.
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Tak, wiem że to oleje robione pod inne normy (choć Specol Dexos2 też spełnia), przepraszam. Postawiłem te 2 oleje obok siebie ponieważ odniosłem wrażenie, że z produktów Specola bardziej cenisz ten pod normę VW504/507 od "zwykłych" Spec Premium C3 5W30 czy 5W40.
Oceniasz go [Premium C3 VW504/507] również wyżej niż np Gold Synthetic 5W30 który jest 100% syntetykiem ?
Oceniasz go [Premium C3 VW504/507] również wyżej niż np Gold Synthetic 5W30 który jest 100% syntetykiem ?
- dany1107
- Mieszkaniec
- Posty: 333
- Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
- Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
Dziś miałem na poczcie, ciekawy artykuł, ciekawe jak szary człowiek ma wiedzieć że kupił dobry olej.
https://motofocus.pl/informacje/nowosci ... -przypadek
https://motofocus.pl/informacje/nowosci ... -przypadek
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Polecam kupowanie niszowych marek, których raczej nikt nie podrabia. Najważniejsze jest kupowanie oleju ze sprawdzonego źródła. Pytajcie sprzedawców skąd maja olej. Ja nie mam problemu z podaniem źródła zakupu. I tak Kliwnt indywidualny nie kupi tam taniej niż ma u mnie i w 90% przypadków u innych sprzedawców jest podobnie. Unikać należy aukcji w super atrakcyjnych cenach od Sprzedawców, o których w branży nikt nie słyszał.
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Liqui Moly wprowadzil na rynek nowy produkt z aprobata GM dexos2 ....
https://liqui-moly.pl/olej-5w30-molygen ... i-2124-1l/
https://liqui-moly.pl/olej-5w30-molygen ... i-2124-1l/
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2018, 13:42 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
bazyliszek72
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Dość interesujący produkt ze względu na zawartość wolframu. Szkoda, ze nie na lepszej bazie olejowej bo mamy tylko technologię syntetyczną. Osobiście jednak uważam, ze dużo lepsze efekty można uzyskać samemu doprawiając olej dobrymi dedykowanymi dodatkami. Archoil AR9200V2 zrobi nieporównywalnie lepsza robotę (dodatek wolframu w tym Liqui Moly to nie ten poziom) a do diesla lepiej dodać AR9100 bo oprócz poprawy smarowania zapewni nam dużo lepszą czystość silnika i "świeżość " oleju. Dobrze było by zrobić badanie tego oleju i zobaczyć ile tego wolframu tam jest i na ile jest to marketing a na ile ma realny wpływ na poprawę ochrony silnika.